Peugeot 308 (SW p. 26)

Mooie bak E-one! :)
Ben erg benieuwd hoe je hem nu vind.
Morgen om 16:00 kan ik mijn bolide ophalen.. helaas niet met die prachtige velgen die jij hebt maar dat mag de pret niet drukken.

Mijn 308 HB BLP is ook binnen, vanmiddag gelost bij de dealer.

10443457_466019820198941_1025397723079669408_n.jpg

10447644_466019850198938_2277942399738621262_n.jpg

Aanduiding BlueHDi zit er wel op:

10511093_466019863532270_5281111490267022056_n.jpg

Bij aflevering zullen de 17 inch Rubis velgen erop zitten en zal hij er zo uit zien:

10406759_457723307695259_2007352051174296022_n.jpg

Deze week voor het eerst een 308 SW in het wild gezien, sterker nog 2. Op de A28 bij Zwolle kwam ik de eerste tegen, een rode. Ter hoogte van Hoogeveen kwam ik iets later de tweede tegen, een zilvere 308 SW. En kwam de rode erachter rijden. Apart gezicht, 2 achter elkaar.

Zelf moet ik nog even geduld hebben. Levering half augustus.

Maar nu de vraag. Net geïnformeerd of ik nog leer kan toevoegen en dat kan. Alleen waar vind ik de kleuren? Het word leer van DK Schweizer, achteraf inbouw dus. Zijn er ergens online de kleur optie's te zien? Normaal zou ik naar de dealer gaan, maar keuze dealer is door de leasemaatschappij gemaakt en een goede 100 km verderop. Op de website van DK Schweizer zie ik wel voorbeelden, maar geen kleurenstaal.

Alvast bedankt.

Tweewout zei:
Vandaag dan eindelijk mijn Gris Aluminium 308 SW Blue HDI opgehaald met achteraf ingebouwd leer (donkerbruin met zwarte stiksels). Hierbij wat foto's

2w7k5ro.jpg

egq2c0.jpg

2lc5q9x.jpg

2n8bu68.jpg

Gefelicitaart Tweewoud, mooi frisse combinatie met dat Gris Aluminium. Ik mag nog een poosje wachten, de Focus doet nog trouw dienst..., dus heb geduld...

Fraaie bekleding heb je erin. Hoe bevalt trouwens het panoramadak ? Of was je die lichtkoepel al gewend uit vorige auto?

@ffocus08 ja ik vindt hem in gris aluminium mooier dan ik had verwacht. Het is bij ons de verplichte kleur dus moest deze kleur nemen maar het staat hem goed, zeker met de bruine bekleding. Bekleding vindt ik ook erg mooi geworden, met de verticale stiksels enzo. Had in mijn vorige auto geen panoramadak dus het is nieuw voor mij maar wat een extra licht. Het geeft een groot en ruimtelijk gevoel. Het mooie is dat hij doorloop tot achter de achterbank dus de kids vinden het ook helemaal geweldig!

Vandaag ruim 500km gereden. meest snelweg, maar ook wat binnenwegen en bebouwde kom.
Netjes aan de toegestane snelheid gehouden (cc op 125 waar 120 mag = 122 echte km) en 130 waar dat mag. Gemiddelde snelheid 83 km/u. Verbruik 1 op 24,3.
De teller staat nu net over 2000 km. Tot nu toe zeer tevreden over rijkwaliteit, comfort en verbruik. Navigatie af en toe niet nauwkeurig en ook niet helemaal up to date.
Bij de dealer connect apps nagevraagd. Ook die was verbaasd dat connect apps in NL nog niet leverbaar is. Zou half juli pas geïntroduceerd worden. Ook de prijs is nog niet bekend.

Met een beetje geluk wordt vandaag of begin volgende week mijn auto besteld via de LM.
Dan start het wachten op het volgende:

308SW Allure 2.0 BlueHDi, 150pk, automaat
met,
Denon HiFi geluidsysteem
CD-speler
Glazen dak en extra getinte ruit achterklep
Vernis metaallak Rick Oak
Pack Securité
Keyless Entry & Start
Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
Trekhaak afneembaar 7 polig

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik 'm kan rijden.

Even voor de mensen met elektrische stoelverstelling voor de bestuurdersstoel met geheugenfunctie, mijn dealer heeft een bevestiging gehad van Peugeot NL dat de geheugen functie alleen voor de stoel is en niet voor de spiegels helaas. Het staat wel in het instructieboekje maar dat is een fout, op de prijslijst staat het wel juist vermeld.

