Peugeot 308 (SW p. 26)

Jeroenkl zei:
Ik heb versie:
MAJ (06/14)
Soft SMEG 5.1.FR4
du 21/02/2014

en er blijkt dus versie:
MAJ (11/14)
SMEG 5.2.A.R9
CD : 26028 du : 03-09-14

te zijn, klopt dit?

Over twee weken gaat ie weer een dagje naar de garage, na aanleiding van bovenstaande zou er toch ineens wel een update zijn? Ze blijven er vaag over. Ook het feit wat ik nou met de versterker moet doen die nu los onder mijn stoel ligt, hier wordt niet op geantwoord.
Ben er echt helemaal klaar mee.

Opast zei:
Bokito berijder zei:
Heeft er al iemand ervaring met dakdragers? Heb een offerte gekregen van 220 euro voor thule wingbars, maar dat vind ik behoorlijk wat geld voor 2 aluminium strips.
Geen ervaring, maar zelf ook aan het zoek en kwam deze tegen (99 euro):
https://www.alleskanmee.nl/Farad-dakdragers-nieuwe-PEUGEOT-308-SW-stationwagon-met-dakrails-2014%3E

Die farad dragers heb ik een paar weken geleden geïnstalleerd op de auto. Deze werken prima.
Ik vind ze er degelijk uitzien en mooi strak. Niets mis mee.

Cawabonga zei:
Opast zei:
Bokito berijder zei:
Heeft er al iemand ervaring met dakdragers? Heb een offerte gekregen van 220 euro voor thule wingbars, maar dat vind ik behoorlijk wat geld voor 2 aluminium strips.
Geen ervaring, maar zelf ook aan het zoek en kwam deze tegen (99 euro):
https://www.alleskanmee.nl/Farad-dakdragers-nieuwe-PEUGEOT-308-SW-stationwagon-met-dakrails-2014%3E

Die farad dragers heb ik een paar weken geleden geïnstalleerd op de auto. Deze werken prima.
Ik vind ze er degelijk uitzien en mooi strak. Niets mis mee.

Maken ze veel herrie met rijden? Ik heb op de vorige van die goedkope gehad die ontzettend gingen fluiten (spanbanden om de dakdragers wikkelen loste dit op).

Jeroenkl zei:
Jeroenkl zei:
Ik heb versie:
MAJ (06/14)
Soft SMEG 5.1.FR4
du 21/02/2014

en er blijkt dus versie:
MAJ (11/14)
SMEG 5.2.A.R9

te zijn, klopt dit?

Over twee weken gaat ie weer een dagje naar de garage, na aanleiding van bovenstaande zou er toch ineens wel een update zijn? Ze blijven er vaag over. Ook het feit wat ik nou met de versterker moet doen die nu los onder mijn stoel ligt, hier wordt niet op geantwoord.

In hoeverre is het mogelijk om zelf je 308 te updaten van SMEG 5.1.FR4 naar SMEG 5.2.A.R9?

Bijvoorbeeld de flitspalen update ik iedere maand zelf met een USB stick. Werkt prima.

VroemVroemVroem zei:
Jeroenkl zei:
Jeroenkl zei:
Ik heb versie:
MAJ (06/14)
Soft SMEG 5.1.FR4
du 21/02/2014

en er blijkt dus versie:
MAJ (11/14)
SMEG 5.2.A.R9

te zijn, klopt dit?

In hoeverre is het mogelijk om zelf je 308 te updaten van SMEG 5.1.FR4 naar SMEG 5.2.A.R9?

Bijvoorbeeld de flitspalen update ik iedere maand zelf met een USB stick. Werkt prima.

Hoe doe je dat dan? (waarschijnlijk mogen we dat niet op het forum bespreken dus zou je me een PM willen sturen?)

Het valt me deze regenachtige dagen op dat zodra je een portier opent, er standaard een plons water op je stoel valt.
Bij de achterbank is het zelfs nog iets erger.

Bij de 508 kreeg je standaard een plons water in je nek als je de achterklep open deed, maar dat is bij de 308 dus verplaatst naar de portieren.

jtm890 zei:
Het valt me deze regenachtige dagen op dat zodra je een portier opent, er standaard een plons water op je stoel valt.
Bij de achterbank is het zelfs nog iets erger.

