Peugeot 308 (SW p. 26)

Zou mooi zijn als je zelf in je Peugeot account (of op een andere manier) kan meekijken wanneer je bestelde auto gepland staat en ook daadwerkelijk in productie gaat. Dat koppelen aan je account moet tegenwoordig in het digitale tijdperk toch niet meer zo moeilijk kunnen zijn! Tenslotte het account wordt ook binnen een week na bestellen voor je aangemaakt, dus waarom ook niet even productiedata enz. erin vermelden.

HanTheMan zei:
E-One zei:
dmp61 zei:
E-One zei:
Ja, mijn dealer geeft net door dat de productie WEKEN is opgeschoven. Mijn bestelling is van 30 Nov 2013. Start productie nu begin April! Lekker dan, ik dacht er mee op vakantie te kunnen met de Meivakantie. Waar ik al bang voor was is werkelijkheid geworden. Echt treurig, maar tis niet anders.

Dat wordt dus dat voor de 308 SW mensen nog langer wachten.

In de diverse media o.a. is al weken geleden meerdere malen vermeld dat voor de 14% uitvoeringen de productie “start eerste helft van april” of er wordt gesproken van “start voorjaar’’ dus dat is vooralsnog niets nieuws! Wordt natuurlijk een ander verhaal als het ook gaat gelden voor de rest van het gamma.

Maar jammer dat dan leverdatum uiteindelijk START productiedatum blijkt te zijn in praktijk. Ik heb ook gelezen en gehoord VOORJAAR, maar juist ook 'start begin maart' om in april uit te kunnen leveren aan de personen die initieel 'begin april' als afleverdatum hadden staan.

Ik moet even mijn mind verzetten en dat kost 2 dagen :p

Sorry dat ik je het slechte nieuws moest vertellen ;)
Ik ben wel gewend dat dingen worden uitgesteld haha niet leuk maar anders buiten lekker fietsen veel te mooi weer om in je nieuw peugeot 308 te rijden :p

(ik kan ook niet wachten....)

Vanmiddag even contact gehad met mijn dealer. Die heeft niks gehoord van uitgestelde levertermijnen of iets dergelijks. Voor als nog wordt in week 25 mijn 308SW BLE geleverd.

MOTORHEAD83 zei:
HanTheMan zei:
E-One zei:
dmp61 zei:
E-One zei:
Ja, mijn dealer geeft net door dat de productie WEKEN is opgeschoven. Mijn bestelling is van 30 Nov 2013. Start productie nu begin April! Lekker dan, ik dacht er mee op vakantie te kunnen met de Meivakantie. Waar ik al bang voor was is werkelijkheid geworden. Echt treurig, maar tis niet anders.

Dat wordt dus dat voor de 308 SW mensen nog langer wachten.

In de diverse media o.a. is al weken geleden meerdere malen vermeld dat voor de 14% uitvoeringen de productie “start eerste helft van april” of er wordt gesproken van “start voorjaar’’ dus dat is vooralsnog niets nieuws! Wordt natuurlijk een ander verhaal als het ook gaat gelden voor de rest van het gamma.

Maar jammer dat dan leverdatum uiteindelijk START productiedatum blijkt te zijn in praktijk. Ik heb ook gelezen en gehoord VOORJAAR, maar juist ook 'start begin maart' om in april uit te kunnen leveren aan de personen die initieel 'begin april' als afleverdatum hadden staan.

Ik moet even mijn mind verzetten en dat kost 2 dagen :p

Sorry dat ik je het slechte nieuws moest vertellen ;)
Ik ben wel gewend dat dingen worden uitgesteld haha niet leuk maar anders buiten lekker fietsen veel te mooi weer om in je nieuw peugeot 308 te rijden :p

(ik kan ook niet wachten....)

Vanmiddag even contact gehad met mijn dealer. Die heeft niks gehoord van uitgestelde levertermijnen of iets dergelijks. Voor als nog wordt in week 25 mijn 308SW BLE geleverd.

Okay en wanneer is die van jou besteld als ik vragen mag ??

Even ter info:

"Mijn 308 SW BLE is begin februari besteld met leverdatum eind mei, hij komt uit order van de dealer-groep die al reeds veel eerder is gedaan."

