Peugeot 308 (SW p. 26)

Tikken en kraakjes verdwijnen vanzelf. Blijf vertrouwen houden!:D

Het pairen van de Iphone (zowel Spotify als carkitfunctie) werkt wel erg beroerd. Soms pakt ie 'm op bleutooth en dan weer op Ipod. Vervolgens knikkeren alle verbindingen er weer uit:(
Het systeem lijkt vol te zitten met bugs. Vervelend.

CD speler werkt als ie er zin in heeft.


U2 is ondertussen vertrokken, dank voor alle tips(y)


Radio-ontvangst is prima.
Carkit is zwaar onder de maat (ook zonder Booster) krijg veel klachten over echo. Zachter zetten helpt, maar dan hoor ik de andere kant van de lijn amper. Combinatie met Iphone 4S.
 
Netto zei:
Krakend (deurpaneel)
De auto is mijn rijdend kantoor. Wat dat betreft valt de kraak(jes) aan de passagierszijde zeker op. Nu staan franse auto's hierom bekend. Vraag: heeft iemand ervaring in het het opsporen en verhelpen van deze kraakjes.

Heb veel Frans spul gereden. Alle Peugeots tot voor kort kraakvrij...

Bij deze Peugeot heb ik leder bekleding laten plaatsen, volgens mij de boosdoener van kraakjes in de deurpanelen.
Probeer eens alle panelen te checken. Bij mij zaten de voorste niet helemaal goed vast 'geklikt'. Stevig aandrukken helpt.
 
Gister is mijn auto voor de tikkende achteras bij de garage geweest, de gehele achteras is vervangen. En het probleem is nu gelukkig opgelost! Optisch was er niks aan te zien, maar de as word wel voor verder onderzoek naar Frankrijk gestuurd.

Heeft iemand al ervaring met chiptuning van een 120 pk Blue HDI? Bij Digitune in Nunspeet kan je de motor laten tunen naar 156 pk en 384 nm i.p.v. 120 pk en 300 nm, ik heb al 3 auto's laten tunen daar en nooit problemen mee gehad. Met alle auto ook minimaal 200.000 km gereden overigens, ik overweeg mijn huidige auto ook te laten chiptunen daar. Aangezien een beetje extra vermogen altijd mooi meegenomen is.
 
Kilometervreter2014 zei:
Gister is mijn auto voor de tikkende achteras bij de garage geweest, de gehele achteras is vervangen. En het probleem is nu gelukkig opgelost! Optisch was er niks aan te zien, maar de as word wel voor verder onderzoek naar Frankrijk gestuurd.

Heeft iemand al ervaring met chiptuning van een 120 pk Blue HDI? Bij Digitune in Nunspeet kan je de motor laten tunen naar 156 pk en 384 nm i.p.v. 120 pk en 300 nm, ik heb al 3 auto's laten tunen daar en nooit problemen mee gehad. Met alle auto ook minimaal 200.000 km gereden overigens, ik overweeg mijn huidige auto ook te laten chiptunen daar. Aangezien een beetje extra vermogen altijd mooi meegenomen is.



Neem t.z.t. dan het blok uit deze rappe rakker.
Volgens de Ozzies krijgt hij 199 kw, en da's serieus veel.

https://www.caradvice.com.au/312809/peugeot-308-gti-confirmed-199kw-hot-hatch-on-the-cards/
 
Kilometervreter2014 zei:
Gister is mijn auto voor de tikkende achteras bij de garage geweest, de gehele achteras is vervangen. En het probleem is nu gelukkig opgelost! Optisch was er niks aan te zien, maar de as word wel voor verder onderzoek naar Frankrijk gestuurd.

Heeft iemand al ervaring met chiptuning van een 120 pk Blue HDI? Bij Digitune in Nunspeet kan je de motor laten tunen naar 156 pk en 384 nm i.p.v. 120 pk en 300 nm, ik heb al 3 auto's laten tunen daar en nooit problemen mee gehad. Met alle auto ook minimaal 200.000 km gereden overigens, ik overweeg mijn huidige auto ook te laten chiptunen daar. Aangezien een beetje extra vermogen altijd mooi meegenomen is.



Neem t.z.t. dan het blok uit deze rappe rakker.;)
Volgens de Ozzies krijgt hij 199 kw, en da's serieus veel.

https://www.caradvice.com.au/312809/peugeot-308-gti-confirmed-199kw-hot-hatch-on-the-cards/
 
ENTE zei:
Carkit is zwaar onder de maat (ook zonder Booster) krijg veel klachten over echo. Zachter zetten helpt, maar dan hoor ik de andere kant van de lijn amper. Combinatie met Iphone 4S.

Wordt het niet eens tijd voor een gezamelijke actie richting peugeot nederland? Mijn dealer schuift het steeds af op de EBS versterker, maar in dit forum zijn er genoeg berijders zonder de EBS versterker, maar met hinderlijk echo.

Wellicht willen diegene met de desbetreffende problemen deze sheet invullen. Dan zal ik eens een mailtje dichten naar Peugeot NL.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1gqIgQCkg3ixqdYjEnUBZCMPhWhqJApJKNe0YggZSwks/edit#gid=0
 
Afgelopen vrijdag mijn sw 2.0 hdi automaat opgehaald. Inmiddels al 800 km rijplezier op de teller, wat een geweldige combi is deze motor en automaat. As vrijdag nog wel even terug voor de EBS versterker en subwoofer, heb het idee dat deze nog niet optimaal werken. Kan draaien wat ik wil aan de remote control van de subwoofer maar ik hoor geen verschil..

Zorgpunt is nog wel de bestuurderstoel. Merk dat er onderin de rugleuning een bobbel zit. Deze voel ik direct bij het zitten en na zo'n 15 a 30 minuten wordt het een onaangenaam gevoel (pijnlijk). Verstellen van de lendesteun heeft nog geen verschil gemaakt. Het voelt nu dermate vervelend dat ik mijzelf geen lange vakantieafstanden met deze stoel zie rijden... Is dit herkenbaar bij anderen? Heb de standaardstoelen (comfortversies waren helaas nog niet leverbaar toen ik 'm in april bestelde).
 
1,5 weken geleden mijn Peugeot 308SW BLE 1.6HDI opgehaald en inmiddels staat de eerste 1000km erop.


De auto was niet mijn eerste keus maar tot nu toe heb ik geen spijt. De motor is geweldig maar onder de ~1800 toeren merk je dat hij erg geknepen is! Soms vind ik het zelfs te veel en moet je echt terugschakelen om de vaart erin te houden. Waarschijnlijk is dit zo geprogrammeerd om aan de 14% bijtelling norm te kunnen voldoen. Boven de 1800 toeren gaat die best lekker los....... (y)

Bij aflevering bleek het EBS geluidssysteem in nalevering te staan, dus die is nog niet ingebouwd (n)
De subwoofer is echt wel nodig als je van een mooi bass geluidje houd. De standaard speakers vervormen het bass geluid redelijk snel.

Weet iemand trouwens of het klopt dat de EBS geluidssysteem slecht leverbaar zijn?
 
Hallo medeforummers,

Ik volg dit forum al een tijdje.

Ik ben inmiddels sinds een maand in het bezit van een 308SW BLE 1.6 diesel, gewoon wit. Extra: premium stoelen (altijd erbij nemen, dan maar wachten), vaste trekhaak, EBS versterker, EBS subwoofer (subwoofer word nog nageleverd)

Inmiddels 2500km op de klok.

Wat een heerlijke wagen. Na een korte gewenning (1 uurtje) vind je alles perfect. Zitten de stoelen geweldig, is de motor super.
Kleine dingen die anders zijn dan wat ik gewend was (vorige auto:confused:eat altea 1.2.tsi businessline) staan in geen verhouding tot het plezier wat ik aan de auto beleef.

