Peugeot 308 (SW p. 26)

Even een reactie over o.a. de Integrated set.

Ik was volgens mij de eerste in dit topic die over deze oplossing begon en ik heb deze set nu ook in de auto (308 BLE H:cool:.
De subwoofer zit inderdaad heel netjes in het reservewiel, alles is netjes weggewerkt
Integrated sound raadt aan om Loudness uit te zetten en de toonregeling nog iets bij te regelen via de radio (treble/bass). Ik vond de hoge tonen in eerste instantie ontzettend overheersen, maar de set moet ook ongeveer 150 uur inspelen volgens de documentatie.

Ik heb radio/usb nu meestal op treble -4 en Bass op 0, 1 of 2 staan en Loudness aan, afhankelijk van de muziekstijl. Ik ben zeer tevreden over de set. De muziek klinkt heel natuurlijk en de sub vult heel natuurlijk aan.

Ik heb deze week met een collega meegereden in zijn nieuwe A3 met Bang & Olufsen set, waarbij de subwoofer heel nadrukkelijk aanwezig is (ook vast wel zachter in te stellen). Het is appels met peren vergelijken, maar de sub stond hier zo door te dreunen dat het vermoeiend werd. Vervolgens in mijn Peug een hele verademing :).

De normale speakers komen goed mee, tot een volume of 25. Maar dit is al ontzettend hard, haha.
Bijkomend nadeel nu weer is dat er allerlei resonantie en trillingen in mijn deurpanelen zitten. (Na nog geen 7000 km ) Eens kijken of dat te (laten) verhelpen is door zaken vast te zetten.

Of het logisch is dat er een dikke mat over de subwoofer wordt gelegd vraag ik me wel een beetje af. Ik wil nog eens proberen om de vloermat uit de kofferbak te halen om te kijken hoe de subwoofer dan klinkt. Dit is wel een verschil met de EBS, deze wordt onder de stoel of in de bagageruimte geplaatst. De Integrated Sound kost je geen bagageruimte en kan je ook niet beschadigen. Oja, en de losse bedieningsknop waar ik over heeft gelezen heb bij EBS, heeft de Integrated Sound niet.

En over het tinten van de zijruiten: ik ben ook benieuwd. Door slordigheid van Leaseplan is dit per ongeluk niet overgenomen van de offerte op het bevestigingsformulier. Het was mij ook niet opgevallen totdat ik de auto ging ophalen. Maar ook de Ligne S instap lijsten (met oplichtend S logo) zijn uiteindelijk de Ligne S sideskirts geworden vanwege verwarring in bestelcodes/namen. Deze vind ik wel super strak staan (hoogglans zwart op een witte 308). Ook heb ik gekozen voor de Ligne S spiegelkappen (zwart met een rode rand). In plaats van andere spiegelkappen, zijn dit dunne spiegelkappen wat ze op de originele geplakt hebben. Aan de zijkanten zijn nog witte randjes van de witte spiegelkappen te zien. Dit is toch wel een aanfluiting voor 150 euro. Wil je zwarte spiegelkappen? Laat deze dan gewoon vervangen door originele zwarte spiegelkappen van een zwarte 308.

Als laatste een vraag: iemand al met het handje de auto gewassen met de (keyless entry) sleutel in je zak? Bij mij ging daardoor constant de auto op slot/van slot. Zelfs zonder de auto aan te raken.

Megane1981 zei:
Hoe zit het trouwens met het bestellen van andere velgen i.c.m. lease?
De BLE komt met Quartz velgen. Liever heb ik de Ligne S, Grenat of Topaze.
Moet je dan rekenen op de prijzen uit de accessoirelijst? Terwijl je eigenlijk die Quartz nog inlevert??
16 inch wisselen met 16 zal geen probleem zijn voor de leasemij en bijtelling, maar als je overstapt op 17 inch dan?
Volgens een dealer was dat allemaal geen issue, maar ik heb wel eens anders gehoord, vandaar...
Herberekening bijtelling, brandstofverbruik, slijtage, onderhoud, dat soort.

Overstappen naar 17inch is voor de bijtelling geen probleem (als je het niet als fabrieksoptie neemt). Alleen geeft de dealer vrij weinig terug voor je 16 inch set (alleen wat voor banden). Ik heb toevallig ook de 17 inch ligne s velgen genomen en ik moest hiervoor nog 1250 euro betalen incl inruil 16 inch.