Vraag is dus ook: Bestel je dus een unieke 308SW of een die uit de bestelling van de dealer zelf komt. Hierbij heb je dus niet de mogelijkheid om nog allerlei opties nog aan toe te voegen, ook al zijn die er haast niet i.v.m. reeds zeer complete uitvoering.

Doubleyou308SW zei:
Even ter info:

"Mijn 308 SW BLE is begin februari besteld met leverdatum eind mei, hij komt uit order van de dealer-groep die al reeds veel eerder is gedaan."

Vraag is dus ook: Bestel je dus een unieke 308SW of een die uit de bestelling van de dealer zelf komt. Hierbij heb je dus niet de mogelijkheid om nog allerlei opties nog aan toe te voegen, ook al zijn die er haast niet i.v.m. reeds zeer complete uitvoering.

Ik wou idd zeggen: cd-speler en/of camera hebben ze vast overal standaard op gezet want dat zijn de kosten niet en dan is alleen de kleur relevant. Alle andere opties zijn aftermarket en dus nog prima te regelen :)

Crabro zei:
Doubleyou308SW zei:
Even ter info:

Ik wou idd zeggen: cd-speler en/of camera hebben ze vast overal standaard op gezet want dat zijn de kosten niet en dan is alleen de kleur relevant. Alle andere opties zijn aftermarket en dus nog prima te regelen :)

Mijne is vorige week besteld bij Broekhuis in Enschede.

Het is een 308 SW BLE kleur zwart metallic. That's it ! Ja een trekhaak ! Hoop dus dat er nog eentje uit de bestelling vd dealer kan komen. Maar ik zag ook dat er hier iemand op het forum werkt bij Broekhuis dus ik hoor 't graag van 'm !:p

De geschatte leverdatum voor mijn Peugeot 308 1.6e-HDi 120 BL Executive staat in de week van 14 april 2014. De auto was wel eind augustus bij de lease maatschappij besteld.

Verdorie, moeilijke keuze, ga ik voor een V40 D4 Business D-Design Plus-Line Business Pack Luxury Line en 17" Ixion. Of voor een 308 BlueHDI Blue Lease met als extra's lederen bekleding (elektrisch verstelbaar), 17" Rubis, securité pack, EBS woofer en versterker. Wat mij betreft een keuze tussen Gevoel of Verstand. Scheelt namelijk 150 euro netto per maand. Denk dat het antwoord hier voor de meesten wel duidelijk zal zijn. Maar ik stel de vraag toch.

Joehannus zei:
V40 D4 Business D-Design Plus-Line Business Pack Luxury Line

Komt dit ook achterop de auto? :)
Ik zou gewoon de 308 nemen. Goedkoper en meer ruimte.
En hoe vaak trek je vol op naar de 100? Vermogen en koppel van de HDI zijn ook meer dan ruim voldoende om heel lekker mee door NL te tokkelen.

Joehannus zei:
Verdorie, moeilijke keuze, ga ik voor een V40 D4 Business D-Design Plus-Line Business Pack Luxury Line en 17" Ixion. Of voor een 308 BlueHDI Blue Lease met als extra's lederen bekleding (elektrisch verstelbaar), 17" Rubis, securité pack, EBS woofer en versterker. Wat mij betreft een keuze tussen Gevoel of Verstand. Scheelt namelijk 150 euro netto per maand. Denk dat het antwoord hier voor de meesten wel duidelijk zal zijn. Maar ik stel de vraag toch.

Kies voor r-u-i-m-t-e, voor russsssttttt, voor relaxed rijden - de 308.

Joehannus zei:

Wat voor gevoel heb je bij de verschillende merken en mis je nu trekkracht? 150 euro * 12 * 4jr (leasecontract) = 7200 Euro (opslag?). Is dat de 120pk vs 190pk waard? 308 is van binnen premium en daar zit je elke dag tegenaan te kijken, maar 190pk onder de motorkap is ook 'leuk' of heel fijn? Kan niet in je portemonnee kijken en zeker niet in de glazen bol qua baan, economie en gezondheid etc.

Ik heb meer met Peugeot dan met Volvo (is in mijn ogen een merk voor huisartsen en internisten) en dus een luxe 308 BLP met EBS, Rubis, achteruitrijcamera, achterramen getint, pack security en chromen zijstootlijsten.

Purple zei:
De geschatte leverdatum voor mijn Peugeot 308 1.6e-HDi 120 BL Executive staat in de week van 14 april 2014. De auto was wel eind augustus bij de lease maatschappij besteld.

