AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Twingo ZE Vibes (2020)

Congrats Joost,

Ben echt benieuwd naar het resultaat...misschien eens tijd voor een mini-meet als het zover is. Ik heb al een plaatje gereserveerd op de bijrijdersstoel, toch maar eens die 2.2 ervaren.

Nou, waar blijft de eerste foto met kenteken? Is het een KDF geworden, of was die reeks net voorbij?

KDK is het geworden (y)

Gefeliciteerd Joost. Maar zal wel lastig rijden zonder middenconsole..

Vanmiddag was het middenconsole klaar van de spuiter. Dus vanavond kon ik al niet wachten en heb alles weer er in gezet. Wel met een hoop geduld en irritaties omdat ik de kabels niet kwijt kon door de handsfree en zo, maar uiteindelijk toch gelukt.

We wachten met smart op de foto's.

bij deze ;) al komt een echte shoot pas later, nog geen tijd voor gehad

Nokia-N96-joost915.jpg

Nokia-N96-joost917.jpg

Nokia-N96-joost918.jpg

Nokia-N96-joost919.jpg

Net net terug, alles prachtig verlicht, dat kleurenscherm is echt super mooi (y) op de foto's komt het allemaal niet zo mooi uit. Maar bij de eerst volgende minimeet mag iedereen het zelf ervaren ;)

Alles is mooi in silver lightning gespoten, is ook heel mooi geworden met een hoogglans lak er overheen

Ik ben echt helemaal
smiley_crazy.gif

Ziet er goed uit!! Nu nog een plaatje van de buitenland, zodat we zeker weten dat er legaal nieuwe NL platen op zitten :p

Het bewijs dat er echte nl platen op zitten ;)

heb er trouwens ook witte led lampjes in gedaan. Op de foto heb ik 1 kant al vervangen, andere kant niet... Maar het lijkt op de foto wel heel blauw. In het echt zijn ze een stuk witter. En heb ze nu beide vervangen, en met xenon aan vallen ze totaal niet meer op (y)

Nokia-N96-joost920.jpg

binnenkort betere foto's (y)

@ Joost: Ik ben niet zo van de plaatjes.....dus op naar het echte werk!!
Je maakt me nu wel heel benieuwd. (Onze afspraak blijft staan, wanneer de situatie het toelaat dat ik me op een Vectra en astra Coupé ga verdiepen kom je zeker aan bod. Na de opmerkingen van Fer, Marc en jij over de 2.2 begin ik wel erg te twijfelen.:rolleyes: (Gelukkig is het nog niet zover, en bevalt de astraF op sommige kleine mankementen na echt goed)

silver lightning

Had ik wel gelijk. Dat riep ik in het begin al bij je eerste foto's. Mijn ma had die kleur ook op haar vorige Corsa. Is een mooie kleur.

Maar ziet er goed uit, Joost! Is het mogelijk om nog andere ventilatieknoppen te scoren? Die blijven gewoon wat uit de toon vallen.

Wat voor knoppen moeten er dan in :confused:

Alles ziet er goed uit (y), ledlichtjes make het af, dat vind ik altijd zo'n afknapper. Dan heb je xenon en dan zit er zo'n geel kudt stadslichtje naast. Goed bezig

Ik vraag me af of door de glanzende afwerking de middenconsole niet hinderlijk gaat schitteren als de zon erop staat....zeker met dak open lijkt me het dan geen pretje.

Had ik wel gelijk. Dat riep ik in het begin al bij je eerste foto's. Mijn ma had die kleur ook op haar vorige Corsa. Is een mooie kleur.

Is inderdaad een mooie kleur, het zit hier ook op de Meriva. Als ik die naast de Corsa (normale zilverkleur) van m'n zus zet kijk je bij de Meriva dieper weg in de lak, de corsa lijkt dan veel doffer.

Ook mooie parrot maar zit dat bedieningspaneeltje voor de pook niet heel erg onhandig ?
Voor de rest mooie auto !

die is draadloos, en kan hem dus plaatsen waar ik wil. Maar hij zit nog niet vast.

Had hem daar even neegelegt hoe dat was, maar dat is inderdaad heel onhandig. Dus ik zoek naar nog een ander geschikt plekkie voor. Nu zweft hij ergens op de bijrijdersstoel :p

bedankt trouwens voor de leuke reacties. :D

het dakje is er vanmiddag wel af gegaan. Helaas had ik tijd te kort met afspraken dus geen tijd voor foto's.

Later op de avond nog stukje in de Calibra gereden met de astra voor mij, hiermee zullen jullie het moeten doen :p

Maar een paar herfst cabrio foto's komen snel

Ziet er fantastisch uit Joost, ga je zeker heel veel plezier mee beleven.
Zal hem nog wel eens in het echt zien.
Ik wens je veel veilige kilometers (y)

Lastig, filmen, sturen en een voorrangsfietspad oversteken...
ik had gewoon de telefoon in de hand op het stuur, niet echt er op aan het kijken

ik was ook niet serieus aan het filmen, vandaar ook het slechte filmpje ;)

AsconaGT zei:
Het dashboard zit er nog niet in.

