Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Stelvio Quadrifoglio & Fiat 500X Sport DolceVita & Jaguar XKR Convertible

Aah prachtig zo hoor! Spiegelkappen matchen echt perfect met de velgen (y) Komen er nog Alfa-naafkapjes op de velgen?
Verlaging zal vast super staan, maar lever je misschien wel wat comfort in... maarja: je hebt een 500 Abarth gehad, dus wat dat betreft!

Echter, doordat je tegenwoordig als starter op de woningmarkt aardig wat eigen kapitaal mee moet nemen
Ik zit met hetzelfde: kosten koper kun je nog maar voor 2% meenemen in de hypotheek inderdaad. Scheelt dat je nog wel íets terugkrijgt van de belastingdienst. Maar uiteindelijk ben je wel meer dan een paar tientjes kwijt helaas! ;)

Sanoma zei:
Aah prachtig zo hoor! Spiegelkappen matchen echt perfect met de velgen (y) Komen er nog Alfa-naafkapjes op de velgen?
Verlaging zal vast super staan, maar lever je misschien wel wat comfort in... maarja: je hebt een 500 Abarth gehad, dus wat dat betreft!

Echter, doordat je tegenwoordig als starter op de woningmarkt aardig wat eigen kapitaal mee moet nemen
Ik zit met hetzelfde: kosten koper kun je nog maar voor 2% meenemen in de hypotheek inderdaad. Scheelt dat je nog wel íets terugkrijgt van de belastingdienst. Maar uiteindelijk ben je wel meer dan een paar tientjes kwijt helaas! ;)

Vergeleken met de Abarth 500 is dit een Citroen C6. Het is inderdaad echt super hoe de spiegelkappen en velgen matchen. Meer dan dat ik op voorhand had verwacht.

En wat betreft dat kosten koper. De afbouwregeling gaat jaarlijks door tot 98% over 4 jaar. Dan moet je 8% van de koopprijs zelf financieren. Als student bouw tegenwoordig ook een flinke studieschuld op. Dat betekent dat afgestudeerde studenten zonder spaargeld gewoon geen woning kunnen kopen, terwijl bijvoorbeeld een handige MBO'er die thuis is blijven wonen en flink heeft bijgeklust, wel een huis kan kopen.

Anyway, vanavond gaat de voorlopige aanslag over 2016 de deur uit. :D

En wat betreft dat kosten koper. De afbouwregeling gaat jaarlijks door tot 98% over 4 jaar. Dan moet je 8% van de koopprijs zelf financieren. Als student bouw tegenwoordig ook een flinke studieschuld op. Dat betekent dat afgestudeerde studenten zonder spaargeld gewoon geen woning kunnen kopen, terwijl bijvoorbeeld een handige MBO'er die thuis is blijven wonen en flink heeft bijgeklust, wel een huis kan kopen.
Van de koopprijs moet je dan 2% financiëren en daar komen dan nog de volledige kosten koper bij inderdaad... ik dacht eerlijk gezegd dat ze 'm eerst op 100% lieten rusten.

Maar inderdaad: in combinatie met die studieschuld, is het straks erg lastig om een huis te kopen! En als je een huis kunt kopen, heb je naast de hypotheekaflossing ook nog een aflossing van de studielening; lekker qua maandlasten.
Ben benieuwd wat dat met de huizenmarkt doet over een jaar of 5/6...

Anyway, vanavond gaat de voorlopige aanslag over 2016 de deur uit.
Ben je mooi op tijd mee :T

Sanoma zei:
Van de koopprijs moet je dan 2% financiëren en daar komen dan nog de volledige kosten koper bij inderdaad... ik dacht eerlijk gezegd dat ze 'm eerst op 100% lieten rusten.

Maar inderdaad: in combinatie met die studieschuld, is het straks erg lastig om een huis te kopen! En als je een huis kunt kopen, heb je naast de hypotheekaflossing ook nog een aflossing van de studielening; lekker qua maandlasten.
Ben benieuwd wat dat met de huizenmarkt doet over een jaar of 5/6...

