Barri's bolides

Wat schrikken van de Focus. Geluk dat dat ding niet direct in de fik is gevlogen. :eek:
Mocht je de achteruitrij camera etc er niet uithalen? Als in ....is toch van jou , wellicht kun je het nog verkopen oid? :)

Je hebt nu wel een mooie auto erbij! Mooi van genieten op vakantie.
Waar gaat de reis naar toe? :D

Zo! Mosterd na de maaltijd hier, ik kom echt te weinig op AW, maar wat een verhaal. Gelukkig goed afgelopen, vooruit niet voor de Focus, maar zo te zien een prima opvolger in een gave kleur! Fijn, autoliefhebbers die voor kleur gaan :)

Geniet van de vakantie!

Edit: Ik weet niet of er nog velgen-advies nodig was, maar deze zijn veruit het mooist (y).
https://www.marktplaats.nl/v/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m1816733078-volkswagen-golf-salvador-18-inch-velgen-origineel-zomerset

Die 19" die je plaatste zijn té aftermarket en volgens mij zijn je remschijven niet van het formaat dat het die open 19" lekker vult. ;)

Ja, heftig begin van de vakantie zo...
En kost altijd weer klauwen met geld, zoiets. Hoeveel precies moet ik nog afwachten maar vooralsnog is er uiteraard geen cent binnen en de Golf moet wel binnenkort betaald worden :D

19 inch is me iets te groot. 18 inch Jurva of Marseille vind ik mooi. Die antraciet wielen ook wel maar net ietsjes minder in het oog springend :)
Eventueel die 17 inch vijfspaaks GTI velgen of de Dijon. Best veel keus uit mooie wielen gelukkig.

Vwb de uitvoering : het is een buitenlandse auto, maar de specs lijken sterk overeen te komen met een Comfortline Business met wat opties.
Highline had digitaal dash en chrome dakrails.

Moreno83 zei:
Mocht je de achteruitrij camera etc er niet uithalen? Als in ....is toch van jou , wellicht kun je het nog verkopen oid? :)
Heb daar vandaag wel over gesproken. Heb de originele spullen (scherm, greep, antenne, radiomodule) nog liggen en zou ze idd terug mogen bouwen maar ik heb echt geen zin meer om te sleutelen aan dat rokerige ding. Ik hoef m niet meer te zien, geen zin in. Voelt niet lekker namelijk. Heb maar gepoogd dat de expert het de opkopers meldt zodat de waarde wat omhoog gaat. Hij vond het al gek dat de specs van de auto niet overeenkwamen met hoe ie er stond (interieur met halfleer en stoelverwarming vielen op en stonden niet op zijn lijst). Achteruitrijcamera en DAB valt niet of nauwelijks op als de auto niet meer aan kan.

Opkopers kijken toch niet of nauwelijks naar de opties of andere details.
Focus x Bouwjaar x Km Stand = Euro .......

Edit : Voor jou maakt bedrag van opkoper toch geen bal uit, jij krijgt de dagwaarde die bepaald wordt door de expert.

^^ toch vind ik dat wel raar.. want stel dat die Focus ooit de optie 'lederen bekleding' heeft gekregen.. en nu het interieur gespaard is.. lijkt mij dat een lederen interieurset wel van waarde voor de handel kan zijn.

Of.. je had ooit een redelijk basis model gekocht maar wel de airco optie aangevinkt.. en na 50 duizend kilometer wordt je van achteren kort gereden. Zo'n fris aircosysteem heeft dan wel iets van waarde, toch?

In de totaalsom niet.. maar op de vorige pagina las ik het onderstaande:

Barri zei:
(..)

Nu hopen dat de schade expertise snel gaat. Begrijp dat ik eerst een bedrag van een opkoper krijg, en daarna het verschil met de dagwaarde van de verzekeraar. Ik dacht dat dat allemaal in één via de verzekeraar ging maar dus niet.

Dat opkopen (zover ik heb gezien) is vooral een papieren aangelegenheid. Met name bouwjaar, + km stand + uitvoering - schade. En gaat dan op gevoel/ervaring. De hoogste bieder die krijg het. Bij een achterschade bieden ze meer dan een voorschade. En bij een Focus RS bieden ze veel meer dan een Trend.

Dat er naderhand bij dit exemplaar heel toevallig wat extra is ingebouwd (wat bij 99% van de auto's vaak niet het geval is) is dan een leuke bonus voor de opkoper. ze hebben ook vaak genoeg met tegenvallers te maken verwacht ik. Misschien dat als de expert dat meld dat dat de opkoper er 200 euro meer voor geeft. Maar het gaat allemaal in de massa. Niet bij elke auto word heel gedetailleerd gekeken als een occasion die weer de weg op moet naar een nieuwe klant.

