Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno + IV Estate GT205 Update: gesjouwd en genoten

Het nadeel van Shell Recharge is dat ze hun eigen hardware hebben: veel andere aanbieders gebruiken de paal van Alfen en die kan dus met een simwissel vrij gemakkelijk omgezet worden, Bij Shell Recharge is dat niet mogelijk.

In tegenstelling tot V-power moet ik bij shell recharge altijd hier aan denken: https://www.youtube.com/watch?v=X9gxI9b3bqU

:) Heerlijk.

Ik heb nog niets vernomen van de leasemij, maar ga in de loop van de ochtend er wel een belletje aan wagen. Zowel de dealer als het bedrijf in Opdam willen natuurlijk graag weten of ze de auto moeten vasthouden.

Ben er wel uit wat een nieuw te bestellen qua configuratie zou moeten worden als beide voorraadmodellen tegenvallen qua prijs. Een Iconic (dus met leer), maar dan in het rood. (zonder gouden blades, dat kan namelijk niet i.c.m. rouge Flammé buitenzijde). Kom ik wel maximaal van huis natuurlijk want luxer / dikker aangekleed wil niet. Kortom, ik dwing mezelf in de keuze van een voorraadmodel. Half maart, wanneer de zon weer begint te schijnen en de 21 zonnepanelen hun ding gaan doen. ;)

Vandaag de Clio eens uitgemest en gewassen. Daarna enkele foto's gemaakt met de telefoon en het zonnetje hielp mee, en tegen. Blijft een lastige kleur om op de foto te zetten. :)

Een post op sociale media en binnen een uur al twee autobedrijven aan de lijn :p. Die willen hem ophalen voor een leuk bedrag. En wat familie/kennissen die informeren naar de vraagprijs. Kortom, dat komt wel goed met de verkoop. Had ook niet anders verwacht. Bijna zonde zo'n lekkere Clio te verkopen ;)

wCYEOQB.jpg

cTo4Sdy.jpg

iUvZEdj.jpg

hdJwi3f.jpg

hm0cQmT.jpg

f6Lfvp3.jpg

ZrXH2fP.jpg

Jammer dat het geen lente/zomer is:

2IGC4O1.jpg

Nog een korte EV update:
Maandag verwachten ze dat ik de berekening heb. Wat ze me vergeten te vertellen zijn is dat wanneer je eenmaal een offerte hebt aangemaakt de prijs vast blijft staan. Ik had ze van eind december allemaal eruit gegooid om overzicht te houden. Scheelt toch drie tientjes, dus ze willen hem terugzoeken.

Toch nieuw dan? Uiteraard afhankelijk van de prijs, maar ik heb bij ABD Drachten een productieslot bemachtigd welke tot 2-2 aanpasbaar is met levering eind maart. Altijd goed om een Plan B of C te hebben :T

ABD Drachten ha. Ik ben daar nog geweest met mijn vorige auto, ook zo'n rooie Clio.... RS. Vonden ze wel leuk want die krijgen ze niet zo vaak in de werkplaats. Stond ook voor bij de ingang te shinen toen ik hem weer kon ophalen. Prima tent, schappelijk en je kunt er Fries spreken :p

Skodarno zei:
ABD Drachten ha. Ik ben daar nog geweest met mijn vorige auto, ook zo'n rooie Clio.... RS. Vonden ze wel leuk want die krijgen ze niet zo vaak in de werkplaats. Stond ook voor bij de ingang te shinen toen ik hem weer kon ophalen. Prima tent, schappelijk en je kunt er Fries spreken :p

Overal in Friesland hoor. :p:)

Één probleempje... Ik spreek het niet :D

De Clio hebben we december 2014 overigens bij ABD Heerenveen opgehaald dacht ik. Of was het Leeuwarden. Dat vergt even vele pagina's terug in dit topic :T

adinsx zei:

De Clio hebben we december 2014 overigens bij ABD Heerenveen opgehaald dacht ik. Of was het Leeuwarden. Dat vergt even vele pagina's terug in dit topic :T

Ik dacht Leeuwarden.

Jay DoubleYou zei:
adinsx zei:

Ik dacht Leeuwarden.

En dat klopt (y). Ergens rond pagina 20 ging het over de aanschaf van de Clio.