Jammer maar helaas, ik had het wel erg fijn gevonden als dit wel het geval was geweest.

"Ik, en de derde dag in een 308 HB BLP 14% dieseltje"

Teller staat pas op 250km en dus is mijn rijervaring nog minimaal, maar ik kan nu al zeggen dat ik 200% op vooruitga en weer 'heerlijk' een duwtje in mijn rug krijg als ik gas geef. Dit was minimaal (eigenlijk '0') in mijn Nissan QQ (benzine 116pk) en heb ik nu weer terug (en 10l meer kofferbak + 14% ipv 20%).

Dat 'kleine stuur' is helemaal mijn ding en de Allure Premium stoelen (zonder zweetleer :) ) zijn heerlijk en je kijkt makkelijk over het stuur op je tellers e.d. Dit kan ik wel stellen na 250km.

De adaptive cruise control is echt minder 'handig' als je hem op 2sec (default) laat staan, maar zoals bekend is dit niet permanent aan te passen (wel de kans op aanrijding waarschuwing).

Ik had het Thema van de 'Ipad-in-de-middenconsole' aangepast naar het andere beschikbare thema, maar die is niet prettig, want heeft gebogen zijkanten.

Nu nog flitsers invoeren. Er is geen Nederlandse equivalent van de van Peugeot.be site? Zie: https://nl.services.peugeot.be/flitspaallocaties/

Maar voor Nederland kom je uit bij de services site van Peugeot. In de Mei/Juni versie van Alert Zone NL (8 Euro) zitten de flitspalen muv die van Frankrijk (dat mag niet):
https://peugeot.navigation.com/EE_2014/7--Touchscreen-tablet-Peugeot-Alert-Zone-Mei-Juni-2014/peugeot-eu/product/E4752011439036/nl_NL/EUR/

Installatiehandleiding Alert Zones NL

De DVD schermen in de hoofdsteunen heb ik gisteravond eens nader bekeken en zien draaien. De DVD speler is gemonteerd in het dashboardkastje en de afstandbediening werkt met gesloten deurtje prima vanaf de achterbank. Ik maak altijd een DVD met 5x een AVI film erop voor de kids dus ik hoef niet continu te wisselen, wat ze in mijn vorige auto zelf konden doen. Ze zijn nu wel verplicht om allebei dezelfde film te kijken dus dat geeft soms strijd.

De EBS subwoofer zit in de kofferbak en dat geeft een prima Bass beleving. De dealer heeft hem ook gekalibreerd dus het staat al aardig goed zo. Uiteraard is de geluidskwaliteit wanneer je afpeelt van USB veel mooier/helderder dan de FM radio ansich. DAB+ is niet te gebruiken.

Het dakraamscherm is echt heel mooi licht doorlatend, maar de warmte en zonnestraling komen er niet door. Dit geeft ook bij een gesloten scherm nog een ruimtegevoel (door het licht) en dat was in mijn Nissan QQ niet het geval, want dan sloot je het dak met een 'dicht' scherm. Als je begrijpt wat ik bedoel. :T

De Full LED koplampen zijn echt gaaf en geven een helder wit zicht. Ziet er ook echt Premium segment uit en dat in combinatie met de follow-me- en instapverlichting (onder de spiegels) is dat een leuke gimmick. De achterlichten zijn ook mooi van vorm en stralen iets van een 'gloed' uit.

Ik (en het gros hier) gaan plezierige km's beleven in deze wagens (HB of SW) en zeker in combinatie met de Euro6 14% diesel die echt top is (mede door de 300Nm) ook onderin/laag in de toeren.

Kilometervreter2014 zei:
Even voor de mensen met elektrische stoelverstelling voor de bestuurdersstoel met geheugenfunctie, mijn dealer heeft een bevestiging gehad van Peugeot NL dat de geheugen functie alleen voor de stoel is en niet voor de spiegels helaas. Het staat wel in het instructieboekje maar dat is een fout, op de prijslijst staat het wel juist vermeld.

Jammer maar helaas, ik had het wel erg fijn gevonden als dit wel het geval was geweest.

Dat is natuurlijk ook een manier om onder je verplichting uit te komen. Bij elk ander merk zit de spiegelstand wel aan het geheugen van de stoel gekoppeld. De DAB radio staat ook al als "fout" in het boekje.