En uiteindelijk is van jou van belang dat de dagwaarde zo hoog mogelijk is. En ook daar zijn die dingen die bijgebouwd zijn nauwelijks van invloed.

Maar de tussenpersoon zei dus dat het in twee stappen wordt uitgekeerd, dat verbaasde me wel.
Snap na bovenstaande reacties ook wel dat ik nog spullen mocht wisselen maar daar heb ik echt geen zin in... Die stank blijft echt dagen in je neus zitten en ik vind het niet echt fijn de auto zo te zien.
En wat ik me nu bedenk: zouden de elektrische apparaten nog wel werken? Tijdens de rand ging één koplamp aan en de accu stond ook te fikken. Zou me niets verbazen als alles een klap heeft gehad.

Ik denk overigens wel dat alle daadwerkelijke opties gemeld gaan worden aan de potentiële opkopers, want dat was ook één van de aanleidingen van het telefoongesprek denk ik. Hij zag namelijk verschillen tussen hoe ie erbij stond en wat er op papier staat. Zolang het dan originele onderdelen zijn neemt ie dat wel mee.

Het is wel opmerkelijk dat jij daar iets van merkt inderdaad. Ik zou verwachten dat de verzekeraar jou gewoon gelijk de dagwaarde uitkeert en dan zelfs later het verschil regelen met de opkoper en jij daar verder geen doen meer van hebt. Maar is blijkbaar niet bij alle verzekeraars zo

Wat een verhaal van de Focus. Lijkt me best een angstige situatie, gelukkig heb je goed weten te handelen en er zelf niets aan over gehouden natuurlijk.
Ik begrijp heel goed dat je de auto niet meer hoeft te zien, is toch een beetje alsof je je doodgereden kat op moet halen bij de dierenambulance om er nog een halsbandje vanaf te halen ofzo (beetje vreemde vergelijking misschien maar ik hoop dat je me snapt).

Aan de andere kant dan weer gefeliciteerd met de nieuwe auto. Wat een goed kleurtje! Verder ben ik niet per se een groot fan van Volkswagen maar ik weet dat de Golf een prima alleskunner is. Hier hebben we voor de GTD ook een maandje een stationgolf gehad en je hebt aan ruimte geen gebrek. Ik was destijds net bezig mijn huis leeg te halen en er ging verbazingwekkend veel in bij ieder ritje naar de stort.

Ik vind het wel een mooi vergelijk :D

Hier op de AW site staat een test tussen zo'n Golf en Focus, ik had die al een paar keer gelezen.
Binnenkort kan ik jullie ook een goed verslag van een vergelijk tussen deze twee directe concurrenten doen.

Ik had de aankoop van de opvolger even gemist, maar wat een toffe kleur voor je nieuwe auto, echt gaaf!

Grappig dat iedereen zo positief reageert op de kleur. Veel mensen vinden het mooi, maar niemand koopt het :cool:
Zojuist contact gehad met de VW dealer bij ons in de buurt, die heeft de auto even door het systeem gehaald. Volledig logische historie. Ik verwachtte het al, maar de bevestiging is altijd fijn.

In alle eerlijkheid is er wat mij betreft ook niks waarin die golf uitblinkt, behalve met de kleur. De recentere Volkswagens zijn voor mij saaie dingen. Een Tiguan is nog wel waardig, maar verder precies wat Dirk zegt: prima alleskunners. Dus echt niks mis mee, maar geen hebfactor. Maar dat ben ik, dus er zijn zeker mensen die er anders over denken en dat is prima.

Het feit dat mensen vooral aangaan op de kleur en niet op de rest van de auto, onderbouwt mijn gevoel wel een beetje.

Hoe dan ook, mooi dat jij er blij mee bent en mevrouw B ook. Happy wife, happy life, even in slow corners.

Het is vooral een rustige comfortabele en hele ruime auto waarin je lekker zit. Qua rijden moet je het niet met een BMW of een Focus gaan vergelijken. Heel goedmoedig, maar nooit inspirerend. Voor veel mensen is dat ook niet nodig.

Fijn dat de historie klopt. Auto ziet er op foto’s ook heel netjes uit. Al lijkt het alsof het bestuurdersportier een iets andere tint heeft. Maar kan ook schaduwwerking zijn.

