Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

mitsubishi-sapporo.jpg

Een Mitsubishi Sapporo

kia-sephia.jpg

Een kia Sephia

ik kwam deze super gave Toyota Landcruiser tegen.... toch wel erg gaaf en deze is in erg nette staat!

Die Land cruiser hierboven: dan kies je voor een klassiekerplaat (YD), en dan laat je Gaik platen drukken...

En die Sephia is leuk. Mijn opa had exact eenzelfde!

Barri zei:
Die Land cruiser hierboven: dan kies je voor een klassiekerplaat (YD), en dan laat je Gaik platen drukken...
Bij import krijg je voor bouwjaar 1978 tegenwoordig automatisch een 'klassieke' sidecode dacht ik. Ook in het geel naar mijn mening toch passender dan een modernere sidecode, zoals op die Spider een paar foto's eronder.

Leuke uiteenlopende spots weer deze zonnige dagen. (y)

Die ONK Studebaker, tof!

Alfasud Valentino!
_IMG8715 by CitroenAZU, on Flickr
83-YB-53 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG8712 by CitroenAZU, on Flickr
94-YA-12 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG8890 by CitroenAZU, on Flickr
LN-47-BR by CitroenAZU, on Flickr
AL-39-00 by CitroenAZU, on Flickr
DJ-11-RD by CitroenAZU, on Flickr
01-TH-65 by CitroenAZU, on Flickr
09-91-JB by CitroenAZU, on Flickr
35-86-XK by CitroenAZU, on Flickr
JX-27-BN by CitroenAZU, on Flickr
68-YD-18 by CitroenAZU, on Flickr
DK-53-SH by CitroenAZU, on Flickr
08-GG-63 by CitroenAZU, on Flickr
UV-04-87 by CitroenAZU, on Flickr
00-16-PU by CitroenAZU, on Flickr
AM-11-63 by CitroenAZU, on Flickr
GX-19-NP by CitroenAZU, on Flickr
PF-XS-33 by CitroenAZU, on Flickr
42-GP-25 by CitroenAZU, on Flickr
SV-96-XX by CitroenAZU, on Flickr
XK-25-02 by CitroenAZU, on Flickr
05-MD-14 by CitroenAZU, on Flickr
KD-50-VG by CitroenAZU, on Flickr
91-43-EG by CitroenAZU, on Flickr
84-52-ZU by CitroenAZU, on Flickr

@afentoe: jammer om te zien hoe die groene Taunus de afgelopen jaren achteruit is gegaan!

@citroenAZU: wat een gave Alfasud Valentino!!!

Ik gooi ook nog even mijn eigen spots van de afgelopen week in het topic.

Eerst en vooral deze betrekkelijk nette en op het eerste gezicht ook roestvrije Ford Granada. Pre-facelift en zonder rechter buitenspiegel:
spot20221.jpg

In dezelfde wij als de Granada, maar van een heel andere orde:
spot20223.jpg

Chrysler Pacifica met euhm... bijzonder belettering. Deze is volgens de RDW trouwens ONK, wist niet dat dat kon?
spot20222.jpg

En als afsluiter een ONK Citroën DS21 Pallas, die inmiddels al 19 jaar lang bij dezelfde eigenaar is:
spot20224.jpg

Het kenteken van die '71er Snoek (67-JE-06) komt uit 1976.

Om wat voor reden dan ook heeft hij dus toen een vervangend kenteken gekregen.

Vanaf 17-6.
citroenAZU: geweldige Lancia en Datsun! Zo ook de Alfasud en Fiat 128.
louisz: wat een prachtige 190SL, en een leuke foto ook, die Studebaker is een topspot.
JFR: geweldige Unimog! Die Plymouth is officieel een Barracuda ;)
van der Torre: wauw, toffe Sapporo!
Radar: zo'n nette Land Cruiser zie ik zelden (y)
Klassiekerrijder: een TVR is altijd goed, leuk ding!
Escher: wat KR zegt, leuke Granada!

1967 Glas 2600
Bij 's-Hertogenbosch: een van mijn jaartoppers tot dusver, een pracht van een Glas. Paar jaar geleden wel eens bij de garage zien staan, maar nooit onderweg. Hij was op de terugweg van de oldtimerdag in Lelystad.

1970 Imperial LeBaron
Eindhoven: voor deze Imperial geldt hetzelfde, wel eens in de garage (in dit geval om het hoekje) zien staan, maar nu aan de straat.

2017 Alfa Romeo Quadrifoglio Verde
Bussum: uitzondering voor nieuw spul in de vorm van de eerste Giulia QV die ik zie. In het rood met handbak, nog cooler worden ze voor mij niet.

Vandaag op de avondmarkt in Zonhoven (België):
Een Autobianchi Bianchina, maar dan versmald, vol water, met een pop in met snorkel op zijn gezicht en afstandsbediend. De man die erachter wandelde bediende hem en spoot random mensen nat. Cool, hilarisch en creepy tegelijkertijd.

Toen ik nadien naar huis reed stond die op een trailer getrokken door een bestelwagen. Zal later foto’s posten, maar als iemand hem kent meer info aub, ben erdoor gefascineerd o_O

Helaas zonder foto of verdere info, maar zojuist een McLaren gespot vlakbij Groningen. Kon gelukkig nog net op tijd zien dat het een McLaren was. :)

https://flic.kr/p/2nufQuH
https://flic.kr/p/2nu89hQ

Foto’s genomen door mijn dochter van 8 ;)

Reyner zei:
Vandaag op de avondmarkt in Zonhoven (België):
Een Autobianchi Bianchina, maar dan versmald, vol water, met een pop in met snorkel op zijn gezicht en afstandsbediend. De man die erachter wandelde bediende hem en spoot random mensen nat. Cool, hilarisch en creepy tegelijkertijd.

