Het grote Top Gear-topic! - vanaf zondag 5 maart nieuw seizoen

Leuke afleveringen! Zoals het er nu uitziet wordt het een mooi seizoen! Kan niet wachten op de aflevering met de 918, P1 en La Ferrari.

D.E.N.N.I.S. zei:

Morgen is, geloof ik, de herhaling al. Ook BBC 2.

Leuke aflevering, de race was, qua opzet en idee, niet origineel maar wel goed uitgevoerd. Nu wachten op de volgende aflevering.

En afgelopen...

Leuke aflevering.

Leuke race, goed om te zien dat de EV is gekozen en heeft gewonnen.

Mooie nieuwe Lambo, maar ze zeiden hetzelfde over de Gallardo toen die op de markt kwam.

Maar wie was die ster in een redelijk geprijsde auto. Van die meneer heb ik nog nooit gehoord.

https://www.youtube.com/watch?v=lp-EO5I60KA

Liedje heeft ook maar 173 miljoen views op Youtube, dus niet zo gek dat je die niet kent. o_O

Joël D. zei:

Liedje heeft ook maar 173 miljoen views op Youtube, dus niet zo gek dat je die niet kent. o_O
Dat liedje heb ik wel eens gehoord, maar verder kan ik hem niet.

Rob0032 zei:
Op SkyRadio zeggen ze nooit wie de liedjes zingen. ;)
Dan moet je maar eens overschakelen naar een zender waar ze dat wel doen...

Joël D. zei:

173 mln voor zo'n volslagen doorsnee song??

Zijn neem ik aan allemaal bakvissen in de westerse wereld tussen 13 en 17

Joël D. zei:

Nee, inderdaad. Nog nooit van gehoord, via jouw link een stukje (2-3s ergens in het midden) beluisterd, da's ook wel weer genoeg. Maar och, ik ken die gasten zelden, meestal zijn ze echter prima in staat een interessant gesprek te voeren.

Ik heb iig genoten van de eerste afl.
En dit seizoen is ook weer lekker lang. ben benieuwd naar de rest

Weinig updates hier . Afl 2 (northern territory) leverde mooie beelden op. De aflevering van gisteravond, afl 3 (ambulance bouwen ) was hilarisch - een klassieker wat mij betreft. Ik heb lang niet zo om een aflevering van top gear moeten lachen.

Inderdaad, gisteren heb ik echt wel gelachen. Vooral de manier waarop de brancard door Richard gelost werd.
Andere kant.... Een aantal dingen werden wel voorspelbaar, en (vooral met dat rondrijden 'op de klok') kwam als gemaakt over.

(die jongens doen het al zo lang, het zal wel moeilijk zijn om vernieuwend te zijn/blijven qua grappen en grollen)

Maakt me trouwens niet uit, het is voor mij, in een huishouden met naast mij alleen maar vrouwen, een uurtje privé-TV in de week waar ik van geniet.

Overigens ook een leuke show om te zien:
Roadkill

De aflevering van gisteren was echt een van de beste ooit. Ik heb van begin tot eind genoten; mijn glimlach was net zo groot als die van Ricciardo.

Was een erg leuke en in mijn ogen good ol' aflevering. Leuk dat May weer over het circuit rijdt, en ook de vergelijking met de M3 en i8 was interessant. Wel jammer van de afsluiting in de studio. Nogal wiedes dat je veel verbruikt als je alleen maar (sportief) met de driecilinder rijdt. Het stuk met de Land-Rover was ook vermakelijk, hoewel ik het stukje waarbij men keek in Hammonds garage een beetje... vreemd vond. Dat was namelijk de auto waarmee men de dam op reed. Ook het 'feit' dat de eerste auto die 60% van de bevolking van derdewereldlanden heeft gezien een Land-Rover is...
Wel mooi om van die oude Land-Rovers te zien (1950 en 1951). (y)

Volgende week gaat May overigens met LaFerrari rijden en kijkt hij ook samen met Clarkson naar Peugeot als merk.

Edit: oh en Will Smith... Je zag pijnlijk hoe er geen klik was tussen hem en Jeremy en de conversatie ietwat onnatuurlijk verliep. Enerzijds probeerde Jeremy zichzelf te zijn en was Will lekker Amerikaans (luidruchtig, overdreven, 'betrokken').

