Barri's bolides

De mooiste velgen voor dit model Focus i.c.m. de mooiste kleur (Ink Blue is zoveel mooier dan Deep Impact Blue die erna kwam). Goede keuze! (y)

Dankjewel!
Bij ons in de straat staat nu ook een wagon van het faceliftmodel, in Deep Impact Blue. Ik vind die kleur ook wel leuk en is iets beter schoon te houden. Maar dit Ink Blue staat wel lekker chique.
Ik ben heel benieuwd hoe deze velgen er onder staan, kwam pas toevallig een Deep Impact Blue Focus tegen met deze velgen (en dan uiteraard een ST Line). Met een beetje geluk heb ik ze er zaterdag onder! Banden worden de Falken Azenis FK510. 'Mijn' bandenbedrijf zou 'm normaliter op Gislaved zetten (daar rijden daarom bijvoorbeeld mijn ouders daar ook al jaren mee), maar deze Falken zijn nauwelijks duurder maar kwamen heel goed uit tests.

Inderdaad, prima banden lijkt me!

Vanochtend hebben we ze gemonteerd. En het staat nóg beter dan ik had gedacht. Echt wauw!!

Netjes! Een Focus heeft echt een fatsoenlijk formaat velg nodig vind ik. Benieuwd of je qua rijden veel verschil merkt.

Ik heb er dit weekend weinig mee gereden maar merk niet veel verschil.
Het lijkt wel alsof de Focus is ontworpen met deze maat velgen want de verhoudingen lijken beter te kloppen.

Mooi hoor! Veel beter! Nu de raampjes nog eens tikkie laten tinten.

Wanneer heeft de focus zo'n chromen grille en dakrails? Alleen bij de titanium? Vind ik ook mooie toevoegingen.

De dakrails was een optie, die heeft die van mij niet. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant ook wel bijzonder, een stationwagon zonder dakrails!
Overigens heb ik een Titanium en die chrome grille heb ik ook, kijk maar een paar pagina's terug. Maar die heb ik juist met folie weer matzwart gemaakt, staat veel sportiever.
Ruiten tinten: sja, een collega van me zegt dat ook steeds maar ik vind het niks. Een donkerdere achterruit kan nog, maar donkerdere achterste zijruiten vind ik geen porem.

Netjes Barri! Het ziet er een stuk sportiever uit zo. Is het wrappen van het dashboard ook nog iets wat je gaat uitvoeren?

De zilverkleurige panelen zit ik aan te denken: de randen rondom de middelste ventilatieroosters matzwart en de panelen rondom de climate control en pook, en de strips in de portieren, in houtlook. Maar de echt mooie folie kostte €65... Daarnaast ben ik niet zo'n held in het plakken van die gebogen delen, dus ik schuif dat even op de lange baan.

Enorm opgeknapt, top! Staat ook niet eens zo extreem hoog op de wielen zoals de meeste wagens met originele vering en grote velgen!

Normaal vind ik getinte achterruiten er wel wat fraaier uitzien maar bij een blauwe Focus valt het wat tegen.

17119575-1.jpg

17119575-24.jpg

17119575-3.jpg

Dank allen!

@Carfanatic: juist, ik vind het een bedrijfsauto-look hebben, dat vind ik niet mooi. Alleen een donkere achterruit kan wel (had Peugeot destijds bijvoorbeeld op de 207SW).
Juist zonder extra getint glas is de raampartij één geheel en dat past mooi in de lijn van de auto.

Inmiddels al weer een weekje terug van vakantie. Wij waren in Amerika en wel leuk om hier op het autoforum iets te vertellen over de ervaringen met de huurauto.
Wij hadden het goedkoopste segment geboekt, zoals ik altijd doe. Bij deze trip zou het zijn: ophalen in San Francisco, inleveren in Las Vegas. Zoals ik verwachtte kregen we een upgrade, we kregen een Corolla sedan mee. Uiteraard automaat.
Afgelopen winter hadden we in Australië een Auris als huurauto. Het dashboard was ook identiek, met hetzelfde vervelende infotainmentsysteem. Overigens reed ik begin april ook met een Auris in NL en toen kon ik ook niet wennen aan dat vervelende systeem.

