Guest
Goeie keus zo'n glascoating! Mijn BMW heb ik naar Exclusive Car Care gebracht voor een 5-laags glascoating (garantie van 5 jaar). Als je ziet wat voor auto's ze daar behandelen, zeer exclusief spul (denk aan Ford GT40, Aston Martin etc) 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Het beklagen van topicstarter dat het hier over centen gaat terwijl er te pas en te onpas zelfbevestigende posts over "ondernemerschap", "ik ben zo druk" en "mijn ouders en ik zijn zulke harde werkers" worden geuit zijn ook lichtelijk naïef (of hypocriet) van vorm.
Phaeton W12 zei:Goeie keus zo'n glascoating! Mijn BMW heb ik naar Exclusive Car Care gebracht voor een 5-laags glascoating (garantie van 5 jaar). Als je ziet wat voor auto's ze daar behandelen, zeer exclusief spul (denk aan Ford GT40, Aston Martin etc)![]()
520d zei:Phaeton W12 zei:Goeie keus zo'n glascoating! Mijn BMW heb ik naar Exclusive Car Care gebracht voor een 5-laags glascoating (garantie van 5 jaar). Als je ziet wat voor auto's ze daar behandelen, zeer exclusief spul (denk aan Ford GT40, Aston Martin etc)![]()
Wat voegt zo'n coating toe? Zijn de ruiten dan makkelijker schoon te houden?
Kristian zei:Helemaal mee eens RobEU. Heeft niets met jaloezie of afgunst te maken.
Maar dat mensen die om 5 uur de handdoek in de ring gooien wat kunnen leren van ondernemers die 80 uur per week werken? Daar stoot je wel mensen mee voor de borst.
Het is maar net wat je belangrijk in het leven vindt. Bij mij staat toch echt het gezin op de eerste plaats. 40 uur hard werken is voor mij mooi zat. Dan maar een CX-5 in plaats van een X5....
520d zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Het beklagen van topicstarter dat het hier over centen gaat terwijl er te pas en te onpas zelfbevestigende posts over "ondernemerschap", "ik ben zo druk" en "mijn ouders en ik zijn zulke harde werkers" worden geuit zijn ook lichtelijk naïef (of hypocriet) van vorm.
Goh, dat lees ik helemaal niet in zijn post. Ik heb veel meer het beeld van een enthousiaste jonge vent die lekker kiest voor zijn droomauto en dat ziet als een beloning voor zijn harde werken. En dat mag hij wat mij betreft best zeggen.![]()
Nico GTR zei:Hard werken heeft altijd een beloning, wat je met die beloning doet moet je altijd zelf weten en in dit geval word daar een supergave BMW van gekocht.
Mooi zo doorgaan iDutchman, en ook een zeer goede aankoop van je vader.![]()
p.s. had je mijn pb nog ontvangen?![]()
iDutchman zei:Ik moest even zoeken maar ik heb 'm gevonden. En beantwoord!![]()
Caspian zei:Mooie auto van je ouders.Heb jij eigenlijk zelf ook nog een 2-serie overwogen?
RobEU zei:Ik zou een krappe hatchback van bijna 1.500 kg nou niet echt de ultieme hothatch formule noemen.![]()
Micha D. zei:Glascoating is geen coating op glas, maar een coating met Si3D deeltjes waardoor er een glasachtige laag over je lakwerk ontstaat. Overigens kun je wel coatings op glas aanbrengen, maar een glascoating is dus niet per definitie dat.
Phaeton W12 zei:Bij een hothatch heb ik bij uitstek het idee van een M140i. Schoolvoorbeeld. Maar to each their own inderdaad.
Nico GTR zei:@Rob, je vergeet de beste hot hatch nog.![]()
Nico GTR zei:Licht, 4 cilinder, handbak. Aandrijving naar de voorkant om het makkelijk te maken heel hard te gaan. Das een hot hatch.
Dit is een ultieme rijdersauto, lastiger om hard mee te gaan, maar je krijgt er zoveel waardering voor terug als het lukt. Dus het is een hatch, hij is hot! Maar of het de ultieme hot hatch is? Weet niet, wel een machtig apparaat! Dat staat buiten kijf.