Zo, net gebeld, m'n rouge rubi 308 SW 1.6 BlueHDI 120 BLE (14%) komt er volgende week ook aan, hehe, blij toe.
Vorig jaar november al ongezien laten bestellen, na 'n proefrit in 'n sedan.
Ben heel benieuwd, zal het eind volgende week wel laten weten.

Succes en plezier met de karretjes, eenieder.

308 ipv 207cc zei:
Bij elk ander merk zit de spiegelstand wel aan het geheugen van de stoel gekoppeld.

Bij mijn 607 van 2005 zat het in ieder geval wel. Vreemd dan dat het nu bijna 10 jaar later opeens weer weggelaten wordt.

peu sjoo zei:
Da's knap, een sedan. ;)

peu sjoo zei:
Zo, net gebeld, m'n rouge rubi 308 SW 1.6 BlueHDI 120 BLE (14%) komt er volgende week ook aan, hehe, blij toe.
Kijk, nog meer Rouge Rubi rijders. Heb deze week de bestelling gedaan voor dezelfde uitvoering.

Ja hoor ook hier staat de 308 eindelijk voor de deur.

New car by hvoostende, on Flickr

New car by hvoostende, Hey handen van die verse lak ma! ;)

Impressies na het eerste uurtje.
Man wat zitten die stoelen toch fijn! ik ben wel echt blij met mijn zweetleer keuze ;) (voelt trouwens absoluut niet te warm aan).
En die massagefunctie... lol ik had een trilfunctie verwacht maar je voelt toch echt een massageachtige beweging.

Ik ben het met Eone eens.. die motor is een grote vooruitgang ik had hiervoor een Opel Astra 100pk EcoFlex dit is echt een wereld van verschil.
Het kleine stuurtje voelt heel fijn aan.

Vraagje: als ik mijn iPhone5s koppel kan ik niet Internet aanzetten dan geeft hij een fout. iemand een idee hoe dit zit?

Is nou serieus de middenarmsteun niet met leer bekleed bij een volledig affabriek leren interieur?

Poekoek zei:
Is nou serieus de middenarmsteun niet met leer bekleed bij een volledig affabriek leren interieur?
Nee zie je niet goed, komt door de foto maar is gewoon allemaal met leer bekleed.

Trouwens ik mis op de ACCESSOIRES lijst nog iets...geen showstopper maar toch. Ik had nog wel graag alu pedalen willen hebben.

Voorbeeld in een 208:

Foto-TBPCMNC8-D.jpg

Zal dit setje voor de 207 ook passen op de 308?
eBay 207 Alu Set

Of via AliExpress
Slechts 16 Euro: Pedals-Pads-4-Peugeot-206-206CC-207

Moet denk ik wel een 'echte' 308 variant hebben, want die 207/208 pedals zijn qua vorm toch verschillend.
Alu Pedal pad Kit 308 (uit Taiwan)

of deze met (unofficial) 'peugeot' als inleg:
Alu Pedal pad Kit 308 (peugeot inleg)

ron.kraaijkamp zei:
Met een beetje geluk wordt vandaag of begin volgende week mijn auto besteld via de LM.

met,
Denon HiFi geluidsysteem
CD-speler
Pack Securité
Keyless Entry & Start

Ik heb ongeveer dezelfde auto besteld. Alleen in Gris Artense en met 18 inch wielen en stoelen met massage. Ergens eind maart besteld en de dealer bevestigd dat ie week 29 bij hun afgeleverd wordt. Waarschijnlijk week 30 rijden. Ben echt heel benieuwd. Rij nu een Golf GTD met DSG automaat, 3 jaar lang probleemloos en met plezier in gereden. Hij staat nu op bijna 190.000 kilometer maar rijdt nog als nieuw.

Worden bij peugeot alleen de stoelen met leder bekleed als je dit achteraf laat doen? Zou mooi zijn als ze ook gelijk alle mogelijke interieur delen bekleden. Heeft iemand ervaring?

HanTheMan zei:
Poekoek zei:
Nee zie je niet goed, komt door de foto maar is gewoon allemaal met leer bekleed.

Gelukkig maar :)

@ ricksen87: als je her en der in dit topic zou kijken had je kunnen zien dat bijv. ook deurpanelen en middenarmsteunen bekleed zijn.