Dat is wel verrassend! Een nette afleverdatum die ik ook graag zie, maar niet bovenwater krijg van de dealer (ook niet via lease). Mijne 308 BLP (Exec = nu Prem) eind Nov in bestelling gezet....afleverdatum nog steeds 99 99 99.

Heb je deze datum net vandaag nieuw doorgekregen?

Deze datum komt van de lease maatschappij. Enkele maandan geleden was het zelf 14 Maart, een maandje erbij dus.

Ondertussen wordt er hard gewerkt bij Peugeot:
https://www.psa-peugeot-citroen.com/en/media/press-releases/night-shift-to-begin-at-the-sochaux-plant-on-2-june-2014-to-meet-high-demand-for-the-new-peugeot-308-and-support-the-launch-of-the-308-sw

E-One zei:
Purple zei:

Dat is wel verrassend! Een nette afleverdatum die ik ook graag zie, maar niet bovenwater krijg van de dealer (ook niet via lease). Mijne 308 BLP (Exec = nu Prem) eind Nov in bestelling gezet....afleverdatum nog steeds 99 99 99.

Heb je deze datum net vandaag nieuw doorgekregen?

Mijn ervaring met Peugeot is dat je niet vreemd hoeft op te kijken als hij opeens gearriveerd blijkt te zijn.
Begin december sprak ik de dealer en toen was er nog weinig concreets bekend, waarschijnlijk produktie januari. Een week later stond hij opeens al op transport...

Joehannus zei:

Ik begrijp de moeilijke keuze wel....
Lijkt mij heerlijk rijden zo'n d4. Van 0-100 gebruik ik nooit, maar dat koppel >> elke dag.

Volgens mij kun je bijna geen opties kiezen bij een BL / BLE. Security pack kan niet, dacht ik.
Ik had graag key-less entry willen hebben. Is ook niet mogelijk.

Ik rij nu dus een 1.4 TFSI Audi A3. De trekkracht vind ik niet het meest boeiende, ik vind de V40 gewoon de apartere/mooiere auto, zeker in die uitvoering (een erg exclusief en stijlvol sport pakket). Vandaar de opmerking over gevoel, omdat ik qua uiterlijk toch meer neig naar de V40. Maar het verstand roept toch - 150 euro :eek:. Inderdaad 7200 euries, netto!

driel24 zei:
Lijkt mij heerlijk rijden zo'n d4. Van 0-100 gebruik ik nooit, maar dat koppel >> elke dag.

Volgens mij kun je bijna geen opties kiezen bij een BL / BLE. Security pack kan niet, dacht ik.

Jawel, beide opties zijn wel mogelijk conform de prijslijst. Haal maar eens de PDF prijslijst van de Peugeot site. Ook keyless entry behoort tot de opties. Alleen de Denon HiFi set niet, en dat los ik eventueel op met die set van EBS.

its_me_leon zei:
https://www.psa-peugeot-citroen.com/en/media/press-releases/night-shift-to-begin-at-the-sochaux-plant-on-2-june-2014-to-meet-high-demand-for-the-new-peugeot-308-and-support-the-launch-of-the-308-sw

Als dat maar niet ten koste gaat van de kwaliteit :rolleyes:, kwantiteit en kwaliteit wil nog wel eens botsen!

dmp61 zei:
its_me_leon zei:

Als dat maar niet ten koste gaat van de kwaliteit :rolleyes:, kwantiteit en kwaliteit wil nog wel eens botsen!

Grappig nieuws. Night shift. Vanaf 2 Juni. Dan moet die van mij er al zijn..

Een maandje erbij en die van mij komt begin mei

Joehannus zei:
Ik rij nu dus een 1.4 TFSI Audi A3. De trekkracht vind ik niet het meest boeiende, ik vind de V40 gewoon de apartere/mooiere auto, zeker in die uitvoering (een erg exclusief en stijlvol sport pakket). Vandaar de opmerking over gevoel, omdat ik qua uiterlijk toch meer neig naar de V40. Maar het verstand roept toch - 150 euro :eek:. Inderdaad 7200 euries, netto!

driel24 zei:

Jawel, beide opties zijn wel mogelijk conform de prijslijst. Haal maar eens de PDF prijslijst van de Peugeot site. Ook keyless entry behoort tot de opties. Alleen de Denon HiFi set niet, en dat los ik eventueel op met die set van EBS.