Ook ik heb wel het echo probleem met de carkit/ EBS. Dit is nog niet nagekeken bij de dealer. Ik zal het formuliertje van Mcsluis invullen.

56yBb4wLh31Sz3HqBk0H5aPfCjdjUwDdaLes-2_G0PA=s192-p-no
 
Ontvangst Radio onder de maat
Wat mij van begin afaan opviel was dat de ontvangst van de radio nogal te wensen overlaat. Op een afstand van ca 100 km moet ik de radio (bijv radio 538) zeker vijf keer opnieuw zoeken. Dit doet zich bij meerdere zenders voor. (Behalve radio1 en helaas radio 4)

Vraag: Ben ik de enige of is de radio-ontvangst ook bij anderen slecht?[/quote]

Je bent zeker niet de enige.
Vandaag in het oosten van het land geweest; Radio 538 is daar niet normaal te luisteren. Zeer slechte ontvangst of géén.
Valt ook op dat hij vaak moet zoeken; enkel NPO1 blijft redelijk geruisloos.

Hoop, dat ze dit nog kunnen oplossen.
Verder wil ik nog steeds zelf POI toevoegen, maar niemand (dealer en PN) kan me helpen.
Hoop ook, dat dit opgelost gaat worden.
 
Dat wachten op de auto wordt wel steeds frustrerender. Zie ze steeds meer rijden. Valt me wel op dat er ook kleuren tussen zitten die in mijn ogen de auto geen goed doen. Hoe dan ook zou ik graag zien dat er meer 'kleur' zou zijn. Maar gisteren stond ik achter een Blanc Banquise met daarnaast een Gris Aluminium. De laatste laat de lijnen van de auto goed tot zijn recht komen. Bij de witte kreeg ik totaal geen gevoel van 'mooie auto'. Persoonlijke mening hè. Het had net zo goed een saaie Golf kunnen zijn.

Ondertussen wel een update gehad van de LM. Men verwacht de auto medio november, vermoedelijk week 46. Dat sluit dus redelijk aan bij de geplande productie op 31 oktober. Nog een maand wachten dus :-(
 
Jarno™ zei:
Dat wachten op de auto wordt wel steeds frustrerender. Zie ze steeds meer rijden. Valt me wel op dat er ook kleuren tussen zitten die in mijn ogen de auto geen goed doen. Hoe dan ook zou ik graag zien dat er meer 'kleur' zou zijn. Maar gisteren stond ik achter een Blanc Banquise met daarnaast een Gris Aluminium. De laatste laat de lijnen van de auto goed tot zijn recht komen. Bij de witte kreeg ik totaal geen gevoel van 'mooie auto'. Persoonlijke mening hè. Het had net zo goed een saaie Golf kunnen zijn.

Ondertussen wel een update gehad van de LM. Men verwacht de auto medio november, vermoedelijk week 46. Dat sluit dus redelijk aan bij de geplande productie op 31 oktober. Nog een maand wachten dus :-(
artense moka en blanc nacre zijn naar mijn mening de mooiste kleuren.
Als jij je auto krijgt moet ik nog een maand wachten 😔
 
feddesman zei:
Jarno™ zei:
Dat wachten op de auto wordt wel steeds frustrerender. Zie ze steeds meer rijden. Valt me wel op dat er ook kleuren tussen zitten die in mijn ogen de auto geen goed doen. Hoe dan ook zou ik graag zien dat er meer 'kleur' zou zijn. Maar gisteren stond ik achter een Blanc Banquise met daarnaast een Gris Aluminium. De laatste laat de lijnen van de auto goed tot zijn recht komen. Bij de witte kreeg ik totaal geen gevoel van 'mooie auto'. Persoonlijke mening hè. Het had net zo goed een saaie Golf kunnen zijn.

Ondertussen wel een update gehad van de LM. Men verwacht de auto medio november, vermoedelijk week 46. Dat sluit dus redelijk aan bij de geplande productie op 31 oktober. Nog een maand wachten dus :-(
artense moka en blanc nacre zijn naar mijn mening de mooiste kleuren.
Als jij je auto krijgt moet ik nog een maand wachten 😔
Ai, nog twee maanden, da's inderdaad niet fijn :-(
En de Moka ben ik zeker met je eens, al vind ik die nog steeds erg donker. Maar heb me na een donkergrijze Citroen C4 voorgenomen dat, indien ik kan kiezen, geen zwart tot witte auto, met alle grijstinten ertussen, meer neem. Dus heb bij de Peugeot ook gekozen voor de meeste kleur die beschikbaar was. En zo reed ik daarna dus als een van de weinige Nederlanders in een groene Renault Megane.
97cf_480.jpg

bd6_480.jpg
 
Jarno™ zei:
Dat wachten op de auto wordt wel steeds frustrerender. Zie ze steeds meer rijden. Valt me wel op dat er ook kleuren tussen zitten die in mijn ogen de auto geen goed doen. Hoe dan ook zou ik graag zien dat er meer 'kleur' zou zijn. Maar gisteren stond ik achter een Blanc Banquise met daarnaast een Gris Aluminium. De laatste laat de lijnen van de auto goed tot zijn recht komen. Bij de witte kreeg ik totaal geen gevoel van 'mooie auto'. Persoonlijke mening hè. Het had net zo goed een saaie Golf kunnen zijn.

Ondertussen wel een update gehad van de LM. Men verwacht de auto medio november, vermoedelijk week 46. Dat sluit dus redelijk aan bij de geplande productie op 31 oktober. Nog een maand wachten dus :-(

hierbij een paar foto's van de Gris Aluminium waar ik sinds vorige week in rij.
persoonlijk vind ik de Alu kleur heel goed uitkomen met de rest van de Blue Lease Executive details.

Foto0021_zpsabe60425.jpg


Foto0022_zps9c431337.jpg
 
Vraagje voor de bezitters van een SW met EBS versterker en subwoofer:

- Is er duidelijk verschil te horen als er aan de remote control gedraaid wordt? Bij mij nu namelijk (helemaal) niet lijkt het of het moet minimaal zijn...
- Hoe is de subwoofer ingesteld? Wellicht mogelijk om hiervan een foto te plaatsen (van de stand van de instelschroefjes / knopjes aan de zijkant)?
- Op welke manier is het geluid ingesteld in de radio zelf (touchscreen geluidsmenu)?

Huidige geluid valt nogal tegen. Ik weet dat de geluidsinstelling persoonlijk is maar ik wil graag checken of mijn huidige instellingen niet volledig anders zijn dan degene die wel tevreden zijn met het geluid.

Alvast bedankt!
 
MNJW zei:
Zorgpunt is nog wel de bestuurderstoel. Merk dat er onderin de rugleuning een bobbel zit. Deze voel ik direct bij het zitten en na zo'n 15 a 30 minuten wordt het een onaangenaam gevoel (pijnlijk). Verstellen van de lendesteun heeft nog geen verschil gemaakt. Het voelt nu dermate vervelend dat ik mijzelf geen lange vakantieafstanden met deze stoel zie rijden... Is dit herkenbaar bij anderen? Heb de standaardstoelen (comfortversies waren helaas nog niet leverbaar toen ik 'm in april bestelde).

exact hetzelfde probleem hier met de stoel. Ik loop nu al een paar weken bij de fysio vanwege de rugklachten (bijna 15000km sinds 1 aug).
Ik heb last van mijn onderrug en gek genoeg van mijn rechterheup in deze stoel. Ik heb hiervoor een Megane gehad en daar 0 problemen met het zitten. Afgelopen vakantie met onze prive auto gaan rijden (Toyota Auris) geen enkel probleem. Na een klein uur is hij bijna ondragelijk voor mij in deze stoel.