Als laatste een vraag: iemand al met het handje de auto gewassen met de (keyless entry) sleutel in je zak? Bij mij ging daardoor constant de auto op slot/van slot. Zelfs zonder de auto aan te raken.

Jazeker en ook als je de waterslang erop zet en de sleutels in je zak heb,je kan ze wel in de auto leggen dan gebeurd er niets meer als de sleutels in de auto zijn
gaat hij niet op slot,

Maar nu nog een vraag probeer eens de achterklep te openen als de auto op slot is dat gaat natuurlijk als je op de rubber knop van de klep drukt
de spiegels gaan niet uit en de portieren blijven dicht, maar als je na het openen van de achterklep deze dicht doet gaat hij niet automatisch op slot ook niet na een korte tijd ,de garage zegt dat dat zo hoort echter zijn er personen op het forum die zeggen dat de klep op slot gaat als je hem dicht doet zonder de AB te gebruiken of op het portierhendel aan te raken
Ik hoor graag wat reactie,s

Hermann zei:

Jazeker en ook als je de waterslang erop zet en de sleutels in je zak heb,je kan ze wel in de auto leggen dan gebeurd er niets meer als de sleutels in de auto zijn
gaat hij niet op slot,

Maar nu nog een vraag probeer eens de achterklep te openen als de auto op slot is dat gaat natuurlijk als je op de rubber knop van de klep drukt
de spiegels gaan niet uit en de portieren blijven dicht, maar als je na het openen van de achterklep deze dicht doet gaat hij niet automatisch op slot ook niet na een korte tijd ,de garage zegt dat dat zo hoort echter zijn er personen op het forum die zeggen dat de klep op slot gaat als je hem dicht doet zonder de AB te gebruiken of op het portierhendel aan te raken

Open is open. Om de achterklep (en eventueel de rest van de auto) te sluiten moet je AB gebruiken, of de kleine rubber knop rechts van het midden naast de "open" knop indrukken.

Wat ik me weer afvraag is wat bij keyless entry de (extra) functie van de kofferbakknop op de AB is. De klep springt niet open, dus je moet toch de rubber knop indrukken.

sfs zei:

Ik was volgens mij de eerste in dit topic die over deze oplossing begon en ik heb deze set nu ook in de auto (308 BLE H:cool:.
De subwoofer zit inderdaad heel netjes in het reservewiel, alles is netjes weggewerkt
Integrated sound raadt aan om Loudness uit te zetten en de toonregeling nog iets bij te regelen via de radio (treble/bass). Ik vond de hoge tonen in eerste instantie ontzettend overheersen, maar de set moet ook ongeveer 150 uur inspelen volgens de documentatie.

Ik heb radio/usb nu meestal op treble -4 en Bass op 0, 1 of 2 staan en Loudness aan, afhankelijk van de muziekstijl. Ik ben zeer tevreden over de set. De muziek klinkt heel natuurlijk en de sub vult heel natuurlijk aan.

Ik heb deze week met een collega meegereden in zijn nieuwe A3 met Bang & Olufsen set, waarbij de subwoofer heel nadrukkelijk aanwezig is (ook vast wel zachter in te stellen). Het is appels met peren vergelijken, maar de sub stond hier zo door te dreunen dat het vermoeiend werd. Vervolgens in mijn Peug een hele verademing :).

De normale speakers komen goed mee, tot een volume of 25. Maar dit is al ontzettend hard, haha.
Bijkomend nadeel nu weer is dat er allerlei resonantie en trillingen in mijn deurpanelen zitten. (Na nog geen 7000 km ) Eens kijken of dat te (laten) verhelpen is door zaken vast te zetten.

Er is een verschil tussen de EBS oplossing (Heb ik zelf in bezit) en de integrated sound, en dat is volgens mij het volgende:

De EBS oplossing: Er wordt een extra versterker ingebouwd. Daarnaast wordt er een subwoofer ingebouwd welke een separate versterker heeft. De EBS versterker zend het LFE kanaal naar de EBS subwoofer die enkel de lage tonen weergeeft. De EBS subwoofer is een actieve subwoofer. Het voordeel is dus dat je een AB hebt, en op de subwoofer verschillende instellingen kan toepassen (crossover, gain, boost in bepaalde regio's, enzz). Voordeel is dat je de tonen voor de speakers in de auto in kan stellen op de tablet in de auto. De subwoofer kan je vervolgens apart instellen, en zelfs desgewenst kan uitschakelen. Daarnaast kan de sub op verschillende plekken worden ingebouwd (onder stoel, in kofferbak, in piepschuim reservewiel)

