Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Vandaag gezien:

Land Rover van 1976:

6gj45xyz4ocfq.jpg

gh3367623r.jpg

Favorieten vanaf 10 okt.
citroenAZU: Cadillac Eldorado, Ford Mustang, VW T1, Citroën Ami, Volvo 265. Peugeot 403, Oldsmobile Cutlass,
louisz: leuke Renault en Peugeot!
baur: Opel Kadett, Peugeot 104, MG, BMW M3, Fiat 500, Opel Kadett, Land Rover.
XBXB: geweldige Alpine!
JFR: heerlijke Magirus-Deutz! Volgens mij maakten ze dit model in de late vijftiger en vroege zestiger jaren.
Quadrifoglio Verde: mooi duo, die Citroën en Renault.

1986 Mercedes-Benz 280GE
Son en Breugel: zo'n vroege G-klasse had ik al even niet meer gezien.

1998 Nissan Cima V8
En een heus Japans vlaggenschip in de vorm van deze Nissan.

Mijn oogst na een wandelingetje vandaag:

Een Kia Opirus had ik volgens mij nooit eerder gezien (wat niet zo gek is, aangezien er, als ik het goed zie, maar 9 op Nederlands kenteken staan):

Een Mercedes 200D uit 1976 die pas 2 maanden op Nederlands kenteken staat:

Een Jeep Wagoneer uit (volgens de RDW) 1972:

Een Pontiac Grand Prix uit 1978:

En nog een BX:

Heel bijzonder, die Cima!

Als ik niets was vergeten te halen vanmorgen was ik niet terug gegaan en had ik deze gemist

iIR9OdF.jpg

HdoT33N.jpg

H0pMqdv.jpg

xomltYI.jpg

1932 20/25 Shooting brake. In 2019 te zien op het Concours in Soestdijk. Niet overgerestaureerd maar lekker gebruikt en in prima staat.

louisz zei:
Een BMW met een mij onbekend type kentekenplaat:

Dat is een diplomatiek kenteken uit Frankrijk. 405 staat voor de ESA, de Europese ruimtevaartorganisatie.

@KR: wat een geniale en goedgebruikte Rolls!! :eek: (y)

In Wageningen:

SK-62-DZ by Timo van Vuurde, on Flickr

DR-19-14 by Timo van Vuurde, on Flickr

DR-19-14 by Timo van Vuurde, on Flickr

Fiat Panda by Timo van Vuurde, on Flickr

KJ-02-ZT by Timo van Vuurde, on Flickr

FN-TF-49 by Timo van Vuurde, on Flickr

In Renkum:

ZG-BB-17 by Timo van Vuurde, on Flickr

YL-22-VH by Timo van Vuurde, on Flickr

In Bennekom:

Lancia Beta HPE by Timo van Vuurde, on Flickr

In Ede:

TL-VJ-95 by Timo van Vuurde, on Flickr

In Barneveld:

PL-41-NP by Timo van Vuurde, on Flickr

In Zeist:

62-HFR-6 by Timo van Vuurde, on Flickr

27-DD-90 by Timo van Vuurde, on Flickr

JL-496-N by Timo van Vuurde, on Flickr

56-LL-DF and SG-92-DJ by Timo van Vuurde, on Flickr

14-DL-SX by Timo van Vuurde, on Flickr

LG-PR-06 by Timo van Vuurde, on Flickr

Het nadeel van in het midden van een lage-emissie-zone te werken, is het volledige gebrek aan klassiekers... Ik hoop jullie alsnog te verblijden met een aantal modernere spots.

Te beginnen met een Mercedes-Benz CL63 AMG. Het blijft echt een pracht van wagen, alleen jammer van het foute imago. Dit exemplaar stond jammer genoeg ook in een niet al te beste buurt...
spot118.jpg

Een gewone Z4 is leuk, een Z4 Coupé is nog een stukje leuker en een Z4M Coupé is helemaal top. Worden langzaam maar zeker onbetaalbaar:
spot119.jpg

Je zou de nummerplaat eerder op een Aston Martin verwachten, maar de eigenaar van deze Ferrari 458 Speciale heeft ook nog een Ferrari 488 Pista met bijpassend kenteken 'AM-777':
spot120.jpg

Britse Audi RS6 met lelijke schaafschade vooraan:
spot121.jpg

Afsluiten doe ik met deze Mitsubishi Lancer Wagon. Volgens mij niet veel nieuw verkocht en inmiddels haast volledig uitgestorven:
spot122.jpg

Die 280S is van een actief lid op motor-forum. Airride inderdaad, en voor de rest uiterlijk overgelaten aan de tand des tijds. Hier heeft hij er nog een artikeltje over gelinkt.