De stoelen (en de materialen op het dash) van deze Corolla leken anders te zijn dan van beide Aurissen: groter en zachter, wat ik vrij beroerd vond zitten: totaal geen steun in de onderrug. Ik heb een holle rug en dat dus echt nodig, daarom ben ik ook erg blij met de lendesteun in de Focus (was ook een eis bij een auto, de Punto had het niet en daar had ik last van). Mijn vrouw heeft een meer bolle rug en haar bevielen de Corolla stoelen dan ook veel beter dan die van de Focus. Zo persoonlijk is dat.
Verder was de Corolla prima: de CVT deed goed zijn werk, ondanks dat je 'm niet handmatig kan beïnvloeden. De bergstanden werken wel goed, ik heb het idee dat andere automobilisten die weinig gebruiken want op afdalingen reed ik continu achter brandende remlichten aan.
Het blok had ook voldoende power om kleine heuveltjes prima op de cruise control te doorstaan. De koplampen waren LED, erg fijn!
De Corolla was van 2016, maar deed toch ouder aan dan mijn Focus. Je merkt dat het een saai en doornsnee model is. Niks slecht aan de auto, maar ook geen greintje emotie. Wat dat betreft een prima huurauto! Wel jammer dat ie zwart was: zeker in Death Valley was het niet te doen om de kofferbak dicht te doen met je handen.

Klinkt als een leuke trip! Wij zijn ook in die contreien geweest, deze tijd van het jaar bijna niet uit te houden met temperaturen van rond de 45° celcius. De zwarte PT Cruiser die we als huurauto hadden kon het niet bijbenen met de airco, gelukkig konden we 'm ruilen voor een witte Charger, veel beter!

De airco deed het prima, dat viel me mee.
Het was inderdaad goed warm. In SF juist wat koud maar in Las Vegas 47 overdag en tegen tien uur savonds nog boven de 40.
Max in Death Valley was 131 fahrenheit (55 Celsius). De auto telde niet verder dan 122, dat was de max van de thermometer blijkbaar want die heeft ie de hele dag weergegeven.
Maarja, voor die hitte ga je daar natuurlijk ook heen!

Je hebt vast een geweldige trip gehad! Het zuidwesten van de VS is fantastisch. Ik geloof meteen dat de Corolla ouder aan doet dan je Focus. Ik had een soortgelijk gevoel bij de Prius C die wij twee jaar geleden hadden in Florida.

Zelf 2x in Death Valley geweest, prachtig! De eerste keer in 2008 met een gloednieuwe Dodge Caliber, tweede keer in 2015 met een Dodge Grand Caravan.

Twee keer al daar geweest, zozo. Je gaat vaker naar de VS? Ik vond het wel leuk, maar als land heb ik liever Canada of Australië. Daar is de sfeer iets relaxeter, meer ontspannen, en daarnaast is er daar wél normaal eten. Het ontbijten, lunchen en diner met een burger was ik toch wel aardig klaar mee.

Barri zei:
Twee keer al daar geweest, zozo. Je gaat vaker naar de VS? Ik vond het wel leuk, maar als land heb ik liever Canada of Australië. Daar is de sfeer iets relaxeter, meer ontspannen, en daarnaast is er daar wél normaal eten. Het ontbijten, lunchen en diner met een burger was ik toch wel aardig klaar mee.

Wij gaan inderdaad graag naar de VS, nu 7x geweest. Canada staat ook nog op de lijst. Dit jaar geen verre reis, zijn net verhuisd dus we kunnen de tijd goed gebruiken :). Volgend jaar willen we weer een mooie reis gaan maken.

Die nieuwe wielen staan fantastisch! Want daarvoor was het wel een heel saai leasebakding

@barri, de relaxte sfeer is zeer afhankelijk van waar je bent, en wat betreft het eten, er is heel veel normaal eten in de VS te krijgen, je moet het alleen weten te vinden, en ook in LV een paar mijl buiten de strip waanzinnig goede en beter betaalbare restaurants. Je moet wel bijna een local zijn.

Ik vond Toronto een grijze stad, Montreal erg mooi, zo ook Quebec en Vancouver zeer zeker.

Ja, zo vaak kom ik er niet dat ik goed de weg weet!

Vancouver wilde we dit jaar heen ipv Amerika, maar dat was nogal prijzig. Willen we wel nog een keer heen! De Franstalige steden hebben we minder mee, maar ben er toch een beetje benieuwd naar.

Vanmiddag ontvangen:

Het was iets meer werk dan gedacht, maar bijna alles viel mee!
Ze mogen het Ford logo niet gebruiken op dit imitatie spul, dus ze hebben zelf maar iets bedacht:

Eerst even de linkerkoplamp opnieuw afgesteld (en net in het donker nog even gecheckt, staat nu beter!).
Daarna de grilles verwijderd. Een plamuurmes vind ik toch iets te link, dus ik heb een groot stuk plastic gebruikt. Niet zo dun als een bankpasje, maar ook niet zo dik als een ijskrabber. Precies goed dus! Had ik toevallig ergens in de schuur liggen.'
De grilles gingen aardig los, alleen de bovenkant van de middelste grille was een hele opgave.