De Integrated sound oplossing; Er wordt 1 extra versterker ingebouwd, deze stuurt de speakers in de auto aan, en rechtstreeks de subwoofer in de kofferbak. De subwoofer heeft geen aparte versterkers en is dus een passieve subwoofer. De subwoofer kan niet apart ingeregeld worden. M.a.w hij speelt gewoon mee met de andere speakers. De subwoofer kan niet worden uitgeschakeld en heeft geen AB omdat hij geen aparte versterker heeft.
De sub kan alleen worden ingebouwd in reservewiel. Instellen van lage tonen kan enkel via tablet in dashboard (terwijl bij EBS de sub apart ingesteld kan worden)

Beide type oplossingen hebben andere mogelijkheden, en geluidsresultaten, en instelmogelijkheden. Iedereen kan dus zelf kiezen wat de beste oplossing lijkt. Ik heb zelf bewust voor de EBS oplossing gekozen. Bij beide oplossingen wordende standaard speakers niet vervangen.

VWB je resonanties. Je integrated sound oplossing is een aftermarket oplossing. Lijkt me gek dat jij de dealer nu gaat vragen om resonanties te verhelpen, terwijl dit geen officiële oplossing vanuit peugeot is.

308 ipv 207cc zei:
Wat ik me weer afvraag is wat bij keyless entry de (extra) functie van de kofferbakknop op de AB is. De klep springt niet open, dus je moet toch de rubber knop indrukken.

Gedachtehierbij is dat wanneer de auto op slot is, en jij bv iemand anders iets uit de kofferbak wil laten pakken, dat je enkel de kofferbak unlocked zonder toegang tot de rest van de auto te verschaffen.

Als de auto op slot is, en je hebt je keyless op zak. Dan kan je met de hand de koffer openen door onder het logo de koffer te openen.
Na dichtdoen van de koffer gaat hij niet automatisch op slot. Echter, er zit een extra knop op de kofferbak (onder de richel, helemaal rechts, vierkante knop), waarmee je zonder de ab, of portierhandels de koffer weer op slot kan doen. De kofferbak heeft dus een unlock en een lock knop.

Mcsluis zei:
sfs zei:

Er is een verschil tussen de EBS oplossing (Heb ik zelf in bezit) en de integrated sound, en dat is volgens mij het volgende:

De EBS oplossing: Er wordt een extra versterker ingebouwd. Daarnaast wordt er een subwoofer ingebouwd welke een separate versterker heeft. De EBS versterker zend het LFE kanaal naar de EBS subwoofer die enkel de lage tonen weergeeft. De EBS subwoofer is een actieve subwoofer. Het voordeel is dus dat je een AB hebt, en op de subwoofer verschillende instellingen kan toepassen (crossover, gain, boost in bepaalde regio's, enzz). Voordeel is dat je de tonen voor de speakers in de auto in kan stellen op de tablet in de auto. De subwoofer kan je vervolgens apart instellen, en zelfs desgewenst kan uitschakelen. Daarnaast kan de sub op verschillende plekken worden ingebouwd (onder stoel, in kofferbak, in piepschuim reservewiel)

De Integrated sound oplossing; Er wordt 1 extra versterker ingebouwd, deze stuurt de speakers in de auto aan, en rechtstreeks de subwoofer in de kofferbak. De subwoofer heeft geen aparte versterkers en is dus een passieve subwoofer. De subwoofer kan niet apart ingeregeld worden. M.a.w hij speelt gewoon mee met de andere speakers. De subwoofer kan niet worden uitgeschakeld en heeft geen AB omdat hij geen aparte versterker heeft.
De sub kan alleen worden ingebouwd in reservewiel. Instellen van lage tonen kan enkel via tablet in dashboard (terwijl bij EBS de sub apart ingesteld kan worden)

Beide type oplossingen hebben andere mogelijkheden, en geluidsresultaten, en instelmogelijkheden. Iedereen kan dus zelf kiezen wat de beste oplossing lijkt. Ik heb zelf bewust voor de EBS oplossing gekozen. Bij beide oplossingen wordende standaard speakers niet vervangen.

VWB je resonanties. Je integrated sound oplossing is een aftermarket oplossing. Lijkt me gek dat jij de dealer nu gaat vragen om resonanties te verhelpen, terwijl dit geen officiële oplossing vanuit peugeot is.

308 ipv 207cc zei:

Gedachtehierbij is dat wanneer de auto op slot is, en jij bv iemand anders iets uit de kofferbak wil laten pakken, dat je enkel de kofferbak unlocked zonder toegang tot de rest van de auto te verschaffen.

