AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Twingo ZE Vibes (2020)

En nu maar wachten op een beetje echt mooi weer. Dan is het nog meer genieten met een cabrio. Alhoewel vandaag ook een mooie, lekkere, frisse cabrio-rijdag was. Ik heb vorige week met dit soort weer nog lekker een stukje open gereden. Pet op, kraag omhoog en kapje open en gaan met die B!

Inderdaad, alleen het echte mooie weer gaat helaas nog even duren denk ik.

woensdag heb ik ook nog open gereden, toen was het echt fantastisch! Het verbaast mij echt hoe lekker je nog dakloos kunt rijden bij wat lagere tempraturen. Stoelverwarming iets aan, raampjes omhoog, dan gaat het perfect (y)

Gisteren:
Nokia-N96-joost980.jpg

Nokia-N96-joost978.jpg

inmiddels de carkit geupdate (y)

ga nu nog wel op zoek naar een armsteun. Ik mis gewoon veel opbergmogelijkheden doordat in het dashboardkastje al een CD wisselaar zit. En heb er een hekel aan als in de portieren allerlei los spul ligt.

Een mooie armsteun is niet alleen comfortabel, maar kan er ook mooi de dingetjes in kwijt die ik even snel van mij af wil leggen zoals sleutels en zo

Ik had in mijn Astra G een armsteun van unirust (verkrijgbaar bij de Opel dealer) kostte me een kleine 100 euro. Groot opbergvak en schakelen vanuit de pols. Vastzetten kan iedereen die een schroevendraaier kan bedienen: 2x gaatjes boren in de middenconsole ter hoogte van het vakje achter de handrem, armsteun monteren met 4 schroefjes, zwarte dopjes over de schroeven en klaar is Kees. Ze hebben alleen geen rode bekleding.

Ik vind alleen 100 euro veel te duur voor een armsteuntje :p

maar je ziet ze ook wel goedkoper, maar wil geen krakend budget ding er in hebben. Misschien dat ik wel een mooie vind uit een schade auto of zo. Gewoon eventjes rustig rond kijken :)

Moet eerlijk zeggen Joost dat ik nog echt niet kapot ben van deze velgen. Ze zijn naar mijn idee te groot onder de astra en steken tever uit.

Ik heb even gekeken op de site van het merk waar ik de armsteun van had: de goedkoopste is €69,95, degene die ik had kost €89,95. Uiteraard zelf monteren, want het is nog makkelijker dan tandenpoetsen.

Ik heb ook Astra's gezien met zo'n 'Japanse' armsteun: oneerbiedig gezegd een verhoging tussen de voorstoelen. Veel te laag om je arm op te leggen.

Astra F zei:
Moet eerlijk zeggen Joost dat ik nog echt niet kapot ben van deze velgen. Ze zijn naar mijn idee te groot onder de astra en steken tever uit.
ja ik ben altijd wel gek van wat grote velgen :p en ik weet dat jij liefst bijna alles orgineel houd.

Ik vind met wat grotere velgen dat het juist jou auto wat meer onderscheid. dit is ook slechts maar 1 inchje meer dan orgineel. bij 19 of 20 inch zou ik het ook te groot vinden.

Overigens was het af fabriek ook mogelijk om optioneel de 18 inch velg te kiezen, alleen dan een ander model. Velgen steken trouwens niet echt uit. tov de auto. Denk dat de foto het iets vertekend :)

Ik heb even gekeken op de site van het merk waar ik de armsteun van had: de goedkoopste is €69,95, degene die ik had kost €89,95. Uiteraard zelf monteren, want het is nog makkelijker dan tandenpoetsen.