Dat Peugeot-item was erg opmerkelijk: ik heb volgens mij niet eerder Top Gear een compleet merk zo zien afbranden.

Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik er mee moet. Blijkbaar zit Peugeot de Top Gear-ploeg al jaren erg hoog. Maakt(e) Peugeot de afgelopen 10 jaar echt zulke belabberde (overall) producten? Zijn we allemaal blind geweest en hebben we de 407-1007-607-308-3008 klakkeloos geaccepteerd, inclusief schoonheidsfoutjes? Hadden we in opstand moeten komen? En als Peugeot zulke belabberde auto's maakte, dan Citroën toch ook? Of heeft Citroën in de Top Gear-ogen een andere positieve (gun)factor?

Elaste zei:
Maakt(e) Peugeot de afgelopen 10 jaar echt zulke belabberde (overall) producten? Zijn we allemaal blind geweest en hebben we de 407-1007-607-308-3008 klakkeloos geaccepteerd, inclusief schoonheidsfoutjes? Hadden we in opstand moeten komen? En als Peugeot zulke belabberde auto's maakte, dan Citroën toch ook?

Ja. :)

Natuurlijk heeft Peugeot per ongeluk echt wel wat leuke auto's gemaakt (persoonlijk kan ik de 406 en 407 Coupe, 607, 307CC en 807 best waarderen), maar als ik kijk naar de volumemodellen dan vind ik er niet zo veel aan. Ook bij Citroën zie ik niet zo heel veel begerenswaardige modellen.
Allemaal smaakgerelateerd natuurlijk, maar ik kon het punt wel begrijpen. Uiteraard wat aangedikt, dat is Top Gear.

Verder een prima aflevering, hoewel ik er niet de volle aandacht voor had. Volgende week reist het team naar Canada af en testen May en Clarkson twee enorme fullsize pick-ups om Hammond te redden. Daarnaast wordt de Lexus RC-F getest en is Scully van The X-Files de Star in a Reasonably Priced Car.

Naast design doelt Top Gear volgens mij ook op de slappe/laffe techniek van PSA. Qua design sloeg Peugeot inderdaad de plank flink mis en heeft Citroën het wat dat betreft beter gedaan.

Maar qua techniek was het erg mager met slappe onderstellen, laffe motoren, inspiratieloze plastic interieurs, vage, onduidelijke en soms weigerende bediening van de elektronica. Kortom: er zat niet echt een sterk concept achter de ontwerpfilosofie van Peugeot (behalve misschien: bezuinigen).

Leuke aflevering.

Ik was vooral onder de indruk van die Ferrari. Niet omdat ik het een begeerlijke auto vindt oid, maar kijkend naar dat item moest ik onwillekeurig denken aan de Bugatti Veyron. Nog maar 10 jaar geleden een hele hype. 1001 PK, maar vooral de technische problemen die VAG heeft moeten overwinnen om dat vermogen bruikbaar en onder controle te houden. Als je dan die Ferrari (maar ook de McLaren en Porsche) ziet is de techniek in relatief korte tijd ver gekomen.

Peugeot item snapte ik niet helemaal. Begon goed en leuk, maar ging rap bergafwaarts. Snap wel dat ze van mening zijn dat het erg anonieme auto's zijn, maar snapte de link met slecht autorijden niet.

In Engeland staan Peugeot-rijders - meer dan hier - synoniem voor sukkelig, oud, caravanners, etc. Alles waar Top Gear niet voor staat dus.

Op zich hebben ze bij TG een , zwaar overdreven gebracht, punt. Peugeot heeft naar mijn mening inderdaad ongeveer een decenium het merk onwaardige auto's gemaakt. Alleen lopen ze bij het programma een beetje achter, want voor zover ik kan bepalen lijkt het er op dat ze bij Peugeot sterk aan het terugkomen zijn. De 308 is een hele mooie auto die ook nog eens erg goed uit de testen komt. Mijn favoriet in het C segment, iets wat ik van de voorganger zeker niet kon zeggen.

Overigens, imago's van merken en hun eigenaren verschillen behoorlijk per land, in GB is Honda vreemd genoeg ook een merk voor bejaarden.

Rob0032 zei:
Dracae zei:
in GB is Honda vreemd genoeg ook een merk voor bejaarden.