Johann@s zei:
ron.kraaijkamp zei:

met,
Denon HiFi geluidsysteem
CD-speler
Pack Securité
Keyless Entry & Start

Ik heb ongeveer dezelfde auto besteld. Alleen in Gris Artense en met 18 inch wielen en stoelen met massage. Ergens eind maart besteld en de dealer bevestigd dat ie week 29 bij hun afgeleverd wordt. Waarschijnlijk week 30 rijden. Ben echt heel benieuwd. Rij nu een Golf GTD met DSG automaat, 3 jaar lang probleemloos en met plezier in gereden. Hij staat nu op bijna 190.000 kilometer maar rijdt nog als nieuw.

Voor mij staat sinds eind april ook een SW 2.0 HDI automaat in bestelling. Heb nog niet meer details mbt levering ontvangen dan ergens in augustus. Lijkt dan ook wel te gaan lukken gezien hij een maand later dan die van jou het bestelproces in is gegaan. Fingers crossed..

Heb nu ook een Golf (Variant) met DSG. Bevalt erg goed, 4 jaar probleemloos in gereden. Peugeot heeft dus nog wel wat te bewijzen de komende 5 jaar...

Bij mijn dealer zijn trouwens vorig weekend van 8 gloednieuwe auto's (waaronder een aantal 308's) de banden incl. velgen gestolen. Ze troffen de auto's aan met de remschijven op bakstenen...

Banden onder 308SW 17"

Vanaf de fabriek komen de SW's met verschillende banden (Goodyear, Michelin, Dunlop).
Welke zijn te prefereren...? Ervaringen?

MNJW zei:
Johann@s zei:
ron.kraaijkamp zei:

met,
Denon HiFi geluidsysteem
CD-speler
Pack Securité
Keyless Entry & Start

Voor mij staat sinds eind april ook een SW 2.0 HDI automaat in bestelling. Heb nog niet meer details mbt levering ontvangen dan ergens in augustus. Lijkt dan ook wel te gaan lukken gezien hij een maand later dan die van jou het bestelproces in is gegaan. Fingers crossed..

Mijn eind februari bestelde 2.0 SW automaat, Gris Artense, 17 inch, Allure wordt in wk 30 verwacht bij de dealer. Dit was wk 29. Tja de 14% rijders krijgen voorrang....

peu sjoo zei:
Ben heel benieuwd, zal het eind volgende week wel laten weten.

Succes en plezier met de karretjes, eenieder.

foto's want zo krijg ik hem ook alleen mat premium stoelen
ben echt benieuwd en ook ik kan niet wachten deze schitterende auto te berijden

its_me_leon zei:
MNJW zei:
Johann@s zei:
ron.kraaijkamp zei:

met,
Denon HiFi geluidsysteem
CD-speler
Pack Securité
Keyless Entry & Start

Mijn eind februari bestelde 2.0 SW automaat, Gris Artense, 17 inch, Allure wordt in wk 30 verwacht bij de dealer. Dit was wk 29. Tja de 14% rijders krijgen voorrang....

De levering van de automaat voor week 30 zou ik nog maar even navragen.
Volgens mijn dealer, word de automaat pas geproduceerd van augustus.....helaas, de mijne zou in juni komen, werd juli, nu pas na augustus....

Net een belletje gehad van de dealer...

Mijn half februari bestelde 308SW Premiere 1.2 e-THP 130pk in de kleur Rich Oak is vandaag bij hun binnengerold.
Maandag kenteken aanvragen en dan vrijdagmiddag de afspraak om de auto op te halen.

Morgen maar eens even langsrijden en kijken of ik al wat plaatjes kan schieten ;)

peu sjoo zei:
Gilletti zei:
Da's knap, een sedan. ;)
Oke oke, coupe dan, niet beledigd zijn, hoor!

Sedan is correct hoor! Het is een Nederlandse afwijking om een hatchback niét als sedan te beschouwen. Waar Gilletti op zinspeelt is een notchback sedan, de 308 is een hatchback sedan (indien geen stationwagon of brak of z'n Frans).
Zo dwepen marketing boys met melksnor ook vaak met de term 4-deurscoupé terwijl dat eigenlijk hardtop sedans zijn.

