Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Gewoon Dirk zei:
Weer een paar spots van mijn kant:

Alfa Romeo 164 QV

1998 Honda CRX

Die Alfa ken ik; komt oorspronkelijk uit Nederland. Door de rood gespoten bumpers (hoort grijs te zijn) was deze niet heel geliefd. En ik dacht dat er een niet QV motor in lag (of in gelegen had). In ieder geval heeft deze heel wat te koop gestaan. Blij om te zien dat er een eigenaar voor gevonden is die er goed voor zorgt. Hij is gepoetst en wel.

De CRX doet me denken aan mijn Nissan 100NX jaren geleden. Wat een gepruts altijd. Heel wat zo in half-af toestand rondgereden. Spoilers erop en het e.e.a aanpassen en dan met plamuur en spuitbussen aan de gang. Het is een fase waar je door moet. Wel heel veel geleerd van het gewoon maar proberen. De spoilers ben ik wel van genezen na de 100NX.

Leuke Peugeot!

Even wat spots uit Sint Jansteen.
Ik dacht een Jeep voor me te hebben (overigens dacht ik dat een paar jaar geleden al, toen ik hem voor het eerste tegen kwam) maar het was en is nog steeds een buggy op basis van een Volkswagen Kever. Na ruim dertig jaar is de huidige eigenaar er nog altijd niet op uitgekeken.

This is not what it looks like!

Een halve Manta.

Opel Manta

Gepeperde Panda.

2007 Fiat Panda 100HP

Waarschijnlijk geen echte Schnitzer maar zo'n 540 is sowieso al best dik.

1999 BMW 540i

Den Oudsten - DAF

1984 Mercedes-Benz 500 SEC

1968 Ford F100

Renault Trafic Pick Up

Vervelende boom... ;-)

1991 Fiat Tempra 1.6 I.E.

Rover 600

Een Volvo 66 werk-in-uitvoering in Brummen:

Volvo 66 by Timo van Vuurde, on Flickr

Bij datzelfde huis stond ook deze Volvo 245 Van Automatic uit 1982 voor de deur:

BF-90-NS by Timo van Vuurde, on Flickr

Mijn vader heeft vroeger ook een 245 Van gehad maar daar zat een verhoogd dak op.

Een werkelijk in nieuwstaat verkerende Mercedes-Benz 190 2.5D uit 1990 in Brummen:

YF-71-LK by Timo van Vuurde, on Flickr

Ook nog in Brummen deze Alfa Romeo 164 Super 2.0 Twin Spark uit 1995:

LD-PG-01 by Timo van Vuurde, on Flickr

Tenslotte een 504 uit 1972 in Leusden:

AR-54-64 by Timo van Vuurde, on Flickr

Favorieten vanaf 4 september.
audilovertje: leuke T3 en frisse Renault 4
Gewoon Dirk: Dodge Winnebago, Toyota Celica, Fiat Uno, Chevrolet C30, heerlijke Lincoln Premiere, Honda Accord, Chevrolet Cparice Classic, Mercedes-Benz 300SE, hele gave Alfa Romeo 164, Opel Monza, BMW Z3, Toyota Hiace, Kever-Jeep-buggy-achtig ding, BMW 540i, Ford F100, Fiat Tempra
Marc van der Togt: wat een gave spot, die Honda!
Timo1990: geweldige Datsun 1200! Verder: BMW 732i, MG-B, lekker plaatje van die Volvo 66, Mercedes-Benz 190, Alfa Romeo 164
Charger: heel leuk, die 104 :)

En dan mijn spots van afgelopen week. Voor de verandering allemaal gewoon in Eindhoven.

1991 Toyota Carina II
Woensdagavond stond bij het station deze behoorlijk strakke Toyota.

1999 Leyland DAF 45
Kennelijk is er ooit een heuse Britse DAF-divisie geweest, deze 45 – die er voor zover ik kan zien verder exact uitziet als een Nederlandse – vond ik daarom wel de moeite waard.