Heel vreemd inderdaad. Hier is dat natuurlijk helemaal anders! :confused:

Misschien ben ik gewoon oud.. maar voor mij is Honda het merk van hoogtoerige Vtec motoren, CRX , NSX en Type-R modellen.

D.E.N.N.I.S. zei:
Ik vond dat hele Peugeot-item bijzonder kinderachtig...

Geldt dat niet in meer of mindere mate voor zo'n beetje alles wat Top Gear doet? Ze chargeren, overdrijven schmieren en trollen. Dat is Top Gear.

In het geval van Peugeot zag ik er nog best wel waardering voor het merk doorheen, ook al was het merk volgens hen ( en mij) de laatste jaren de weg kwijt. Ik denk en hoop dat ze een stuk als dit binnenkort niet meer kunnen maken zonder er een hoofdstuk aan toe te voegen over de geweldige comeback van de mooie, sportieve, kwalitatief geweldige Peugeots. Het lijkt er wat mij betreft wel op!

Er moest een kwartier gevuld worden met dat Peugeot-item, waardoor er naar mijn smaak wat te weinig ge-edit is in het beschikbare materiaal. Het begin was goed, het tweede deel typisch TG (men neme een groep automobilisten / een merk in de zeik) en op zich ook niet slecht, als het wat korter was geweest.

Ondanks een aantal heel zure reacties op Top Gear op dit forum, toch maar weer een update:
Komende zondag schaffen de drie heren klassiekers aan om te ervaren hoe het is om oldtimerbezitter te zijn. Jeremy rijdt een Fiat 124 Spider, Richard een MGB GT en James een Peugeot 304 Cabriolet. Daarnaast vergelijkt Richard de Subaru WRX STi met de Golf R en is Gary Lineker te gast!

Dit belooft nu al een leukere aflevering te worden dan die van gisteren. In mijn ogen de minst leuke van dit seizoen, maar dat komt ook omdat ik de auto's niet heel interessant vond en niets heb met autosport. Tsja, dan houdt het natuurlijk al snel op.

Ik vond de aflevering van gisteren niet zo slecht, eigenlijk. Minder spectaculair dan andere afleveringen misschien, maar wel meer items die écht over auto's gaan. En ik heb ook niet zoveel met autosport, maar ik vond het stukje met May in de rallyauto leuk om te zien.

Oh maar de aflevering vond ik ook zeker niet slecht hoor. Was ergens ook prettig om eens een 'rustige' aflevering te zien. Maar ik vind de MX-5 een verschrikkelijke auto, en de verbouwde E-Type ook niet briljant (ik vond die donkere Eagle veel gaver). Plus ik heb niets met autosport... Ja, dan is het iets minder boeiend. Maar slecht vond ik 'm zeker niet! Leuke gast ook, dat wel.

Ik vond deze aflevering een goede aflevering. Leuke onderwerpen en een prima uitvoering.

Als ik de line-up voor volgende week zie, heb ik er nu al zin an.

Rob0032 zei:
Oh maar de aflevering vond ik ook zeker niet slecht hoor. Was ergens ook prettig om eens een 'rustige' aflevering te zien. Maar ik vind de MX-5 een verschrikkelijke auto, en de verbouwde E-Type ook niet briljant (ik vond die donkere Eagle veel gaver). Plus ik heb niets met autosport... Ja, dan is het iets minder boeiend. Maar slecht vond ik 'm zeker niet! Leuke gast ook, da
t wel.

Zeker nog nooit in een mx5 gereden? Fantastische autos!

Witje87 zei:
Rob0032 zei:
Oh maar de aflevering vond ik ook zeker niet slecht hoor. Was ergens ook prettig om eens een 'rustige' aflevering te zien. Maar ik vind de MX-5 een verschrikkelijke auto, en de verbouwde E-Type ook niet briljant (ik vond die donkere Eagle veel gaver). Plus ik heb niets met autosport... Ja, dan is het iets minder boeiend. Maar slecht vond ik 'm zeker niet! Leuke gast ook, da
t wel.

Zeker nog nooit in een mx5 gereden? Fantastische autos!

Ik zeg toch ook niet dat het slecht rijdt? Ik vind het gewoon een vreselijk truttige auto, met een ongelofelijk groot 'ik wil wel sportief en open rijden, maar dan met zo min mogelijk risico's'-gehalte. Ik vind 'm ook gewoon oprecht niet mooi, waarbij ik direct zeg dat de tweede generatie (NB?) er nog best aardig uitziet. En ja, ik weet dat de auto erg succesvol is en voor de wederopstanding van de kleine roadster heeft gezorgd, maar ik vind het gewoon niets. Mag toch?