Ik heb ook Astra's gezien met zo'n 'Japanse' armsteun: oneerbiedig gezegd een verhoging tussen de voorstoelen. Veel te laag om je arm op te leggen.

ja ik zal me er wel even in verdiepen, in ieder geval geen japanse meuk in mijn auto (al zullen er heeel veel onderdelen van mijn astra uit azië komen o_O )

Dakmodule is ook binnen,

wat wil dat zeggen; ik hoef dan straks niet meer de hele tijd de knop in te houden om het dak te openen of te sluiten. gewoon eventjes 2x de knop van de afstandbediening indrukken en ik kan met met dooie gemakje naar de auto toe lopene de gordel om doen. En dan is het dak er al af en kan ik gelijk rijden! :D

Heb al wel gezien dat delen van het dasboard er weer uit moeten en wat dingetjes moeten worden veranderd. maar met een middagje sleutelen moet het vast werken!

dit zijn de modules die er in komen:
Nokia-N96-joost991.jpg

daarnaast nog geprobeerd wat mooie foto's te schieten, soms baal ik dat ik alles maar met mijn telefoontje fotografeer en niks op mooie kwaliteit kan fotograferen en een beetje met licht kan spelen en zo :rolleyes:
Nokia-N96-joost984.jpg

en weer het kleurverschil goed te zien op de deuren met foto's maken
Nokia-N96-joost982.jpg

ik kwam er ook achter dat de tempratuurmeter niet helemaal de juiste waarden aan geeft
Nokia-N96-joost986.jpg

Nokia-N96-joost988.jpg

Nokia-N96-joost990.jpg

Over de temperatuurmeter, stond je misschien net een tijdje stil. Of heb je de auto een aantal uurtjes daarvoor nog gebruikt? De sensor geeft namelijk alleen onder het rijden de juiste temperatuur (en ook na bv. 8 uur stilstaan). Deze verkeerde waardes komen denk ik omdat de sensor achter de bumper zit? Dit is in iedergeval zo bij de F-station van mijn ouders. Ik weet niet waar de sensor zit bij de Astra-G, maar het kwam zo in me op. Aangezien de motor draait op het moment dat de foto's genomen zijn. Dan zou het de stralingswarmte van de motor zijn.
Dusja, even kijken wat hij 's ochtends zegt wanneer je hem op het contact zet, of onder het rijden.

Gehaktstaaf:D

Ik heb ook een astra F gehad, die gaf het toch best nauwkeurig had, en had nooit de motorwarmte van invloed.

Bij de astra zit de sensor ook helemaal voorop de auto onder de kentekenplaat en heeft ook helemaal geen last van motorwarmte dus. Als ik op de snelweg rij en hij heeft nog 32 graden aan tijdens het rijden, dan is de sensor toch echt stuk denk ik :p gelukkig zijn die niet zo duur

Vandaag eens van wat dichterbij bekeken, echt een keurige auto waar je vast nog een hoop plezier van gaat hebben!

@Joost Dat met die sensor is dus hetzelfde waar ik lang last van had, gek genoeg doet hij het nu opeens weer prima de laatste maanden.

ja die van mij geeft soms ook wel weer de goede waarden aan.

Zal zaterdag eens naar de stekker verbinding kijken :)

ik vind trouwens deze achterlichten ook heel erg mooi

2008_08_07_02.jpg

iemand enige idee of dit orgineel opel of irmscher is ?

heb het wel vaker gezien op cabriootjes en coupé's, maar heb ze nog niet los te koop gezien :rolleyes:

Volgens mij after market. Maar het staat de Astra echt super. Bij mij op de zaak staat een zwarte coupé met deze achterlichten. Ziet super strak uit!

De dakmodule werkt!

gewoon het knopje in de auto enkele seconden indrukken en dan gaat het dak verder helemaal automatisch (y)

Ook op de afstandsbediening is het 2x op het knopje drukken en verder gaat het automatisch. Dus ik hoef niet meer langdurig knopjes in te drukken.