Anyway, vanavond gaat de voorlopige aanslag over 2016 de deur uit.
Ben je mooi op tijd mee :T

Oh trouwens, de naafkapjes wil ik nog even bekijken. Ik vind de gekleurde of zwart-witte niet mooi. De gekleurde match compleet niet met de velg en de zwart-witte op antraciet lijkt mij ook niet mooi.
Moet eigenlijk een adresje hebben die het witte Alfa Romeo logo op exact dezelfde kleur ondergrond kunnen printen. Iemand tips?

Ik legde het inderdaad niet helemaal goed uit. Kosten koper is altijd tussen de 3 en 6 procent van een huis, even afhankelijk van de aankoopprijs. Ik meende toch echt dat de hypotheekverstrekking verder wordt afgebouwd naar 98%, maar dat kan ik mis hebben.

Wat betreft die aanslag, we kunnen echt heel veel geld terugvorderen over de aankoop van ons huis. We zouden gek zijn als we pas over anderhalf jaar dat geld retour krijgen. Laat staan om de rente, maar waarom zou je geld waar je recht op hebt bij de belastingdienst laten uitstaan? Daarom gewoon een voorlopige aanslag en het bedrag maandelijks laten uitbetalen. (y)

Zwart met zilver zag ik ook nog voorbij komen... maar misschien ook wel wat te donker.
$_84.JPG

'Neutraal metaal' is ook wel mooi, maar kan ik zo van Alfa niet vinden... voorbeeldje van Porsche
982877.jpg

@ Belastingcenten: Ah, op die manier. Geef je groot gelijk!

Laat je die zelf maken? Ben zelf ook aan het kijken voor zoiets, maar dat normale wit is mij te opvallend..

R-W zei:
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Dit komt er op de flanken: (in hogere resolutie uiteraard ;))

(y)
2rmwi7t.jpg

Quadrifoglio Rosso? :confused:

Geen Verde in ieder geval. Duidelijk dat het geen qv betreft, maar wel het logo dat een snelle Alfa laat herkennen. Misschien vinden mensen het helemaal niets, dat mag. Ik denk dat het erg mooi gaat staan.

Oh enne... het kan er altijd weer af als het niets is hè?

De velgenkeus is echt een goede geweest, de Juul staat er prachtig bij zo.
Een auto schoonhouden met dit weer is al een kunst op zich.

Tomolino zei:
De velgenkeus is echt een goede geweest, de Juul staat er prachtig bij zo.
Een auto schoonhouden met dit weer is al een kunst op zich.

Thanks! De auto moet alleen nog wat omlaag, maar dat komt nog wel binnenkort. Geen haast mee. Ben blij dat ik geen 19 inch heb gekozen, dat was e groot geworden. Morgen krijg ik de logo's voor de op flanken. Ik ga er vanuit dat het super staat. Staat dit niet, dan gaan ze eraf. Zonde geld, maar ja, wie niet eens wat probeert...

De auto is trouwens viezer dan op de foto lijkt.

Potverdikkie wat een fraaie velgen! Komt alleen maar beter uit de verf als ze wat lager staat denk ik. Je logo zou niet mijn voorkeur hebben, maar misschien draai ik bij als ze er echt op zitten. Ben benieuwd!

@The SLB
Thanks! Het oogt inderdaad best appetijtelijk :LOL:

@Nissan GT-R
30MM. 5MM zou wel heel weinig zijn ;)

@JM GP
Dank je! Ik ben ook heel benieuwd. Als het goed is zijn ze vanmiddag klaar. Als ik veel enthousiaste reacties krijg van Alfa Romeo rijders kan ik eens kijken of ik er wat bij kan laten maken voor een ieder die dat wil.

@WesleyAR
Bedankt! De velgen zijn ook precies mijn smaak. Ik ben erg blij met hoe de keuze heeft uitgepakt en inderdaad, als de auto iets omlaag gaat wordt het alleen nog maar mooier!

Helaas, stickers zijn niet mooi geworden. Het was gemaakt met doming technologie en eigenlijk was het formaat al aan de max en dat is gebleken. Het werd uiteindelijk niet mooi. Ik krijg mijn geld terug. Nu maar eens zien wat er dan wel moet komen... :(

Jammer dat die badge niets is geworden, denk wel dat het mooi had gestaan.
Kwa velgen keus, absoluut super :cool:

Minimaal verlagen, en je hebt echt een gruwelijk mooie wagen.