Precies dat is het, gewoon een fijn ding.
Voelt gewoon goed als je er in zit. Eens kijken hoe erg ik de Focus eigenschappen ga missen.

Kleurverschil is mij nergens opgevallen. Wat me wel opviel, en na enig Googlen blijkt het niet exemplarisch, is dat ie onder de motorkap gewoon primer grijs is! Dat deed Volkswagen bij bepaalde metallic kleuren. Echt enorm schraal!
En natuurlijk : als ie met zo'n kleur op een beurs stond hadden ze m wel even netjes gespoten onder de kap. Heel bijzonder.

Edit: ik denk dat je gelijk hebt. Als ik andere foto's bekijk zie ik het ook. Was me op de foto's, en in het echt, niet opgevallen. En gezien de prijs mag ik dan nog steeds niet klagen ;)

Barri zei:
Grappig dat iedereen zo positief reageert op de kleur. Veel mensen vinden het mooi, maar niemand koopt het :cool:
(..).

Is vaak zo.. leuk bij een ander. :T

Maar, er is ook iemand die het nieuwe model Skoda Fabia (H:cool: in zo'n knal kleur heeft gekozen. Die reed mij aan het begin van de avond voorbij op de A30 thv Barneveld.
Was meer goudkleurig dan geel, in mijn beleving. Stond de auto erg goed, vind ik.

Edit: is deze kleur. Kan goed dat ik een persauto gespot heb (zaten geen dealer (demo) stickers op).
https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/test-skoda-fabia/

Barri zei:
(..)
Wat me wel opviel, en na enig Googlen blijkt het niet exemplarisch, is dat ie onder de motorkap gewoon primer grijs is! Dat deed Volkswagen bij bepaalde metallic kleuren. Echt enorm schraal! (..)

Oei. Apart. Wat zal daar de gedachte achter zijn dan?
Vallen de metallic / mica delen niet zo lekker in de hoekjes en gaten onder de motorkap?
Besparingsbewust en dus de meerprijs niet onnodig verhogend?

Door mijn werk (nu net een jaar met pensioen) best veel ervaring met een Golf 7 TDI met DSG. In vergelijking met de Focus die ik privé tot voor kort reed rijdt de Golf wat stoicijnser. De Focus was al niet zijwindgevoelig, maar een Golf rijdt nog wat stabieler rechtuit bij slechte weersomstandigheden. De Focus stuurt scherper, lichter en plaats je tot op de centimeter in een bocht met een voortreffelijk veercomfort.
Wat ik enorm waardeer aan een Golf is de zitpositie, de stoel met lange zitting en het grote verstelbereik en de beenruimte voor- en achterin.
Qua zitruimte is de Focus IV wel een verbetering ten opzichte van de III, maar een Golf vind ik nog net wat fijner zitten.

Durashift, zoiets zal het zijn denk ik. Maarja, ik, zou zeggen: doe dan tenminste eenzelfde kleurtint als basislaag...

@Harrie: ik denk dat ik ook wel anders ga rijden, niet eens bewust. Deze heeft de ergo active stoelen dus dat zit helemaal fantastisch.

Durashift zei:
Barri zei:
(..).

Niet alleen met een kleur, je ziet hetzelfde met merken. Iedereen houdt van merken als Saab, maar niemand kocht het.

Twix zei:
Durashift zei:
Barri zei:
(..).

Niet alleen met een kleur, je ziet hetzelfde met merken. Iedereen houdt van merken als Saab, maar niemand kocht het.

Los daarvan wordt er gewoon een hoop nieuw geleverd als lease en in de lease heb je helaas niet altijd de vrijheid om voor een sprekend kleurtje te kiezen.

Mijn zelf uitgezochte leaser in 2012,de DS3, wilde ik ook graag in een leuk kleurtje. Geel, blauw of rood. Na wat discussie mocht ik afwijken van zwart of donkergrijs en mocht het zilvergrijs worden... :rolleyes:

De aankoop van de kekke, gele (Kurkuma-gelb?) VW had ik gemist! Niet het meest spannende model, maar wel me voorsprong de leukste kleur, gefeliciteerd!

Kurkumagelb inderdaad! Morgen komt ie.
Was een weekje op Fuerteventura en daar is dat een vrij populair kleurtje zag ik. Heb meerdere Golfs, T-Rocs en een Arteon in die kleur gezien.

Ik denk dat het ook soms een vrijheid is die teveel verantwoordelijkheid vraagt.

Zoals mijn vader die een EQA300 in Rosé gold heeft besteld.... Ik Moet het nog zien.