1991 Mini
Twee straten eerder stond deze heerlijke Mini, ook Brits.

1990 Mercedes-Benz 230CE
Gisteren deze prachtige Mercedes, ik had hem al een paar keer verspreid door de stad zien staan en ben er nu op een typisch druilerige dag met bijpassende achtergrond toch eens voor gestopt.

1986 Suzuki SJ413
Vandaag stond ik achter deze Suzuki. Als personenauto is deze versie redelijk zeldzaam, is in de jaren ’80 slechts vier jaar geproduceerd, waarna ze in 1993 pas weer terugkeerde.

1973 Chevrolet Suburban
En al een paar uur eerder stond op een parkeerplaats ineens deze heerlijk dikke Suburban.

@TImo1990 - Leuke Volvos, fraaie Alfa en Peugeot.

@Afentoe - Leuk om zo'n Leyland Daf in Nederland te zien! Verder zien de Mini, Mercedes en Chevy er alle drie ook goed uit!

@Charger - Fraaie BMW!

Toen was het weer tijd voor wat spots van mijn kant, ik begin met een rondje Goes.

Hopelijk is deze camper niet van de scheikundeleraar!

1996 Citroën C25 Hymermobil

Een erg fraaie 9000 stond er tegenover.

1995 Saab 9000 CST Aero 2.3

Vervolgens kwam ik deze GMC tegen.

Ook deze 106 Rallye zag ik daar.

1996 Peugeot 106 Rallye

Het bleek al snel een vruchtbare wijk te zijn om te spotten, zeker toen ik deze HiAce zag.

1994 Toyota HiAce 2.4 Commercial Diesel

Leuke StreetKa.

2003 Ford StreetKa

Hoe vaak kom je nou nog een 323 sedan tegen?

1990 Mazda 323 Sedan 1.6l GLX

Een herspotje, in 2014 had ik deze Audi ook al eens vastgelegd.

1981 Audi Coupe GT5S

Altijd leuk met het dakje omhoog.

1990 Volkswagen T3 Campervan

Leuk stukje speelgoed, deze straatlegale kart.

2003 Smart Roadster

Fraai eendje.

1987 Citroën 2CV6 Club

Heerlijke Volvo

1978 Volvo 244 DL

Als ik deze Caddy zie dan krijg ik het vermoeden dat hier altijd erg zuinig mee omgegaan is.

1987 Volkswagen Caddy

In Kruiningen zag ik ook nog wat leuks. Om te beginnen dit ongewone duo.

1986 Renault 18TL + 2002 Chrysler Sebring Convertible

Lekker hoor, zo'n Mustang Fastback.

1980 Ford Mustang Fastback

Tegenover de Renault en Chrysler stond ook nog deze oude Opel.

1976 Opel Commodore

Als afsluiter een auto die sinds kort een paar honderd meter van mijn huis vandaan staat. Wat het verhaal erachter is weet ik niet maar ik ben wel erg benieuwd. De auto is al een jaar of vier bij zijn huidige eigenaar maar heeft al sinds 1996 geen APK meer...

Gelukkig zat deze nog achter het raam anders had ik helemaal niets van het bouwjaar geweten.

1982 Mitsubishi Starion Turbo EX

Rush2112 zei:
Shit Wouter, die Passat:eek: Weet PR74 het al?
Weet je het adres?

Waarschijnlijk heeft ie de foto wel voorbij zien komen. Een adres ga ik echter niet zomaar vermelden. Dat zal de eigenaar niet leuk vinden.

@Dirk: Heerlijke foto's weer. (y)

Marc van der Togt zei:
Leuke spots weer! Zojuist gespot vlakbij waar m'n huis woont:

[url]https://s26.postimg.org/s3chuf62h/IMG_1430.jpg[/url]

Stuur aan de verkeerde kant. Iets uit Japan??

Wat een geinig ding, en een hele mooie knipoog naar Honda's verleden. ;)

Charger zei:

Heel erg gaaf! (y)

XBXG zei:
Rush2112 zei:
Weet je het adres?