Velgen staan goed! Sticker hoeft van mij niet zo. Carbonlook ook niet. Dus als ik moest kiezen werd het 2.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
@JM GP
Dank je! Ik ben ook heel benieuwd. Als het goed is zijn ze vanmiddag klaar. Als ik veel enthousiaste reacties krijg van Alfa Romeo rijders kan ik eens kijken of ik er wat bij kan laten maken voor een ieder die dat wil

Bij mijn vorige Giulietta, heb ik lang gezocht naar iets van een sticker. Optie1 had ik zeer geschikt gevonden. Auto was Nero met sportpack 2. Mijn huidige heeft de kleur anodized bleu en juist op deze kleur is denk ik alleen originele logo mooi. Maar ik vind een QV logo niet passen op een 2.0 JTDm. Meschien dat ik nog wel een Italiaans vlaggetje er op ga plakken.

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga toch voor optie 2. Ik ga nog wel vragen om het grijs nog 1 tint donkerder te maken en het klavertje een hele dunne zwarte lijn rondom te geven. Dan komt die er net wat meer uit.
Deze sticker wordt namelijk met resin afgewerkt en wordt bijna 1 cm dik, waar optie 1 slechts 1 mm dik is. Het uiterlijk lijkt dan ook heel sterk op het origineel, alleen dan in eigen ontwerp!(y)

Vandaag terug geweest bij Savali met mijn Multiair omdat ik toch niet helemaal tevreden was. Ik vond de trekkracht in het middengebied teveel afwezig, piekvermogen was op zich prima. Tevens leek het alsof de turbo bij hernemingen boven de 3500 toeren niet altijd volle boost kon geven.

Samen met Ronald gaan rijden en gaan analyseren wat er gebeurde. Wat blijkt, en dat doen de multiair's meer, de turbodruk stijgt naar de ingestelde waarde, maar knalt hier ook doorheen. Dan gaat de wastegate open en verdwijnt er wat druk, sluit de wastegate weer, bouwt die weer op, etc. Dat gebeurt tussen de 3000 en 5000 toeren wel 5/6 keer! Dit zorgde er ook voor dat de trekkracht niet was wat het moest zijn, wat mijn vermoeden deed bevestigen. Alsof die wel wou, maar niet mocht... Gezien we dit er niet uit konden krijgen zijn wij toen gaan kijken wat de maximale turbodruk zou mogen zijn, door middel van veel rekenwerk, veilige marges hanteren en veel testen op de snelweg. Dit zodat de wastegate langer gesloten blijft en er meer trekkracht wordt gecreëerd in het middengebied. Uiteindelijk kwamen we op een waarde van +50mbar tussen 3000 en 5000 toeren. Dat betekent: de begrenzing staat nu op 2700mbar.

En wat is dan het resultaat: verbijsterend! De trekkracht is tussen de 3000 en 5000 toeren zo ongelooflijk toegenomen... o_O
Eerst was het bij acceleren vanaf 4000 toeren niet veel mals, totdat je bij de 5000 toeren kwam. Nu begin ik of in dezelfde versnelling, of zelfs een versnelling lager en trek met zo ongelooflijk meer trekkracht naar de 5000 toeren dat het nu lijkt alsof de auto meer vermogen levert tussen 3000 en 5000 toeren dan tussen de 5000 en 6000. Wat een waanzinnige afstelling nu!

Wat ik blijf houden en er ook niet uitgehaald kan worden is dat op hogere toerentallen de turbodruk eerst naar 80% opbouwt, dan een halve seconden zakt naar 65% waarna hij weer een halve seconden later naar 100% stijgt. Dit gaat echter zo in een oogopslag dat het mij, mede door de toegenomen trekkracht niet meer deert.

Savali, Ronald, bedankt! (y)

Tevens is het toch onderstaand embleem geworden. De andere had mijn voorkeur maar kon niet zonder paypal gekocht worden. Dus dan houdt het op. Denk dat dit ook super gaat staan:

2rwattz.jpg

Vaklui daar bij Savali :cool:(y)
Je moet eerdaags als het mooi weer wordt maar weer eens langskomen, ben zeer benieuwd!!

PayPal is briljant, koop er bijna alles mee. Veel liever PayPal dan overschrijven of mijn kaart gegevens aan een winkel overhandigen.