Wat lijkt me dat een nare ervaring opeens brand onder de kap, je staat volledig machteloos. Zonde van de focus, ik ben zeer benieuwd hoe de golf je gaat bevallen. Zo'n 125pk 1.4 knapt ontzettend op van een chipkuurtje, en wat je zegt vagtechniek heeft momenteel een aantrekkelijke korting :cool: Kurkuma geel op de golf staat echt super, kan me niet herinneren het ooit eerder op een golf te hebben gezien.

Vagtechniek heeft die aanbieding bijna altijd. Na afloop van de garantie ga ik idd die kant op.
Vandaag de auto opgehaald. Wat een fijn ding is dit zeg! En er zit toch DAB in, fijne meevaller.

Paar dingen die ik wil aanpassen:
Achterlichten mee met DRL
Koplampsproeiers uitzetten (kan dat?)
Coming home verlichting activeren
Afneembare trekhaak
Brodit telefoonhouder (weet nog ff niet op welke plek)
Luxe platen erop met randloze houders
Setje mooie wielen met zomerbanden

Die koplampsproeiers ben ik ook wel benieuwd naar, daar erger ik me kapot aan bij mijn auto. Even ruiten sproeien en je kunt direct de gehele auto gaan wassen.

Heb even wat gegooglet: het schijnt dat ie alleen sproeit bij de eerste keer nadat je 'm op contact heb gezet. Dus als je de eerste keer een héél kort tikje geeft, dan komt ie niet aan sproeien toe en kan je daarna rustig de ruit sproeien. Heb dat nog niet geprobeerd overigens.

Is vast uit te coderen, je kunt een hoop aanpassen bij VAG.
Enne, anders even een stekkertje lostrekken. Kan mij niet voorstellen dat zoiets een foutmelding geeft.

Zo heb ik het destijds ook bij de achterwisser van mijn Clio gedaan. Ik kan verschrikkelijk slecht tegen die halve maantjes op een achterruit. Bij de Clio ging de achterwisser standaard aan als je de auto in zijn achteruit zette en de ruitenwissers aan had (op zich logisch), maar ook nog en tijdje nadat je de wissers had uitgezet. Dus bekleding van de kofferbak eraf, stekker losgetrokken, bekleding er weer op en weg ergernis.
Bij het inleveren van de auto netjes het stekkertje weer aangesloten overigens :)

Is coming home trouwens niet gewoon standaard in te stellen in de auto? Staat mij namelijk iets van bij toen ik de Golf nog had.

Leaving home zit er standaard op, maar coming home heb ik nog niet gevonden. Heb ook lang niet alle menu's doorgelopen. Zaterdag ga ik eens rustig alles instellen! Heb nu alleen maar de stoel en spiegels goed ingesteld en m'n telefoon gekoppeld.

Aha! Dat ken ik nog van m'n Punto, die had dat ook op die manier. Dank! (y)
Ik had je nog een PM gestuurd trouwens. Ontvangen?

Nou, nu maar wat foto's dan maar. Gisteren einde dag heb ik 'm opgehaald. Het rijdt anders dan een Focus, dat zeker. Maar ook bij Volkswagen is de ontwikkeling doorgegaan. Waar oudere Volkswagens in elke bocht alleen maar rechtdoor willen stuurt deze toch wel een beetje leuk. Hij schakelt ook heel neutraal, waar het bij de Focus meer sportief poken was. De koppeling heeft voor mijn gevoel ook een onwijs lange slag. Maar lang niet alles is minder: je merkt dat Volkswagen (toen nog) meer aandacht heeft besteed aan de materialen en de look & feel. Dashboard, knopjes, schermpjes: alles klopt. Minder overzichtelijk dan de Focus vind ik, maar ook hier ga je je weg vinden.
Qua uitrusting is ie bijna zoals ik wil; mooie LED koplampen, ergo-active stoel met stoelverwarming, mooi multimediasysteem met draaiknoppen, DAB radio (dat was een verrassing!), de gebruikelijke sensoren (licht en regen) en ACC!

Hier de foto's:

En ja, in de zon knalt ie nog meer:

Wat zijn de plannen:
- zomerbanden, op een setje velgen. Ik overweeg nu de 17" Dijon velgen. Later wellicht een keer iets in 18 inch.
- afneembare trekhaak
- luxe kentekenplaten en reclameloze houders (wordt al geregeld)
- achteruitrijcamera
- wat Vagcom aanpassingen
- chippen (na afloop van de garantietermijn)

Sowieso nog even geen dure dingen, want ik wacht eerst op het afronden van de afhandeling van de verzekering van de Focus.