Ik heb het gevoel dat de hoogteverstelling van de stoel vooral de hoek van de zitting veranderd en dat in een lage stand de hoek dusdanig is dat er bloedvaten worden afgekneld. Zet ik de stoel hoger dan heb ik het gevoel dat ik bij het remmen naar voren glij. Wat ik ook merk en ik heb dat in een Citroen ook gemerkt en wederom in de Renault en Toyota geen last van gehad is dat als ik voor de lengte van mijn benen goed zit ik eigenlijk het stuur verder naar mij toe wil halen dan mogelijk is en de versnellingspook zit dan net te ver weg. Je kan dan de leuning rechter zetten maar dan worden de rugklachten weer erger bij mij.
 
En de Moka ben ik zeker met je eens, al vind ik die nog steeds erg donker. Maar heb me na een donkergrijze Citroen C4 voorgenomen dat, indien ik kan kiezen, geen zwart tot witte auto, met alle grijstinten ertussen, meer neem. Dus heb bij de Peugeot ook gekozen voor de meeste kleur die beschikbaar was. En zo reed ik daarna dus als een van de weinige Nederlanders in een groene Renault Megane.
97cf_480.jpg

bd6_480.jpg
[/quote]

Hé, wat leuk. Ik was een van de weinigen die ook zo'n uitgeproken groene mégane koos . En ook voor mij was de aanleiding om eens een keer iets anders te rijden dan grijs en of zwart. En nu, Gris Moka.
 
Erik1967 zei:
Ontvangst Radio onder de maat
Wat mij van begin afaan opviel was dat de ontvangst van de radio nogal te wensen overlaat. Op een afstand van ca 100 km moet ik de radio (bijv radio 538) zeker vijf keer opnieuw zoeken. Dit doet zich bij meerdere zenders voor. (Behalve radio1 en helaas radio 4)

Vraag: Ben ik de enige of is de radio-ontvangst ook bij anderen slecht?

Je bent zeker niet de enige.
Vandaag in het oosten van het land geweest; Radio 538 is daar niet normaal te luisteren. Zeer slechte ontvangst of géén.
Valt ook op dat hij vaak moet zoeken; enkel NPO1 blijft redelijk geruisloos.

Hoop, dat ze dit nog kunnen oplossen.
Verder wil ik nog steeds zelf POI toevoegen, maar niemand (dealer en PN) kan me helpen.
Hoop ook, dat dit opgelost gaat worden.[/quote]


Ik rijdt alleen maar in het oosten (gelderland is mijn regio). Heb jij dit probleem alleen in deze kant vh land of ook elders? Zijn er meer 308 chauffeurs die dit radio-ontvangst en/of storingsprobleem kennen?
 
Netto zei:
Hé, wat leuk. Ik was een van de weinigen die ook zo'n uitgeproken groene mégane koos . En ook voor mij was de aanleiding om eens een keer iets anders te rijden dan grijs en of zwart. En nu, Gris Moka.

:) Ik heb erg zitten twijfelen. Vond de Rich Oak toch te mat. De Gris Moka erg chique, maar ook heel erg afhankelijk van goed licht. Al had de Renault dat natuurlijk ook. Zoals op de foto een beetje dof, maar schoon en in de zon een schitterende kleur. Ben dus voor nog meer kleur gegaan: Rouge Rubis. Gelukkig moet ik het momenteel met een voorloopauto doen, en grijze Megane hatchback, dus alles is beter.
 
golfdiesel zei:
MNJW zei:
Zorgpunt is nog wel de bestuurderstoel. Merk dat er onderin de rugleuning een bobbel zit. Deze voel ik direct bij het zitten en na zo'n 15 a 30 minuten wordt het een onaangenaam gevoel (pijnlijk). Verstellen van de lendesteun heeft nog geen verschil gemaakt. Het voelt nu dermate vervelend dat ik mijzelf geen lange vakantieafstanden met deze stoel zie rijden... Is dit herkenbaar bij anderen? Heb de standaardstoelen (comfortversies waren helaas nog niet leverbaar toen ik 'm in april bestelde).

exact hetzelfde probleem hier met de stoel. Ik loop nu al een paar weken bij de fysio vanwege de rugklachten (bijna 15000km sinds 1 aug).
Ik heb last van mijn onderrug en gek genoeg van mijn rechterheup in deze stoel. Ik heb hiervoor een Megane gehad en daar 0 problemen met het zitten. Afgelopen vakantie met onze prive auto gaan rijden (Toyota Auris) geen enkel probleem. Na een klein uur is hij bijna ondragelijk voor mij in deze stoel.

Ik heb het gevoel dat de hoogteverstelling van de stoel vooral de hoek van de zitting veranderd en dat in een lage stand de hoek dusdanig is dat er bloedvaten worden afgekneld. Zet ik de stoel hoger dan heb ik het gevoel dat ik bij het remmen naar voren glij. Wat ik ook merk en ik heb dat in een Citroen ook gemerkt en wederom in de Renault en Toyota geen last van gehad is dat als ik voor de lengte van mijn benen goed zit ik eigenlijk het stuur verder naar mij toe wil halen dan mogelijk is en de versnellingspook zit dan net te ver weg. Je kan dan de leuning rechter zetten maar dan worden de rugklachten weer erger bij mij.

Zelfs al bij de fysio, dat klinkt niet best... Maar herken jij ook de bobbel onderin de rugleuning direct als je gaat zitten? Deze zorgt bij mij na zo'n 15 / 30 minuten voor pijn in m'n onderrug.
 
MNJW zei:
golfdiesel zei:
MNJW zei:
Zorgpunt is nog wel de bestuurderstoel. Merk dat er onderin de rugleuning een bobbel zit. Deze voel ik direct bij het zitten en na zo'n 15 a 30 minuten wordt het een onaangenaam gevoel (pijnlijk). Verstellen van de lendesteun heeft nog geen verschil gemaakt. Het voelt nu dermate vervelend dat ik mijzelf geen lange vakantieafstanden met deze stoel zie rijden... Is dit herkenbaar bij anderen? Heb de standaardstoelen (comfortversies waren helaas nog niet leverbaar toen ik 'm in april bestelde).

exact hetzelfde probleem hier met de stoel. Ik loop nu al een paar weken bij de fysio vanwege de rugklachten (bijna 15000km sinds 1 aug).
Ik heb last van mijn onderrug en gek genoeg van mijn rechterheup in deze stoel. Ik heb hiervoor een Megane gehad en daar 0 problemen met het zitten. Afgelopen vakantie met onze prive auto gaan rijden (Toyota Auris) geen enkel probleem. Na een klein uur is hij bijna ondragelijk voor mij in deze stoel.

Ik heb het gevoel dat de hoogteverstelling van de stoel vooral de hoek van de zitting veranderd en dat in een lage stand de hoek dusdanig is dat er bloedvaten worden afgekneld. Zet ik de stoel hoger dan heb ik het gevoel dat ik bij het remmen naar voren glij. Wat ik ook merk en ik heb dat in een Citroen ook gemerkt en wederom in de Renault en Toyota geen last van gehad is dat als ik voor de lengte van mijn benen goed zit ik eigenlijk het stuur verder naar mij toe wil halen dan mogelijk is en de versnellingspook zit dan net te ver weg. Je kan dan de leuning rechter zetten maar dan worden de rugklachten weer erger bij mij.

Zelfs al bij de fysio, dat klinkt niet best... Maar herken jij ook de bobbel onderin de rugleuning direct als je gaat zitten? Deze zorgt bij mij na zo'n 15 / 30 minuten voor pijn in m'n onderrug.