ENTE zei:
Sorry hoor.... in de volksmond is een sedan zo'n ding met een kont. Aanbeden door Borat & Co.:T

Tja, je wilt niet weten wat voor onzin er allemaal uit de volksmond komt.
Mijn informatie is niét een erg onvolledige pagina op (NL!) Wikipedia waarvan de oorspring en correctheid niet te achterhalen valt, maar een boekwerk (in het Nederlands) dat al zo'n 40 jaar geleden is gepubliceerd. Wikipedia (UK) onderschrijft dit trouwens.

Ook hier is hij vandaag afgeleverd :cool:

- 308 hatchback Blue lease premium
- standaardlak Gris Hurricane (eigenlijk alleen goed zichtbaar op onderstaande foto op de oplegger)
- standaard 16" vegen met michelin banden
+ achteruitrijcamera
+ extra getint glas.

yvo2b.jpg

bn1x.jpg

1fjq9.jpg

gxql.jpg

t47zu.jpg

Eerst indruk (50km :p )

+ Prachtige wagen
+ premium gevoel overal in de auto
+ zit heerlijk
+ het wordt nu pas wat schemerig, maar voor zover ik nu al kon zien in de Full Led verlichting verbluffend mooi
+ glazen dag geeft echt een andere rijervaring; veel meer licht

- ik merk dat de spiegel het zicht soms hinderlijk blokkeert. of ik ben een ruimere voorruit gewend of die spiegel is zo groot? Ben er nog niet echt achter wat het is
- de snelheid van de navigatie en schakelen tussen verschillende onderdelen in het systeem; pffff hoe kan dit nog in een auto uit '13-'14 ! Soms denk je , heb ik nou al gedrukt of ni.. oja toch wel blijkbaar. Maarja zal wel wennen worden
- MP3 stick met 6000 nummers heeft hij moeite mee, en begint na auto uit/aan weer bij 1e nummer. Toyota Auris was in het begin even traag (indexeren denk ik) en daarna ging het zo snel als een cd. Ben al langzaam overgegaan op Spotify dus de USB aansluiting zal ik minder gaan gebruiken.
Update: de traagheid van het systeem heeft dus te maken met de usb stick. als deze eruit is, is het systeem snel!
- volgende/vorige nummer; gevoel scrolwieltje!? wie verzint het. gewoon 2 knoppen; previous/next, klaar. jammer
- volume zit links en volgende nummer rechts. (Persoonlijk!) zie dat liever bij elkaar.
- digitaal systeem komt nog niet logisch over; maar dat moet helaas ook wennen denk ik . (tijd voor iOS en Android in de auto)
- voor de langere mensen kan de knieruimte tot het stuur misschien wat krap over komen
- 12v aansluiting 'in de kofferbak' zit niet in de kofferbak, maar op/naast de achterbank. Kan trouwens ook een voordeel zijn, voor als je iets op de achterbank wilt opladen, maar dan hadden ze net als bij mijn Auris gewoon nog 1 extra moeten maken tussen de voor en achterstoelen in.

Veel kleine mierenneuk dingetjes, maar misschien help ik zo een realistischer beeld te scheppen.

Over een tijdje weer een update

Ook ik heb deze week bericht ontvangen van de dealer. Mijn 308SW Première 1.2 e-THP 130pk (ook in Rich Oak) komt binnen in week 31 (planning). P308SWII, ben zeer geïnteresseerd in de plaatjes van een SW in die kleur :). De auto is besteld op 22 april (een maand of 3 vind ik nog helemaal niet slecht voor een net geïntroduceerde auto). Bestelde opties: CD-speler, Driver Sport Pack, achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking, verwarmbare voorstoelen met massagefunctie en een afneembare trekhaak (13 p.). Van de dealer: luxe kentekenplaten, rubber mattenset (voor de winter), een omkeerbare mat voor de bagageruimte en 2 witte kentekenplaten.

iDS zei:
ENTE zei:
Sorry hoor.... in de volksmond is een sedan zo'n ding met een kont. Aanbeden door Borat & Co.:T

Tja, je wilt niet weten wat voor onzin er allemaal uit de volksmond komt.
Mijn informatie is niét een erg onvolledige pagina op (NL!) Wikipedia waarvan de oorspring en correctheid niet te achterhalen valt, maar een boekwerk (in het Nederlands) dat al zo'n 40 jaar geleden is gepubliceerd. Wikipedia (UK) onderschrijft dit trouwens.

Ongetwijfeld heb je volkomen gelijk....maar niemand zal de 308 van bijvoorbeeld Kappade hierboven een sedan noemen.
Daar helpt dat boek je ook geen snars bij.