Bij de 508 kreeg je standaard een plons water in je nek als je de achterklep open deed, maar dat is bij de 308 dus verplaatst naar de portieren.
Mij valt het ook op dat tijdens het rijden in de regen de achterruit snel verzadigd is en je er weinig meer door ziet. Ruitenwissertje aan en klaar. Dit had ik niet (of minder ,het viel me iig niet op) bij de Megane (SW).

Opast zei:
Mij valt het ook op dat tijdens het rijden in de regen de achterruit snel verzadigd is en je er weinig meer door ziet. Ruitenwissertje aan en klaar.
:T:p
(Sorry hoor, dit was een inkoppertje.)

Kan iemand mij helpen met de juiste keuze speakers? Ik wil graag de standaard speakers vervangen, na een zoek tocht denk ik dat het 16.5cm speakers zijn, hoop dat iemand mij dit kan bevestigen?
Mijn garage vindt het niet nodig, dus krijg ik die info niet.

VroemVroemVroem zei:
Jeroenkl zei:
Jeroenkl zei:
Ik heb versie:
MAJ (06/14)
Soft SMEG 5.1.FR4
du 21/02/2014

en er blijkt dus versie:
MAJ (11/14)
SMEG 5.2.A.R9

te zijn, klopt dit?

Interessante post op een ander forum, mogelijk dit weekend meer info:

Peugeotboard

Mijn 308 SW BLE nu twee dagen in bezit en inmiddels ook een aantal telefoongesprekken gevoerd.
Van een aantal mensen gehoord dat ze zichzelf terughoren in een echo en het best storend was.
Zelf is voor mij het gesprek echt kraakhelder en een absolute verademing tov andere carkits.
Het volume op 18 van de carkit en het verdween pas bij 12-13, maar kon ik het persoonlijk niet zo goed verstaan.

Het gaat bij mij om een standaard 308 SW BLE (nog) zonder audio upgrade.
Ik zal zo dan ook even de lijst invullen...

Als early adopter tegen de niet verkrijgbaarheid van AdBlue aangelopen. Bij geen enkel Total station (verplicht voor mij en tevens preferente leverancier van Peugeot als ik de stickers op de 308 moet geloven) verkrijgbaar in kleine flacons.
Ook de dealer is nog niet ingespeeld op de AdBlue 308; geen mogelijkheid tot aanschaf van flesjes. En voor even bijvullen was in het grote Peugeot Paleis geen tijd op zaterdag....wachten tot de beurt is de remedie.

Zit vlak voor de 25K beurt en systeem begint nu te piepen dat ik nog maar 2K kan rijden. Nu zijn er de laatste dagen van die dagen tussen dat het erg hard gaat met de kilometers, dus dat gaat spannend worden!

De dealer wist nog wel te vertellen dat je het systeem niet zelf kan/mag resetten als je zelf bij gaat vullen.
Zou dus betekenen dat zelf bijvullen helemaal geen optie is, want de auto start gewoon niet als je de melding niet kan opheffen.

Iemand al ervaring?

ENTE zei:
Als early adopter tegen de niet verkrijgbaarheid van AdBlue aangelopen. Bij geen enkel Total station (verplicht voor mij en tevens preferente leverancier van Peugeot als ik de stickers op de 308 moet geloven) verkrijgbaar in kleine flacons.
Ook de dealer is nog niet ingespeeld op de AdBlue 308; geen mogelijkheid tot aanschaf van flesjes. En voor even bijvullen was in het grote Peugeot Paleis geen tijd op zaterdag....wachten tot de beurt is de remedie.

Zit vlak voor de 25K beurt en systeem begint nu te piepen dat ik nog maar 2K kan rijden. Nu zijn er de laatste dagen van die dagen tussen dat het erg hard gaat met de kilometers, dus dat gaat spannend worden!

De dealer wist nog wel te vertellen dat je het systeem niet zelf kan/mag resetten als je zelf bij gaat vullen.
Zou dus betekenen dat zelf bijvullen helemaal geen optie is, want de auto start gewoon niet als je de melding niet kan opheffen.

Iemand al ervaring?

Ik heb toevallig a.s. maandag een afspraak bij de dealer om de AdBlue bij te vullen. Het is een afspraak waarop ik kan wachten (heb vrijdag gebeld en kon de maandag al terecht).
Kreeg de melding bij ca. 22.000 km. Voor mijn gevoel werd de auto de laatste paar duizend kilometer iets minder zuinig, maar kan ook aan mijn rijgedrag gelegen hebben. Of wel of niet bijvullen zelf mogelijk wordt weet ik niet, ik begin er in ieder geval niet aan. Die 2 keer per jaar even wachten overleef ik wel.