Ja, er zit een vreemde bobbel in de leuning voor mijn gevoel en de lendesteun zit voor mijn gevoel ook niet op de juiste plek (te laag). De standaard stoel is wat mij betreft echt een ramp. De enige stoel waarbij ik ook rugklachten heb gehad maar in veel mindere mate was de stoel in een Ford Fusion.
Ik ken ook iemand met een 508SW en die heeft ook problemen met de stoel en met name de plaats van de lendesteun.
 
golfdiesel zei:
MNJW zei:
Ik heb het gevoel dat de hoogteverstelling van de stoel vooral de hoek van de zitting veranderd en dat in een lage stand de hoek dusdanig is dat er bloedvaten worden afgekneld. Zet ik de stoel hoger dan heb ik het gevoel dat ik bij het remmen naar voren glij. Wat ik ook merk en ik heb dat in een Citroen ook gemerkt en wederom in de Renault en Toyota geen last van gehad is dat als ik voor de lengte van mijn benen goed zit ik eigenlijk het stuur verder naar mij toe wil halen dan mogelijk is en de versnellingspook zit dan net te ver weg. Je kan dan de leuning rechter zetten maar dan worden de rugklachten weer erger bij mij.

Na 1,5 week kan ik inderdaad ook niet een goede zit afstelling voor elkaar krijgen. Als de stoel op de juiste hoogte en afstand tov stuur en versnellingspook staat, dan kan ik niet lekker ontspannen mijn linker been neerzetten op de daarvoor bestemde voetsteun. Als ik dan op de snelweg rij en het verkeer het toelaat, leg ik mijn linkerbeen maar languit onder de koppelings en rem pedaal! Als ik dat nl niet doe, krijg ik gewoon kramp in mijn linkerbeen! De komende 4 jaar moet ik er maar aan wennen denk ik.............
 
golfdiesel zei:
MNJW zei:
Zorgpunt is nog wel de bestuurderstoel. Merk dat er onderin de rugleuning een bobbel zit. Deze voel ik direct bij het zitten en na zo'n 15 a 30 minuten wordt het een onaangenaam gevoel (pijnlijk). Verstellen van de lendesteun heeft nog geen verschil gemaakt. Het voelt nu dermate vervelend dat ik mijzelf geen lange vakantieafstanden met deze stoel zie rijden... Is dit herkenbaar bij anderen? Heb de standaardstoelen (comfortversies waren helaas nog niet leverbaar toen ik 'm in april bestelde).

exact hetzelfde probleem hier met de stoel. Ik loop nu al een paar weken bij de fysio vanwege de rugklachten (bijna 15000km sinds 1 aug).
Ik heb last van mijn onderrug en gek genoeg van mijn rechterheup in deze stoel. Ik heb hiervoor een Megane gehad en daar 0 problemen met het zitten. Afgelopen vakantie met onze prive auto gaan rijden (Toyota Auris) geen enkel probleem. Na een klein uur is hij bijna ondragelijk voor mij in deze stoel.

Ik heb het gevoel dat de hoogteverstelling van de stoel vooral de hoek van de zitting veranderd en dat in een lage stand de hoek dusdanig is dat er bloedvaten worden afgekneld. Zet ik de stoel hoger dan heb ik het gevoel dat ik bij het remmen naar voren glij. Wat ik ook merk en ik heb dat in een Citroen ook gemerkt en wederom in de Renault en Toyota geen last van gehad is dat als ik voor de lengte van mijn benen goed zit ik eigenlijk het stuur verder naar mij toe wil halen dan mogelijk is en de versnellingspook zit dan net te ver weg. Je kan dan de leuning rechter zetten maar dan worden de rugklachten weer erger bij mij.

Rechterheup.... zeer herkenbaar. Het lijkt of ik een beurse plek heb op mijn heup.
Kom uit een 5008. Nooit problemen gehad.
 
driel24 zei:
golfdiesel zei:
MNJW zei:
Zorgpunt is nog wel de bestuurderstoel. Merk dat er onderin de rugleuning een bobbel zit. Deze voel ik direct bij het zitten en na zo'n 15 a 30 minuten wordt het een onaangenaam gevoel (pijnlijk). Verstellen van de lendesteun heeft nog geen verschil gemaakt. Het voelt nu dermate vervelend dat ik mijzelf geen lange vakantieafstanden met deze stoel zie rijden... Is dit herkenbaar bij anderen? Heb de standaardstoelen (comfortversies waren helaas nog niet leverbaar toen ik 'm in april bestelde).

exact hetzelfde probleem hier met de stoel. Ik loop nu al een paar weken bij de fysio vanwege de rugklachten (bijna 15000km sinds 1 aug).
Ik heb last van mijn onderrug en gek genoeg van mijn rechterheup in deze stoel. Ik heb hiervoor een Megane gehad en daar 0 problemen met het zitten. Afgelopen vakantie met onze prive auto gaan rijden (Toyota Auris) geen enkel probleem. Na een klein uur is hij bijna ondragelijk voor mij in deze stoel.

Ik heb het gevoel dat de hoogteverstelling van de stoel vooral de hoek van de zitting veranderd en dat in een lage stand de hoek dusdanig is dat er bloedvaten worden afgekneld. Zet ik de stoel hoger dan heb ik het gevoel dat ik bij het remmen naar voren glij. Wat ik ook merk en ik heb dat in een Citroen ook gemerkt en wederom in de Renault en Toyota geen last van gehad is dat als ik voor de lengte van mijn benen goed zit ik eigenlijk het stuur verder naar mij toe wil halen dan mogelijk is en de versnellingspook zit dan net te ver weg. Je kan dan de leuning rechter zetten maar dan worden de rugklachten weer erger bij mij.

Rechterheup.... zeer herkenbaar. Het lijkt of ik een beurse plek heb op mijn heup.
Kom uit een 5008. Nooit problemen gehad.

Het gevoel (Pijn is een groot woord) rechts onder in de rug/zij is voor mij ook zeer herkenbaar.
Ik heb de auto met de luxe stoelen besteld maar i.v.m. de levertijd gewisseld met een voorraad auto met als enigste verschil de stoel.
De auto bevalt na aan maandje nog steeds heerlijk maar de rug is wel een zeurpuntje.
Achteraf de luxe stoelen er in zou niet mogelijk zijn volgens de verkoper. mischien toch nog eens over beginnen met de chef werkplaats.
Zelf lijkt het me 4 schroefjes en een stekkertje...
 
MNJW zei:
Vraagje voor de bezitters van een SW met EBS versterker en subwoofer:

- Is er duidelijk verschil te horen als er aan de remote control gedraaid wordt? Bij mij nu namelijk (helemaal) niet lijkt het of het moet minimaal zijn...
- Hoe is de subwoofer ingesteld? Wellicht mogelijk om hiervan een foto te plaatsen (van de stand van de instelschroefjes / knopjes aan de zijkant)?
- Op welke manier is het geluid ingesteld in de radio zelf (touchscreen geluidsmenu)?

Huidige geluid valt nogal tegen. Ik weet dat de geluidsinstelling persoonlijk is maar ik wil graag checken of mijn huidige instellingen niet volledig anders zijn dan degene die wel tevreden zijn met het geluid.

Alvast bedankt!

- remote control doet wel iets, maar niet heel veel (alleen merkbaar bij nummers met dreunbas)
- Bij maakte het een wereld van verschil door het knopje in te drukken (of uit te drukken) dat gaat over 180 of 360 graden
- Ik wissel tussen de presets Jazz/Rock/Techno afhankelijk van het nummer. Maakt veel verschil. Verder staat de boostoptie uit (dat vinkje) want meer dan zat geluid/bas. Een hele enkele keer zet ik hem op volume 20, maar dat dreunt dan nog wel even na in je hoofd/oren nadat je de auto uit stapt
 
Mcsluis zei:
ENTE zei:
Carkit is zwaar onder de maat (ook zonder Booster) krijg veel klachten over echo. Zachter zetten helpt, maar dan hoor ik de andere kant van de lijn amper. Combinatie met Iphone 4S.

Wordt het niet eens tijd voor een gezamelijke actie richting peugeot nederland? Mijn dealer schuift het steeds af op de EBS versterker, maar in dit forum zijn er genoeg berijders zonder de EBS versterker, maar met hinderlijk echo.

