Porsche 991.2 C2S + Tesla Model 3 Performance - pagina 19+

Goeie keus zo'n glascoating! Mijn BMW heb ik naar Exclusive Car Care gebracht voor een 5-laags glascoating (garantie van 5 jaar). Als je ziet wat voor auto's ze daar behandelen, zeer exclusief spul (denk aan Ford GT40, Aston Martin etc) (y)
 
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Het beklagen van topicstarter dat het hier over centen gaat terwijl er te pas en te onpas zelfbevestigende posts over "ondernemerschap", "ik ben zo druk" en "mijn ouders en ik zijn zulke harde werkers" worden geuit zijn ook lichtelijk naïef (of hypocriet) van vorm.

Goh, dat lees ik helemaal niet in zijn post. Ik heb veel meer het beeld van een enthousiaste jonge vent die lekker kiest voor zijn droomauto en dat ziet als een beloning voor zijn harde werken. En dat mag hij wat mij betreft best zeggen.(y)
 
Phaeton W12 zei:
Goeie keus zo'n glascoating! Mijn BMW heb ik naar Exclusive Car Care gebracht voor een 5-laags glascoating (garantie van 5 jaar). Als je ziet wat voor auto's ze daar behandelen, zeer exclusief spul (denk aan Ford GT40, Aston Martin etc) (y)

Wat voegt zo'n coating toe? Zijn de ruiten dan makkelijker schoon te houden?
 
Hard werken heeft altijd een beloning, wat je met die beloning doet moet je altijd zelf weten en in dit geval word daar een supergave BMW van gekocht.

Mooi zo doorgaan iDutchman, en ook een zeer goede aankoop van je vader. (y)

p.s. had je mijn pb nog ontvangen? ;)
 
520d zei:
Phaeton W12 zei:
Goeie keus zo'n glascoating! Mijn BMW heb ik naar Exclusive Car Care gebracht voor een 5-laags glascoating (garantie van 5 jaar). Als je ziet wat voor auto's ze daar behandelen, zeer exclusief spul (denk aan Ford GT40, Aston Martin etc) (y)

Wat voegt zo'n coating toe? Zijn de ruiten dan makkelijker schoon te houden?

Glascoating is geen coating op glas, maar een coating met Si3D deeltjes waardoor er een glasachtige laag over je lakwerk ontstaat. Overigens kun je wel coatings op glas aanbrengen, maar een glascoating is dus niet per definitie dat.
 
Kristian zei:
Helemaal mee eens RobEU. Heeft niets met jaloezie of afgunst te maken.

Maar dat mensen die om 5 uur de handdoek in de ring gooien wat kunnen leren van ondernemers die 80 uur per week werken? Daar stoot je wel mensen mee voor de borst.
Het is maar net wat je belangrijk in het leven vindt. Bij mij staat toch echt het gezin op de eerste plaats. 40 uur hard werken is voor mij mooi zat. Dan maar een CX-5 in plaats van een X5....

Ik snap de comment maar het was niet een vergelijking om de ander tegen de borst te stoten. Wellicht anders moeten formuleren. Het komt erop neer dat we allemaal een andere invulling geven aan wat werk voor iemand betekent en wat iemand daarvoor over heeft. Daarmee zeg ik niet dat iemand die 40 uur per week werkt niet onwijs veel om z'n werk geeft etc. Maar goed. Einde discussie hierover toch? :p Immers niet de essentie van het topic.

Ik respecteer iedereen om wie hij is en wat hij doet. Zo kan ik genieten (ik lees alles mee) van elk topic op dit forum. Maar dit is het mijne en zodoende plaats ik natuurlijk de content die betrekking heeft op mijn situatie.
 
520d zei:
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Het beklagen van topicstarter dat het hier over centen gaat terwijl er te pas en te onpas zelfbevestigende posts over "ondernemerschap", "ik ben zo druk" en "mijn ouders en ik zijn zulke harde werkers" worden geuit zijn ook lichtelijk naïef (of hypocriet) van vorm.