Stoere D-kadett.
Fantastische R12 break!
Record coupe ook top!
De blauwe dyana vind ik ook leuk, met de te nette 2cv heb ik dan (nog) niks...

Voor het eerst sinds eind juli heb ik weer eens een rijtje spotjes te plaatsen.

Een Hanomag-Henschel F45 uit 1974.

Een Volvo Amazon uit 1967.

Eén van vier (!) in Nederland rijdende vijfdeurs-Niva's. Dit exemplaar komt uit 2012. Twee jaar geleden had ik al eens een (slechte) foto gemaakt van de achterkant, maar nu heb ik eindelijk de voorkant kunnen fotograferen.

Deze Range Rover is op kenteken een diesel uit 1975... :T

Een Citroën CX uit 1978.

Een Eendje uit 1986.

Een Fiat Punto Abarth uit 2010.

Een Saab 900 uit 1986.

Deze grijskenteken-205 uit 1987 is nog steeds van de eerste eigenaar.

Deze Kever uit 1970 stond ernaast geparkeerd.

Was die blauwe Mercedes van oorsprong een lijkwagen of is deze af-fabriek zo geleverd? Zie de laatste tijd vaker op verschillende sites en social media diverse T-modellen van dit type voorbijkomen maar steeds komt de vraag weer in me op.

Of een ambulance, maar er zijn er ook een aantal geleverd als gewone stationcar.

@AZU: prachtige platen weer. Om de een of andere reden springt de blauwe Kever eruit.

Mijn oogst van vandaag:

Een Corolla uit 1977:

Een HY uit 1974:

Een Plymouth Valiant Brougham uit 1975:

Een enigszins verwaarloosde CX uit 1982:

Een 318i uit 1989 die er ook al wat afgeleefd bij stond:

Deze nette AX uit 1997 is wellicht ook nog het vermelden waard:

Favorieten vanaf 17 okt.
louisz: leuke Opirus, heb een keer het genoegen gehad om op de achterbank vervoerd te worden, maar nu inderdaad al een tijdje geen meer gezien. Ook de Toyota en Plymouth vind ik erg leuk.
Timp1990: Nissan Sunny, Chrysler Newport, Fiat 126, Lancia Beta, Mini, Wartburg, R9 en 12.
Tydelyck: leuke Volvo! Misschien de accu's mee opladen, of het koelkastje als je er een luguber soort camper van wil maken. ;)
Renault15 17: hele leuke Justy!
Escher: wat een prachtige Z4.
citroenAZU: Lincoln Continental, Mazda 818, en wat een leuke Simca 5! Ik wist even niet dat die ook als besteller werden gemaakt. Rolls Royce, Peugeot 104.
XBXG: prachtige Amazon! Ook de Lada Niva en Saab 900.
MCDubbelU: hele gave Vixen

1991 Mitsubishi Colt
Aalst: een Colt van de eerste eigenaar, alleen in de deur zaten aardig wat deukjes.

1984 Citroën CX
Eindhoven: Een behoorlijk nette CX, die had ik al een tijdje geen meer gezien.

BMW 520i (1988-96)
Een beduidend minder strakke fünfer, toch nog helemaal uit Beieren.

1977 Peugeot 504, 1983 Peugeot 604, 1972 Peugeot 504 & 1984 Peugeot 604
De bekende verzamelaar speelt vier-op-een-rij. Alleen de zwarte 504 had ik nog niet eerder geplaatst, maar het plaatje was te leuk.

1986 Peugeot 504 Dangel
En op de oprit een 504 Dangel, voor het eerst dat ik die eentje zie, die gewoon nog in gebruik lijkt te zijn.

Ik heb nog een paar spotjes van de afgelopen tijd, te beginnen met dit leuke Viertje uit 1983.

Een Volvo 244 uit 1975.

In de stromende regen: een Kever uit 1967.

Een Mercedes 350SL uit 1972.

Een Citroën BX uit 1992.

Een Volvo 480 uit 1995.

Een MG B GT V8 uit 1968.

Dit is een Golf Flair uit 1986. Ik kan echter niet veel informatie vinden over dit actiemodel. Wel heb ik een paar andere foto's gevonden. Ze waren blijkbaar alleen te verkrijgen in dit bijzondere bruine kleurtje.