Van Audi naar Volvo is voor het gevoel niet zo’n grote (over)stap. Als je de verkoop aantallen voor de 308 mag geloven, dan staat daar er binnenkort op elke hoek van de straat een ……………….Tja dat moet je wel willen!

E-One zei:
dmp61 zei:
its_me_leon zei:

Grappig nieuws. Night shift. Vanaf 2 Juni. Dan moet die van mij er al zijn..

Een maandje erbij en die van mij komt begin mei

Hmmm... Laat 2 juni toevallig mijn verjaardag zijn :D

dmp61 zei:
Joehannus zei:

driel24 zei:

Van Audi naar Volvo is voor het gevoel niet zo’n grote (over)stap. Als je de verkoop aantallen voor de 308 mag geloven, dan staat daar er binnenkort op elke hoek van de straat een ……………….Tja dat moet je wel willen!

In Nederland geldt dat voor de V40 ook.
Voor mij zou het geen moeilijke keuze zijn: 7200 euro winst (met z'n 2-en een roadtrip door Australië/de V.S./Z-Amerika?). De 308 is al sterk genoeg, zeker ten opzichte van enkele 14%-bijtellers (met name die Polootjes) van vroeger.
En voor wat betreft de kwaliteit wegens nachtdiensten: tja, er zijn - neem ik gemakshalve aan - nachtdiensten omdat ze niet opeens 2x zoveel auto's in een uur kunnen maken. Peugeot zou er ook niet om staan te popelen om vrij dure nachtdiensten te moeten draaien + meer mensen aannemen + mensen omscholen, dus een kwaliteitsverschil lijkt me - hopelijk toch - verwaarloosbaar.

driel24 zei:

Krijg nou wat.
Er staan veel meer opties bij de 308 dan bij de 308 SW.
Dat is ook raar.....

driel24 zei:
driel24 zei:

Krijg nou wat.
Dat is ook raar.....

Dat komt omdat de gewone 308 niet gebaseerd is op de model Active, zoals de SW. De gewone 308 BLE heeft ook full LED en de 308 SW BLE NIET.

Opast zei:
driel24 zei:
Krijg nou wat.
Dat is ook raar.....

Dat komt omdat de gewone 308 niet gebaseerd is op de model Active, zoals de SW. De gewone 308 BLE heeft ook full LED en de 308 SW BLE NIET.

We moeten in dit land eens af van die belachelijke regeling van lease en normale (lees particulier) uitvoeringen. Dan wordt het voor iedereen allemaal een stuk duidelijker en zijn de prijsverschillen t.o.v. een normale c.q. lease uitvoering voor vaak hetzelfde type ook niet meer zo groot. Verder misschien prettig, als de in Europa geleverde uitvoeringen in benaming en uitrusting ook gelijk zijn. Hou het op Niveau 1 t/m 4 (basic t/m extra luxe) met mogelijkheid voor extra opties, is voor de fabrikant ook een stuk simpeler.

Opast zei:
Dat komt omdat de gewone 308 niet gebaseerd is op de model Active, zoals de SW. De gewone 308 BLE heeft ook full LED en de 308 SW BLE NIET

De "gewone" BLE (de hatchback dus) heet daarom ook geen Blue Lease Executive meer maar Blue Lease Premium.
Om het onderscheid te maken.

dmp61 zei:
Opast zei:
driel24 zei:
Krijg nou wat.
Dat is ook raar.....

We moeten in dit land eens af van die belachelijke regeling van lease en normale (lees particulier) uitvoeringen. Dan wordt het voor iedereen allemaal een stuk duidelijker en zijn de prijsverschillen t.o.v. een normale c.q. lease uitvoering voor vaak hetzelfde type ook niet meer zo groot. Verder misschien prettig, als de in Europa geleverde uitvoeringen in benaming en uitrusting ook gelijk zijn. Hou het op Niveau 1 t/m 4 (basic t/m extra luxe) met mogelijkheid voor extra opties, is voor de fabrikant ook een stuk simpeler.
Het staat elke fabrikant vrij om die uitvoeringen op de markt te brengen die ze zelf leuk vinden (lees: waar ze zelf potentieel in zien).
Dat in NL de zgn. BlueLease modellen zijn ontstaan is gewoon inspelen op de lokale markt. Overigens is het (bij Peugeot) al wel een aardige tijd geleden dat er (soms grote) verschillen in uitvoeringen zaten, dat is tegenwoordig toch nagenoeg nihil. Een Allure in FR is identiek aan een Allure in NL. Wel kennen veel landen nog een Fèline uitvoering, een niveau nog boven de Allure. Maar het is van alle tijden dat de NL importeur naast de door de fabrikant bedachte uitvoeringen zelf ook actiemodellen of speciale uitvoeringen creëert, dat varieert van de 205/106 Accent tot de huidige Premières en BL/BLE/BLP uitvoeringen. Zie ook hier.