Mag ik vragen waar je de domed stickers bestelt heb? Ik wil er wat laten maken, ook een eigen design maar kan ze hier alleen maar bestellen met een minimum order van 50 stuks.

@Joel D.
Daar is een liedje van: https://www.youtube.com/watch?v=GaUqpnHvua8

@Bofkont
Dank voor het aanbod Rene. Gaan we zeker even plannen, alleen dat weer... Ergens eind maart, begin april lijkt mij perfect. Dan is de auto ook reeds verlaagd en is het eindresultaat aardig daar.
Ronald is echt een held. Ondanks dat zijn eerste programma aardig was uitgekristaliseerd neemt hij de moeite om tot een gepersonificeerd programma te komen wat echt precies op wens is afgesteld. We hebben zeker anderhalf uur getest, gemeten, geanalyseerd etc. Qua snelheid zit de Giulietta nu redelijk op Abarth niveau. Zou hem graag eens op de testbank zien. Gevoelsmatig: 200PK en 300NM koppel.

@PM
Geen ervaring met Paypal, maar heb er genoeg spookverhalen over gelezen. Wellicht wat kortzichtig, maar daar is het nu te laat voor. IDEAL blijf ik ideaal vinden.

@Sketcher
De eerste had hier uit Enschede bij 123stickers.nl Alleen die waren 9 bij 9 centimeter is dat was eigenlijk te groot. De andere keus die alleen met Paypal kon worden betaald was deze: https://stores.ebay.com/totalstickers3d

Schitterende wagen. Ik kan niet anders zeggen. Niet "gedwongen" fel en agressief, maar gewoon mooie lijnen.

Thomas April past mij ook beter, maart zit ik nog in de verbouwing met mijn nieuwe keuken.
Maar nu even over pay pal, echt 100% veilig, ik heb ook niet mijn rekening nummer eraan gekoppeld, ik boek via ideal geld over wat gelijk beschikbaar is dan, 0 risico en 100% zekerheid, mocht het niet aankomen open ik een geschil en krijg ik mijn geld terug.

Maar klinkt goed die nieuwe software aanpassing :cool:(y)

Bofkont zei:
Thomas April past mij ook beter, maart zit ik nog in de verbouwing met mijn nieuwe keuken.
Maar nu even over pay pal, echt 100% veilig, ik heb ook niet mijn rekening nummer eraan gekoppeld, ik boek via ideal geld over wat gelijk beschikbaar is dan, 0 risico en 100% zekerheid, mocht het niet aankomen open ik een geschil en krijg ik mijn geld terug.

Maar klinkt goed die nieuwe software aanpassing :cool:(y)
@Boppie
Dank! Het front is inderdaad soms wel erg lief, doordat de diagonaal lopende delen van de onderbumper erg naar achteren zijn gepositioneerd en niet zoals veel sportieve auto's juist erg ver naar voren. Verder blijf ik mij verbazen over het externe design. Is er telkens weer iets nieuws dat ik ontdek en bewonder hoe ze het zo hebben vormgegeven.

@Bofkont
Helemaal goed, plannen we het ergens in april. Ik ben zelf ook erg druk, eind april nog naar Zuid Spanje, dus we moeten maar even zien eind maart, wanneer we wat kunnen plannen.
Ik zal pay pal dan nog eens een kans geven. Echter, de andere stickers zijn al besteld. Even zien hoe die gaan staan. Is het niets, kan ik altijd nog die andere via pay pal kopen.

Zo even een update:

Afgelopen tijd heel druk geweest met mijn nieuwe huis. Door wat vertraging met de koop (was een week voor de koop een lekkage aangetroffen wat eerst nadere inspectie nodig had voordat er gekocht kon worden) moest er in korte tijd veel werk worden verzet. Afgelopen weekend nog bezig geweest met een kast van 330cm hoog en 185cm breed. Resultaat?:

taja7p.jpg

Planken hangen nog iets door, maar dat is ondertussen verholpen. Een enorm gevaarte en een enorme klus, maar het resultaat is echt geweldig. Ondertussen staat er wat decoratie etc in, plus de televisie en minipods (aanrader(!))