Wellicht willen diegene met de desbetreffende problemen deze sheet invullen. Dan zal ik eens een mailtje dichten naar Peugeot NL.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1gqIgQCkg3ixqdYjEnUBZCMPhWhqJApJKNe0YggZSwks/edit#gid=0

Ingevuld. Ben zelf maar overgestapt op oordopjes...

Verder nu dik 15.000 km op de teller. Geen problemen en rijdt nog steeds heerlijk. De diesel van de 308SW is een rustige motor op de langere afstanden en trekt meer dan prima bij versnellen.
Enige minpuntjes die ik heb:
- 1 cupholder en vervelend geplaatst (tja, merk je toch dagelijks...)
- aantal toeren/trekkracht/hikken rond de 2e versnelling niet heel fijn (ben 5 jaar automaat gewend, maar toch). Gebeurd me nog te vaak dat ik te snel/langzaam in zijn 1, 2 of 3 zit en hij tegensputtert, maar de 2e ook niet goed klopte anders had ik niet geschakeld... maar ja.
 
MNJW zei:
Vraagje voor de bezitters van een SW met EBS versterker en subwoofer:

- Is er duidelijk verschil te horen als er aan de remote control gedraaid wordt? Bij mij nu namelijk (helemaal) niet lijkt het of het moet minimaal zijn...
- Hoe is de subwoofer ingesteld? Wellicht mogelijk om hiervan een foto te plaatsen (van de stand van de instelschroefjes / knopjes aan de zijkant)?
- Op welke manier is het geluid ingesteld in de radio zelf (touchscreen geluidsmenu)?

Huidige geluid valt nogal tegen. Ik weet dat de geluidsinstelling persoonlijk is maar ik wil graag checken of mijn huidige instellingen niet volledig anders zijn dan degene die wel tevreden zijn met het geluid.

Alvast bedankt!

Waar is de sub gepositioneerd? In de kofferbak of onder de stoel? Begin idd eens met het testen van the phase schakelaar. Als de phase verkeerd staat, maakt de sub een tegengestelde beweging t.o.v. de speakers en dit betekent in de praktijk dat hoe verder jij de remote opendraait, hoe minder lage tonen je zal horen.

Daarnaast zitten er verschillende 'draai' knoppen. De meest linker = gain (volume) Deze heb ik ik driekwart openstaan (Dit is dan ook het 'bereik' van de remote'). Daarnaast zit de bassboost, en deze heb ik een kwart open (ik hoe niet nog verdere versterking van de de lage tonen). Daarnaast zit volgens mijn de 'crossover knop'. Hiermee geef je aan vanaf welke frequentie lage tonen de sub moet gaan mee draaien. Ik heb deze 3/4 openstaan (ik denk dat dit ongeveer 120hz) is. Daarnaast zit de phase knop. Deze kan je het beste even testen in de beide standen.

M.a.v. gewoon even de sub dusdanig neerleggen dat je kan testen, een kleine schroevendraaier is hierbij wel handig! En als je sub goed is afgesteld, dan verneem je echt wel dat je een subwoofer aan boord hebt (alles trilt, en je voelt de druk).
 
Grappig die meldingen over slechte radio ontvangst. Vooral radio 538. Die heeft namelijk maar een beperkte dekking via fm in NL. https://www.538.nl/radio/frequenties . Hoe Peugeot dit op moet lossen zullen ze wel niet weten bij PN.
 
golfdiesel zei:
MNJW zei:
golfdiesel zei:
MNJW zei:
Zorgpunt is nog wel de bestuurderstoel. Merk dat er onderin de rugleuning een bobbel zit. Deze voel ik direct bij het zitten en na zo'n 15 a 30 minuten wordt het een onaangenaam gevoel (pijnlijk). Verstellen van de lendesteun heeft nog geen verschil gemaakt. Het voelt nu dermate vervelend dat ik mijzelf geen lange vakantieafstanden met deze stoel zie rijden... Is dit herkenbaar bij anderen? Heb de standaardstoelen (comfortversies waren helaas nog niet leverbaar toen ik 'm in april bestelde).

exact hetzelfde probleem hier met de stoel. Ik loop nu al een paar weken bij de fysio vanwege de rugklachten (bijna 15000km sinds 1 aug).
Ik heb last van mijn onderrug en gek genoeg van mijn rechterheup in deze stoel. Ik heb hiervoor een Megane gehad en daar 0 problemen met het zitten. Afgelopen vakantie met onze prive auto gaan rijden (Toyota Auris) geen enkel probleem. Na een klein uur is hij bijna ondragelijk voor mij in deze stoel.

Ik heb het gevoel dat de hoogteverstelling van de stoel vooral de hoek van de zitting veranderd en dat in een lage stand de hoek dusdanig is dat er bloedvaten worden afgekneld. Zet ik de stoel hoger dan heb ik het gevoel dat ik bij het remmen naar voren glij. Wat ik ook merk en ik heb dat in een Citroen ook gemerkt en wederom in de Renault en Toyota geen last van gehad is dat als ik voor de lengte van mijn benen goed zit ik eigenlijk het stuur verder naar mij toe wil halen dan mogelijk is en de versnellingspook zit dan net te ver weg. Je kan dan de leuning rechter zetten maar dan worden de rugklachten weer erger bij mij.

Zelfs al bij de fysio, dat klinkt niet best... Maar herken jij ook de bobbel onderin de rugleuning direct als je gaat zitten? Deze zorgt bij mij na zo'n 15 / 30 minuten voor pijn in m'n onderrug.

Ja, er zit een vreemde bobbel in de leuning voor mijn gevoel en de lendesteun zit voor mijn gevoel ook niet op de juiste plek (te laag). De standaard stoel is wat mij betreft echt een ramp. De enige stoel waarbij ik ook rugklachten heb gehad maar in veel mindere mate was de stoel in een Ford Fusion.
Ik ken ook iemand met een 508SW en die heeft ook problemen met de stoel en met name de plaats van de lendesteun.

Ok, rugpijn van een autostoel is voor mij ook nieuw (heb er inmiddels 7 versleten, waaronder een 307 sw). De verstelling van de lendesteun lijkt ook niet veel te doen. Nog maar even aankijken. Moet morgenochtend even langs de dealer voor wat restpuntjes, zal het gelijk even aankaarten. Bedankt voor je reactie in ieder geval.
 
M_J zei:
golfdiesel zei:
MNJW zei:
Ik heb het gevoel dat de hoogteverstelling van de stoel vooral de hoek van de zitting veranderd en dat in een lage stand de hoek dusdanig is dat er bloedvaten worden afgekneld. Zet ik de stoel hoger dan heb ik het gevoel dat ik bij het remmen naar voren glij. Wat ik ook merk en ik heb dat in een Citroen ook gemerkt en wederom in de Renault en Toyota geen last van gehad is dat als ik voor de lengte van mijn benen goed zit ik eigenlijk het stuur verder naar mij toe wil halen dan mogelijk is en de versnellingspook zit dan net te ver weg. Je kan dan de leuning rechter zetten maar dan worden de rugklachten weer erger bij mij.

Na 1,5 week kan ik inderdaad ook niet een goede zit afstelling voor elkaar krijgen. Als de stoel op de juiste hoogte en afstand tov stuur en versnellingspook staat, dan kan ik niet lekker ontspannen mijn linker been neerzetten op de daarvoor bestemde voetsteun. Als ik dan op de snelweg rij en het verkeer het toelaat, leg ik mijn linkerbeen maar languit onder de koppelings en rem pedaal! Als ik dat nl niet doe, krijg ik gewoon kramp in mijn linkerbeen! De komende 4 jaar moet ik er maar aan wennen denk ik.............

