sfs
Net ingestapt
Even een reactie over o.a. de Integrated set.
Ik was volgens mij de eerste in dit topic die over deze oplossing begon en ik heb deze set nu ook in de auto (308 BLE H
.
De subwoofer zit inderdaad heel netjes in het reservewiel, alles is netjes weggewerkt
Integrated sound raadt aan om Loudness uit te zetten en de toonregeling nog iets bij te regelen via de radio (treble/bass). Ik vond de hoge tonen in eerste instantie ontzettend overheersen, maar de set moet ook ongeveer 150 uur inspelen volgens de documentatie.
Ik heb radio/usb nu meestal op treble -4 en Bass op 0, 1 of 2 staan en Loudness aan, afhankelijk van de muziekstijl. Ik ben zeer tevreden over de set. De muziek klinkt heel natuurlijk en de sub vult heel natuurlijk aan.
Ik heb deze week met een collega meegereden in zijn nieuwe A3 met Bang & Olufsen set, waarbij de subwoofer heel nadrukkelijk aanwezig is (ook vast wel zachter in te stellen). Het is appels met peren vergelijken, maar de sub stond hier zo door te dreunen dat het vermoeiend werd. Vervolgens in mijn Peug een hele verademing
.
De normale speakers komen goed mee, tot een volume of 25. Maar dit is al ontzettend hard, haha.
Bijkomend nadeel nu weer is dat er allerlei resonantie en trillingen in mijn deurpanelen zitten. (Na nog geen 7000 km ) Eens kijken of dat te (laten) verhelpen is door zaken vast te zetten.
Of het logisch is dat er een dikke mat over de subwoofer wordt gelegd vraag ik me wel een beetje af. Ik wil nog eens proberen om de vloermat uit de kofferbak te halen om te kijken hoe de subwoofer dan klinkt. Dit is wel een verschil met de EBS, deze wordt onder de stoel of in de bagageruimte geplaatst. De Integrated Sound kost je geen bagageruimte en kan je ook niet beschadigen. Oja, en de losse bedieningsknop waar ik over heeft gelezen heb bij EBS, heeft de Integrated Sound niet.
En over het tinten van de zijruiten: ik ben ook benieuwd. Door slordigheid van Leaseplan is dit per ongeluk niet overgenomen van de offerte op het bevestigingsformulier. Het was mij ook niet opgevallen totdat ik de auto ging ophalen. Maar ook de Ligne S instap lijsten (met oplichtend S logo) zijn uiteindelijk de Ligne S sideskirts geworden vanwege verwarring in bestelcodes/namen. Deze vind ik wel super strak staan (hoogglans zwart op een witte 308). Ook heb ik gekozen voor de Ligne S spiegelkappen (zwart met een rode rand). In plaats van andere spiegelkappen, zijn dit dunne spiegelkappen wat ze op de originele geplakt hebben. Aan de zijkanten zijn nog witte randjes van de witte spiegelkappen te zien. Dit is toch wel een aanfluiting voor 150 euro. Wil je zwarte spiegelkappen? Laat deze dan gewoon vervangen door originele zwarte spiegelkappen van een zwarte 308.
Als laatste een vraag: iemand al met het handje de auto gewassen met de (keyless entry) sleutel in je zak? Bij mij ging daardoor constant de auto op slot/van slot. Zelfs zonder de auto aan te raken.
Ik was volgens mij de eerste in dit topic die over deze oplossing begon en ik heb deze set nu ook in de auto (308 BLE H
De subwoofer zit inderdaad heel netjes in het reservewiel, alles is netjes weggewerkt
Integrated sound raadt aan om Loudness uit te zetten en de toonregeling nog iets bij te regelen via de radio (treble/bass). Ik vond de hoge tonen in eerste instantie ontzettend overheersen, maar de set moet ook ongeveer 150 uur inspelen volgens de documentatie.
Ik heb radio/usb nu meestal op treble -4 en Bass op 0, 1 of 2 staan en Loudness aan, afhankelijk van de muziekstijl. Ik ben zeer tevreden over de set. De muziek klinkt heel natuurlijk en de sub vult heel natuurlijk aan.
Ik heb deze week met een collega meegereden in zijn nieuwe A3 met Bang & Olufsen set, waarbij de subwoofer heel nadrukkelijk aanwezig is (ook vast wel zachter in te stellen). Het is appels met peren vergelijken, maar de sub stond hier zo door te dreunen dat het vermoeiend werd. Vervolgens in mijn Peug een hele verademing
De normale speakers komen goed mee, tot een volume of 25. Maar dit is al ontzettend hard, haha.
Bijkomend nadeel nu weer is dat er allerlei resonantie en trillingen in mijn deurpanelen zitten. (Na nog geen 7000 km ) Eens kijken of dat te (laten) verhelpen is door zaken vast te zetten.
Of het logisch is dat er een dikke mat over de subwoofer wordt gelegd vraag ik me wel een beetje af. Ik wil nog eens proberen om de vloermat uit de kofferbak te halen om te kijken hoe de subwoofer dan klinkt. Dit is wel een verschil met de EBS, deze wordt onder de stoel of in de bagageruimte geplaatst. De Integrated Sound kost je geen bagageruimte en kan je ook niet beschadigen. Oja, en de losse bedieningsknop waar ik over heeft gelezen heb bij EBS, heeft de Integrated Sound niet.
En over het tinten van de zijruiten: ik ben ook benieuwd. Door slordigheid van Leaseplan is dit per ongeluk niet overgenomen van de offerte op het bevestigingsformulier. Het was mij ook niet opgevallen totdat ik de auto ging ophalen. Maar ook de Ligne S instap lijsten (met oplichtend S logo) zijn uiteindelijk de Ligne S sideskirts geworden vanwege verwarring in bestelcodes/namen. Deze vind ik wel super strak staan (hoogglans zwart op een witte 308). Ook heb ik gekozen voor de Ligne S spiegelkappen (zwart met een rode rand). In plaats van andere spiegelkappen, zijn dit dunne spiegelkappen wat ze op de originele geplakt hebben. Aan de zijkanten zijn nog witte randjes van de witte spiegelkappen te zien. Dit is toch wel een aanfluiting voor 150 euro. Wil je zwarte spiegelkappen? Laat deze dan gewoon vervangen door originele zwarte spiegelkappen van een zwarte 308.
Als laatste een vraag: iemand al met het handje de auto gewassen met de (keyless entry) sleutel in je zak? Bij mij ging daardoor constant de auto op slot/van slot. Zelfs zonder de auto aan te raken.