ENTE zei:

Iemand al ervaring?

Wat ik begrepen heb van de monteur bij de dealer is dat er een vlotter in het tankje zit die pas vanaf 6 liter bij gaat houden hoeveel km's er nog gereden kunnen worden. Er gaat 16 liter in als hij leeg is. Weet alleen niet of ze het systeem gereset hebben. De vulopening zit in de kofferbak onder de kunststof inleg bak (SW)

MOTORHEAD83 zei:
ENTE zei:

Iemand al ervaring?

Wat ik begrepen heb van de monteur bij de dealer is dat er een vlotter in het tankje zit die pas vanaf 6 liter bij gaat houden hoeveel km's er nog gereden kunnen worden. Er gaat 16 liter in als hij leeg is. Weet alleen niet of ze het systeem gereset hebben. De vulopening zit in de kofferbak onder de kunststof inleg bak (SW)

Ik mag hopen dat de melding op een zelfde manier weggaat als bij de 'onderhoudsintervalindicator'. Ik zou natuurlijk absurd zijn dat je hiervoor naar de (merk)dealer moet. Juridisch gezien is dit ook niet houdbaar. Maar ik ben benieuwd?

Laatste keer dat ik diesel moest tanken, moest de dealer ook mijn auto resetten. Was 2e keer die week, want had olie ook bijgevuld eerder.
Komende week moet ik ruitenwisservloeistof bijvullen en hierna laat ik mijn auto ook weer resetten. Waarom een reset als je iets 'gewoon' bijvult.

Zojuist speedcam geïnstalleerd vanaf USB stick, duurde 1 minuut.
Ik gebruik de files van Hokutya:

https://hokutya.com/smegplus/download_en.html

Ik reed vanmiddag in DE, maar kon niet harder dan 192. (redelijk lang en vaak vol gas kunnen rijden en het was er mooi weer voor vandaag)

ENTE zei:

Iemand al ervaring?

je weet als de teller op 0 staat, je de auto niet meer kan starten?

J_P_P zei:
Zojuist speedcam geïnstalleerd vanaf USB stick, duurde 1 minuut.
Ik gebruik de files van Hokutya:

https://hokutya.com/smegplus/download_en.html

Zijn deze beter dan die van gpsunderground, want ik heb die van October geinstalleerd, maar die heeft nog steeds palen erin staan die reeds verwijderd zijn.

GpsUnderground SMEG+ HERE Oct

Ben benieuwd of ik straks zelf ook een poging kan gaan wagen om de Nav kaarten te updaten met downloaded material :T

Jeroenkl zei:
Kan iemand mij helpen met de juiste keuze speakers? Ik wil graag de standaard speakers vervangen, na een zoek tocht denk ik dat het 16.5cm speakers zijn, hoop dat iemand mij dit kan bevestigen?
Mijn garage vindt het niet nodig, dus krijg ik die info niet.

Ik wil dit ook gaag weten, volgens mij passen deze:
Focal ISS165 composet voor de Focal ISC165 coaxial achter?
Volgens mij kunnen ook Pioneer, Alpine en JBL

Hoor graag ervaringen, ook over het verwijderen van de deurpanelen.

Vandaag contact gehad met mijn dealer en verteld over de ech tijdens het bellen. Zij zei direct dat er een update geïnstalleerd moet worden. Ging even overleggen en vervolgens een afspraak voor donderdag gemaakt.

Ik zal daarna even een update plaatsen met versienummer en resultaat :)

Er zijn meerdere (voor mijn exemplaar in ieder geval 2) 'terugroepacties' actief voor de 308. Nu is dat bij een nieuw model wel vaker het geval, dus op zich niet verwonderlijk.
De man achter het scherm wist niet te vertellen waarover het ging (of hij mocht het niet vertellen, dat kan natuurlijk ook:p), in ieder geval moeten ze de wagen wel de hele dag hebben. Tijdens de 25K beurt deze week worden ze uitgevoerd.

Hoop dat daar in ieder geval een update van het gehele iCockpit systeem tussen zit. De bugs zijn niet meer bij te houden ondertussen en de echo is gelijk aan die van een enorm Alpen landschap...schap...schap.....