@Rob, je vergeet de beste hot hatch nog.![]()
KadettRT zei:Wat een discussie over hot hatch of niet. Als de volgende generatie 1 serie FWD wordt (net als de 2 AC en GT) met enkel een 4 cilinder, zou dan het 'top spec' model wel de naam hot hatch kunnen krijgen?
Ik ben het met velen eens dat als ik aan hot hatch denk dan denk ik aan een Civic Type R, een Opel GSI/OPC, Golf GTI, 207 GTI etc. Voor mij (n gevoel) is een hot hatch ook FWD 4 cilinder tegen, toendertijd, echt betaalbare prijzen.
Probleem is dat de grote 3 uit Duitsland allemaal niche's gemaakt hebben. Kijk naar de Mercedes CLA/CLS, BMG 3/5/6GT, Audi met A7. Ze hebben zoveel variaties ontworpen dat er nu gewoon geen echte definities meer zijn er word toch wel wat verzonnen. De GLA staat 3cm hoger dan een normale A klasse en word gelijk Crossover genoemdTis allemaal marketing en proberen zoveel mogelijk mensen naar je merk te krijgen door een groot aanbod.
De 1 serie een een vreemde eend in de bijt, betaalbaar is hij zeker niet als m140i maar dat maakt hem niet minder leuk/begeerlijk. Je kan hem gewoon niet tegen welke andere auto dan ook nu te krijgen zetten. Over 2 a 3 jaar is de discussie er niet meer want het is de eerste en laatste in zijn soort.
KadettRT zei:Over 2 a 3 jaar is de discussie er niet meer want het is de eerste en laatste in zijn soort.
KadettRT zei:Hoeveel RWD 3/5 deurs hatchback kan je opnoemen? En dan heb ik het niet over een jaren oude Starlet, Civic natuurlijk of Volvo 360.
Er is maar 1 moderne tegenhanger op dit moment, alleen nou echt hot hatch..... de Twingo/Forfour![]()
sitechris zei:Ik heb zelf ook een M140i besteld, een witte (alpinweiss) met dezelfde zwarte velgen. Kan niet wachten tot ik de auto kan rijden. De mijne komt naar verwachting eind augustus / begin september binnen. @TS: veel succes met aftellen. Deze weken duren altijd erg lang![]()
sitechris zei:Zal zeker even een topicje aanmaken. Veel plezier binnenkort met je eerste kilometers![]()
Enzo Ferrari zei:Staat er al een 1er op de dam?![]()
Joël D. zei:Dat is wel balen zeg. Heeft vaak ook te maken met opties die nog niet meteen leverbaar zijn.
Succes met wachten.![]()
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Dat is vervelend zeg! Succes nog even met wachten. Is natuurlijk wel leuk als je met de eigen auto kan. Waar gaat de reis heen?
iDutchman zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Dat is vervelend zeg! Succes nog even met wachten. Is natuurlijk wel leuk als je met de eigen auto kan. Waar gaat de reis heen?
De reis gaat naar Hong Kong en Bali en dus niet iets wat sowieso met de auto gaat zijn, dus wat dat betreft maakt het niets uit![]()
iDutchman zei:Enzo Ferrari zei:Staat er al een 1er op de dam?![]()
Was het maar zo'n feest. Het is bijzonder hoe je een auto op de allereerst dagen kan bestellen dat mogelijk i (voor modeljaar 2018) en de fabriek je order vervolgens niet als eerste oppakt. Helaas is de productieweek steeds naar achteren geschoven en staat de auto voor finished production deze week. Veel mensen die weken later hebben besteld ontvangen 'm eerder.
Ik ga 17 Aug voor 2,5 week op vakantie dus als we daar dicht tegenaan zitten, vraag ik de dealer wel voor een levering in begin September (dan ook later op kenteken). Maar goed, we gaan het zien!
Het liefst zou ik nog een paar dagen willen sturen voordat ik op vakantie ga :T