De voorkant van deze Borgward Isabella Kombi uit 1958 had ik laatst al eens geplaatst, maar nu kon ik de achterkant op de foto zetten.

Een Toyota Tercel uit 1984, die pas sinds kort in Haarlem verblijft.

Een Peugeot 104 uit 1976.

Een Citroën GS uit 1976.

Een Leyland-Den Oudsten uit 1981.

Een Saab 99 uit 1973.

Een Mercedes L408G camper uit 1969.

Een Honda Civic GT uit 1985.

En een fraaie Renault 16 uit 1977.

Die Vixen is geweldig! @Wouter, gave spots allemaal!

Niet mooi meer, maar dit model is vrijwel uitgestorven lijkt het
qwZhNBZ.jpg

9aFAbew.jpg

tals1O0.jpg

jGdmYaL.jpg

dJkPfxm.jpg

rCRXLZv.jpg

17uga1n.jpg

gbO0zlb.jpg

Superstrak exemplaar
IDqOi89.jpg

PXnKcTx.jpg

De eerste die ik in het wild zag. De eigenaar was het wachten blijkbaar zo zat dat hij 'm in de grondlak heeft meegenomen
3HcC6b8.jpg

iEOoXtk.jpg

uWXmWU9.jpg

yRaLgfT.jpg

r6uwYMO.jpg

En van deze kon ik helaas zelf geen foto maken toen hij voorbij kwam. Gelukkig heeft google 'm wel
std_197x_alfa_romeo_1300_junior_zagato.jpg

MCDubbellU zei:
Een Vixen met BMW dieselmotor. Slechts 587 stuks van gemaakt: https://en.wikipedia.org/wiki/Vixen_(RV)

Paar nieren erin knutselen zou 'm afmaken. :)

Edit: Leuke Leyland-bus en gave RS6 ook. Had nog geen rode gezien.

Iets vroeger dan anders - omdat ik nu nog weet waar alles ongeveer stond ;) - favorieten vanaf 24 okt.
JFR: leuke Firebird, dat blauw staat goed!
XBXG: Kever, 350SL, MG B, leuke Golf Flair! Toyota Tercel, Peugeot 104, Citroën GS, Leyland, Renault 16.
Klassiekerrijder: Volvo PV, Volkswagen LT, Alfa Romeo Sprint, Volvo 145.

Van afgelopen zaterdag t/m afgelopen maandag.

1975 Jeep Wagoneer
Liempde: een goed gebruikte Wagoneer met nieuwe koplampen.

1979 Volvo 66
Eindhoven: een hele late 66.

1992 Volvo 480
En een prachtige 480.

1997 Cadillac Eldorado
Het zusterschip van een alom bekende forummobiel.

1973 Saab 95
Aalst: een fijne gele Saab. Voor het eerst dat ik dit model als station voor de lens krijg.

1975 & 1969 Volkswagen 18
En een trio Volkswagens, een Kever tussen de rode en de blauwe kreeg ik niet in beeld.

1993 Volvo 240
Dommelen: een vrij late Polar.

1975 Chevrolet Monza
Een Chevrolet Monza in dubieuze two-tone.

1974 Cadillac Coupe de Ville
Valkenswaard: Eldorado's zie ik nog wel eens, maar een de Ville niet vaak.

En van vanmiddag.

2011 Audi A8L W12
Aarle-Rixtel: een dikker dan dikke A8.

1972 Volvo 142
Bakel: een Volvo die hier al even stil lijkt te staan.

1983 Volkswagen Golf
Een behoorlijk nette Golf I, die gezien het dakrek volgens mij gewoon wordt gebruikt.

1952 Magirus-Deutz S3500
En een origineel Nederlandse Magirus-Deutz, die een paar jaar terug naar mooie gele camper is omgebouwd.

1986 Fiat 242
Milheeze: nog een nette camper in de vorm van deze Fiat.

1991 Volkswagen Polo
En een, ehm, creatief uitgedoste Polo.

1987 Jaguar Sovereign
Helmond: middenin een woonwijk staat deze verlaten ogende Jag.

2005 Pontiac GTO
En een van mijn all-time favorieten, deze Pontiac is in feite een gerebadgede Holden Monaro, en op een of andere manier origineel Nederlands.

2013 Fiat 500e
Stiphout: een elektrische 500, uit de tijd dat ze alleen nog in Californië verkocht werden.

1967 Citroën 2CV
Gerwen, tot slot: een Eend die een paar jaar terug nog blauw was.

@afentoe VW 18?
Dat is toch een VW 181 oftewel een kubelwagen en in Amerika Thing genoemd?