Als de auto op slot is, en je hebt je keyless op zak. Dan kan je met de hand de koffer openen door onder het logo de koffer te openen.
Na dichtdoen van de koffer gaat hij niet automatisch op slot. Echter, er zit een extra knop op de kofferbak (onder de richel, helemaal rechts, vierkante knop), waarmee je zonder de ab, of portierhandels de koffer weer op slot kan doen. De kofferbak heeft dus een unlock en een lock knop.

Hier heb je wat aan staat bij mijn weten nergens vermeld kan nu de sleutel in mijn zak laten ,mijn vorige auto ging als je de klep dicht deed weer op slot Thx

Hermann zei:
Hier heb je wat aan staat bij mijn weten nergens vermeld kan nu de sleutel in mijn zak laten ,mijn vorige auto ging als je de klep dicht deed weer op slot Thx

Doe eens gek, doe eens af en toe een leesteken en een nieuwe zin :p

NitroNL zei:
Hermann zei:

Doe eens gek, doe eens af en toe een leesteken en een nieuwe zin :p

Ik doe mijn best maar ik schrijf zoals ik praat alleen het praten gaat sneller als het schrijven

Maar ik vind het sluiten van de koffer met de knop rechts een goede oplossing,
trouwens de gehele auto gaat op slot als je de koffer open heb gehad en de deuren zitten nog niet op slot, prima zo

308 ipv 207cc zei:

Deze gedachte staat niet in de handleiding en lijkt me ook onzinnig.
a) Gooi de achterbankleuning plat en je bent ook in de rest van de auto.
b) Als ik die ander zo weinig vertrouw loop ik mee.

In Frankrijk is een speciale serie op de markt gezet, de Sensation.

https://www.feline.cc/news/3204-peugeot-308-sensation-serie-speciale/

28riiis.jpg

308 ipv 207cc zei:
308 ipv 207cc zei:

Totdat jij met een "C) Betere verklaring" komt, is dit voor mij een logische reden. Jij denkt wellicht teveel door. Vervang " iemand" door kinderen, soms wil je selectief zijn in toegang verschaffen. Het zijn allemaal beperkende maatregelen en geen voorkomende maatregelen. Jij beseft dat als de auto volledig op slot is, je nog steeds naar binnen kan? Een ruitje is zo ingetikt.

De Peugeot 308 SW Allure 2.0 HDI automaat staat sinds gister op de oprit. Gister een ritje gedaan van Apeldoorn naar Schiphol en weer terug. Tijdens het rijden de auto instellen is best lastig en niet aan te raden. Ik kom uit een VW Golf GTD DSG en heb de Peugeot uit de folder besteld dus ik was best nieuwsgierig naar motor en transmissie. De eerste 10 kilometer moest ik enorm wennen aan de traditionele automaat. Schakelen gaat heel soepel en minder schakelaar-achtig als de DSG bak. Maar op een gegeven moment ging bij mij het schakelaartje ook om. Het is een heel fijn schakelende, snelle automaat met mooi gekozen verzetten met een fijne sterke diesel die hem aandrijft. Ik heb het Denon systeem bijbesteld en het klinkt als een klok. In de Golf was een Dynaudio upgrade aanwezig en het Denon systeem klinkt gelijkwaardig. Door de grote auto klinken bassen wel veel minder dreunend. Een heel mooi uitgewogen pakket speakers die mij veel plezier gaan geven. 60.000 kilometer per jaar, iedere 30.000 een onderhoudsbeurt en verder wil ik de dealer hier in Apeldoorn niet nodig hebben. Alcantara bekleding is echt heel erg mooi. De zijkanten zijn van leer en de combinatie van Gris Artense met het donkergrijze Alcantara is een goeie combi. De rest is voor mij nieuw. Glazen dak, stationwagen, full led lampen ( echt enorm lichtbeeld , bijna wit licht ). Kenteken is 1-XFS-05, dus nog geen nieuwe combinatie op de plaat. Het officiële gedeelte door een hoes van de auto te trekken terwijl de verkoper een foto maakt is best grappig. Ik kreeg de foto mee in een handig hoesje. Pas net na m'n eerste koffie in 3 dagen besefte ik dat het een muismat was...

"De verkoopteller van de 308 hatchback en SW staat momenteel op meer dan 100.000 units, meer dan waarop Peugeot had gerekend"
Dat gaat serieus echt hard. Jammer hoopte toch in een soort exclusieve auto te gaan rijden, maar straks rijd iedereen ermee. Gelukkig is het wel een echt goede auto.