Goh, dat lees ik helemaal niet in zijn post. Ik heb veel meer het beeld van een enthousiaste jonge vent die lekker kiest voor zijn droomauto en dat ziet als een beloning voor zijn harde werken. En dat mag hij wat mij betreft best zeggen.(y)

Exact zoals het is. Deel enthousiast mijn ervaringen met - voor mij - de ultieme droomauto op dit moment.
 
Nico GTR zei:
Hard werken heeft altijd een beloning, wat je met die beloning doet moet je altijd zelf weten en in dit geval word daar een supergave BMW van gekocht.

Mooi zo doorgaan iDutchman, en ook een zeer goede aankoop van je vader. (y)

p.s. had je mijn pb nog ontvangen? ;)

Ik moest even zoeken maar ik heb 'm gevonden. En beantwoord! :D
 
2 Serie = 1 Serie maar dan Coupe. Zelfde onderstel zelfde alles.

Dus eigenlijk heb je met de 1 serie meer praktische bruikbaarheid, zeker in 5 deurs vorm. Vind beide mooi, zowel de 1 als 2 coupe.
 
Caspian zei:
Mooie auto van je ouders. (y) Heb jij eigenlijk zelf ook nog een 2-serie overwogen?

Nee, eigenlijk helemaal niet. Ik zou dan sowieso geen cabrio overwegen maar enkel de coupe. En dan vind ik dat deze overschaduwd wordt door de M2. Als je een cabrio zoekt, dan moet je naar een M235/40i. Er is immers geen M2 cabrio, haha.

Hetgeen wat mij zo aantrekt aan de M140i, is de m.i. ultieme hothatch formule. Een praktische 5-deurs compacte auto met ongelooflijk veel vermogen en een 'sleeper' imago. Minder schreeuwerig dan een S3 met 4 uitlaten bv. Daarnaast vervoer ik vaak een hoop goederen en heb ik de praktische ruimte simpelweg nodig :)


Dank voor de reacties allen!
 
Ik zou een krappe hatchback van bijna 1.500 kg nou niet echt de ultieme hothatch formule noemen. ;)
 
RobEU zei:
Ik zou een krappe hatchback van bijna 1.500 kg nou niet echt de ultieme hothatch formule noemen. ;)

To each their own natuurlijk. Voor mij is dit de ultieme hothatch. Namelijk een 6 cilinder, achterwiel aangedreven en een dikke 340pk/500nm. Daarnaast maakt het ingetogen uiterlijk (t.o.v. concurrentie) het voor mij de ultieme. Een formule zoals eigenlijk geen andere fabrikant dit maakt (4 cilinders en FWD).
 
Micha D. zei:
Glascoating is geen coating op glas, maar een coating met Si3D deeltjes waardoor er een glasachtige laag over je lakwerk ontstaat. Overigens kun je wel coatings op glas aanbrengen, maar een glascoating is dus niet per definitie dat.

Hahaha! Wat genant. Nou, ik heb weer wat geleerd...:D
 
Met nog maar 4 weken te gaan moet ik toegeven dat ik de huidige auto ook wel zal missen. Ik was er zo onwijs trots op toen ik deze kocht Februari vorig jaar. De auto zelf is echt super betrouwbaar gebleken en heb er 0,0 euro onkosten aan gehad. Alle kosten die ik heb gehad hadden betrekking op nalatigheid etc van de vorige eigenaar.

Letterlijk geen kraakje of piepje kunnen ontdekken bij deze 4 jaar oude auto. Super solide en voelt echt nog nieuw aan. Ik was ook heel trots/blij om de Renault Mégane toen ik deze kocht (6 maanden oud) maar die vertoonde wel wat frans karakter. De auto had was kraakjes in het interieur waar ik me op het laatst wel erg aan kon irriteren.
 
Ik denk dat de meeste mensen bij een hothatch meer het idee hebben van een betaalbare, ruime, lichte auto met veel vermogen. Inderdaad niet zozeer de M140i. Dat maakt het natuurlijk geen mindere auto :).
 
Bij een hothatch heb ik bij uitstek het idee van een M140i. Schoolvoorbeeld. Maar to each their own inderdaad.
 
Phaeton W12 zei:
Bij een hothatch heb ik bij uitstek het idee van een M140i. Schoolvoorbeeld. Maar to each their own inderdaad.