Hans406 zei:
Het staat elke fabrikant vrij om die uitvoeringen op de markt te brengen die ze zelf leuk vinden (lees: waar ze zelf potentieel in zien).
Dat in NL de zgn. BlueLease modellen zijn ontstaan is gewoon inspelen op de lokale markt.

Kom op, is niets meer of minder dan het omzeilen van een aantal regeltjes en dat geldt natuurlijk niet alleen voor Peugeot.

dmp61 zei:
Hans406 zei:
Dat in NL de zgn. BlueLease modellen zijn ontstaan is gewoon inspelen op de lokale markt.

Kom op, is niets meer of minder dan het omzeilen van een aantal regeltjes en dat geldt natuurlijk niet alleen voor Peugeot.

Welke regeltjes zijn er dan die omzeild worden om een fiscaal vriendelijk model voor zakelijke rijders uit te mogen brengen?
Lijkt me inderdaad meer een kwestie van handelsgeest door rekening te houden met omgevingsfactoren.

Slecht nieuws uit France:

Ik heb een mededeling gekregen van de importeur van Peugeot. Op dit moment zijn er productievertragingen opgetreden als gevolg van onderdelen die toeleveranciers van Peugeot onderdelen niet door de kwaliteitscriteria van Peugeot heen komen. Naar verwachting zal de auto medio eind mei in Nederland zijn. Dit is de situatie van dit moment. Wanneer leveringen weer op gang komen dan kunnen uitleveringen ook heel snel weer gaan.

Dat is pas vanaf 2 juni.
Oorpronkelijk stond mijn auto gepland voor half april, dit is 1,5 maand naar achter geschoven.

Vraagje aan de BL(E) leaserijders alhier:
Berichtje gehad van LeasePlan. De tekst van een adviseur hierin:

volgens mij zijn 17inch velgen achteraf niet toegestaan en kan het zijn dat de bestuurder tijdens het leasecontract risico loopt op een controle van de belastingdienst en de auto alsnog van 14% naar 20% gezet word.

Ik heb ervoor gekozen om de standaard lichtmetalen 16" bij aflevering door de dealer te laten vervangen voor 17" exemplaren. Achteraf montage dus.

Heb contact gehad met belastingadviseur, volgens hem is bovenstaande reactie aperte onzin.
Ook de hier bekende informatie met officiële reactie van de belastingdienst Klik heb ik over de bühne gebracht. Voor mij is het klip en klaar dat achteraf aangebrachte accessoires geen enkele invloed hebben op het bijtellingstarief.
Dan zou bijvoorbeeld in de wintermaanden de bijtelling omhoog moeten vanwege winterbanden of een dakkoffer. Om nog maar te zwijgen van een zonnedak, fietsendrager oid....

Blijft vreemd dat dit item continu de kop op blijft steken. Had gedacht dat alle leasemaatschappijen (en zeker zo'n grote jongen als LeasePlan) de waarheid over deze kwestie ondertussen al zouden weten.

Heeft een van jullie hier ook al mee te maken gehad?

Heel merkwaardig inderdaad, maar ik heb daar in het topic over de V40 al over lopen zaniken mijn verwondering over uitgesproken.

Maar met dit soort 'experts' bij je leasemaatschappij heb je dus geen forum meer nodig om je gek te laten maken.

Schoppin zei:
Slecht nieuws uit France:

Ik heb een mededeling gekregen van de importeur van Peugeot. Op dit moment zijn er productievertragingen opgetreden als gevolg van onderdelen die toeleveranciers van Peugeot onderdelen niet door de kwaliteitscriteria van Peugeot heen komen. Naar verwachting zal de auto medio eind mei in Nederland zijn. Dit is de situatie van dit moment. Wanneer leveringen weer op gang komen dan kunnen uitleveringen ook heel snel weer gaan.