Johann@s zei:
De Peugeot 308 SW Allure 2.0 HDI automaat staat sinds gister op de oprit. Gister een ritje gedaan van Apeldoorn naar Schiphol en weer terug. Tijdens het rijden de auto instellen is best lastig en niet aan te raden. Ik kom uit een VW Golf GTD DSG en heb de Peugeot uit de folder besteld dus ik was best nieuwsgierig naar motor en transmissie. De eerste 10 kilometer moest ik enorm wennen aan de traditionele automaat. Schakelen gaat heel soepel en minder schakelaar-achtig als de DSG bak. Maar op een gegeven moment ging bij mij het schakelaartje ook om. Het is een heel fijn schakelende, snelle automaat met mooi gekozen verzetten met een fijne sterke diesel die hem aandrijft. Ik heb het Denon systeem bijbesteld en het klinkt als een klok. In de Golf was een Dynaudio upgrade aanwezig en het Denon systeem klinkt gelijkwaardig. Door de grote auto klinken bassen wel veel minder dreunend. Een heel mooi uitgewogen pakket speakers die mij veel plezier gaan geven. 60.000 kilometer per jaar, iedere 30.000 een onderhoudsbeurt en verder wil ik de dealer hier in Apeldoorn niet nodig hebben. Alcantara bekleding is echt heel erg mooi. De zijkanten zijn van leer en de combinatie van Gris Artense met het donkergrijze Alcantara is een goeie combi. De rest is voor mij nieuw. Glazen dak, stationwagen, full led lampen ( echt enorm lichtbeeld , bijna wit licht ). Kenteken is 1-XFS-05, dus nog geen nieuwe combinatie op de plaat. Het officiële gedeelte door een hoes van de auto te trekken terwijl de verkoper een foto maakt is best grappig. Ik kreeg de foto mee in een handig hoesje. Pas net na m'n eerste koffie in 3 dagen besefte ik dat het een muismat was...

We hebben zowat dezelfde auto besteld. Alleen heb ik geen Denon optie gekozen (waar ik inmiddels wel spijt van heb). Ik krijg de auto donderdag as.

PSA-rules zei:
Wederom goed nieuws:

Productie 308 omhoog; bron: Autovisie

Ga zo door Peugeot! (y)

Ook in China stijgt Peugeot (en Citroen) hard - moet de Europese 308 II nog geintroduceerd worden.

https://www.autonewschina.com/en/article.asp?id=12018

Zelfbewuste leeuw:
"Een diesel met extreem goede manieren (300 nm bij 1750 t/m) en een top vers.bak".

https://www.auto-motor-und-sport.de/bilder/peugeot-308-blue-hdi-120-loewe-mit-leistungsplus-8398655.html?fotoshow_item=1#fotoshow_item=0

Gisteren mijn SW BLE 1.6 opgehaald. Wat een top auto!!
Staat nu 494 km op de teller en is net afgesleept door de berger :-( De motor wilde niet aan slaan. Waarschijnlijk de brandstof pomp defect. Maandag naar de dealer voor een.vervangende auto.

:rolleyes:

De 2e in dit topic en ook meerdere met motorstoring melding:cry:
Maandag ff afbestellen die Franse meuk.

Mcsluis zei:
308 ipv 207cc zei:
308 ipv 207cc zei:

Totdat jij met een "C) Betere verklaring" komt, is dit voor mij een logische reden. Jij denkt wellicht teveel door. Vervang " iemand" door kinderen, soms wil je selectief zijn in toegang verschaffen. Het zijn allemaal beperkende maatregelen en geen voorkomende maatregelen. Jij beseft dat als de auto volledig op slot is, je nog steeds naar binnen kan? Een ruitje is zo ingetikt.

Het gaat mij niet om ruitjes intikken of zo, hou het bij het onderwerp: de functie op de AB van de achterklep bij keyless entry. Op mijn 207 sprong die vanzelf open als ik de knop ingedrukt hield. Dat vind ik een toegevoegde praktische functie, die ik vaak gebruikte als ik de handen vol had. Achterklep alleen optillen is makkelijker dan aan de onderkant met vingers moeten ontsluiten. Mag dit onder "c" vallen?

308 ipv 207cc zei:
Mag dit onder "c" vallen?