Waarschijnlijk heeft ie de foto wel voorbij zien komen. Een adres ga ik echter niet zomaar vermelden. Dat zal de eigenaar niet leuk vinden.
Op Flickr zie ik de fotolocatie en middels Google Maps is de locatie eenvoudig te achterhalen :)

Wat een waanzinnige foto's weer in dit topic! Mijn complimenten!

Ik spot nauwelijks, onder het rijden maak ik ook geen foto's. Zo onlangs met de VR6 een heel stuk opgereden met een prachtige, late, knalrode Civic sedan!
Maar van deze auto bij ons in het dorp moet ik toch weer evne een foto plaatsen. Heb ik een paar jaar terug ook gedaan:

Ik vind het een erg leuk ding! De eigenaar rijdt dagelijks een C6, dus het is een liefhebber.

@afentoe, die Toyota Carina en Mercedes 230 CE zijn heel gaaf! (y)

@Gewoon Dirk, die Renault 18! :eek: Supervet! Die Starion en Caddy zijn ook gaaf.

@Barri, zo'n vierdeurs DS Cabrio is zelfbouw, er zijn er in het Citroën wereldje meer bekend. Het lijkt mij dat zo'n auto zo slap als een vaatdoek wordt, de foto straalt dat ook gewoon uit. Maar omdat er meerdere zijn valt dat misschien toch wel mee?!

Mag je met zo'n zelfbouw uberhaupt de weg op?
Vraag me af wat de verzekering doet bij een ongeluk......

Bij een APK zou naar boven moeten komen dat de carrosserievorm afwijkt van wat er op het kentekenbewijs staat... Tenzij er ombouwsetjes tot cabrio's zijn die de RDW accepteert en overneemt op het kentekenbewijs. De verzekeraar zal de auto bij schade "legaal" achten zolang er een APK op zit.

Timo1990 zei:
@Barri, zo'n vierdeurs DS Cabrio is zelfbouw, er zijn er in het Citroën wereldje meer bekend. Het lijkt mij dat zo'n auto zo slap als een vaatdoek wordt, de foto straalt dat ook gewoon uit. Maar omdat er meerdere zijn valt dat misschien toch wel mee?!
Dak doet bij een DS niet tot nauwelijks mee in de stijfheid.

XBXG zei:
Rush2112 zei:
Weet je het adres?

Ik heb de garage een mail gestuurd. Deze hebben de mail naar de nieuwe eigenaar gestuurd. Nu hopen dat hij reageert.

Barri zei:
XBXG zei:
Rush2112 zei:
Weet je het adres?

Op Flickr zie ik de fotolocatie en middels Google Maps is de locatie eenvoudig te achterhalen :)

Uiteraard, maar om het volledige adres hier op AW te vermelden, gaat mij iets te ver.

Afgelopen zondag was ik in Beekbergen en omstreken, waar een rondrit bleek te zijn van een Mercedes club. Ik heb wel 30 W123's voorbij zien komen, maar ook deze verbouwde W115, met verticale uitlaat. :eek:

En in Eerbeek zag ik deze DAF YA-66 uit 1974.

Een Fiat 500 uit 1971 aan een triangel.

Een Toyota Land Cruiser BJ45 diesel uit 1982.

Een Ford Taunus 17M uit 1967.

Een Ford Capri 3.0S uit 1984.

Een Volvo Amazon Kombi uit 1966.

Een Eendje uit 1987.

Een Citroën HY veewagen uit 1974.

Nog een Eendje uit 1987.

Deze US-spec Porsche 944 Turbo uit 1986 staat al een tijdje met z'n pre-GAIK-kentekenplaten buiten te slapen.

Timo1990 zei:
Ik ken de auto al een jaar of twintig. Volgens mij is ie aardig verstevigd, maar ik vind het ook een heel gek ding, zo'n vierdeurs cabrio.

afentoe zei:

1986 Suzuki SJ413
Vandaag stond ik achter deze Suzuki. Als personenauto is deze versie redelijk zeldzaam, is in de jaren ’80 slechts vier jaar geproduceerd, waarna ze in 1993 pas weer terugkeerde.