Staat oorspring ook in dat boek? ;)

Ook hier een datum binnen gekregen. Gaat om een Rouge Rubi Blue Lease HB 1.6 Blue-HDI. Begin april besteld, 7 juli kan ik hem ophalen. Blij, blij, met een harde datum kan het echte aftellen beginnen :D

Ik zie trouwens tijdens mijn dagelijkse woon-werk rit steeds meer 308-en verschijnen.
Zo telde ik er gistermiddag al 4, en dan tel ik die bij ons in de straat niet mee, op een rit van 40 km: een Gris Artense BLE of Active, een witte BLP, een zilvergrijze SW, Active of BLE en een Rich Oak SW BLE. Bij ons in de straat zijn naast mijn 308 ook nog een parelmoerwitte Premium en een Rubi rouge SW BLE waar te nemen. Je gaat er ook wel een beetje op letten, maar er komen er ook echt meer!

Even een vraag voor de automaat liefhebbers.
In de AW van deze week staat de 108 getest met een ETG automaat bak. Daar zeggen ze dat dit een "Efficient Tronic Gearbox is, in wezen een handgeschakelde vijfbak, maar het schakelen en koppelen wordt voor je gedaan."
De automaat in de 308SW is toch ook een ETG? Of vergis ik me?
Wat voor automaat is dit? (De dealers die ik sprak gaven me niet echt de indruk van de hoed en de rand te weten).
Een conventionele met koppelomvormer? Een soort DSG of Powershift-achtige bak? En met het sport pack krijg je dan ook flippers? De folder en de website spreken elkaar enigszins tegen.

Erg benieuwd want ik wil de 308SW Premiere 1.2 automaat bestellen......

Kappade zei:
Veel kleine mierenneuk dingetjes, maar misschien help ik zo een realistischer beeld te scheppen.

Als er inderdaad zo veel ergernissen zijn vraag ik me af waar je op gelet hebt bij de proefrit

klEvert zei:
Wat voor automaat is dit? (De dealers die ik sprak gaven me niet echt de indruk van de hoed en de rand te weten).
Een conventionele met koppelomvormer? Een soort DSG of Powershift-achtige bak? En met het sport pack krijg je dan ook flippers? De folder en de website spreken elkaar enigszins tegen.

Als het goed is een echte ouderwetse automaat!!!

308 ipv 207cc zei:
Kappade zei:

Als er inderdaad zo veel ergernissen zijn vraag ik me af waar je op gelet hebt bij de proefrit

Ik denk dat het meer verwachtingen zijn dan specifiek ergernis.
Op mij komt het over op een persoon uit een generatie die opgegroeid is met snelle data en software, de 'i-pad generatie'.
Tja, de automobiele 'software' snelheid is daarmee gewoon niet te vergelijken. ;)

Mooi afleveringen komen hier voorbij (y)
veel veilige en plezierige kilometers gewenst (dat eerste lukt wel met dat veiligheidssysteem ;) )

@kIEvert.. lees de reacties van forummer Ente er maar op na.. Heeft veel ervaring :( met PSA en 'automatische' transmissies.
Welk type er nu precies onder een 308 geschroefd wordt weet ik niet zo uit 't hoofd.. Moet toch wel terug te lezen zijn, ergens.

HanTheMan zei:

Vraagje: als ik mijn iPhone5s koppel kan ik niet Internet aanzetten dan geeft hij een fout. iemand een idee hoe dit zit?

Op je iphone "persoonlijke hotspot" inschakelen en kiezen voor delen via bluetooth. voila!

Jeetje80 zei:
klEvert zei:

Als het goed is een echte ouderwetse automaat!!!

Het word een nieuwe bak: EAT 6 dat is een gerobotiseerde 6 bak, basis is de normale 6 bak , maar uitgevoerd met quickshift module.

SilverSpecial zei:
Ook ik heb deze week bericht ontvangen van de dealer. Mijn 308SW Première 1.2 e-THP 130pk (ook in Rich Oak) komt binnen in week 31 (planning). P308SWII, ben zeer geïnteresseerd in de plaatjes van een SW in die kleur :). De auto is besteld op 22 april (een maand of 3 vind ik nog helemaal niet slecht voor een net geïntroduceerde auto). Bestelde opties: CD-speler, Driver Sport Pack, achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking, verwarmbare voorstoelen met massagefunctie en een afneembare trekhaak (13 p.). Van de dealer: luxe kentekenplaten, rubber mattenset (voor de winter), een omkeerbare mat voor de bagageruimte en 2 witte kentekenplaten.