Ik zal proberen te ontfutselen waarover de terugroepacties gaan, dan houden we elkaar een beetje scherp hier.

ENTE zei:
Ik zal proberen te ontfutselen waarover de terugroepacties gaan, dan houden we elkaar een beetje scherp hier.

Ik vind, dat je 'gewoon recht hebt' op die informatie. Mijn huisarts dient mij ook compleet te informeren over de uitslag van een eventueel onderzoek, zo zie ik dat hier ook.
Maar misschien denk ik wat simpel in dit verband.

Floris.kw zei:
Vandaag contact gehad met mijn dealer en verteld over de ech tijdens het bellen. Zij zei direct dat er een update geïnstalleerd moet worden. Ging even overleggen en vervolgens een afspraak voor donderdag gemaakt.

bij mij is er nieuwe radio geïnstalleerd. Voor als nog geen klachten gehad van mensen aan de andere kant van lijn. Volgens technisch platvorm van Peugeot NL is het niet mogelijk door een software update. In de 508 waren er aan begin ook veel klachten. hier was een software update wel mogelijk.

speedtouch zei:
ENTE zei:

Ik vind, dat je 'gewoon recht hebt' op die informatie. Mijn huisarts dient mij ook compleet te informeren over de uitslag van een eventueel onderzoek, zo zie ik dat hier ook.
Maar misschien denk ik wat simpel in dit verband.

Als leasel*l ben je compleet niet interessant voor een dealer. Uiteraard behandelen ze je ook zo.
Wellicht scherp aangezet, maar in de praktijk verdienen ze natuurlijk ook niets aan je. Dat laten 'ze' je uiteraard wel merken.

Is ook bottom-line de uitslag van het harde spel wat importeurs/leasemaatschappijen/dealers met elkaar spelen.

OK, op die manier! Er zijn overigens tegenwoordig ook Leaseauto's die voor de huisdeur afgeleverd worden, dus zonder uitleg van de dealer, het wordt allemaal zéér onpersoonlijk zo, lijkt mij.

Dat klopt.

Overigens kom je soms wel eens een dealer tegen die verder kijkt; de meeste leasemannetjes/vrouwtjes hebben namelijk naast de leaser vaak nog meer koetsen op het erf staan. Het kan dus best eens helpen om fatsoenlijk te doen tegen een leaserijder:T

Ik heb ook een verkoper horen zeggen, als de klant liet blijken dat het een Centrale Inkoop betrof, 'dan stop ik hier geen energie in, want de auto wordt toch niet via ons bedrijf gekocht'.

speedtouch zei:

Ik heb ook een verkoper horen zeggen, als de klant liet blijken dat het een Centrale Inkoop betrof, 'dan stop ik hier geen energie in, want de auto wordt toch niet via ons bedrijf gekocht'.

Sterker nog. een collega van mij mocht niet eens een proefrit maken om deze reden. Hij moest 100km verderop, bij de dealer die de auto gaat leveren, een afspraak maken. En zelfs deze ging moeilijk doen.

Ik gaf bij mijn dealer, Nefkens Apeldoorn, aan dat ik geen invloed had op de keuze voor leverende dealer. Toch heb ik daar een proefrit 'mogen' maken. Met ze afgesproken zodra de bestelling naar de LM ging, ik hun op de hoogte zou brengen, want ze hadden aangegeven dat ze mogelijk de opdracht binnen konden halen, door er achteraan te bellen. Uiteindelijk hebben ze de opdracht van de LM gekregen. Bij aflevering perfecte uitleg over de auto gekregen, werd ruim de tijd voor genomen. En ik kreeg als klap op de vuurpijl nog een waardecheque van 200 euro voor de MediaMarkt (was een actie bij de trekhaak) en een tegoedbon voor vijf wasbeurten. Gedurende de bestelling en de levering werd ik goed op de hoogte gehouden van tussentijdse updates.

Het kan dus ook anders ...

Mogen jullie raden naar welke dealer ik ga voor het onderhoud van de auto ... ( zouden ze daar op uit geweest zijn ;) )

Voor de geïnteresseerden is sinds gisteren de nieuwe prijslijst van de bluelease modellen openbaar gesteld.
Nu ook een mooie blue lease gt line uitvoering te bestellen.
Kan hem zo maar is worden :)!