Nee sorry.. :D , we zijn namelijk op zoek naar een reden van die knop op de AB bij de 308. Aangezien de koffer niet openspringt bij de 308 met dei knop (enkel unlocked) , kan dat niet de reden zijn van deze functie op de AB. Wat jij beschrijft is dus meer een wens.

MOTORHEAD83 zei:
Gisteren mijn SW BLE 1.6 opgehaald. Wat een top auto!!
Staat nu 494 km op de teller en is net afgesleept door de berger :-( De motor wilde niet aan slaan. Waarschijnlijk de brandstof pomp defect. Maandag naar de dealer voor een.vervangende auto.

Weer een bericht van een 308 met een storing. Begin me nu toch een beetje zorgen te maken, na een paar jaar VAG ellende heb ik echt geen zin in wéér een auto met allerhande storingen.

Ik ben nu inmiddels 2 maanden in bezit van een Peugeot 308 Allure 1.6 Blue HDI hatchback, na de eerste dag te zijn afgesleept door een niet goed bevestigde turbo aansluiting heb ik afgelopen vrijdag het 2de grote probleem gehad. De pomp van de Add Blue tank kapot, gelukkig hebben ze deze van de demo auto afgehaald zodat ik de zelfde avond toch nog op vakantie kon gaan met mijn auto. Verder ook al kleinere probleempjes gehad, o.a. verkeerde armsteun ingebouwd (geen lederen exemplaar), rammeltjes in de deurpanelen.

Dit alles na 2 maanden en 15.000 km op de teller, ik hoop toch dat ik nu toch eindelijk probleem vrij kan gaan rijden. Mijn vorige auto (Peugeot 308 1.6 e-hdi, voorloper van het huidige model). Heb ik in 2 jaar en 4 maanden probleemloos naar de 200.000 km gereden, dus het kan wel met een Peugeot. ;)

Mcsluis zei:
308 ipv 207cc zei:

Nee sorry.. :D , we zijn namelijk op zoek naar een reden van die knop op de AB bij de 308. Aangezien de koffer niet openspringt bij de 308 met dei knop (enkel unlocked) , kan dat niet de reden zijn van deze functie op de AB. Wat jij beschrijft is dus meer een wens.

Eerder een gebrek. Een klasse hoger met een functie minder vind ik een achteruitgang.

308 ipv 207cc zei:
Mcsluis zei:
308 ipv 207cc zei:

Eerder een gebrek. Een klasse hoger met een functie minder vind ik een achteruitgang.

Er is ook niet bekend of dit in te stellen is net zoals bij vag-com althans volgens de dealer Nefkens waar ik mijn auto vandaan heb,
ze zijn niet echt getraind op de vragen van klanten.dat er ook een lock knop op zit heb ik via dit forum,staat ook niet in het boek.

Nou ja, Nefkens is natuurlijk wel groot.. De ene vestiging hoeft de andere niet te zijn natuurlijk.

Naar mijn indruk worden de VAG-COM updates en instellingen ook via de merk/type forums gedeeld..
Je hebt natuurlijk maar een paar 'hardcore techneuten' nodig die het leuk vinden die kennis te delen..

Kilometervreter2014 zei:
Ik ben nu inmiddels 2 maanden in bezit van een Peugeot 308 Allure 1.6 Blue HDI hatchback, na de eerste dag te zijn afgesleept door een niet goed bevestigde turbo aansluiting heb ik afgelopen vrijdag het 2de grote probleem gehad. De pomp van de Add Blue tank kapot, gelukkig hebben ze deze van de demo auto afgehaald zodat ik de zelfde avond toch nog op vakantie kon gaan met mijn auto. Verder ook al kleinere probleempjes gehad, o.a. verkeerde armsteun ingebouwd (geen lederen exemplaar), rammeltjes in de deurpanelen.

Dit alles na 2 maanden en 15.000 km op de teller, ik hoop toch dat ik nu toch eindelijk probleem vrij kan gaan rijden. Mijn vorige auto (Peugeot 308 1.6 e-hdi, voorloper van het huidige model). Heb ik in 2 jaar en 4 maanden probleemloos naar de 200.000 km gereden, dus het kan wel met een Peugeot. ;)

Mijn probleempjes :

Rammel in de deurpanelen.... Ik wordt er helemaal gek van.
Ben er wel achter dat het (bij mij dan) te maken heeft met de elektrische raambediening.
Als het weer eens heel erg wordt druk ik de ramen een centimeter naar beneden en weer naar boven.
Dan is het even weg.