Deze kan zo door naar het topic omgekat, op de foto is duidelijk te zien dat het hier een Suzuki Samurai betreft en geen Suzuki SJ413.

De SJ413 is geleverd van 1985 tot 1988, vanaf 1988 zijn er mede dankzij de beroemde "elandentest" wat wijzigingen (o.a. ander dash, bredere assen, naar buiten geplaatste ophangpunten voor de bladveren aan het chassis) doorgevoerd en zijn ze als Suzuki Samurai op de markt gezet.
In 1993 is de productie voor de EU verplaatst van Japan naar de Santana fabriek in Spanje, en daarbij zijn er ook weer enkele kleine optische en technische wijzigingen doorgevoerd.
Zowel de SJ als de Samurai zijn al die jaren trouwens gewoon als personenauto te leveren geweest, maar de grijs kenteken eisen waren destijds nog zeer interessant voor particulieren die zoiets als 2e auto aanschaften.
In India worden deze auto's (in de lange wielbasis versie) trouwens nog steeds in licentie geproduceerd onder de naam Maruti Gypsy.

Voordat ik mijn spots van de laatste tijd deel, even een rijtje favorieten van deze pagina, voor zover ik niet op Flickr heb gereageerd:

- Erg gave Starion, gespot door Dirk
- XBXG: bijzonder, zo'n HY als veewagen. Die Austin Ten en Mitsubishi Sapporo op de vorige pagina is ook fantastisch!

Telefoonfotootje, omdat ik geen camera bij me had: een Hillman Super Minx uit 1964 bij mij in de wijk.

Niet helemaal eerlijk, want bij een garagebedrijf, maar voor mij was deze Rover 213S uit 1989 een gave onverwachte vondst! Zag er als nieuw uit en er schijnt erg weinig op de teller te staan.

Bij een andere autodealer waar ik toevallig langs reed stond deze Saab 900 GLT uit 1978, een erg vroege dus!

Al ruim 20 jaar bij één eigenaar, deze Citroën BX 19 TZI uit 1991.

Leuke Toyota Corolla uit 1988.

Bijzonder, deze tot pick-up verbouwde BMW 320i uit 1994.

Zo'n Tipo lijkt ook bijna uitgestorven te zijn inmiddels.

In typisch Franse staat, deze Peugeot 403 Break uit 1959.

Een origineel Nederlandse Ford Fairlane 500 uit 1963.

Nog zo'n bijzonder garagespotje: een tot camper verbouwde Kia Besta van twintig jaar oud.

Een Toyota Camry liftback uit 1986.

Deze lijkt me ook bijzonder: een Mitsubishi in Evolution-uitmonstering. Geen Lancer, maar een Pajero.

Die e30:eek:

Ook best wel leuk die MB pick-up.

Ik zag vanmiddag zomaar een volvo 460 rijden, de eigenaar vond het grappig om hem te gaan bekleden met kunstgras:rolleyes:

Niels. zei:
Niet helemaal eerlijk, want bij een garagebedrijf, maar voor mij was deze Rover 213S uit 1989 een gave onverwachte vondst! Zag er als nieuw uit en er schijnt erg weinig op de teller te staan.

Nu wist ik al dat je uit de buurt kwam, maar toch wel erg grappig om bekende plekken tegen te komen op foto's. Specifiek hier bij de dealer hebben ze wel vaker mooie youngtimers en dergelijke staan, ook bij de Car-Outlet om de hoek willen ze nog weleens verschijnen. (y)

Klopt, ik fiets er regelmatig even langs, er is vaak wat leuks te vinden daar. Dit is toch wel de gaafste tot nu toe:

Al was dit duo ook erg leuk, heeft er een tijdje gestaan:

Mooie spots weer allemaal! (y)
Wat ik de afgelopen tijd zoal zag:

Honda Accord V6 uit 2002

Opel Kadett B uit 1972

Mexicaanse Kever uit 1995

Honda Civic sedan uit 1992

Opel GT uit 1970

3x Chevy Pick-up uit de '50s

VW Kever uit 1966

Mercedes-Benz 190D uit 1983, welke sinds 1992 in bezit is van de huidige eigenaar

Hyundai Scoupé GTXi uit 1991

Citroën Ami 8 Break uit 1973

Suzuki Samurai Van uit 1989

Bentley Mulsanne uit 2015

Leuke Eend uit 1984

Maserati Ghibli S Q4 uit 2014

Volvo 244 uit 1975

Ford Mustang uit 1966

Rolls Royce Ghost uit 2013

Jaguar XK 120 uit 1952

Jaguar MK2 uit 1965

Opel Manta B GSi uit 1987

met daarnaast een Senator A2 uit 1986

Range Rover Commercial Diesel uit 1987

Nissan Bluebird Hatchback uit 1989, in bezit van de huidige eigenaar sinds 1999

VW Kever uit 1970

Fiat Ritmo Abarth 130 TC uit 1984 van mijn spuiter

MG Midget Sport uit 1969

BMW E30 318iS uit 1990

Opel Zafira A OPC Van! 1 van de 7 geregistreerde in NL!

BMW 840Ci uit 1994

Dit leek me wel een leuk duo zo!

Opel Corsa B GSi uit 1996

Renault 4 GTL uit 1982

Citroën BX GTi 16V

Opel Manta B i200 uit 1984

Opel Rekord D uit 1974

Dat was het dan weer even...

Wouter82 zei:
Dat is toch de Scoupé van D-C?

Van wie weet ik niet zeker, maar in ieder geval van een forumlid. Kleur, kenteken, pre-GAIK, kan niet missen.
Edit: ik kijk net pas in de reacties op Flickr, en het is hem inderdaad.

Mijn favorieten volgen eind deze of begin volgende week weer, maar omdat het anders een enorme post wordt alvast even mijn bulk spotjes van vandaag.
Tot mijn grote verrassing vond ik nadat ik even uit de bus was gestapt voor een Dodge Coronet op het krapste parkeerplaatsje van Eindhoven nog eens negen voor mij nieuwe spots. Helaas kan mijn telefoon niet geweldig omgaan met de combinatie zon en miezer :rolleyes:.

1972 Volvo 142
Onderweg van de halte naar de Dodge alvast deze ONK Volvo.

1970 Dodge Coronet
De eerder genoemde Dodge. Het P-bordje op de achtergrond is het paadje naar de parking, ik ga er even vanuit dat de Dodge bij die groep hoort. Op deze plek stond eerder al deze Mercury, die nu op de parking stond.

Buick Regal (1973-77)
Groot deel van een Buick Regal. Zou als onderdelenauto kunnen dienen voor de Regal verderop.

1978 Volvo 66
Volgens mij is dit een aardig staaltje huisvlijt. Mocht DAF RS toch een ding zijn geweest, let me know :)

1964 (?) Ford Country Sedan
Topfavoriet nummer 1/2. Geleverd in een voorstad van Chicago, op kenteken uit Californië naar hier gehaald.

1996 Lincoln Continental
Al de tweede Continental die ik in redelijk korte tijd zie. Deze is gelukkig netter dan die in Rotterdam :rolleyes:.

1978 Chevy C10 & 1993 Lincoln Mark VIII
Ineens hield het even op met zachtjes regenen. De pickup zou gezien het GMC achterop nog wel eens omgekat kunnen zijn, de Mark VIII is er een van het eerste bouwjaar.

Ford Econoline (1969-74)
Ook op deze Ford zat helaas geen kenteken. Opmerkelijk genoeg ook geen ruitenwissers.

1977 Buick Regal
De eerder genoemde Regal, origineel Nederlands zowaar. Ik heb het vermoeden dat hij enigszins opgevoerd wordt... ;)

Plymouth Barracuda (1973-74)
En topfavoriet 2/2. Heerlijke Barracuda :)

En dan nog wat bijvangst van onderweg naar het station.