Hier vond ik een plaatje: https://www.versteegbuurman.com/temp/stock_photos/1837/Stotijn.JPG

Kappade zei:
Ook hier is hij vandaag afgeleverd :cool:

- standaardlak Gris Hurricane (eigenlijk alleen goed zichtbaar op onderstaande foto op de oplegger)

Het blijft een aparte (mooie) kleur dat gris hurricane. Op de ene foto lijkt hij zwart, dan weer donker blauw. En wat ook mooi is dat er niet zo veel van rond rijden. Wordt anders met mijn gris artense ben ik bang.

its_me_leon zei:
Hier vond ik een plaatje: https://www.versteegbuurman.com/temp/stock_photos/1837/Stotijn.JPG

Vraag me af of meneer Stotijn weet dat hij op internet staat :)

Mcsluis zei:
HanTheMan zei:

Op je iphone "persoonlijke hotspot" inschakelen en kiezen voor delen via bluetooth. voila!

Ik heb dit al enkele keren geprobeerd maar dat lukt niet. Heb dit even bij de dealer nagevraagd en die kon er niet op antwoorden.

Nu moet mijn nieuwe 308 wel terug binnen voor software fouten regelmatig komt mijn scherm niet aan en tijdens het rijden beginnen regelmatig mijn knipperlichten te flikeren.

Verder rijd de auto wel zalig alleen het verbruik krijg ik niet onder de 5 liter per 100 km dealer zegt dat het te maken heeft met de 18" wielen.

Sorry voor het mierenneuken :D Het is absoluut niet het geval dat ik niet tevreden ben, maar sommige kleine dingetjes valt iedereen gewoon op lijkt mij. Nog even een avond update:

+ Zoals verwacht: die verlichting. WAUW! Heel helder licht buiten. Maar ook binnen heeft alles een prachtige verlichting. Bij het uitstappen mooi een lampje boven de middenconsole, achterbank en voetjes. Tellers, knopjes, tijdens het ontgrendel en vergrendelen staat hij er ook erg chique bij met de instap verlichting in de spiegels en follow me home voor en achter. Very nice. Ook handig is de 3e knop op de sleutel: daarmee kan je de verlichting aan en uitzetten. Handig als je hem moet zoeken.

- toch een minPUNT; de achteruitrijcamera, waardeloos in het donker. Weet niet hoe toyota (auris) dit zo licht heeft gekregen maar Peugeot heeft blijkbaar niet eens een poging gedaan. Hopelijk kan ik nog ergens iets aanpassen en is dit beeld te verbeteren.

Dave.S84S zei:
Mcsluis zei:
HanTheMan zei:

Ik heb dit al enkele keren geprobeerd maar dat lukt niet. Heb dit even bij de dealer nagevraagd en die kon er niet op antwoorden.

Nu moet mijn nieuwe 308 wel terug binnen voor software fouten regelmatig komt mijn scherm niet aan en tijdens het rijden beginnen regelmatig mijn knipperlichten te flikeren.

Verder rijd de auto wel zalig alleen het verbruik krijg ik niet onder de 5 liter per 100 km dealer zegt dat het te maken heeft met de 18" wielen.

Mij is het wel gelukt bedankt Mcsluis, echter heb je er inderdaad geen bal aan die browser is veel te traag.
Volgende probleem wie o wie weet hier de oplossing op.

Ik heb Alert Zones gedownload (even voor 12maand gekocht 30 tientjes) en op de USB stick geinstalleerd alles volgens de gebruiksaanwijzing.
Wanneer ik de USBstick echter in de auto druk geeft hij de volgende melding:

Iemand enig idee? alvast bedankt!

Edit ik lees ineens dit op de website:

Op een beperkt aantal nieuwe auto's kan incompatibiliteit de installatie van de Peugeot Alert Zone. Als u het volgende bericht krijgt "ERROR CONTROL COMPATIBILITY" kunt u kontakt met ons opnemen en ons uw order number doorgeven om een compatibele update van de "Peugeot Alert Zone" te verkrijgen.

Dat wordt dus mailen ;)

Terug
Bovenaan