Hier zo te zien 2 verschillende designs 18" voor 1.275 Euro

Voor de rest inderdaad vrij veel aanbod van 1.400 - 1.500 Euro.
Maar zo heel lang kan toch niet meer duren voor je definitief antwoord hebt van de schade-expert?
Dan maar even wachten nog.
Ik zeg liever nu 300-400 meer betalen vergeleken met 17". Met de andere auto's erbij en de set winterbanden zijn die dure 18" dan voorlopig toch nog niet op. Dan liever nu iets meer uitgeven en het in 1x goed doen ( tenzij je graag wisselt uiteraard )

Ziet er goed uit! 18 inch is wel een must. Zeker de Variant mag wel wat grotere velgen hebben.
Je kunt ook eens op EBay Kleinanzeigen kijken. Enorm veel aanbod en prijzen zijn vaak ook wat vriendelijker.

Een set 18 inch knapt ie wel van op ja!
De set van de Focus verkoop ik als het goed is vanavond nog, dat scheelt ook weer iets.

Ik heb even de RDW Open Data aangeslingerd.
35x Golf variant in 'geel'.
9 import, 26 origineel NL

Motorisering
1.0 7x
1.4 6x
1.5 14x
1.6 (diesel) 7x
2.0 (diesel?) 1x

Golf 7 hatchback: 243x
T-Roc: 268x'
Arteon: 54x
En zo nog wat modellen. Maar bij de Golf Sportsvan wordt het beige ook geel genoemd denk ik.

De kleurtjes op de oprit:

De oprit ernaast is twee maal zilvergrijs, en langs de straat staat vooral grijs en zwart.

Velgen: 18" Serron velgen zal 'm wel goed staan.
Maar soms zie ik ook wel aftermarket wielen die mooi zijn:
- Borbet VTX GRAPHITE POLISHED
- Borbet W
- GMP Wheels Wonder

Mooie auto Barri! Ik heb natuurlijk met de e-Golf proefgereden en van alle auto's die ik toen heb getest zat deze het fijnste. Ik zie hier de alcantara stoelen in zitten? Die zijn nog eens lekker stroef ook.

Volgens de prijslijst zijn het de volgende stoelen:
Ergonomische bestuurdersstoel
- sportstoelen voor bestuurder en passagier
- 14 manieren verstelbaar aan bestuurderszijde
- bekleding, Microfleece Art velours
- verwarmbare voorstoelen, en uitschuifbaar zitvlak voor bestuurder
- Gecertificeerd met AGR "Aktion gesunder Rücken" zegel
- instelbare kantelhoek aan bestuurderszijde
- elektrisch instelbare lendensteun met massagefunctie voor bestuurder
- manueel instelbare lendensteun aan passagierszijde
Ik heb op m'n werk natuurlijk diverse Golfs gereden: 1.6 TDI, GTE en eGolf. Allemaal fijne auto's die niet het scherpe randje van de Focus hebben maar wel gewoon helemaal kloppen. Deze ergo-active stoelen had ik nog niet ervaren maar die zijn erg fijn!

Voor een buitenlandse auto is het wat lastig om de exacte configuratie te achterhalen (ik moet die sticker in de kofferbak nog even zoeken), maar hij lijkt sterk op het volgende:
- variant, 1.5 TSI 125pk H6
- Comfortline Business
- kurkuma yellow metallic
- koplampverlichting led
- licht&zicht pakket (=comfort pakket)
- ruiten 65% getint
- ergonomische bestuurdersstoel
- velgen Hita 16"

Dit vind ik persoonlijk erg mooi en modern staan. Maar smaken verschillen natuurlijk.

3958739.jpg

De Jurva wielen. Er zijn er meer die daar op lijken, maar die look bevalt me wel inderdaad.
De Serron en Marseille zijn ook mooi.

edit: goede foto trouwens Kristian! Zijn er weinig; Variant in Kurkuma, niet R-line, met mooie 18 inch velgen.

Barri zei:
edit: goede foto trouwens Kristian! Zijn er weinig; Variant in Kurkuma, niet R-line, met mooie 18 inch velgen.

En wat deze foto wat mij betreft ook mooi laat zien is dat de alu dakrails (die normaal ook mijn voorkeur hebben) bij deze kleur helemaal niet veel toevoegen. Eigenlijk vind ik het zwart van jouw auto beter passen.

Terug
Bovenaan