Ah, vandaar dat de Golf GTI, Megane RS, 205 GTI, Kadett GSi, 106 GTI en Swift GTI geen echte hot hatches waren....
 
Licht, 4 cilinder, handbak. Aandrijving naar de voorkant om het makkelijk te maken heel hard te gaan. Das een hot hatch.

Dit is een ultieme rijdersauto, lastiger om hard mee te gaan, maar je krijgt er zoveel waardering voor terug als het lukt. Dus het is een hatch, hij is hot! Maar of het de ultieme hot hatch is? Weet niet, wel een machtig apparaat! Dat staat buiten kijf.

@Rob, je vergeet de beste hot hatch nog. ;)
 
Nico GTR zei:
Licht, 4 cilinder, handbak. Aandrijving naar de voorkant om het makkelijk te maken heel hard te gaan. Das een hot hatch.

Dit is een ultieme rijdersauto, lastiger om hard mee te gaan, maar je krijgt er zoveel waardering voor terug als het lukt. Dus het is een hatch, hij is hot! Maar of het de ultieme hot hatch is? Weet niet, wel een machtig apparaat! Dat staat buiten kijf.

@Rob, je vergeet de beste hot hatch nog. ;)

Hyundai Pony 1400? :D

Maar inderdaad, zoals jouw omschrijving zie ik de hot hatch ook. De kracht daarvan was dat 'ie redelijk betaalbaar was, een klein autootje voor een prijs van een dikke 5-serie zou ik niet zo willen omschrijven, laat staan dat het het schoolvoorbeeld zou zijn.
Zegt natuurlijk niets over de kwaliteit ervan, want het is een dijk van een auto. En zo'n dikke motor in een klein autootje moet natuurlijk een fantastisch resultaat geven.
 
Wat een discussie over hot hatch of niet. Als de volgende generatie 1 serie FWD wordt (net als de 2 AC en GT) met enkel een 4 cilinder, zou dan het 'top spec' model wel de naam hot hatch kunnen krijgen?

Ik ben het met velen eens dat als ik aan hot hatch denk dan denk ik aan een Civic Type R, een Opel GSI/OPC, Golf GTI, 207 GTI etc. Voor mij (n gevoel) is een hot hatch ook FWD 4 cilinder tegen, toendertijd, echt betaalbare prijzen.

Probleem is dat de grote 3 uit Duitsland allemaal niche's gemaakt hebben. Kijk naar de Mercedes CLA/CLS, BMG 3/5/6GT, Audi met A7. Ze hebben zoveel variaties ontworpen dat er nu gewoon geen echte definities meer zijn er word toch wel wat verzonnen. De GLA staat 3cm hoger dan een normale A klasse en word gelijk Crossover genoemd :rolleyes: Tis allemaal marketing en proberen zoveel mogelijk mensen naar je merk te krijgen door een groot aanbod.

De 1 serie een een vreemde eend in de bijt, betaalbaar is hij zeker niet als m140i maar dat maakt hem niet minder leuk/begeerlijk. Je kan hem gewoon niet tegen welke andere auto dan ook nu te krijgen zetten. Over 2 a 3 jaar is de discussie er niet meer want het is de eerste en laatste in zijn soort.
 
KadettRT zei:
Wat een discussie over hot hatch of niet. Als de volgende generatie 1 serie FWD wordt (net als de 2 AC en GT) met enkel een 4 cilinder, zou dan het 'top spec' model wel de naam hot hatch kunnen krijgen?

Ik ben het met velen eens dat als ik aan hot hatch denk dan denk ik aan een Civic Type R, een Opel GSI/OPC, Golf GTI, 207 GTI etc. Voor mij (n gevoel) is een hot hatch ook FWD 4 cilinder tegen, toendertijd, echt betaalbare prijzen.

Probleem is dat de grote 3 uit Duitsland allemaal niche's gemaakt hebben. Kijk naar de Mercedes CLA/CLS, BMG 3/5/6GT, Audi met A7. Ze hebben zoveel variaties ontworpen dat er nu gewoon geen echte definities meer zijn er word toch wel wat verzonnen. De GLA staat 3cm hoger dan een normale A klasse en word gelijk Crossover genoemd :rolleyes: Tis allemaal marketing en proberen zoveel mogelijk mensen naar je merk te krijgen door een groot aanbod.