In de ophanging zit een flinke "klonk" als je van een heuvel afgaat.
Alsof de schotel van de veer loszit. Dealer kan niets vinden.

Toen de auto terug was voor de veren hebben ze ook nog gekeken naar de armsteun.
Schiet bij de minste aanraking naar achteren. Totaal onbruikbaar.
Bij een eerder bezoek al gemeld en de monteur wilde er naar kijken.
Nu zeggen ze toch dat alle auto's in de showroom er last van hebben en ze dus
niets kunnen doen omdat peugeot het dan een product eigenschap zal vinden.

Ik heb nu de "tuinslang modificatie" gedaan. o_O

Ik dacht afgelopen weekend ff de auto door de wasstraat te trekken.
We hebben zo'n automatische waar je op een soort lopende band wordt gezet.

Instructies:
Motor uit, Sleutel in het slot laten.

Dus ik doe dat.. trekt hij gelijk de automatische handrem aan... kun je dat ergens uitzetten?
Ook de spiegels klapten in en ik denk dat die juist gewoon uit moeten staan.

HanTheMan zei:

Instructies:

Dus ik doe dat.. trekt hij gelijk de automatische handrem aan... kun je dat ergens uitzetten?

Herkenbaar, mijn oplossing was dan maar start/stop systeem te gebruiken aan begin van de wasstraat.
Echter valt mij met dat systeem iets op, na een x periode start hij de motor toch weer automatisch. Soms is dat na 40 seconden, soms na twee minuten. Hoort dat zo, wellicht omdat alle andere voorzieningen in de auto wel doordraaien (radio/airco), of omdat de motor bijvoorbeeld te kort wordt. Of moet het systeem gewoon uit blijven, en pas starten als ik de koppeling indruk?

308 ipv 207cc zei:

Eens, zoals jij dit beschrijft had ik het wel een logische en handige functie gevonden.

Wat is dit precies? Merk zelf idd dat de armsteun wel erg makkelijk verschuift.

Mcsluis zei:
HanTheMan zei:

Instructies:

Herkenbaar, mijn oplossing was dan maar start/stop systeem te gebruiken aan begin van de wasstraat.
Echter valt mij met dat systeem iets op, na een x periode start hij de motor toch weer automatisch. Soms is dat na 40 seconden, soms na twee minuten. Hoort dat zo, wellicht omdat alle andere voorzieningen in de auto wel doordraaien (radio/airco), of omdat de motor bijvoorbeeld te kort wordt. Of moet het systeem gewoon uit blijven, en pas starten als ik de koppeling indruk?

308 ipv 207cc zei:

Eens, zoals jij dit beschrijft had ik het wel een logische en handige functie gevonden.

Wat is dit precies? Merk zelf idd dat de armsteun wel erg makkelijk verschuift.

Zit er voor de spiegels geen knopje op de deur waarmee je juist expliciet inklapt of uitklapt? Kan het me niet meer herinneren van de proefrit. Dat doe ik in elk geval als ik de straat in ga met mijn Megane.

Dat de motor na verloop van tijd juist weer inschakeld lijkt me inderdaad een feature. Start/stop-systeem is juist gemaakt voor korte onderbrekingen. Na verloop van tijd zal het systeem toch de stroomvoorzieningen op orde willen houden.

@sfs: Dank voor de info over de integrated set ! Klinkt ieder geval hoopvol! Ik heb een vraag uitstaan bij ze voor een luistersessie voordat ik daadwerkelijk overga tot aanschaf.

@ramdb: voor mijn 308 niet-SW

Mcsluis zei:
HanTheMan zei:

Instructies:

(..)

Sleutel uit contact hoeft toch niet? Bij Keyless systeem zelf onmogelijk..
Als de motor maar uit staat en op contact 0.. Een regensensor werkt toch niet op basis van een sleutelbaard in contactslot?
Vermoedelijk is dat een extra 'veiligheid' voor mensen die tussendoor de motor / contact aanzetten en dan alsnog de regensensor aanfloept.
Als je daar zelf op bedacht bent, lekker sleutel laten zitten.

Stop/Start systeem werkt inderdaad met bepaalde parameters.. Als jij de wasstraat binnenrijdt met airco op standje MAX COOL.. en de S/S gaat in werking.. dan is die kou al snel niet meer waarneembaar in de auto en dus zal de 'leeuwen computer' de motor inschakelen om het gewenste temperatuurniveau in te stellen..

Doe je hetzelfde bij 22 graden.. zal motor langer uitblijven, vermoed ik.