Morgenavond heb ik een beetje tijd, dan ga ik het hele dashboard er in bouwen. Die is als het goed is eind van de vanmiddag helemaal klaar bij de spuiter, dus dat kan mooi. Woensdag ga ik naar duitsland, iets van 300 kilometer met 2 volwassenen en 2 kindjes. Dus even goed de astra testen en kijken hoe geschikt hij is voor 4 personen ;)

Misschien op die dag een fotoshootje (y)

En hoe was die rit??

Middenconsole is strak geworden hoor, Parrot ziet er ook goed uit en hangt op een nette plek (y)

Ga hem vast een keer in het echt zien :cool:

En hoe was die rit??

ja super!

Heb ook even 2 kids geleent om te kijken hoe hun dat bevalt... Die hadden niks te klagen.
Wat mij nu pas op viel was dat de gordels van het middenuit schuin naar onderen lopen. Normaal is het altijd andersom :p

Navigatie werkt super, alleen had ik een oude CD kwam ik achter, niet alle wegen stonden er op van nu. En enkele bedieningsdingen moet ik nog kijken hoe dat werkt.

Daarnaast kwam ik er achter dat 1 luidspreker niet altijd goed werkt en dat het microfoontje van de handsfree nog niet werkt.

Heb nu ook iets meer inzicht over het verbruik, verbazend genoeg is het heel iets meer dan de calibra :eek: Niet dat het heel erg is, maar had hem juist iets zuiniger verwacht, zeker met cruise control.

Tja, eigenlijk niet zo heel gek als je er over nadenkt.

- Slechtere CW waarde
- Versnellingsbak met kortere verhoudingen
- Minder vermogen, dus de 2.2 moet harder werken

Denk dat je het met de V6 wat dat betreft echt goed getroffen had. Maar zoveel kilometers maak je niet toch?

Daarnaast kwam ik er achter dat 1 luidspreker niet altijd goed werkt

ik heb nog een originele speaker liggen. 16,5 cm geloof ik, zat origineel in mijn astra.

als je intresse hebt, ff pm'en. je kan 'm krijgen van me.

Heel mooi geworden, en zo op het filmpje gezien is 'ie ook heel mooi.

Van de LEDjes als stadslicht ben ik geen fan, het is echt amper reflectorvullend en dat ziet er wat goedkoop uit. Maar goed, als je altijd met dimlicht aan rijdt is het wel mooier.

Van de LEDjes als stadslicht ben ik geen fan, het is echt amper reflectorvullend en dat ziet er wat goedkoop uit. Maar goed, als je altijd met dimlicht aan rijdt is het wel mooier.

liefst haal ik de stadslampjes er ook helemaal uit, maar het is wettelijk verplicht. Daarnaast sta ik bij een kennis wel eens buitenaf op een plek dat ik het parkeerlicht (aan 1 kant dus) wel eens aan heb.

Maar ik rij altijd met dimlicht aan, en dan vallen de witte ledjes vrijwel helemaal niet meer op gelukkig (y) ik vind het in ieder geval beter staan dan een geel gloeilampje.

ik heb nog een originele speaker liggen. 16,5 cm geloof ik, zat origineel in mijn astra.

ik denk dat het niet aan de speaker ligt, maar ergens een draadje of zo niet goed zit. Dat word dus even flink zoeken helaas... Mocht ik het nodig hebben laat ik het je weten (y)

Tja, eigenlijk niet zo heel gek als je er over nadenkt.

- Slechtere CW waarde
- Versnellingsbak met kortere verhoudingen
- Minder vermogen, dus de 2.2 moet harder werken

Denk dat je het met de V6 wat dat betreft echt goed getroffen had. Maar zoveel kilometers maak je niet toch?

ik rij inderdaad niet zo heel veel kilometers met mijn privé auto, dus het maakt mij niet zo heel veel uit :) Maar zoals je nu zegt is het op zich ook wel logisch ja

Vandaag weer een mega update

zo heb ik de asbakverlichting gemaakt en de bluetooth handsfree werkt nu ook. Echter wilde ik hem updaten, dat werkte op een of andere manier nog niet.