Hier de inbouw van de module bij de schakelaar op het dashboard:
Nokia-N96-joost997.jpg

Hier de inbouw op de centrale vergrendeling:
Nokia-N96-joost998.gif

en nog even een filmpje gemaakt van het dichtdoen van de kap

Mooi!
Dat mis ik op mijn Barchetta, een electrische kap!
Mijn ouders hebben als 2e auto een 207cc en het is erg leuk spelen met zo'n dak!

leuk spelen ja :p alleen niet met dit weer, kijk nu echt al naar het voorjaar uit, alleen duurt dat nog zo lang ... :rolleyes:

Prachtig om deze kleine modificaties te monteren. Garage vloer ziet er wel erg vreselijk slecht uit. Je ziet precies waar gewerkt word.

Vorige week bij een dealer in aanbouw geweest: Tegelvloer, terra rood, met straks donkere antraziet voeg. Zusterbedrijf heeft deze vloer al een jaar of 7 en ziet er uit als nieuw. Laat een dop vanaf 1 mtr op de vloer vallen en stuiterd weer 80 cm om hoog. Niets stuk of wat dan ook erg leuk om zo je monteur te zien wandelen.
DSC02164.jpg

moet wel zeggen dat ik dit op zaterdag gefilmt heb, en 's middags wordt dan de hele vloer onder handen genomen. Daarnaast verschilt het ook sterk welke brug je staat en welke monteur die brug gebruikt o_O

op maandagmorgen is de vloer wel super schoon, maar het blijft een grijze betonnen vloer, zo'n betegelde vloer is toch ook wel heel erg mooi (y)

Hoe heb jij de opneemfunctie van je parrot gemonteerd daar?

gewoon met een plakstripje er op gedrukt :p is draadloos he...

Ik ben er ook achter wie die achterlichten maakt; die zijn van lexmaul.

En die zijn belachelijk duur. 2e hands gaan ze nog voor rond de 300 euro van de hand, dat vind ik echt veel te gek (n)

Dan laten we het maar even zo ... :)

Mooie wagen Joost!!

Ik zie dat je witte platen hebt met witte verlichting erin. Is dit echt wit kleurig of vertekend dit op de foto. Mn vrouw heeft ook witte platen maar geel doorlicht, net als in jouw en mijn Calibra.
Nokia-N96-joost988.jpg

Groet Xander

Inmiddels beetje aan het kijken naar andere sturen omdat die van mij nogal wat slijtplekjes vertoont. Dus beetje bieden op ebay en hopen dat ik een keer voor een prikkie een org. sportstuurtje kan krijgen
!BbJ(u,QBWk~$(KGrHqQH-EQEquqwi-FJBKunKzb6Mg~~_12.JPG

Mooie wagen Joost!!

Ik zie dat je witte platen hebt met witte verlichting erin. Is dit echt wit kleurig of vertekend dit op de foto. Mn vrouw heeft ook witte platen maar geel doorlicht, net als in jouw en mijn Calibra.

Is vertekend op de foto, heb de foto met de telefoon gemaakt namelijk.
hij geeft net zo gelig licht als in de calibra :)

Dat is een mooi stuur. Zo'n aludeeltje vind ik wel mooi in een stuur. Soms zie je ze ook met van dat glimmende hout. Dat vind ik dan weer niet mooi.

En die achterlichten zijn echt schandalig duur! Maar ook wel heel mooi...

Op de Astra Cabriolet Linea Rossa (niet in nederland geleverd) zit een stuurt met een beetje rood in exact de zelfde kleur als het leer wat ook in mijn auto zit. Die wil ik het liefst, maar daar is vrijwel niet aan te komen.

deze dus:
autowp.ru_holden_ts_astra_convertible__linea_rossa__2.jpg

Grijs vind je wel heel veel, ook omdat Irmscher dit in de stuurtjes heeft. En dat kan ook prima in mijn auto omdat die ook grijs is (y)

Alleen nog even eentje zien te vinden voor een prikkie.