Kramp heb ik nog niet ervaren, hopelijk in de toekomst ook niet, ik moet / mag in ieder geval 5 jaar aan de rugpijn wennen...
 
Arw. zei:
driel24 zei:
golfdiesel zei:
MNJW zei:
Zorgpunt is nog wel de bestuurderstoel. Merk dat er onderin de rugleuning een bobbel zit. Deze voel ik direct bij het zitten en na zo'n 15 a 30 minuten wordt het een onaangenaam gevoel (pijnlijk). Verstellen van de lendesteun heeft nog geen verschil gemaakt. Het voelt nu dermate vervelend dat ik mijzelf geen lange vakantieafstanden met deze stoel zie rijden... Is dit herkenbaar bij anderen? Heb de standaardstoelen (comfortversies waren helaas nog niet leverbaar toen ik 'm in april bestelde).

exact hetzelfde probleem hier met de stoel. Ik loop nu al een paar weken bij de fysio vanwege de rugklachten (bijna 15000km sinds 1 aug).
Ik heb last van mijn onderrug en gek genoeg van mijn rechterheup in deze stoel. Ik heb hiervoor een Megane gehad en daar 0 problemen met het zitten. Afgelopen vakantie met onze prive auto gaan rijden (Toyota Auris) geen enkel probleem. Na een klein uur is hij bijna ondragelijk voor mij in deze stoel.

Ik heb het gevoel dat de hoogteverstelling van de stoel vooral de hoek van de zitting veranderd en dat in een lage stand de hoek dusdanig is dat er bloedvaten worden afgekneld. Zet ik de stoel hoger dan heb ik het gevoel dat ik bij het remmen naar voren glij. Wat ik ook merk en ik heb dat in een Citroen ook gemerkt en wederom in de Renault en Toyota geen last van gehad is dat als ik voor de lengte van mijn benen goed zit ik eigenlijk het stuur verder naar mij toe wil halen dan mogelijk is en de versnellingspook zit dan net te ver weg. Je kan dan de leuning rechter zetten maar dan worden de rugklachten weer erger bij mij.

Rechterheup.... zeer herkenbaar. Het lijkt of ik een beurse plek heb op mijn heup.
Kom uit een 5008. Nooit problemen gehad.

Het gevoel (Pijn is een groot woord) rechts onder in de rug/zij is voor mij ook zeer herkenbaar.
Ik heb de auto met de luxe stoelen besteld maar i.v.m. de levertijd gewisseld met een voorraad auto met als enigste verschil de stoel.
De auto bevalt na aan maandje nog steeds heerlijk maar de rug is wel een zeurpuntje.
Achteraf de luxe stoelen er in zou niet mogelijk zijn volgens de verkoper. mischien toch nog eens over beginnen met de chef werkplaats.
Zelf lijkt het me 4 schroefjes en een stekkertje...

Lijkt mij ook, maar zal in mijn geval wel een gedoe worden met de leasemaatschappij ertussen..
 
Crabro zei:
MNJW zei:
Vraagje voor de bezitters van een SW met EBS versterker en subwoofer:

- Is er duidelijk verschil te horen als er aan de remote control gedraaid wordt? Bij mij nu namelijk (helemaal) niet lijkt het of het moet minimaal zijn...
- Hoe is de subwoofer ingesteld? Wellicht mogelijk om hiervan een foto te plaatsen (van de stand van de instelschroefjes / knopjes aan de zijkant)?
- Op welke manier is het geluid ingesteld in de radio zelf (touchscreen geluidsmenu)?

Huidige geluid valt nogal tegen. Ik weet dat de geluidsinstelling persoonlijk is maar ik wil graag checken of mijn huidige instellingen niet volledig anders zijn dan degene die wel tevreden zijn met het geluid.

Alvast bedankt!

- remote control doet wel iets, maar niet heel veel (alleen merkbaar bij nummers met dreunbas)
- Bij maakte het een wereld van verschil door het knopje in te drukken (of uit te drukken) dat gaat over 180 of 360 graden
- Ik wissel tussen de presets Jazz/Rock/Techno afhankelijk van het nummer. Maakt veel verschil. Verder staat de boostoptie uit (dat vinkje) want meer dan zat geluid/bas. Een hele enkele keer zet ik hem op volume 20, maar dat dreunt dan nog wel even na in je hoofd/oren nadat je de auto uit stapt

Bedankt, dat knopje heb ik inderdaad al geprobeerd maar geen verschil gehoord. Loudness heb ik ook al uitgezet, geen gehoor. Is volgens mij meer bedoeld voor het op laag volume afspelen van muziek. Ga iig eerst is experimenteren met de overige instellingen van de subwoofer.
 
Mcsluis zei:
MNJW zei:
Vraagje voor de bezitters van een SW met EBS versterker en subwoofer:

- Is er duidelijk verschil te horen als er aan de remote control gedraaid wordt? Bij mij nu namelijk (helemaal) niet lijkt het of het moet minimaal zijn...
- Hoe is de subwoofer ingesteld? Wellicht mogelijk om hiervan een foto te plaatsen (van de stand van de instelschroefjes / knopjes aan de zijkant)?
- Op welke manier is het geluid ingesteld in de radio zelf (touchscreen geluidsmenu)?

Huidige geluid valt nogal tegen. Ik weet dat de geluidsinstelling persoonlijk is maar ik wil graag checken of mijn huidige instellingen niet volledig anders zijn dan degene die wel tevreden zijn met het geluid.

Alvast bedankt!

Waar is de sub gepositioneerd? In de kofferbak of onder de stoel? Begin idd eens met het testen van the phase schakelaar. Als de phase verkeerd staat, maakt de sub een tegengestelde beweging t.o.v. de speakers en dit betekent in de praktijk dat hoe verder jij de remote opendraait, hoe minder lage tonen je zal horen.

Daarnaast zitten er verschillende 'draai' knoppen. De meest linker = gain (volume) Deze heb ik ik driekwart openstaan (Dit is dan ook het 'bereik' van de remote'). Daarnaast zit de bassboost, en deze heb ik een kwart open (ik hoe niet nog verdere versterking van de de lage tonen). Daarnaast zit volgens mijn de 'crossover knop'. Hiermee geef je aan vanaf welke frequentie lage tonen de sub moet gaan mee draaien. Ik heb deze 3/4 openstaan (ik denk dat dit ongeveer 120hz) is. Daarnaast zit de phase knop. Deze kan je het beste even testen in de beide standen.

M.a.v. gewoon even de sub dusdanig neerleggen dat je kan testen, een kleine schroevendraaier is hierbij wel handig! En als je sub goed is afgesteld, dan verneem je echt wel dat je een subwoofer aan boord hebt (alles trilt, en je voelt de druk).

Thanks! Ga jouw instellingen vanavond overnemen en laat nog wel even weten wat het resultaat is. De subwoofer is tegen de linkerzijkant van de bagageruimte gemonteerd. Ben iig morgenochtend ook even bij de dealer, mocht het niet het gewenste resultaat hebben gegeven dan kaart ik het daar nog even aan.

Onder de bijrijdersstoel is bij mij trouwens de versterker geplaatst. Dacht dat deze achter de bestaande radio / touchscreen weggewerkt zou worden.. Waar zit deze bij jou?
 
golfdiesel zei:
MNJW zei:
golfdiesel zei:
MNJW zei:
Zorgpunt is nog wel de bestuurderstoel. Merk dat er onderin de rugleuning een bobbel zit. Deze voel ik direct bij het zitten en na zo'n 15 a 30 minuten wordt het een onaangenaam gevoel (pijnlijk). Verstellen van de lendesteun heeft nog geen verschil gemaakt. Het voelt nu dermate vervelend dat ik mijzelf geen lange vakantieafstanden met deze stoel zie rijden... Is dit herkenbaar bij anderen? Heb de standaardstoelen (comfortversies waren helaas nog niet leverbaar toen ik 'm in april bestelde).

exact hetzelfde probleem hier met de stoel. Ik loop nu al een paar weken bij de fysio vanwege de rugklachten (bijna 15000km sinds 1 aug).
Ik heb last van mijn onderrug en gek genoeg van mijn rechterheup in deze stoel. Ik heb hiervoor een Megane gehad en daar 0 problemen met het zitten. Afgelopen vakantie met onze prive auto gaan rijden (Toyota Auris) geen enkel probleem. Na een klein uur is hij bijna ondragelijk voor mij in deze stoel.