Wat een slecht en negatief nieuws allemaal...hou op! Ik wil gewoon rijden.

ENTE zei:
Vraagje aan de BL(E) leaserijders alhier:
Berichtje gehad van LeasePlan. De tekst van een adviseur hierin:

volgens mij zijn 17inch velgen achteraf niet toegestaan en kan het zijn dat de bestuurder tijdens het leasecontract risico loopt op een controle van de belastingdienst en de auto alsnog van 14% naar 20% gezet word.

Ik heb ervoor gekozen om de standaard lichtmetalen 16" bij aflevering door de dealer te laten vervangen voor 17" exemplaren. Achteraf montage dus.

Heb contact gehad met belastingadviseur, volgens hem is bovenstaande reactie aperte onzin.
Ook de hier bekende informatie met officiële reactie van de belastingdienst Klik heb ik over de bühne gebracht. Voor mij is het klip en klaar dat achteraf aangebrachte accessoires geen enkele invloed hebben op het bijtellingstarief.
Dan zou bijvoorbeeld in de wintermaanden de bijtelling omhoog moeten vanwege winterbanden of een dakkoffer. Om nog maar te zwijgen van een zonnedak, fietsendrager oid....

Blijft vreemd dat dit item continu de kop op blijft steken. Had gedacht dat alle leasemaatschappijen (en zeker zo'n grote jongen als LeasePlan) de waarheid over deze kwestie ondertussen al zouden weten.

Heeft een van jullie hier ook al mee te maken gehad?

Dat is onzin. Geen controle..niks van dat alles. Heb nog wel een pdf waarin de belastingdienst zegt dat dit geen invloed heeft.

En wat dacht je van die 0% bijtellings gasten met hun outlander die nooit op electra rijden?

Die PDF heb ik volgens mij al verwerkt in mijn post onder het 'klikje'...;)
Mocht je een ander PDFje hebben dan hou ik mij aanbevolen!

Mocht er hier iemand ronddolen van LeasePlan of een andere leasemij: iedere reactie is welkom!

Fukuppy zei:
Heel merkwaardig inderdaad, maar ik heb daar in het topic over de V40 al over lopen zaniken mijn verwondering over uitgesproken.

Maar met dit soort 'experts' bij je leasemaatschappij heb je dus geen forum meer nodig om je gek te laten maken.

Ik was ook erg verwonderd over het bericht. Als expert ( in dit geval 'account support large' ) dien je op de hoogte te zijn dunkt mij zo...

ENTE zei:
Fukuppy zei:

Ik was ook erg verwonderd over het bericht. Als expert ( in dit geval 'account support large' ) dien je op de hoogte te zijn dunkt mij zo...

Ach, veel dealers denken ook dat het niet kan en schijnen soms gewoon klanten te weigeren die velgen te verkopen. Heel bijzonder.

Fukuppy zei:
ENTE zei:
Fukuppy zei:

Ach, veel dealers denken ook dat het niet kan en schijnen soms gewoon klanten te weigeren die velgen te verkopen. Heel bijzonder.

Ja, Volkswagen Wealer in Maastricht bijvoorbeeld. De verkoper zei dat ze gewoon weigerden 17" onder de bluemotion te plaatsen. Dat mocht klaarblijkelijk niet van VW. Ik geloof daat helemaal niks van. Maar goed, nu was ik sowieso al niet van plan in een Golf te gaan rijden. Maar is wel irritant.

Vandaag trouwens in de 308 en in de V40 proefritten gemaakt. Heb beide auto's ook naast elkaar gezet. Vind de Volvo toch mooier (sportiever uitzien, zeker in R-Design) en rijdt ook lekkerder. Helaas was het interieur in de 308 in die lichte kleur. Dat vind ik er dus vreselijk uit zien. Gelukkig hadden ze bij de dealer ook een Gris Moka staan met donker interieur. Dat ziet er heel wat beter uit. Jammer alleen dat de hemel licht is. Na vier jaar in mijn A3 met donker interieur gereden te hebben, vind ik zo'n lichte hemel in een auto niet (meer) zo mooi. Anyway, die 150 euro per maand meer voor de V40 is toch wel veel geld. Ben er dus nog niet over uit...

Heb in de tussentijd wel foto's gezien van de 308 in Gris Artense. Dat ziet er dus wel erg apart uit. In zwart vond ik hem vandaag namelijk tegen vallen t.o.v. de V40 in zilver grijs en in zwart.