Gave Pontiac GTO en een rijdende Pantera spotten is ook heel bijzonder.

MX6 zei:
@afentoe VW 18?
Dat is toch een VW 181 oftewel een kubelwagen en in Amerika Thing genoemd?

Ik wist/weet het niet van buiten, het kan goed een 181 zijn, de RDW houdt het bij de twee waarvan ik het kenteken kan lezen op 18 dus heb ik dat maar neergezet.

Wat een heerlijke Pantera, wat MX6 zegt, moet heel gaaf zijn om tegen te komen.

Slecht weer en meer thuiswerk leveren deze week maar een mager rijtje op...

Uit de tijd dat AMGs echt nog wel iets bijzonders waren, deze Mercedes-Benz ML55 AMG uit 2003 die inmiddels al bij de 7de (!) eigenaar is:

spot123.jpg

Een bijzondere Alfa Romeo Giulietta die volgens mij door een liefhebber (netjes) werd gewrapt in de livery van de Racing Edition Giulia en Stelvio Q:

spot124.jpg

En tot slot, een Lamborghini Urus, zo maar op de parking van de lokale Makro/Media Markt:

spot125.jpg

Gisteren zag ik deze late (1986) Fiat 127, met rolkooi en stalen velgen voor en lichtmetalen velgen achter:

En deze Lexus LS 400 uit 1995 had ook zwarte velgen voor en zilverkleurige velgen achter, is dit een nieuwe trend wellicht?

afentoe zei:
En een van mijn all-time favorieten, deze Pontiac is in feite een gerebadgede Holden Monaro, en op een of andere manier origineel Nederlands.

Zou het kunnen dat-ie in het buitenland besteld is, daarna overgekomen naar Nederland, en hier voor het eerst op kenteken is gezet? Weet niet hoe dat gaat, maar ben wel benieuwd.

Jay DoubleYou zei:
afentoe zei:

Zou het kunnen dat-ie in het buitenland besteld is, daarna overgekomen naar Nederland, en hier voor het eerst op kenteken is gezet? Weet niet hoe dat gaat, maar ben wel benieuwd.

Zoiets waarschijnlijk. Een jaar of wat geleden heb ik ook eens zoiets "geks" hier gepost, ik meen me te herinneren dat hier gereageerd werd dat het inderdaad linksom of rechtsom wel kan. Vriendjes bij de importeur (een ander GM-merk of zo), dan zou zo'n ding linksom of rechtsom toch zonder eerdere toelating al op de boot zijn gezet, als ik het mij goed herinner. Dat zal wat gekost hebben want er zal nog geen typegoedkeuring voor zijn geweest.

afentoe zei:
Jay DoubleYou zei:
afentoe zei:

Zoiets waarschijnlijk. Een jaar of wat geleden heb ik ook eens zoiets "geks" hier gepost, ik meen me te herinneren dat hier gereageerd werd dat het inderdaad linksom of rechtsom wel kan. Vriendjes bij de importeur (een ander GM-merk of zo), dan zou zo'n ding linksom of rechtsom toch zonder eerdere toelating al op de boot zijn gezet, als ik het mij goed herinner. Dat zal wat gekost hebben want er zal nog geen typegoedkeuring voor zijn geweest.

Dit is (met een meewerkende dealer) gewoon mogelijk hoor. Niets bijzonders. Zo ooit gezien dat een Lincoln Navigator in Nederland terecht kwam. Gewoon besteld bij een dealer in NY. Daar niet op kenteken gezet maar juist meteen op de boot. En in Nederland dan inderdaad een import keuring voor "grijs" import. Met een paar aanpassingen zoals een mistlamp achter en soms een geluidstest op Lelystad staat het dan zo op kenteken. De keuring is dacht ik onder de 1000 Euro. De BPM kan natuurlijk wel even pijn doen.

Van een Volvo heb ik ooit meegekregen dat de auto besteld was in de VS maar gewoon bij een dealer in Nederland neergezet. De amerikaanse dealer had een alternatief shipping-adress opgegeven. Zo kon de eigenaar in Nederland rijden met een US spec Volvo waar geen BPM over afgedragen was (want op papier was het verhuisgoed gezien de dealer factuur uit de VS). Of dat nog steeds kan twijfel ik wel aan.

Terug
Bovenaan