1973 Citroën HY
Een origineel Nederlandse HY zie ik niet vaak. Wel jammer van de staat, het overschilderen lijkt amateuristisch te zijn gedaan.

1976 Opel Kadett
Ook deze Kadett is niet de netste. Laatste en favoriete bijvangst is al te zien...

1986 Ford Scorpio
Geen motivatie nodig eigenlijk. Prachtige Scorpio.

Wát een mooie spots afentoe! Van die Country Sedan (zowat de "opa" van mijn '86-er Country Squire) krijg ik kriebels in m'n buik! Hebbehebbehebbe.....

Marc van der Togt zei:
Wát een mooie spots afentoe! Van die Country Sedan (zowat de "opa" van mijn '86-er Country Squire) krijg ik kriebels in m'n buik! Hebbehebbehebbe.....

Dank! Voor mij en mijn voorliefde voor oude Amerikanen was dit toch wel ongeveer het gaafste spotplekje wat ik tot nog toe gevonden heb, dat is een straatnaam extra in het geheugen van mijn telefoon :).
Er leek aan dat pleintje wel een zaakje te zitten waar ze auto's opvoeren/verbouwen, ik denk dat deze verzameling daarbij hoort. Ik zal er binnenkort bij beter weer nog eens langs gaan, in de hoop dat er daar (de deuren bij de Plymouth) dan wel leven in de brouwerij is.

Gave spots, afentoe & Rzasa! (y)
Met die Tatra zou ik wel op vakantie willen. :)

Eén enkel spotje van vandaag (helaas zonder foto) : Op de A4 bij Schiphol zag ik een behoorlijk vroege rode BMW E21 met kenteken 00-HP-07.

XBXG zei:
Met die Tatra zou ik wel op vakantie willen. :)
Zonder degelijke gehoorbescherming zou ik die vakantie maar gaan beperken tot in je regio.:)

Mooie spot trouwens(y), ik wist niet dat deze 813 nog steeds in Nederland was.

7-KDR-76 by azu250, on Flickr
AM-54-17 by azu250, on Flickr
7-KBN-25 by azu250, on Flickr
GN-DT-47 by azu250, on Flickr
DL-91-55 by azu250, on Flickr
61-RT-66 by azu250, on Flickr
94-88-DG by azu250, on Flickr
15-YB-98 by azu250, on Flickr
58-74-ZN by azu250, on Flickr
46-JKF-8 by azu250, on Flickr
2-KPZ-24 by azu250, on Flickr
19-ST-HK by azu250, on Flickr
AL-69-25 by azu250, on Flickr
DSC_9925 by azu250, on Flickr
BT-649-EY by azu250, on Flickr
BB-118-JW by azu250, on Flickr
DH-15-56 by azu250, on Flickr
1-FFC-990 by azu250, on Flickr
928-AYY by azu250, on Flickr
15-YD-90 by azu250, on Flickr
932 CFM 59 by azu250, on Flickr
DSC_0109 by azu250, on Flickr
PG-744-S by azu250, on Flickr
26-BT-78 by azu250, on Flickr
AE-67-97 by azu250, on Flickr
DH-37-26 & DH-50-87 by azu250, on Flickr
42-BG-23 by azu250, on Flickr

Mooie spots weer, Azu. (y)

Ik heb nog wat spotjes van de afgelopen week, te beginnen met deze uit Spanje afkomstige Renault 4 F6. Volgens de RDW komt ie uit 1991, maar dat betwijfel ik.

Een Renault Thalia. Ik heb wel een zwak voor zo'n Clio-met-kont.

Voor iedereen die zich afvraagt waarom de Jaguar Mark 2 eigenlijk "Mark 2" heet, dit is een Mark 1.
Ik wist het eerlijk gezegd niet, en het is ook mijn allereerste Mark 1. Deze komt trouwens uit 1959.

Een VW Jetta uit 1983 in de stromende regen in Amsterdam.