Peugeot voert productie 308 op

De orders van de nieuwe 308 stromen binnen bij Peugeot, vandaar dat de autofabrikant de productie van het model opvoert.

60.000 orders
Peugeot heeft sinds de lancering van de 308, die onlangs werd uitgeroepen tot Auto van het Jaar 2014, in oktober 2013 al meer dan 60.000 orders ontvangen. Om alle exemplaren spoedig de fabriek in Sochaux te laten verlaten, introduceert Peugeot een nachtdienst. Door die nieuwe shift, die op 2 juni start, rijden er straks dagelijks 180 extra auto’s de fabriekshal uit wat het totaal op 1.563 exemplaren per dag brengt.

600 extra mensen
Verder neemt Peugeot 600 extra mensen aan, waarvan 450 een tijdelijk contract krijgen. De meeste van die mensen ondersteunen de productie van de 308 SW, waarvan de verkoop volgende maand start. In de Sochaux-fabriek werken momenteel zo’n 10.800 personen. In de fabriek rollen onder meer de Peugeot 308, 508 en 3008 van de band, maar ook de Citroën DS5

Joehannus zei:
Jammer alleen dat de hemel licht is. Na vier jaar in mijn A3 met donker interieur gereden te hebben, vind ik zo'n lichte hemel in een auto niet (meer) zo mooi. Anyway, die 150 euro per maand meer voor de V40 is toch wel veel geld. Ben er dus nog niet over uit...

Zou voor mij geen breekpunt zijn maar zo'n zwarte hemel is wel sjiek. Anderzijds maakt het het interieur wel somber en donker.
Anders het panoramadak nemen, dan heb je ook minder witte stof. Kan het je aanbevelen, maakt het allemaal wat vrolijker en lichter.

Schoppin zei:

Is vrij ongebruikelijk dat de importeur rechtstreeks dit soort mededelingen aan de consument doorgeeft tenzij je op een of andere manier betrokken bent bij het dealerschap, of moet ik het lezen als: mededeling van dealer binnen gekregen via Peugeot NL (kan ook dat je de importeur zelf benaderd hebt)? Ik heb zelf ook 2x een vergelijkende stagnering situatie mogen meemaken dat er bij de fabrikant wat problemen waren maar dat ging toch wel in eerste instantie via de dealer!

dmp61 zei:
Schoppin zei:

Is vrij ongebruikelijk dat de importeur rechtstreeks dit soort mededelingen aan de consument doorgeeft tenzij je op een of andere manier betrokken bent bij het dealerschap, of moet ik het lezen als: mededeling van dealer binnen gekregen via Peugeot NL (kan ook dat je de importeur zelf benaderd hebt)? Ik heb zelf ook 2x een vergelijkende stagnering situatie mogen meemaken dat er bij de fabrikant wat problemen waren maar dat ging toch wel in eerste instantie via de dealer!

Het was de tekst uit de mail van de dealer naar mij toe, dat laatste dus.

Vandaag ook een offciele brief mogen ontvangen van de LM dat mijn 308 BLP 14%-bijtelling HB een maand later komt dan verwacht. Nu staat hij voor 1 mei 2014 ipv 7 april 2014 (bestelling van eind nov 2013'. Dit nadat ik zelf al via de LM bij de dealer mocht informeren. Die gaven nog ´99 99 99´ door vanuit Peugeot-bestel-systeem dus waar die 1 mei vanuit de LM op gebaseerd is weet ik dus ook niet.

E-One zei:
Vandaag ook een offciele brief mogen ontvangen van de LM dat mijn 308 BLP 14%-bijtelling HB een maand later komt dan verwacht. Nu staat hij voor 1 mei 2014 ipv 7 april 2014 (bestelling van eind nov 2013'. Dit nadat ik zelf al via de LM bij de dealer mocht informeren. Die gaven nog ´99 99 99´ door vanuit Peugeot-bestel-systeem dus waar die 1 mei vanuit de LM op gebaseerd is weet ik dus ook niet.

Zojuist de bevestiging van mijn dealer (Nefkens Groningen) dat mijn auto bij de 1e lichting zit en halverwege mei wordt verwacht ipv 24 april. Auto is eind november 2013 besteld. Uitloop valt in dit geval dus mee.

Terug
Bovenaan