Hierbij de link:

https://www.peugeot.nl/media/deliacms/media/103/10381-9ea733.pdf

JCHERRY zei:
Voor de geïnteresseerden is sinds gisteren de nieuwe prijslijst van de bluelease modellen openbaar gesteld.

Hierbij de link:

Interessant om door heen te bladeren!
Wat me opvalt is de prestatie van de 2.0 BlueHDi 150 AET6 ten opzichte van de 2.0 BlueHDi 180 AET6. De acceleratie van 0-100 is bij deze typen respectievelijk 8,9 en 9,5. Dit terwijl de 180 dus 30pk meer heeft en ook 30Nm meer koppel.

Is er iemand die me dit uit kan leggen? (Dit kan toch niet aan het 5kg hoger leeggewicht liggen??)

vandaag een 308 SW Bl limited besteld in rich oak. Was blij dat er nog wat op voorraad stonden dus dit jaar nog op kenteken.
Er waren nog witte, rode of deze kleur bij de dealer waar ik moet bestellen.
Afleveren begin januari. Er moesten er ruim 200 afgeleverd worden tussen nu en die tijd.

Ik ben er zo blij mee eindelijk weer een auto waar ik gelukkig van word

ADD zei:
JCHERRY zei:

Hierbij de link:

Wat me opvalt is de prestatie van de 2.0 BlueHDi 150 AET6 ten opzichte van de 2.0 BlueHDi 180 AET6. De acceleratie van 0-100 is bij deze typen respectievelijk 8,9 en 9,5. Dit terwijl de 180 dus 30pk meer heeft en ook 30Nm meer koppel.

Is er iemand die me dit uit kan leggen? (Dit kan toch niet aan het 5kg hoger leeggewicht liggen??)

Voor de SW is het 8,6 en 8,9s in het voordeel van de 180 pk hdi. Deze stoot ook minder co2 uit dus ik vermoed dat het geringe tijdverschil te maken heeft met de tuning.

Hengelst zei:
vandaag een 308 SW Bl limited besteld in rich oak. Was blij dat er nog wat op voorraad stonden dus dit jaar nog op kenteken.
Er waren nog witte, rode of deze kleur bij de dealer waar ik moet bestellen.
Afleveren begin januari. Er moesten er ruim 200 afgeleverd worden tussen nu en die tijd.

Ik ben er zo blij mee eindelijk weer een auto waar ik gelukkig van word

Tof dat jij je geluk met ons deelt, en dat zo vlak voor de Kerst! (y);)

Afgelopen vrijdag heb ik mijn 308 sw BLE (rich oak ) mogen ophalen :D Twee weken later dan verwacht door drukte bij de lederinbouw.

Wat rijdt de auto super :D

Alleen wat mij opvalt en wellicht komt dat door mijn beleving, maar als ik de temperatuur zet op >20 grd, Airco uitzet, maar wel het automatisch laat regelen wordt het binnen niet warm (ritten lander dan 1,5 uur).

Zijn er meer mensen die dit ondervinden?

Eo64360 zei:
ADD zei:
JCHERRY zei:

Hierbij de link:

Voor de SW is het 8,6 en 8,9s in het voordeel van de 180 pk hdi. Deze stoot ook minder co2 uit dus ik vermoed dat het geringe tijdverschil te maken heeft met de tuning.

De getallen waar ik het over heb zijn ook die van de SW hoor, zie pagina 11 van de prijslijst.

MOTORHEAD83 zei:
Floris.kw zei:

bij mij is er nieuwe radio geïnstalleerd. Voor als nog geen klachten gehad van mensen aan de andere kant van lijn. Volgens technisch platvorm van Peugeot NL is het niet mogelijk door een software update. In de 508 waren er aan begin ook veel klachten. hier was een software update wel mogelijk.

Inmiddels al wat meer kunnen testen? Is het vervangen van de radio nou DE oplossing?

lymfo zei:
Alleen wat mij opvalt en wellicht komt dat door mijn beleving, maar als ik de temperatuur zet op >20 grd, Airco uitzet, maar wel het automatisch laat regelen wordt het binnen niet warm (ritten lander dan 1,5 uur).

Zijn er meer mensen die dit ondervinden?
ik heb hier ook "last" van. ik heb de verwarming op 20,5 of 21 graden staan, dan wordt het wel warm.