@A3White, nog bedankt voor het doorgeven van contactgegevens en prod.slot. Eens kijken of we hem nodig gaan hebben voor een Iconic in het rood. Denk toch dat ik, zeker na de schitterende lak van de Clio, om ben qua kleur. Interieur nog steeds de voorkeur voor leer, maar deze video van Autogefuhl ademt ook prima sfeer met een rode Techno. Gaat hem dus vooral vastzitten op het prijsverschil.

https://youtu.be/-7daXlR-VpQ

ABD Drachten is een prima adres. Mijn achterneefje komt daar voor onderhoud met zijn Twingo RS Gordini en Clio RS Gordini. Je kent hem wel van alle FB Renault groepen

Korte update:
Nog geen nieuws van de leasemij... Berekening zou maandag, uiterlijk dinsdag klaar zijn. Helaas... Ik ga er weer eens achteraan bellen straks. Begrijpelijk dat dingen wat lastiger zijn als iemand het net anders wil, maar dan moet er maar niet klinken: "een offerte indienen kan". ;)
Ook nog eens checken of 31/1 een voorloper gebracht wordt. Dat wordt een totale verrassing want de beschikbaarheid van leen/huurauto's is niet enorm begreep ik.

Verder voor de huidige Mégane nog wat dingen te regelen. Verzekering uitpluizen, betaling aan Leaseplan, etc.

M.b.t. de Clio:
Gistermiddag kwam een neefje met vader de Clio bekijken en ermee rijden. Ze hebben al een Clio IV hatchback in hetzelfde rood, maar het neefje is toe aan een eigen auto. Ik denk dat het wel goed komt. Dat hoor ik deze week, dan kan ik de Clio in de tweede helft van januari (wanneer ik vrij ben) mooi voorzien van een beurt, verse APK en een vers laagje wax. Hij gaat natuurlijk wel zo goed mogelijk de deur uit. ;) (y)

Zo hèhè, tijd voor een fijne update.

Het had wat voeten in aarde als je het net wat anders wil omdat het gunstiger kan uitpakken, maar het is gelukt. (y)
Vanmorgen kwam de offerte van de nieuwe Leasemij in de mail met berekening van de rode Techno bij de 'huisdealer'. Mooi vergelijkingsmateriaal versus de blauwe Iconic of nieuw te bestellen Iconic/Techno die ik al in de portal zou kunnen samenstellen. Vooropgesteld: van de rode Rouge Flamme lak was ik altijd al fan. Het is niet voor niets dat de Clio IV van de wederhelft die kleur heeft en het staat schitterend naast Iron Blue van de GT. Kortom, ik zat al wat meer richtin Rouge Flamme te denken.

En natuurlijk dan het liefst een Iconic, in het rood met het lederen interieur (wit/beige). Die samenstelling stond in mijn portal te wachten om nieuw te bestellen met dito prijs van 52k fiscaal en de 2023 bijtellingsregels. (16% tot 30.000 ipv 35.000) I.c.m. de eigen bijdrage en luxe eigen bijdrage een bijtelling van bijna 540,- netto in de maand.

De offerte van de voorraad Techno was voorzien van een leuke korting en dat helpt natuurlijk mee. Daarnaast is de auto van 2022 (16% tot 35.000, 22% restant), en is de fiscale waarde vastgesteld op basis van de historische waarde op 47.600. Dat scheelt een flinke slok.
Ook het leasetarief incl. brandstof pakt uiteraard gunstiger uit, zelfs nog behoorlijk ten opzichte van een nieuwe Techno met dezelfde opties. Daarbij ook nog eens veel minder lang wachten (levertijden van een nieuwe gaan naar 6 maanden) En daarmee was de knoop vanmorgen snel gehakt (y). Uiteraard speelt ook mee dat ik van kinds af aan al bij deze dealer kom en het hen ook gun.

YrXe5a7.png

Zo'n acht tientjes in de maand netto besparen ten opzichte van een nieuwe volgeladen Iconic. Ik kan er eigenlijk geen nee meer tegen zeggen. Wat moet ik missen voor die acht tientjes per maand? Lederen bekleding, elektrisch verstelbare stoelen en massagestand in de stoelen. Daarnaast (helaas) ook HarmanKardon, maar daar is achteraf wat aan te doen.