Toen ik nadien naar huis reed stond die op een trailer getrokken door een bestelwagen. Zal later foto’s posten, maar als iemand hem kent meer info aub, ben erdoor gefascineerd o_O

Die Glas :eek:

Vandaag bij een soort garage/sloop/onderdelending van oude mannetjes (zie sloop-topic voor meer, de Honda vond ik te bijzonder om niet hier te plaatsen):

jzbE2Ay.jpg

RK919o4.jpg

8XV5ygy.jpg

DAF 46 en Honda N600 :eek:

Leuk dat de foto's van de Glas zo gewaardeerd worden! Had ik wat meer tijd gehad, dan had ik het raam wel even opengedaan voor die van de voorkant.

Ik kan ze een op een gaan uitlichten maar alle spots sinds mijn vorige post zijn top. Concerto begint steeds zeldzamer te worden, maar lang niet zo zeldzaam als de 416.

Vandaag alweer genoeg gezien voor een rijtje tussendoor.

1968 Volvo 144
Eindhoven: een stevig gebruikte 144. Hier in de streek hebben ze op een of andere manier niet de klassiekerstatus die de Amazon en vroege 200-serie wel hebben.

1943 Willys Jeep
Een uitvoerig uitgedoste Jeep, met het dak erop zie ik ze zelden, en zo'n kleed van opzij zie ik volgens mij voor het eerst.

Volkswagen Transporter (1985-92)
Een opmerkelijk nette T3 uit Regensburg, Beieren.

1949-51 Dodge Wayfarer / 1937 Daimler E20
Mierlo: een van mijn beste dubbelspots tot op heden, naast elkaar bij een restaurant voor de deur. De RDW is niet consequent in het bouwjaar van de Dodge, 49 of 51.

Hé bij dat restaurant in Mierlo heb ik mijn rijbewijs gehaald. In de auto uit de volgende post, een Volvo 480. :D

OT: geweldige dubbelspot

Komen weer prachtige spots voorbij.

Een paar van de afgelopen tijd:

RwktJF8.jpg

1MIPzcc.jpeg

eyWme1d.jpeg

qzsaDRG.jpg

DvTx27O.jpeg

XQ06nwJ.jpeg

OPisTgD.jpeg

JIFhKjV.jpeg

5MUBfFO.jpeg

17SCKCq.jpg

ry7s8Vv.jpeg

cBPE2K3.jpeg

KlNSxE7.jpeg

SBron84.jpg

Exionqh.jpg

VDkjEkr.jpg

tv9QEQA.jpg

x0zMTvZ.jpg

iJMOhE3.jpg

SiDT5C8.jpg

tiQ9b0k.jpg

4uvUU8k.jpg

DOPNCpg.jpg

zhPA28y.jpg

gxiap5u.jpg

8tD8fe4.jpg

AKIsRrb.jpg

5ypBwAT.jpg

t7Q1k9w.jpg

fEb0SgS.jpg

c1N5E13.jpg

cREbL8o.jpg

FPa0n6q.jpg

Ook gespot maar geen foto, een rode Alfa Romeo 33 station.

Ik kan me echt niet meer heugen wanneer ik voor het laatst een Rover 3500 zag, gave spots!

Ik zag zojuist een BMW 315 uit 1982:

Ik vind jaren 60/70 auto's erg leuk, jaren 90 en 00 ook. Jaren 80 hoekig is niet mijn ding en associeer die auto's vaak met armoede o_O Waarschijnlijk doordat in mijn jeugd dit soort auto's 2e/3e hands werden gereden door de minder bedeelden ofzo. Toch betrap ik me er op dat ik juist die auto's nu het leukst vind om te spotten. Auto's zoals deze zijn nog altijd suf maar doordat je ze zelden nog niet toch bijzonder.

Toyota Corolla uit 1983
NL51G9G.jpg

yz6LzK3.jpg

Heel bijzonder altijd zo'n SEC, en n u eens normale wielen.
Maar wacht het zijn twee verschillende sec's!

De rode nissan met dat volvo V40 uitbouwtje spotte ik laats ook op grote afstand, nu weet ik wat het was.(y)

MCW 84 zei:
Jaren 80 hoekig is niet mijn ding en associeer die auto's vaak met armoede o_O Waarschijnlijk doordat in mijn jeugd dit soort auto's 2e/3e hands werden gereden door de minder bedeelden ofzo.

:confused:

Helaas geen foto, maar er staat hier in de buurt "gewoon" een Bizzarrini 5300 GT. :eek:
Geweldig detail: op het typeplaatje op de neus staat de tekst "prototipo".

Toffe Corolla en ONK C10!

25-PB-13 by CitroenAZU, on Flickr
Untitled by CitroenAZU, on Flickr
60-VB-14 by CitroenAZU, on Flickr
5-KGK-27 by CitroenAZU, on Flickr
DR-19-81 by CitroenAZU, on Flickr
DS-16-NJ by CitroenAZU, on Flickr
93-75-JF by CitroenAZU, on Flickr
25-VJK-3 by CitroenAZU, on Flickr
52-97-AT by CitroenAZU, on Flickr
BS-93-JJ by CitroenAZU, on Flickr
DF-07-ZJ by CitroenAZU, on Flickr