De 1 serie een een vreemde eend in de bijt, betaalbaar is hij zeker niet als m140i maar dat maakt hem niet minder leuk/begeerlijk. Je kan hem gewoon niet tegen welke andere auto dan ook nu te krijgen zetten. Over 2 a 3 jaar is de discussie er niet meer want het is de eerste en laatste in zijn soort.

Nou ja, de Giulietta wordt weer achterwiel aangedreven. Alhoewel ik niet denk dat ze de 2.9 V6 uit de Giulia in de QV versie gaan leggen. Maar je weet maar nooit.
 
Hoeveel RWD 3/5 deurs hatchback kan je opnoemen? En dan heb ik het niet over een jaren oude Starlet, Civic natuurlijk of Volvo 360.

Er is maar 1 moderne tegenhanger op dit moment, alleen nou echt hot hatch..... de Twingo/Forfour :D
 
KadettRT zei:
Hoeveel RWD 3/5 deurs hatchback kan je opnoemen? En dan heb ik het niet over een jaren oude Starlet, Civic natuurlijk of Volvo 360.

Er is maar 1 moderne tegenhanger op dit moment, alleen nou echt hot hatch..... de Twingo/Forfour :D

Een Civic met RWD.... je bent een kenner dus. ;)
Maar waarom zouden oude auto's niet genoemd mogen worden? Jij beweert dat de 1-serie de eerste (en laatste) is, maar dat is gewoon niet zo. Starlet, Pony, Escort, Kadett en wat meer recent de 3 Compact. Dus zeker niet de eerste en gezien de aankondigde RWD Giulietta ook niet de laatste.
 
Ik heb zelf ook een M140i besteld, een witte (alpinweiss) met dezelfde zwarte velgen. Kan niet wachten tot ik de auto kan rijden. De mijne komt naar verwachting eind augustus / begin september binnen. @TS: veel succes met aftellen. Deze weken duren altijd erg lang ;)
 
sitechris zei:
Ik heb zelf ook een M140i besteld, een witte (alpinweiss) met dezelfde zwarte velgen. Kan niet wachten tot ik de auto kan rijden. De mijne komt naar verwachting eind augustus / begin september binnen. @TS: veel succes met aftellen. Deze weken duren altijd erg lang ;)

Gefeliciteerd! Erg gaaf. Ik ben achteraf voor de 436M Ferric Grey gegaan maar ben benieuwd wat je van de zwarte velgen vindt. Ik denk wel dat alpinweiss het mooist is i.c.m met zwart, dus dat is top! Ik verwacht een topic wanneer je de auto daadwerkelijk hebt! Lijkt me leuk om te volgen.

Yes, ik heb nog een 3 weken ong te gaan. Gaat snel nu!
 
sitechris zei:
Zal zeker even een topicje aanmaken. Veel plezier binnenkort met je eerste kilometers :)

Thanks! Ik heb begin deze week de M Performance Exhaust met Carbon eindstukken besteld bij een BMW dealer in de UK (Chesterfield). Dit scheelt echt 400 EURO en komt volgende week binnen. Zodra de auto er is, zal deze dus gelijk worden gemonteerd :rolleyes: :cool:
 
Enzo Ferrari zei:
Staat er al een 1er op de dam? :D

Was het maar zo'n feest. Het is bijzonder hoe je een auto op de allereerst dagen kan bestellen dat mogelijk i (voor modeljaar 2018) en de fabriek je order vervolgens niet als eerste oppakt. Helaas is de productieweek steeds naar achteren geschoven en staat de auto voor finished production deze week. Veel mensen die weken later hebben besteld ontvangen 'm eerder. o_O

Ik ga 17 Aug voor 2,5 week op vakantie dus als we daar dicht tegenaan zitten, vraag ik de dealer wel voor een levering in begin September (dan ook later op kenteken). Maar goed, we gaan het zien!

Het liefst zou ik nog een paar dagen willen sturen voordat ik op vakantie ga :T
 
Dat is wel balen zeg. Heeft vaak ook te maken met opties die nog niet meteen leverbaar zijn.