Achterlichten blijf ik in de gaten houden, maar voor 300 euro komen die er echt niet in... pas voor de helft wil ik er over nadenken.

Zaterdag de astra een schoonmaken. Volgende week 3x op en neer naar dusseldorf, wat neer komt op 1000 kilometer, 't schiet aardig op (y)

Morgen naar dusseldorf op en neer, woensdag ook, en volgende week zaterdag ook weer. Dus er staan heel veel kilometertjes voor de boeg deze week. En die zijn grotendeels op Autobahn 31, dus als het weer en verkeer een beetje mee zit zal ik eens kijken wat hij op top doet (y)

@StreetCustoms: PM terug

AsconaGT zei:
Morgen naar dusseldorf op en neer, woensdag ook, en volgende week zaterdag ook weer. Dus er staan heel veel kilometertjes voor de boeg deze week. En die zijn grotendeels op Autobahn 31, dus als het weer en verkeer een beetje mee zit zal ik eens kijken wat hij op top doet (y)

@StreetCustoms: PM terug

de 31 is echt een geweldige weg gelukkig woon ik er best wel dicht bij 200 km/h is daar geen enkel probleem, is echt mijn lievelingsweg!

En die zijn grotendeels op Autobahn 31, dus als het weer en verkeer een beetje mee zit zal ik eens kijken wat hij op top doet

Denk dat 230-235 op de teller moet lukken.

Ik heb hem ooit op de A17 op 220 op de teller gehad maar toen was de koek nog niet op.

Weer terug, ook nog wat andere dingen gedaan en alleen vandaag toch nog zo'n 500 km op de teller er op gezet. Helaas is de A31 heel slecht en kennen ze geen ZOAP wegdek. En het was dus een bak met water waar ik hele dag door gereden heb. Ik heb niet harder dan 130 kunnen rijden. En op de meeste stukken niet eens harder dan 100 vanwege het stuivende water.

Ik hou wel van hard rijden, maar alleen als het ook echt kan.

Misschien woensdag , dan ga ik weer die richting op. Moet alleen nog even zo'n milieusticker regelen. Kun je die gewoon ergens kopen? Neem aan dat ik mijn auto er niet speciaal voor hoef te keuren of wat?

Ja ik zag hem al staan op marktplaats, het is echt een prachtexemplaar (y) een van de hele weinige orgineel in nederland verkochte Astra 2.0 Turbo Cabrio exemplaren

Is hij nou achter meer verlaagt dan voor? Of lijkt dat door de foto. Weet je toevallig hoeveel hij verlaagt is?

nee ik ben er bang voor. ik was er trouwens meer dan 2 uur mee bezig, en was ook de laatste die het lokaal verliet o_O Maar kwam echt niet uit een paar opgaven, maar we zullen zien.

Hoop dat het bij jou wel wat beter ging? :p

Morgen ga ik met de auto naar Düsseldorf binnenstad. En vanaf januari 2010 komen er weer meer steden bij die om zo'n umwelt sticker vragen. Ik zag dat bij de ANWB ergens rond de 20 euro kost en 6 dagen duurde. Maar moest vandaag toch nog in duitsland zijn dus ik naar een T.U.V. kantoor daar.

Kom ik binnen, niks geen hallo of wat dan ook... Toen meneer vroeg wat kwam doen vroeg ik of ik de umwelt sticker kon krijgen. Maar blijkbaar had hij pauze en was ook niet blij dat ik binnen kwam, dat was wel duidelijk o_O maar hij wilde mij wel even snel helpen.