@Rob, helemaal mee eens. Hoe goed de MX-5 ook zal zijn, ook ik kan er niet voor warm lopen. Het is een (heel goed) gekopieerd idee van de engelse roadster van vroeger. Ik huldig het principe van "beter goed gekopieerd, dan slecht nieuw bedacht", maar ik kan er bij de Mazda niet warm voor lopen. Te braaf, te veilig, teveel "middle of the road" terwijl het een bijzonder wagentje probeert te zijn. Hoewel ik de nieuwe versie zeker niet lelijk vind, hoop ik dat de Alfa kloon er beter uitziet. Ook de nieuwe heeft mij teveel iets te lieve vormen terwijl deze probeert agressief te zijn.

Mocht ik ooit in de race komen voor een dergelijke auto dan een Honda S2000, met zo'n hoogtoerig jankmachientje voorin. Kan je ook genieten als je geen bochtig weggetje hebt.

WOF (y)

Rob0032 zei:
.... en James een Peugeot 304 Cabriolet...

Ik ga zeker (weer) kijken, al is het alleen maar omdat ik zo'n 304 cabriolet een bijzonder leuke auto vind. Net als z'n coupé broertje overigens.
Ben benieuwd.

Dat wordt waarschijnlijk niet a.s. zondag dan.....

https://jalopnik.com/report-jeremy-clarkson-suspended-from-top-gear-show-w-1690546352

Top Gear-presentator Jeremy Clarkson is vanwege een ruzie met een producer door de Britse publieke omroep geschorst.
Dat meldt BBC dinsdag zelf.

De omroep laat weten dat komend weekend geen aflevering van Top Gear uitgezonden zal worden. "Verder is er niemand anders geschorst. Dat is het enige wat de BBC te melden heeft."

Clarkson heeft volgens The Independent al eerder waarschuwingen van de BBC gekregen, wegens vermeend racisme. Momenteel doet de Britse publieke omroep onderzoek naar de ruzie en beschuldigingen.

Argentinië
Volgens de BBC heeft de schorsing niets met het incident in Argentinië te maken. Top Gear was vorig jaar in het land voor een speciale uitzending waarin onder meer een voetbalwedstrijd met auto's zou worden georganiseerd.

Een van de wagens had volgens lokale autoriteiten de letters 'H982 FKL' op het nummerbord wat deed denken aan de oorlog die Groot-Brittannië en Argentinië in 1982 voerden om de Falklandeilanden. Argentinië verloor de strijd maar claimt de eilanden, die ten zuiden liggen, nog steeds en noemt ze Las Malvinas.

'Nigger'
Het was de zoveelste keer dat Top Gear en Clarkson in opspraak raakten. Vorig jaar kreeg de presentator zijn laatste waarschuwing, omdat het leek alsof hij in een nooit uitgezonden fragment het woord 'nigger' gebruikte in een uitzending. Clarkson heeft altijd ontkend dat hij de beledigende term gebruikte.

Eerder moest de BBC zijn excuses aanbieden aan Mexico, omdat in het programma werd gezegd dat Mexicanen lui en lomp zijn. Ook tijdens afleveringen in Myanmar werd een racistische term gebruikt.

Drie afleveringen
Het is nog onbekend of het 22ste seizoen de drie resterende afleveringen op een latere datum uitgezonden zullen worden. Ze worden doorgaans op de woensdag opgenomen.

Bron: https://www.nu.nl/media/4008148/top-gear-presentator-jeremy-clarkson-geschorst-bbc.html

Wings of freedom zei:
@Rob, helemaal mee eens. Hoe goed de MX-5 ook zal zijn, ook ik kan er niet voor warm lopen. Het is een (heel goed) gekopieerd idee van de engelse roadster van vroeger. Ik huldig het principe van "beter goed gekopieerd, dan slecht nieuw bedacht", maar ik kan er bij de Mazda niet warm voor lopen. Te braaf, te veilig, teveel "middle of the road" terwijl het een bijzonder wagentje probeert te zijn. Hoewel ik de nieuwe versie zeker niet lelijk vind, hoop ik dat de Alfa kloon er beter uitziet. Ook de nieuwe heeft mij teveel iets te lieve vormen terwijl deze probeert agressief te zijn.