Gelukkig had ik wat mentale ondersteuning:

Daarna de kentekenplaathouder omgezet en nog twee extra parkers gehaald om de houder ook aan de zijkanten goed vast te zetten. De middengrille ging er prima in. Bij de driehoeken zaten de schuimrubber blokken in de weg. Daar heb ik dus 1 a 2 centimeter afgehaald. Je hebt niet veel ruimte, dus ik ben maar met een stanleymes aan de gang gegaan. Wordt een rommeltje en het is nogal wat werk, maar het belangrijkste: de grilles pasten prima daarna! Helaas was het al te donker voor een goede foto, die komt dus nog.

De blokken die in de weg zaten:

Na wat zagen met een stanleymes:

En een slechte foto van het resultaat:

Ik ben er erg blij mee! Onderscheidt 'm weer net iets meer van alle andere Focussen!

Nette upgrade en de 18 inch velgen vielen direct op zeg, volgens mij geen woord met je gesproken ondanks dat de focus ernaast stond, maar ja het was dan ook erg druk.

Mooie update! Je maakt de Focus toch net even wat leuker dan een standaardversie. Mentale ondersteuning is ook altijd goed :)

Hier twee goede foto's van vandaag:

Ik ben er erg blij mee! Er staat nu een Focus die ik qua exterieur toch wel helemaal af vind! Maar er blijft vast genoeg te knutselen.
LED grootlicht wil ik graag, maar is lastig te vinden (H1 maar wel genoeg lichtopbrengst en zonder canbus storingen). En DRL/mistlamp combi's. Osram heeft mooie in het assortiment.

Nette update Barri, staat mooier zeg! Leuk dat je zulke dingen doet aan een (betrekkelijk) nieuwe auto.

Ik heb mijn kat jouw morele ondersteuning-foto laten zien, met de woorden "dit doe jij dus ook de volgende keer, Ayo" maar ze keek me aan met een blik die leek te zeggen "vent, doe toch normaal, want denk je zelf!"

Wat is jouw model toch mooier dan die ene een paar berichten hierboven, met de wieldoppen

Hij staat er puik bij zo Barri, en dat vond ik eigenlijk zondag al. Wat me nu wel opvalt: er moeten snel silvervision knipperlichten in hoor. ;)

Dank!

SilverVision: achter heb ik ze al, voorin vond ik het niet echt nodig. Breekt juist wel leuk zo. Maar als ik eindelijk goede LED H1 grootlicht lampjes vind, dan doe ik ook maar gelijk de SilverVision :)

Ik heb vandaag de Osram LEDFOG103 gemonteerd: combi van mistlampen en dagrijverlichting. Het vervangen van de mistlampen is nog wel een lastig werkje.
Eerst de koplampen eruit en de beschermplaat onder de bumper los:

De nieuwe lampen:

Ook gelijk wat wittere H1's gemonteerd (wel halogeen) en dan toch ook vooraan chrome vision knipperlichten. Bij de originele begon het oranje er ook al af te bladderen.

Detailplaatje:

En een fotootje van de achterkant na het wassen :)

Nu alleen de dagrijverlichting nog aansluiten. Ik heb vier draden:
- massa
- plus (voor aan de accu), met een zekering halverwege de draad
- plus (contactgeschakeld)
- signaaldraad voor aan het dimlicht

Nu eens zoeken hoe ik de eerste twee aansluit en hoe ik in hemelsnaam de minpool van de accu los krijg, want die zit echt verstopt.

Toen ik "chrome vision knipperlichten" las, dacht ik eigenlijk alleen maar aan de randjes van de mistlampen, maar toen ik terug las, zag ik dat dit er altijd zat.

Wat een gedoe zeg, waar is de tijd dat je gewoon nog een unit eruit kon wippen en dan aansluiten. Succes met deel 2

Vandaag is de Kever gekeurd. Verliep vandaag dus was ook tijd. Gisteravond even nagekeken en vandaag goedgekeurd!
Afgelopen zondag nog een mooie rit gereden, dus alles was ook lekker ingereden :)
Nu weer goedgekeurd tot september 2020.

1800km in twee jaar. Daarvoor was het 1500 en 1200 :D
Veel te weinig dus. Zulke ritjes als zondag zijn echt heerlijk: Nederhorst, Ankeveen, Bussum, Naarden, Huizen, Blaricum, Laren, Eemnes, Baarn, Soest, Soesterberg, Zeist, Austerlitz, Zeist, De Bilt, Groenekan, Westbroek, Maarssen, Breukelen, Loenen en weer thuis! Lekker binnendoor tokkelen, daar is ie voor gemaakt.

Wel bijzonder dat er geen olie meer in het stuurhuis zat. Denk dat ie nu veel beter stuurt.

Met 1800km in 2 jaar slijt er natuurlijk ook niet veel. APK zou in theorie nooit een verrassing mogen zijn.

Blijf het wel een gave bak vinden Bar! (y)

Terug
Bovenaan