Inmiddels al weer een weekje terug van vakantie. Wij waren in Amerika en wel leuk om hier op het autoforum iets te vertellen over de ervaringen met de huurauto.
Wij hadden het goedkoopste segment geboekt, zoals ik altijd doe. Bij deze trip zou het zijn: ophalen in San Francisco, inleveren in Las Vegas. Zoals ik verwachtte kregen we een upgrade, we kregen een Corolla sedan mee. Uiteraard automaat.
Afgelopen winter hadden we in Australië een Auris als huurauto. Het dashboard was ook identiek, met hetzelfde vervelende infotainmentsysteem. Overigens reed ik begin april ook met een Auris in NL en toen kon ik ook niet wennen aan dat vervelende systeem.
De stoelen (en de materialen op het dash) van deze Corolla leken anders te zijn dan van beide Aurissen: groter en zachter, wat ik vrij beroerd vond zitten: totaal geen steun in de onderrug. Ik heb een holle rug en dat dus echt nodig, daarom ben ik ook erg blij met de lendesteun in de Focus (was ook een eis bij een auto, de Punto had het niet en daar had ik last van). Mijn vrouw heeft een meer bolle rug en haar bevielen de Corolla stoelen dan ook veel beter dan die van de Focus. Zo persoonlijk is dat.
Verder was de Corolla prima: de CVT deed goed zijn werk, ondanks dat je 'm niet handmatig kan beïnvloeden. De bergstanden werken wel goed, ik heb het idee dat andere automobilisten die weinig gebruiken want op afdalingen reed ik continu achter brandende remlichten aan.
Het blok had ook voldoende power om kleine heuveltjes prima op de cruise control te doorstaan. De koplampen waren LED, erg fijn!
De Corolla was van 2016, maar deed toch ouder aan dan mijn Focus. Je merkt dat het een saai en doornsnee model is. Niks slecht aan de auto, maar ook geen greintje emotie. Wat dat betreft een prima huurauto! Wel jammer dat ie zwart was: zeker in Death Valley was het niet te doen om de kofferbak dicht te doen met je handen.