----

Ik zag vanochtend een nagelnieuwe 308 SW op een parking staan.. Vroeg mij stiekem toch af of die al een motorstoring te pakken had:)

---

Introductie van 'actiemodel' snap ik niet.. Dat zal toch niet om de verkoopdoelstellingen te doen zijn? Daarbij, de actienaam is binnen PSA toch meer gebruikt bij modellen die juist geholpen moesten worden met het verlengen van hun levenscyclus..:(

Mcsluis zei:

.

Momenteel rij ik in een PSA product wat bij een stop inderdaad stopt en binnen 5 seconden weer aanslaat (voet blijft op rem, semi automaat).
Heel bijzonder, vooral als je ergens stopt om echt te stoppen. In de tussentijd dat je de sleutel wilt omdraaien start ie weero_O

HanTheMan zei:

Instructies:

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er tegenwoordig nog bij een wasstraat met lopende band staat aangegeven, dat je je motor uit moet zetten. Niet nadat 8 jaar geleden het start-stop systeem en de elektrische handrem hun introductie deden. Dat heeft niets met de 308 te maken, dat hebben de helft van alle jonge auto's. Vóór het inrijden van de wasstraat het start-stop systeem en automatisch wissen de-activeren, en de motor stationair laten draaien. Resultaat: geen automatische handrem die aantrekt, geen wissers die zwiepen en geen spiegels die inklappen.

NitroNL zei:
HanTheMan zei:

Instructies:

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er tegenwoordig nog bij een wasstraat met lopende band staat aangegeven, dat je je motor uit moet zetten. Niet nadat 8 jaar geleden het start-stop systeem en de elektrische handrem hun introductie deden. Dat heeft niets met de 308 te maken, dat hebben de helft van alle jonge auto's. Vóór het inrijden van de wasstraat het start-stop systeem en automatisch wissen de-activeren, en de motor stationair laten draaien. Resultaat: geen automatische handrem die aantrekt, geen wissers die zwiepen en geen spiegels die inklappen.

Vind het met mijn huidige Passat ook altijd een uitdaging en heeft me de eerste paar keren ook wel wat zweten gekost, maar zoals je zegt; Wasstraat inrijden, start/stop uit, ruitenwissers op standje uit, hill hold assist uit en lekker stationair laten lopen (voor het geval dat...). Komt alles goed!!!

Update bij de dealer gevraagd; Besteld in de eerste week van juni, verwachte leverdatum is in de week van 8 september (week 37).

Vanochtend een update van de dealer gehad. De brandstofpomp was idd kapot. Deze is vandaag gemonteerd. Bij de montage van de pomp kwamen ze er achter dat de dieseltank vacuüm is getrokken en deze dus ook vervangen moet worden. morgen kan ik mijn SW BLE 1.6 HDI weer ophalen. Tot die tijd rijdt ik in een 1.2 thp première SW. Ik moet zeggen dat rijd ook erg goed.

https://www.autobild.de/artikel/peugeot-308-hyundai-i30-opel-astra-renault-megane-kompakte-kombis-im-vergleich-5224000.html

Kop Duitse artikel Autobild:
"Peugeot verslaat ze allemaal"

Geteste SW:
"Fijne combi"
"De werkelijk zeer geslaagde 308 bevestigt Peu's trend naar boven"
"Top weggedrag, handig, lichtvoetig, stuurt prettig, erg zuinig, stil & soepel, ruimste van allemaal, puike bak"

Is dit een SW BLE? Ik vraag dit omdat ik geen electronische hadndrem zie en de middenconsole in een HB BLP er dus veel strakker uitziet. Wel gave stoelen. Heb je dan ook een zwarte 308, want zwart met rood staat perfect.

E-One zei:
Is dit een SW BLE? Ik vraag dit omdat ik geen electronische hadndrem zie en de middenconsole in een HB BLP er dus veel strakker uitziet. Wel gave stoelen. Heb je dan ook een zwarte 308, want zwart met rood staat perfect.

Ja, een BLE SW. Je hebt gelijk v.w.b. de handrem e.d. Helaas moet ik van mijn werkgever een SW BLE rijden, anders was ik zeker voor een Allure gegaan.

De auto is Dark Blue, i.m.o. ook mooi met het rode leer. Als je goed kijkt op de foto zie je net de rand van de deur in deze kleur. In de zon is deze blauwe metallic bijzonder goed te zien! Ik durfde de gok wel aan. De eerste 308 SW met rood leer in NL volgens mijn dealer!

Terug
Bovenaan