Ik heb het gevoel dat de hoogteverstelling van de stoel vooral de hoek van de zitting veranderd en dat in een lage stand de hoek dusdanig is dat er bloedvaten worden afgekneld. Zet ik de stoel hoger dan heb ik het gevoel dat ik bij het remmen naar voren glij. Wat ik ook merk en ik heb dat in een Citroen ook gemerkt en wederom in de Renault en Toyota geen last van gehad is dat als ik voor de lengte van mijn benen goed zit ik eigenlijk het stuur verder naar mij toe wil halen dan mogelijk is en de versnellingspook zit dan net te ver weg. Je kan dan de leuning rechter zetten maar dan worden de rugklachten weer erger bij mij.

Zelfs al bij de fysio, dat klinkt niet best... Maar herken jij ook de bobbel onderin de rugleuning direct als je gaat zitten? Deze zorgt bij mij na zo'n 15 / 30 minuten voor pijn in m'n onderrug.

Ja, er zit een vreemde bobbel in de leuning voor mijn gevoel en de lendesteun zit voor mijn gevoel ook niet op de juiste plek (te laag). De standaard stoel is wat mij betreft echt een ramp. De enige stoel waarbij ik ook rugklachten heb gehad maar in veel mindere mate was de stoel in een Ford Fusion.
Ik ken ook iemand met een 508SW en die heeft ook problemen met de stoel en met name de plaats van de lendesteun.

Hier ook exact hetzelfde probleem. Ik heb sinds vorige week dinsdag mijn 308 ble 1.2 110pk. Ik heb nooit last van mijn rug en in mijn oude 308 had ik ook nooit problemen.
Ik ben er afgelopen zaterdag mee naar de dealer geweest. Uiteraard had de verkoper er nog nooit van gehoord. Ik moest doordeweeks even langs komen en dan kon de servicebali er naar kijken. Ik heb helaas nog geen tijd gehad om langs te gaan.
De verkoper had het er ook over dat hun leerinbouwer naar de stoel kan kijken. Maar dan moet de leasemaatschappij wel akkoord gaan met de kosten....

Ik heb nu een handdoek onder tegen de leuning liggen, dat helpt iets. De druk ligt dan niet langer op die "bobbel".
 
Wat is de e-hdi toch fijn, zo ongekend soepel. Vandaag was ik heerlijk aan het cruisen met een muziekje op. Op een gegeven moment irriteerde ik mij aan het trage verkeer in de veronderstelling dat ik 95/100kmph reed. Kijk ik op de teller rij ik 125. Ook geregeld dat ik "zomaar" 150 rijd zonder het in de gaten te hebben.

Moet zeggen de auto ook erg zuinig is. Ik rijd best door maar haal op een tank met gemak 1:21, ik denk dat dit vooral komt omdat je enorm ver kan uitrollen door de lage weerstand van de motor. Met de 1.2tdi haalde ik net 1:20 en dan reed ik een stuk rustiger.
 
Jackryan. zei:
golfdiesel zei:
MNJW zei:
golfdiesel zei:
MNJW zei:
Zorgpunt is nog wel de bestuurderstoel. Merk dat er onderin de rugleuning een bobbel zit. Deze voel ik direct bij het zitten en na zo'n 15 a 30 minuten wordt het een onaangenaam gevoel (pijnlijk). Verstellen van de lendesteun heeft nog geen verschil gemaakt. Het voelt nu dermate vervelend dat ik mijzelf geen lange vakantieafstanden met deze stoel zie rijden... Is dit herkenbaar bij anderen? Heb de standaardstoelen (comfortversies waren helaas nog niet leverbaar toen ik 'm in april bestelde).

exact hetzelfde probleem hier met de stoel. Ik loop nu al een paar weken bij de fysio vanwege de rugklachten (bijna 15000km sinds 1 aug).
Ik heb last van mijn onderrug en gek genoeg van mijn rechterheup in deze stoel. Ik heb hiervoor een Megane gehad en daar 0 problemen met het zitten. Afgelopen vakantie met onze prive auto gaan rijden (Toyota Auris) geen enkel probleem. Na een klein uur is hij bijna ondragelijk voor mij in deze stoel.

Ik heb het gevoel dat de hoogteverstelling van de stoel vooral de hoek van de zitting veranderd en dat in een lage stand de hoek dusdanig is dat er bloedvaten worden afgekneld. Zet ik de stoel hoger dan heb ik het gevoel dat ik bij het remmen naar voren glij. Wat ik ook merk en ik heb dat in een Citroen ook gemerkt en wederom in de Renault en Toyota geen last van gehad is dat als ik voor de lengte van mijn benen goed zit ik eigenlijk het stuur verder naar mij toe wil halen dan mogelijk is en de versnellingspook zit dan net te ver weg. Je kan dan de leuning rechter zetten maar dan worden de rugklachten weer erger bij mij.

Zelfs al bij de fysio, dat klinkt niet best... Maar herken jij ook de bobbel onderin de rugleuning direct als je gaat zitten? Deze zorgt bij mij na zo'n 15 / 30 minuten voor pijn in m'n onderrug.

Ja, er zit een vreemde bobbel in de leuning voor mijn gevoel en de lendesteun zit voor mijn gevoel ook niet op de juiste plek (te laag). De standaard stoel is wat mij betreft echt een ramp. De enige stoel waarbij ik ook rugklachten heb gehad maar in veel mindere mate was de stoel in een Ford Fusion.
Ik ken ook iemand met een 508SW en die heeft ook problemen met de stoel en met name de plaats van de lendesteun.

Hier ook exact hetzelfde probleem. Ik heb sinds vorige week dinsdag mijn 308 ble 1.2 110pk. Ik heb nooit last van mijn rug en in mijn oude 308 had ik ook nooit problemen.
Ik ben er afgelopen zaterdag mee naar de dealer geweest. Uiteraard had de verkoper er nog nooit van gehoord. Ik moest doordeweeks even langs komen en dan kon de servicebali er naar kijken. Ik heb helaas nog geen tijd gehad om langs te gaan.
De verkoper had het er ook over dat hun leerinbouwer naar de stoel kan kijken. Maar dan moet de leasemaatschappij wel akkoord gaan met de kosten....

Ik heb nu een handdoek onder tegen de leuning liggen, dat helpt iets. De druk ligt dan niet langer op die "bobbel".

Idee van een handdoek (tijdelijk) had ik ook al in gedachte. Morgenochtend naar de dealer, ben benieuwd wat zij er mee doen...
 
MNJW zei:
Mcsluis zei:
MNJW zei:
Vraagje voor de bezitters van een SW met EBS versterker en subwoofer:

- Is er duidelijk verschil te horen als er aan de remote control gedraaid wordt? Bij mij nu namelijk (helemaal) niet lijkt het of het moet minimaal zijn...
- Hoe is de subwoofer ingesteld? Wellicht mogelijk om hiervan een foto te plaatsen (van de stand van de instelschroefjes / knopjes aan de zijkant)?
- Op welke manier is het geluid ingesteld in de radio zelf (touchscreen geluidsmenu)?

Huidige geluid valt nogal tegen. Ik weet dat de geluidsinstelling persoonlijk is maar ik wil graag checken of mijn huidige instellingen niet volledig anders zijn dan degene die wel tevreden zijn met het geluid.