Succes met wachten. (y)
 
Joël D. zei:
Dat is wel balen zeg. Heeft vaak ook te maken met opties die nog niet meteen leverbaar zijn.

Succes met wachten. (y)

De dealer gaf ook aan dat het wellicht met bepaalde opties te maken heeft inderdaad. We wachten gewoon lekker af.
 
Hier een filmpje van een M140i LCI2 facelift model met in ieder geval exact hetzelfde interieur als de mijne. Osyter leer, pianolak en professional navigatie. Kan niet wachten! Oranje is wel gedurfd (alsmede de zwarte velgen).

 
Bah vervelend dat wachten op zoiets moois!! Ik zou je haast willen aanraden de auto pas na je vakantie op te halen, dan is het A super leuk thuis te komen, en B zit je je op het vakantieadres niet op te vreten omdat je weer in je splinternieuwe auto wilt rijden:cool:
 
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Dat is vervelend zeg! Succes nog even met wachten. Is natuurlijk wel leuk als je met de eigen auto kan. Waar gaat de reis heen?

De reis gaat naar Hong Kong en Bali en dus niet iets wat sowieso met de auto gaat zijn, dus wat dat betreft maakt het niets uit :)
 
iDutchman zei:
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Dat is vervelend zeg! Succes nog even met wachten. Is natuurlijk wel leuk als je met de eigen auto kan. Waar gaat de reis heen?

De reis gaat naar Hong Kong en Bali en dus niet iets wat sowieso met de auto gaat zijn, dus wat dat betreft maakt het niets uit :)

Dat is wel een stukje rijden inderdaad ;)
Maar ach, vorige week was er ook een Zuid Koreaan op een scooter bij de Nurburgring. Slechts 100 daagjes rijden.
 
Kreeg straks nog wat foto's door vanuit Bali (familielid is er op vakantie/rondreis). Ziet er meer dan prima uit daar :)
 
iDutchman zei:
Enzo Ferrari zei:
Staat er al een 1er op de dam? :D

Was het maar zo'n feest. Het is bijzonder hoe je een auto op de allereerst dagen kan bestellen dat mogelijk i (voor modeljaar 2018) en de fabriek je order vervolgens niet als eerste oppakt. Helaas is de productieweek steeds naar achteren geschoven en staat de auto voor finished production deze week. Veel mensen die weken later hebben besteld ontvangen 'm eerder. o_O

Ik ga 17 Aug voor 2,5 week op vakantie dus als we daar dicht tegenaan zitten, vraag ik de dealer wel voor een levering in begin September (dan ook later op kenteken). Maar goed, we gaan het zien!

Het liefst zou ik nog een paar dagen willen sturen voordat ik op vakantie ga :T

Ik zat ook in zo'n situatie, dat hij net voor of na de vakantie zou kunnen komen, ik had toen gezegd, laat hem dan maar bij jullie staan en inderdaad later op kenteken, want heb liever niet dat een dag oude auto 2 weken voor de deur staat zonder dat er iemand thuis is. Vakantie is een leuke plek om te wachten, normaal gaat vakantie altijd veel te snel.

Maar goed, dat hele verhaal ging niet door omdat de levertijd nog veel langer werd dan eerst aangegeven.
 
Fantastisch gepoetst, die M235i (y) Nu jouw M140i nog :D

20690324_861323614044136_8399677765934577904_o.jpg

20689565_861323294044168_9165878661852469812_o.jpg
 
Klopt, de M235i van moeders is vandaag opgehaald na een dubbele Modesta glascoating behandeling. Foto's staan inderdaad op de Jurgh Detailing Facebook pagina. Leuk gevonden!

De M140i haal ik dinsdag 5 september op bij de dealer, na vakantie. Woensdag 6 september wordt de Performance uitlaat gemonteerd :)
 
Mooie koets! Ik zit er ook aan te denken een nieuwe (witte) 1-serie Edition Shadow te bestellen, maar dan met M-performance velgen. Ik rij nu een 335i xDrive uit 2014, dus qua vermogen scheelt het weinig. Wat mij nog tegenhoudt is met name het verlies in kofferbakruimte, en interessante alternatieven bij de concurrent (Mercedes).
 
Terug
Bovenaan