Vrijdag scheen de zon, en toen zag ik deze hele vroege Golf II, eveneens uit 1983.

Gisteren zag ik deze bijzonder imposante Lincoln L183 uit 1930.

Aan de andere kant van de kerk stond deze Chevrolet Fleetline Deluxe two-door Sedan uit 1950.

Mijn laatste spotje voor nu, is deze witte Citroën Traction Avant uit 1956.

Die Clio met kont - geweldig!

Een fijn duo, Porsche 924 uit 1984 en een Jaguar XJ 3.4 Automatic uit 1983 in Brummen:

NV-SN-83 and JT-26-VR by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Toyota Landcruiser HJ61 4.0 Turbo diesel uit 1983 in Veenendaal. (Ik blijf er een zwak voor houden, mijn oom en tante hadden er vroeger één en als klein jochie vond ik het altijd heel indrukwekkend hoe dat apparaat altijd stond te trillen als die zwarte motor werd gestart :T )

78-GPJ-6 by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Opel Ascona 2.0S uit 1979 op de A12 bij Ede:

FG-59-VJ by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Lancia Thema 2.0 16v LS uit 1992 in Wageningen:

FR-HH-92 by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Ford Escort 1.6 XR3 cabriolet uit 1990 in Overberg. Die staat hier al een tijdje met verlopen APK.

TV-PS-88 by Timo van Vuurde, on Flickr

Met enige vertraging mijn favorieten vanaf 9 september.
Charger: BMW 1602
Gewoon Dirk: Saab 9000, Peugeot 106 Rallye, Mazda 323, Volvo 244, hele mooie VW Caddy (daar lijkt inderdaad zuinig mee te zijn omgesprongen, en dat voor een pick-up…), Renault 18, Opel Commodore en natuurlijk die heerlijke Starion (die ken ik ergens van… :p)
Barri: wat een leuke DS, kan me maar 1 keer herinneren dat ik zelf zo’n vierdeurs cabrio zag.
XBXG: DAF YA66, Ford Taunus en Capri, geweldige Citroën HY, Renault Thalia, Jaguar Mk1, prachtige Lincoln, Chevrolet Fleetline,
Niels.: wat een geweldige Hillman! :eek: Verder: Toyota Corolla, leuke BMW pick-up, Ford Fairlane 500, Toyota Camry, Mitsubishi Pajero Evo (hilarisch ding lijkt me dat)
Astrawez: Honda Accord, Opel Kadett en GT, rijtje Chevy’s is erg leuk, Hyundai van D-C, Citroën Ami, Volvo 244, Jaguar XK120 en Mk2, Opel Manta en Senator, gave Nissan Bluebird, Opel Zafira van, BMW 840Ci, Opel Rekord
rzasa: Chevy Corvette, Toyota Camry, Skoda 105L, erg leuke BMW 1600 cabrio
citroenAZU: Citroën Visa, Dodge camper, Reliants Scimitar, geweldige Scimitar GT (al sinds 1979 bij de huidige eigenaar :eek:), heerlijke foto van die Fiat 127, Alfa Romeo Montreal, Citroëns SM (weer zo’n mooi plaatje van die eerste), Chevy Suburban
Timo1990: die Jaguar en de Porsche zijn inderdaad een mooie combi! Verder: Opel Ascona, Lancia Thema

En mijn eigen spots, beginnend met 11 september.

1978 Santana Land Rover 109
Eigenlijk merkte ik voor het stoplicht iets te laat dat het geen gewoon Land Rovertje was dat voorbij kwam, maar een Santana. Met flink wat zoom hem gelukkig nog net kunnen vastleggen.