Alvast bedankt!

Waar is de sub gepositioneerd? In de kofferbak of onder de stoel? Begin idd eens met het testen van the phase schakelaar. Als de phase verkeerd staat, maakt de sub een tegengestelde beweging t.o.v. de speakers en dit betekent in de praktijk dat hoe verder jij de remote opendraait, hoe minder lage tonen je zal horen.

Daarnaast zitten er verschillende 'draai' knoppen. De meest linker = gain (volume) Deze heb ik ik driekwart openstaan (Dit is dan ook het 'bereik' van de remote'). Daarnaast zit de bassboost, en deze heb ik een kwart open (ik hoe niet nog verdere versterking van de de lage tonen). Daarnaast zit volgens mijn de 'crossover knop'. Hiermee geef je aan vanaf welke frequentie lage tonen de sub moet gaan mee draaien. Ik heb deze 3/4 openstaan (ik denk dat dit ongeveer 120hz) is. Daarnaast zit de phase knop. Deze kan je het beste even testen in de beide standen.

M.a.v. gewoon even de sub dusdanig neerleggen dat je kan testen, een kleine schroevendraaier is hierbij wel handig! En als je sub goed is afgesteld, dan verneem je echt wel dat je een subwoofer aan boord hebt (alles trilt, en je voelt de druk).

Thanks! Ga jouw instellingen vanavond overnemen en laat nog wel even weten wat het resultaat is. De subwoofer is tegen de linkerzijkant van de bagageruimte gemonteerd. Ben iig morgenochtend ook even bij de dealer, mocht het niet het gewenste resultaat hebben gegeven dan kaart ik het daar nog even aan.

Onder de bijrijdersstoel is bij mij trouwens de versterker geplaatst. Dacht dat deze achter de bestaande radio / touchscreen weggewerkt zou worden.. Waar zit deze bij jou?

Net jouw instellingen overgenomen en inderdaad een wereld van verschil, wat een mooi geluid. Remote control lijkt nu ook wat te doen. Bedankt Mcsluis!
 
ik heb hem er uit gegooid de ebs whoofer
misschien dat mijn verwachting te groot was maar zelf mijn dochter die achter in zat die zij wat een klote geluid komt daar uit
zat rechts achter in gebouwd

enige geluk was dat nu wel alle kabels er in lagen dus heb ik mijn eigen versterker er weer ingebouwd met een nieuwe sub van JBL
ebs was 750 euro en de JBL was 200 euro maar wat een wereld van verschil
wel de versterker voor in onder de bijrijder stoel laten zitten

verder een wereld auto met nu 13000 km in 2 maanden op de teller
stuurtje went al vanaf dag 1
mooi panoramadak
enig min punt vind ik de versnelling pook van vol aluminium in Spanje AUW
 
Aan degenen met pijnlijke rug:

Hebben jullie ook een andere houding geprobeerd. Even de rugleuning wat rechter op. Zitting hoger/lager?
 
Ik heb in het verleden juist bij en Renault en Skoda last gehad van mijn rug. Ik heb nu de standaard stoel en deze zit voor mij dan weer goed.
het heeft met meerdere variabele te maken natuurlijk. Lengte rug, lengte armen, lengte benen en je totale lengte. Ik heb de stoel goed af kunnen stellen de stoel zit goed. Wat ook wel helpt is als je geen portemonnee in je broek hebt zitten, Dat is heel slecht voor je zit.
Ik ben in het verleden met de arbo en therapie bezig geweest om te kijken hoe je het beste de stoel in kan stellen. De zitting of rugleuning 1 a 2 cm verzetten kan al veel verschil maken.
Voor mij nu een prima standaard stoel, ik zit toch ongeveer 3 uur per dag in die stoel.
 
Idd. Portemonnee achter in de broekzak heeft mij in het verleden ook klachten opgeleverd.

Om heel eerlijk te zijn, kan ik me niet indenken dat het comfort in een Peugeot slecht is. Toch een merk wat comfort hoog op de prioriteitenladder heeft.
 
marco71 zei:
ik heb hem er uit gegooid de ebs whoofer
misschien dat mijn verwachting te groot was maar zelf mijn dochter die achter in zat die zij wat een klote geluid komt daar uit
zat rechts achter in gebouwd

Mja, niet heel verwonderlijk. Heb ook een sub achterin liggen, maar als er dan eens volk op de achterbank zit dan moet de fader naar achter toch echt een stuk zachter. Zelf eens getest en je zit dan wel extra vol in de herrie ja :) Terwijl het voorin dan prima klinkt.
Geen EBS overigens maar Pioneer, en die zet ik straks ook over in de 308SW.
 
Weet iemand of de 18" Saphir velgen nog steeds slecht leverbaar zijn?

Mijn in juni bestelde 308 HB 1.6 Blue HDI BLP staat al een aantal weken bij de dealer maar in verband met het nog niet bereiken van de kilometers met mijn huidige leasewagen kan ik hem pas donderdag op gaan halen. Ik heb de dealer om een foto gevraagd maar hierop reageerde hij na een week met "nog niet in de gelegenheid geweest een foto te maken en op te sturen". Dan denk ik, als je nu voordat je dat antwoord stuurt even snel een kiekje schiet met foon en meestuurt :T

Ik krijg dus de indruk dat ik donderdag de auto zonder de velgen ga krijgen.....
 
Weet iemand of er al een oplossing is voor de POI's van Shell ?? Ik zit terug te zoeken maar kan niets vinden. Mocht het antwoord al gegeven zijn dan op voorhand excusus. ;)
 
Joep83 zei:
Aan degenen met pijnlijke rug:

Hebben jullie ook een andere houding geprobeerd. Even de rugleuning wat rechter op. Zitting hoger/lager?

Jazeker, ik heb alle posities al geprobeerd van de stoel. Ik zit er 4 tot 6 uur per dag in dus dan heb ik tijd genoeg om te experimenteren.
 
Cawabonga zei:
Ik heb in het verleden juist bij en Renault en Skoda last gehad van mijn rug. Ik heb nu de standaard stoel en deze zit voor mij dan weer goed.
het heeft met meerdere variabele te maken natuurlijk. Lengte rug, lengte armen, lengte benen en je totale lengte. Ik heb de stoel goed af kunnen stellen de stoel zit goed. Wat ook wel helpt is als je geen portemonnee in je broek hebt zitten, Dat is heel slecht voor je zit.
Ik ben in het verleden met de arbo en therapie bezig geweest om te kijken hoe je het beste de stoel in kan stellen. De zitting of rugleuning 1 a 2 cm verzetten kan al veel verschil maken.
Voor mij nu een prima standaard stoel, ik zit toch ongeveer 3 uur per dag in die stoel.

Ik heb ook nooit wat in mijn zak zitten als ik in de auto ga zitten dat is inderdaad funest.
Ik heb al heel veel geprobeerd met de stoel maar een houding waarmee ik het langer dan een uur vol kan houden heb ik nog niet gevonden.
Het is de pijn in mijn onderrug en rechterheup gecombineerd met het probleem dat als ik de stoel goed afstel voor de lengte van mijn benen dan is de afstand naar het stuur te groot en dan kan je natuurlijk de leuning rechter zetten maar dan is het probleem weer dat er bloedvaten in mijn lies worden afgekneld.
Ik heb een tijdje in een Citroen C3 gereden en daar had ik hetzelfde probleem met het vinden van een acceptabele houding. De beste zit heb ik nog steeds in de Megane gehad.
 
Netto zei:

ahh dat olijfgroen van Renault dat is zo'n mooie kleur! Ik zag laatst nog een Megane in deze kleur rijden, staat de auto zo verschrikkelijk goed!
Mijn 308 is Gris Moka, niet de meest spannende kleur maar goed het is geen zilvergrijs ;)
 
Terug
Bovenaan