Ja het deutsche gründlichkeit gevoel was wel een beetje weg als zelfs het logo al weg waait

Had trouwens geen schade, met 200+ staat er zo'n opwaardse wind op de neus van de auto dat hij er overheen is gevlogen. Gelukkig zat er geen auto, of nog erger een motorrijder achter mij.
Moet sowieso wel zeggen dat ik de dingen tot zover wel vind tegenvallen qua onkosten. Niet zoveer belasting/verzekering/verbruik want die vallen mij super me;, wat ik in de 20.000 km in 1,5 jaar heb gehad los van gewoon onderhoud;
- lekkage koelvloeistoftempratuursensor (20 euro)
- lek in luchtslang inlaattraject (15 euro)
- vanos revisie incl kleppendekselpakking (250 euro)
- uitlaatsteuntje (10 euro)
- xenon koplamp + ballast (maar probleem nog niet opgelost) (60 euro)
- gebroken achterveer (word dit weekend gerepareerd) (75 euro)
- logo (15 euro)
Dat voor een auto die van 126.000 naar 146.000 heb gereden vind ik dat wel fors. Het scheelt dat ik de delen alleen betaal en alles vaak zelf doe. Nu zie je dat de kosten reuze mee vallen. Bij de dealer hadden deze dingen zo een 2000 euro gekost.
Ik weet dat de waterpomp preventief vervangen moet worden een keer, de accu ook deze winter vermoed ik
Met de calibra V6 had ik nooit geen gekke dingen in de 40.000 dat ik hem had. Alleen multiriemspanner. de astra had ik ook ongeveer 40.000 km en die had wel een xenonlamp een keer stuk gehad maar verder ook nooit geen dingen los van goed onderhoud. Onze twingo die wij bij de deur hebben heeft in 1,5 jaar 40.000 gereden en heeft gewoon nog helemaal niets.
Neemt niet weg dat de BMW nog steeds erg lekker rijd! En ziet er nog steeds fantastisch uit! En ik zeur ook niet over de kosten, alleen waren mijn verwachtingen wel wat hoger, want de look-and-feel voelt de BMW gewoon zeer goed aan