Toen ik hem mijn papieren gaf kwam er een diepe zucht; 'Seize, das ist ein hollandischen auto'`. Dus ik dacht, dat gaat een hele procedure worden. Maar hij voede enkele gegevens in. En schreef mijn kenteken op een sticker en na betaling van slechts 5 euro stond ik na 2 minuten al weer buiten o_O

Morgen dus mooi ritje weer voor de boeg :)

Ik heb de toets in ieder geval gehaald met een 6,9. dus ik ben érg blij :D

En de comming home module is ook binnen gekomen. Alleen zou er een handleiding bij zitten in het duits. dus ik dacht; met wat plaatjes of schemaatjes red ik mij dan wel. Krijg ik een half A4-tje met heel klein beetje tekst en daar moet ik uit opmaken hoe dat ding aangesloten moet worden :confused: Ik snap er echt helemaal niks van...

iemand die beetje technisch is en mij kan vertellen wat ze nou precies bedoelen in die duitse 'handleiding' ?

Inmiddels al 1 puntje van ergenis opgelost. Ik had maar 1 lampje helemaal links in de kofferbak. Omdat mijn kofferbak raar loopt heb je al snel dat er iets voor dat lampje zit waardoor alles donker is in de kofferbak.

Dus heb 2 LED spotjes gemaakt. De bedrading loopt gewoon via de bak waar ook de kap in komt en is aangesloten op de bedrading van het reguliere lampje. Er zaten al 2 gaatjes dus met boutje/moertje vast gezet en alles beetje weggewerkt. En werkt dus gewoon op de kofferbak. Nu véél meer licht en ook over de hele kofferbak (y)

zo ziet het er uit van de onderkant
Nokia-N96-joost1006.jpg

in de praktijk zie je er helemaal niks van uiteraard omdat je van van boven de kofferbak in kijkt :p

Daarnaast ook de achterlichten van LEDjes voorzien, had nog van die lampjes liggen, nu zijn ze écht wit
Nokia-N96-joost1012.jpg

Ik wil ze ook in de knipperlichten maken, maar dan moet er een weerstandje tussen anders knipperen ze veel te snel

Daarnaast heb ik v/d week zeker 10 min lang 180 km/h kunnen aanhouden op de cruise control. Het had nog wel harder gekunt van de snelweg was helemaal leeg, maar het was miezerig weer dus niet sneller gereden. maar de auto is wel heel smerig! :eek: Ik was er gisteren met de hogedrukreiniger overheen gegaan in zo'n wasbox, maar hij is nog steeds mega smerig :rolleyes:

Door het winterweer komt er een 'optie' bij, namelijk in en uitschakebare ESP/TC. Ik wordt gek dat telkens alles ingrijpt of dat ik half niet weg kom op glad weg dek

zo gaat dat er uit zien
DSCF7091-1.jpg

Hij stond niet hoog op mijn verlanglijstje vanwege de kosten, maar nu liep ik toevallig voor heel weinig tegen een nieuwe OPC bumper aan! :D

ik moet er alleen nog de bevestigingsmaterialen bij regelen, mistlampjes en roostertjes. En uiteraard moet hij gespoten worden, dus voordat alles binnen en klaar is zal nog wel even duren.

Maar het gaat dus om zo'n bumper:
S5000009.JPG

sdc11153o.jpg

AsconaGT zei:
Ja ik zag hem al staan op marktplaats, het is echt een prachtexemplaar (y) een van de hele weinige orgineel in nederland verkochte Astra 2.0 Turbo Cabrio exemplaren

Is hij nou achter meer verlaagt dan voor? Of lijkt dat door de foto. Weet je toevallig hoeveel hij verlaagt is?

bedankt voor het compliment joost...
hij is verlaagd door Apex.. hoeveel durf ik niet te zeggen .. de dealer zei dat het 5cm is maar echter nog niet de tijd gehad om er na te kijken..
Dat idee had ik ook.. dat hij achter lager ligt dan voor.. maar wil er graag toch een schroefset onder..

ik vind de OPC grille het aller mooiste, alleen staat er dan ook OPC op.

en ik heb geen OPC :rolleyes: maar hij is wel érg mooi. zeker als straks het hele OPC front er op zit

Ik ben er dus nog niet uit :) wat vinden jullie? :p

Terug
Bovenaan