2002 VW Golf V6
Heerlijke Golf V6, origineel en in een mooi kleurtje.

1985 Volvo 340
En deze – op de wielen na – behoorlijk nette 340.

13 september

2006 Opel Zafira opc
Überbusje in de enige juiste kleur voor dit model.

16 september

1975 Ford Escort
In Nieuwegein deze ONK Ford Escort. Wat de staat betreft… Laten we zeggen dat de foto’s hier en daar wat verbloemen ;)

1992 Renault 21
En in Eindhoven deze supernette Renault 21. Volgens het te-koopplaatje heeft hij 60.000km gelopen.

19 september

1992 Chevrolet Beretta
Het voorste kenteken doet serieus afbreuk aan de auto en ook het derde remlicht had ik anders aangepakt, maar verder een leuke handgeschakelde (schijnt op deze 2.2-versie een zeldzame optie te zijn) Beretta.

Omdat hij zo mooi is en omdat 'zeldzaam' nog voorzichtig is uitgedrukt plaats ik toch even een keer een foto van bij een dealer, om precies te zijn Cito Motors hier in Eindhoven. Ik had vanochtend een berichtje gekregen dat daar een fonkelnieuwe Zagato zou staan, dus zodra ik vanmiddag even tijd had sprong ik op de fiets. En zowaar :):

2017 Aston Martin Vanquish Zagato
Nieuwprijs ruim €768.000, gezien de BPM van €77.000 ga ik er niet van uit dat er ooit nog een op Nederlands kenteken gaat komen.

Niet heeeel bijzonder, maar geen auto waar je elke dag even in mag rijden.

Net ff stukje gereden in de nieuwe auto van m'n tante (80 jaar)... wel lomp/enorm zwaar voor zo weinig PK.

01.jpg

02.jpg

04.jpg

En ik durfde de stoel e.d. niet te veranderen dus zat met m'n kop tegen het plafond en knieën tegen het dashboard! :D

Marc van der Togt zei:
Jouw spots bekijk ik ook altijd graag!

Bedankt! :)

Gisteren in Amsterdam:

Een heerlijke Cadillac Sedan de Ville uit 1958.

Middenin de Jordaan zag ik deze roestige BMW 1602 uit 1974 staan.

Een Volkswagen 1600 uit 1969.

En een geweldige NSU RO80 uit 1975, vanavond gespot in Weesp.

Mijn spotjes van vandaag:

Een Jaguar XK140 DHC uit 1957. Bij gebrek aan een richtingaanwijzer moest de bestuurder zelf richting aangeven met zijn arm.

Een Citroën DS uit 1968.

Een Citroën Acadiane uit 1984.

En een Ferrari 400 automatic uit 1979.

Tijd voor weer een rondje feedback van mijn kant, beginnende bij mijn laatste activiteit in dit draadje.

Barri: Heel bijzonder zo'n vierdeurs cabriolet. Ik ben ook meteen erg nieuwsgierig naar hoe ze de B-stijl aangepast hebben, zakt deze mee de deur in?

XBXG: Wat een apart apparaat die W115. Verder een (y) voor de Land Cruiser, Taunus, Capri en HY veewagen.

Niels.: Geweldige Hillman, Rover en Saab. De 403, Fairlane 500, Besta, Camry en Pajero zijn ook allemaal erg gaaf.

Astrawez: Te veel om op te noemen, daar zitten gewoonweg erg veel erg leuke spots tussen! (y)

Afentoe: Leuke 142, geweldig nest met Amerikanen! De witte Scorpio is ook erg leuk.

Rzasa: Geweldige Tata,Skoda en BMW

CitroënAZU: Net zoals Astrawez, te veel om op te noemen! (y)

XBXG: Leuke Thalia, Mk I, Lincoln en Chevrolet. De nachtfoto's van de TA zijn ook erg fraai.

Timo1990: Fijne LandCruiser, leuke Ascona en Thema.

Afentoe: Altijd leuk een Santana. De Zafira OPC, Escort, R21 en Beretta zijn erg leuk. Maar die Aston Zagato! WOW!!! Terecht dat je daar een uitzondering voor gemaakt hebt.

XBXG: Erg fijne Cadillac, leuke 1602 en 1600 en een erg fraaie Ro80! De XK140 en Ferrari 400 zijn ook heel tof.

Terug
Bovenaan