Mocht ik ooit in de race komen voor een dergelijke auto dan een Honda S2000, met zo'n hoogtoerig jankmachientje voorin. Kan je ook genieten als je geen bochtig weggetje hebt.

Ik denk dat we juist Mazda dankbaar mogen zijn voor dat ze dit concept weer teruggebracht hebben. Verder is de roadster zeker niet altijd overdreven stoer en 'edgy' geweest wat je lijkt te suggereren. Er zijn zat saaiere opties. Met de MX-5 gingen ze voor een veilige optie, inderdaad middle of the road, wat ze waarschijnlijk juist erg veel verkopen heeft opgeleverd. Een eigenzinnig design maakt dat je aan minder mensen iets kan verkopen, en wanneer ze er een sportwagen van gemaakt hadden, zouden ze snel tegen concurrentie aan hebben gekeken.

Inzake de schorsing van Clarkson:

Over waarom Clarkson nu geschorst is, de aard van de ruzie met die producer, kunnen we alleen maar speculeren. Al vind ik wel dat te weinig mensen snappen dat van de dingen die controverse veroorzaakt hebben, het in vrijwel alle gevallen ging om zaken die vooraf gepland waren. Al die zgn. grappige opmerkingen tussendoor zijn conform een script. Dat verhaal over de Falklands wordt over gezegd dat het niet expres was, maar ik moet zeggen dat van een programma/serie met zo'n hoog budget waar ze zo vaak de realiteit fingeren (wederom die grappen waarvan ze doen alsof ze daar spontaan op komen, maar bijv. ook al die races over de hele wereld zijn nep), kan ik het me niet voorstellen dat ze daar geen rekening mee gehouden hebben.

Jeremy is heel rijk en denkt dat hij alles kan zeggen en maken. Goed dat de BBC er nu korte metten mee maakt.
Ook (en met name) Clarkson moet zich gedragen. Hij gaat te vaak iets te ver.
Start hij toch zijn eigen tv zender waar hij zich rascistisch kan uitlaten.

Kenju zei:
Verder is de roadster zeker niet altijd overdreven stoer en 'edgy' geweest wat je lijkt te suggereren. Er zijn zat saaiere opties.

Met de beste wil van de wereld kan ik geen saaiere roadster bedenken dan de MX5, zonder aan diens kwaliteiten af te willen doen. De Z3, SLK, MGF, Barchetta, Spider...?

Kenju zei:
wederom die grappen waarvan ze doen alsof ze daar spontaan op komen,

Doen ze dat ja? Volgens mij hebben ze, ook in de uitzending, al tig keer gezegd dat ze met een script werken.

autoradje zei:
Jeremy is heel rijk en denkt dat hij alles kan zeggen en maken. Goed dat de BBC er nu korte metten mee maakt.
Ook (en met name) Clarkson moet zich gedragen. Hij gaat te vaak iets te ver.
Start hij toch zijn eigen tv zender waar hij zich rascistisch kan uitlaten.

Waar op televisie heeft hij zich dan 'rascistisch' uitgelaten?
Je vergeet even dat de BBC vele malen rijker is geworden door Top Gear dan Clarkson. Dat die omroep net zo goed heeft geprofiteerd van het 'flapuit'-gedrag van hem. En nu ineens onschuldig kijken en doel alsof de BBC zo heilig is. Hou toch op zeg.

Een kleine selectie hier op nu.nl

Die man is meestal grappig maar een reuze narcist. Loopt ver naast zijn schoenen.

Script? Bien sur!

'Nigger' kwam niet in de uitzending, het 'slope' is ernstig voor discussie vatbaar en het neerschieten is een grap die je al dan niet goed of slecht vindt. Nou nou, gut gut.... Voor de meerderheid is dit de reden dat ze hem zo grappig vinden, inclusief mijzelf. Maar nee, nu is het allemaal te pijnlijk voor onze tere zieltjes.

En wordt eens wakker autoratje, Top Gear zegt zelf ook dat ze scripten. Daar maken ze zelf genoeg grappen over, onder andere toen ze een Emmy of iets dergelijks wonnen voor 'factual non-scripted tv show'.

Terug
Bovenaan