Met de Giulietta is het allemaal even wat rustiger. Simpelweg: geen tijd. Wel heb ik de logo's uit Italië ontvangen en heb ik antraciete plastidip gekocht. Daarmee ga ik de deurhendels bewerken, zodat zij exact dezelfde kleur krijgen als de spiegelkappen en velgen. Deze zijn nu nog chroom, dus dat valt een beetje uit toom.
Ook wil ik de chromen raamsierlijsten ermee doen, maar daar twijfel ik nog wat over. Een beetje dit effect: https://static1.squarespace.com/static/5509dd45e4b0686134ef3f55/55b8664fe4b05ac40f02e440/564cff40e4b03008a54f1f28/1447886668174/DSC_0201.JPG?format=500w
Iemand tips wel of niet doen?

De auto ga ik ook nog verlagen, maar dat zal vermoedelijk pas begin mei worden. Dan zit ik wat ruimer in de tijd.

Het is plastidip toch? Lekker doen, vind je het niet mooi dan trek je het er zo weer vanaf. Ik vind het wel mooi staan. Maar het chroom misstaat hem ook niet.

Ah lekker bezig Thomas(y)
Goed om te horen dat het uiteindelijk toch allemaal doorgegaan is met jullie nieuwe huis.

@Nissan GT-R awsome,

Klopt! Dat is ook wel het ideale aan dat materiaal. Het chroom gaat mij steeds meer tegenstaan, omdat de velgen en spiegelkappen ook al antraciet zijn.

@Bofkont

Dank! Ja, gelukkig wel, maar het was wel stressen. Ongelooflijk veel geklust al de afgelopen tijd. Gisteravond nog een nieuwe tegelvloer gelegd nadat ik eerst een betonvloer had gestort. Als je mij een maand geleden had gezegd dat ik dat allemaal zelf zou doen had ik je voor gek verklaard. Leuk dat klussen! (y)

Dit topic blijf ik toch graag volgen vanwege de Giully!
Wel een vraag:
Hoe ervaar jij het zicht naar achter tijdens het rijden?
Ik hoor links en rechts wat opmerkingen dat dat tegen valt, hoewel ik dat persoonlijk niet geheel het geval vond.
Het blijft vrij verleidelijk om (als het straks echt zal gaan gebeuren) toch naar een Giulietta te kijken.
Natuurlijk: proefrit en je weet het, maar toch benieuwd naar jouw visie.

Flaker91 zei:
Dit topic blijf ik toch graag volgen vanwege de Giully!
Wel een vraag:
Hoe ervaar jij het zicht naar achter tijdens het rijden?
Ik hoor links en rechts wat opmerkingen dat dat tegen valt, hoewel ik dat persoonlijk niet geheel het geval vond.
Het blijft vrij verleidelijk om (als het straks echt zal gaan gebeuren) toch naar een Giulietta te kijken.
Natuurlijk: proefrit en je weet het, maar toch benieuwd naar jouw visie.

Als ik eerlijk ben is het zicht niet geweldig, maar ik kom persoonlijk nooit in situaties dat ik iets mis in het verkeer. Spiegels geven een goed rond beeld en ver naar buiten, dus weinig last van een dode hoek. Door de parkeersensoren met scherm verder een prima idee wat er rondom de auto gebeurd.
Als je wilt ben je altijd welkom een keer te komen kijken en rijden. Daar heb ik geen probleem mee. Wellicht helpt dat in jouw besluitvorming.

Van het weekend een aantal dingen gedaan aan de Giulietta. Ik heb de logo's gemonteerd en vind je erg naar mijn smaak. Staat goed bij de kleur van de auto, spiegelkappen, velgen en remklauwen.
Toen begonnen met het plastidippen van de deurhendels. Helaas was het toch te nat, waardoor ik het weer verwijderd heb, omdat het niet mooi zou worden. Toch even een fotootje gemaakt van hoe het eruit ziet als het erop zit. Het is echt wederom exact dezelfde kleur als de spiegelkappen en velgen en staat erg goed vind ik zelf. Ik irriteer mij enorm aan de chroomlook terwijl er verder op de gril geen chroom meer aanwezig is. Bij de eerste vrije dag met mooi weer gaan dus de deurhendels opnieuw en wordt ook gelijk de raamlijst meegespoten:

34dn1a9.jpg

2v2wlr6.jpg

Excuus voor de slechte foto's. Het was 3 graden en vies weer.

Terug
Bovenaan