Hierboven schreef ik dat ik niet boven 192km/h kwam. Inmiddels is dit 204km/h geworden. Misschien iets te maken met tegen of mee wind, of luchtvochtigheid.

J_P_P zei:
Hierboven schreef ik dat ik niet boven 192km/h kwam. Inmiddels is dit 204km/h geworden. Misschien iets te maken met tegen of mee wind, of luchtvochtigheid.

...belading, kwaliteit brandstof, etc., etc,

Over de achterklep gesproken, gaat deze bij jullie ook wat "moeizaam" open? in mijn 308SW moet ik de klep als die halverwege open staat gewoon omhoog drukken zodat die verder omhoog open gaat.

Niet heel irritant opzich, maar wat betere "gasveren" (heten die dingen zo?) zou wel handig zijn

ADD zei:
Eo64360 zei:
ADD zei:
JCHERRY zei:

Hierbij de link:

De getallen waar ik het over heb zijn ook die van de SW hoor, zie pagina 11 van de prijslijst.

Ik denk dat jij de 1.6 hdi EAT6 (120 pk en 9,5s) vergelijkt met de 2.0 hdi EAT6 (150pk en 8,9s). De hdi met 180 pk wordt hier nergens genoemd.

Is er hier een mogelijkheid om dit topic te doorzoeken?
Beide zoekfuncties bovenaan geven mij aan resultaat over de gehele website.

Wat ik namelijk wil weten is hoe ik Shell kan toevoegen als POI in de navigatie.
Het wordt nu al een algemeen tankstation samen met veel andere tankstations.

Het antwoord is vast al ergens gegeven in deze 114 pagina's, maar het zoeken werkt dus voor geen meter.

Floris.kw zei:
Is er hier een mogelijkheid om dit topic te doorzoeken?
Beide zoekfuncties bovenaan geven mij aan resultaat over de gehele website.

Wat ik namelijk wil weten is hoe ik Shell kan toevoegen als POI in de navigatie.
Het wordt nu al een algemeen tankstation samen met veel andere tankstations.

Het antwoord is vast al ergens gegeven in deze 114 pagina's, maar het zoeken werkt dus voor geen meter.
Zoeken werkt inderdaad voor geen meter. Ik kan het me niet herinneren dat dit hier al eens behandeld is, alleen van de speedcams.

dj_ko zei:
Over de achterklep gesproken, gaat deze bij jullie ook wat "moeizaam" open? in mijn 308SW moet ik de klep als die halverwege open staat gewoon omhoog drukken zodat die verder omhoog open gaat.

Niet heel irritant opzich, maar wat betere "gasveren" (heten die dingen zo?) zou wel handig zijn

Klopt, hier ook. Irritant.

Inmiddels rijd ik 3 weken in mijn nieuwe Peugeot 308SW BLE. Met een dikke 4000 km op de teller kan ik wel stellen dat ik zeer tevreden ben over deze auto. Wat een fijne wagen, de motor presteert super. Vele malen beter dan mijn vorige Ford Focus Econetic en mijn Seat Leon 1.6 voorloopauto. Wel stottert de motor wat in 2e en 3e versnelling als 'ie koud is. De premium stoelen zitten super. Ook veel beter dan de Seat, waar ik toch wel behoorlijk heen en weer ging in de bocht.

Echo tijdens het bellen heb ik (gelukkig) geen last van. Ik heb nog geen klachten en ik bel behoorlijk wat af. Wel merkte ik afgelopen week toen het kouder was dat ik de kachel inderdaad op 21,5 moet zetten om het enigszins aangenaam te krijgen (dak "dicht" scheelt ook).

Het meest opvallende is dat ik een behoorlijk snelheidsverschil tussen de wijzernaald en de digitale kilometerteller heb. Stel ik rijd 50 km/h op de digitale teller, dan rijd ik 60 op de naald (en 46 km/h op de GPS.) Al met al is het behoorlijk verwarrend. De auto is inmiddels een dag bij de dealer geweest. Volgens hen en de technische dienst van Peugeot ben ik de eerste met dit probleem. Conclusie: instrumentenpaneel wordt vervangen.

Ik kan mij herinneren dat ik ooit in dit forum een handige gadget voor het dashboardkastje heb gezien voor het bewaren van drinken. Een of ander matje met ribbels? Ik kan het echter niet meer terug vinden, weet iemand zo nog welk product dit is??

Terug
Bovenaan