Daarnaast heb ik mij hierin verdiept; volgens de gebruikershandleiding is het optioneel mogelijk wanneer je 2x achter elkaar op 'open' drukt, dat de kap dan open gaat en het zelfde voor het sluiten. Bij mij werkt het wel als ik het knopje continu inhoud om de kap op afstand te openen maar niet door 2x het knopje in te drukken wat veel makkelijker is.

precies zoals je hier kunt zien

Gezien ik ook een volautomatisch dak heb, die het ook op afstand doet, zou het toch gewoon ook moeten kunnen :rolleyes: Bij de garage konden ze niks vinden om hem te programmeren. Nu maar eens op internet snuffelen

Volgens mij is dat een aanpassing. In de comments eronder zie je ook wel dat iemand anders ook het knopje de hele tijd moet indrukken (of is dat jouw gebruikersnaam misschien:p).

nee dat ben ik niet, die heeft inderdaad het zelfde...

maar in de handleiding van de astra staat ook in dat je 2x moet drukken en dat het dan volledig automatisch gaat :rolleyes: maar daar staat ook dat niet niet op alle modellen beschikbaar is. Maar het is dus wel gewoon mogelijk af-fabriek

De auto's met een half automatisch dak hebben dat natuurlijk niet, maar ik heb een volautomatisch dak. En dan lijkt het mij puur iets softwarematigs, maar het is volgens mij niet te programeren met de opel computer :rolleyes:

De eerste officiele foto's van mijn auto, al komen de kleuren niet zo heel mooi uit. De bekleding lijkt nu echt roze zowat o_O

Nokia-N96-joost937.jpg

Nokia-N96-joost936.jpg

Nokia-N96-joost935.jpg

Nokia-N96-joost939.jpg

Nokia-N96-joost940.jpg

Nokia-N96-joost931.jpg

Nokia-N96-joost938.jpg

voor het oog moet hij inderdaad ietjes zakken,

maar ik vind het comfort wat het (sport)onderstel erg fijn zo, beetje stug maar toch ook comfortabel wat wel bij de auto past.

moet nog even kijken of ik dat ga doen ;) voorlopig niet, want de muntjes zijn op

Bij verlagen kom je mogelijk in de knel met de achter wielkasten. Dan zouden de binnenkanten lichtjes omgeslagen moeten worden. Heb ik destijds nog laten doen bij Mantzel in Oberhausen

Tsja, echt prachtig geworden hoor.

Wat zijn verder nog je plannen voor de toekomst ?

Ik kom niet veel verder dan wellicht een andere grille, kofferbakspoiler en wellicht verlagen, verder echt helemaal af en prima zo ! (y)

Total Loss zei:
Tsja, echt prachtig geworden hoor.

Wat zijn verder nog je plannen voor de toekomst ?

Ik kom niet veel verder dan wellicht een andere grille, kofferbakspoiler en wellicht verlagen, verder echt helemaal af en prima zo ! (y)

Irmscher heeft een hele mooie kofferbak spoiler. Eigenlijk is het een dunne strip op de kofferklep, net zoals op een Vectra GTS zit. Dus die komt er misschien ooit, maar alleen als ik die ergens goedkoop tegen kom. Ik ga geen 300 euro betalen voor een meter lang plastic stripje o_O

Daarnaast wil ik graag een Irmscher stuur. Op de foto's zie je het nauwelijks, maar de bovenkant is aan het slijten. Maar ook die zijn belachelijk duur. Zal wel dat ze op de duitse ebay voor 100 euro soms van de hand gaan, dus dat even in de gaten houden.

Andere grille vind ik wel mooi, maar dit vind ik ook niet onaardig, dus die blijft voorlopig nog even zitten

Ik wil nog wel graag kussentjes in de hoofdsteunen achter

Maar voorlopig even niks, eerst geld sparen weer :p

VR6 Liefde Roest Niet zei:
Dat KDK In je kenteken doet me ergens aan denken:confused:

ik heb geen idee wat :p maar ik vind de combinatie nog wel redelijk zo, ondanks ik het nieuwe kenteken echt niet mooi vind stan op mijn auto

Ik heb de auto nu exact 1 week officieel op kenteken staan en ik heb nu ook de eerste verbruikscijfers

Ik heb 462,7 kilometer gereden deze week en 44,65 liter getankt, wat neer komt op:

1 op 10.36

en dat met shell eco fuel :p

Valt dus een klein beetje tegen omdat ik ook wat langere stukken mee heb gereden op de cruise control waar ik met de calibra lekker zuinig kon rijden. Met de calibra zou ik zeker 1 op 11 of 12 gehaald hebben gemiddeld. Niet dat het mij niet zo heel veel uit maakt, het verschil is minimaal. En met veel stadsritjes die ik voornamelijk maak zal de astra denk ik wel weer iets zuiniger zijn dan de calibra

Hij is idd heel erg mooi geworden(y). En het verbruik valt mij ook een beetje tegen. maargoed met veel stadsritjes kwam mij Corsa ook niet onder de 1 op 10. nu ik veel autobaan rij, haal ik de 1 op 13 vrij makkelijk. Ik denk dat jouw Astra dat ook zeker kan halen.

Ook nog een paar herst foto's.

Er komt nu ook een module in waarmee ik met 2x drukken op de knop het cabrio dag geopend word. Ik hoef dus niet de knop de hele tijd in te houden om het dak te openen op afstand.

Nokia-N96-joost973.jpg

Nokia-N96-joost971.jpg

Nokia-N96-joost969.jpg

En eentje nog met de calibra, daar heb ik ook nog eventjes mee gereden vandaag
Nokia-N96-joost968.jpg

Terug
Bovenaan