De voorraadauto is wel voorzien van de opties:
-Two-tone speciaalmetaal lak
-Warmtepomp (voor batterij conditionering en range verlenging bij kou)
-Pack Advanced Drive Assist (Blind Sport warning, Lane Departure precention, Intelligent Adaptive Cruise Control, Active Driver assist (zelfsturend e.d.), Safety Exit)
- Pack Augmented Vision (Smart Rear View Mirror, 360* camera, Full Park Assist)

Die laatste was zeker geen must, maar een bak camera's rondom is wel zo prettig met een kleine achterruit. Verder zit er nog genoeg op natuurlijk met:
220pk / 300 Nm elektromotor | 60kWh accupakket. AC-laden: 22 kW, DC-laden: tot 130 kW

Adaptive Vision led-koplampen, grootlichtassistent, Regen-lichtsensor, Multisense, Climate Control, Elektrisch verwarmbare stoelen en stuur (lekker!)
Inklapbare, verstelbare, verwarmbare binnenspiegels met geheugenfunctie en projectie Renault-logo bij de deuren
12" OpenRLink met Google integratie, 20" wielen, Led-achterlichten met 'Moire'effect, Privacyglass, Sharkfin antenne, keyless,
En een hele bak aan ADAS-systemen die in de toekomst mogelijk in de APK gecontroleerd moeten worden. Kan dus mooi ervaring op doen ;)

Nou ja, genoeg om me mee te vermaken: https://www.renault.nl/elektrische-autos/megane-e-tech-electric.html
Prijslijst met uitrusting

Levering vanaf 15 maart, dus uiteraard mooi de tijd om de auto afleveringsklaar te detailen (y).
Binnenkort neem ik hem nog mee naar huis op groene platen om te kijken waar de wallbox/laadpaal moet komen.

Al met al, het had wat voeten in aarde de EV-keuze en ik was oprecht nog nooit zó dichtbij een ander merk. En toch, dit voelt het beste (y)

IY6v5P3.jpg

Verstandig besluit dat je Y aan je voorbij hebt laten gaan (y). En je hebt ook nog eens een fraaie uitvoering te pakken. Rood staat de E-Tech erg goed. En snel rijden, levering door de huisdealer en minder bijtelling maken dit be beste keuze.
Gefeliciteerd en veel plezier met de E-Tech!

Tja, soms moet je niet nog verder van huis raken. Twaalf maanden lang acht tientjes besparen is ruim het benzinegeld van de GT om de caravan naar Kroatië te slepen. Ten opzichte van de Y scheelt het ook ruim 50 euro netto. Daarnaast levering half maart, dan begin de zon ook lekker te schijnen en kan een deel van die zonnestroom mooi de auto in tegen leuk tarief.
Kortom: vinkje erbij. Nog drie dagen werken en dan 2,5 week vrij om te klussen / rust te pakken om vanaf 1 februari volgas (in een nog onbekende voorloper) de nieuwe uitdaging in te gaan. (y)

Hele goede keuze zo denk ik. Nu moet ik zeggen dat ik de E-Tech al in vele kleuren voorbij heb zien komen en het eigenlijk altijd wel mooi staat. Dat is best opvallend want veel andere auto's hebben dat niet.

Gefeliciteerd!! Mooie keuze zo. Daar ga je wel echt veel plezier van hebben. En zo valt alles mooi op zijn plaats: huisdealer, kleur, lagere bijtelling. 80 euro per maand is ook gewoon bijna 1.000 euro per jaar waar je leuke dingen van kan doen (of zoals je zei: benzinegeld voor de GT vakantietrip).

Ik ben benieuwd hoe de combinatie met de GT gaat bevallen op termijn. Of je die toch nog af en toe pakt voor de fun of dat de nieuwe toch echt de fijnere auto blijkt.

En van mijn kant nog een andere laadpaal tip (naast de vaste kabel): indien mogelijk probeer hem dusdanig te plaatsen dat je ook 2 auto's kan laden zonder de auto's perse te hoeven verplaatsen. Dat had ik bij mijn vorige woning wel en was ideaal met 2 EV's. Ben je ook minder afhankelijk van vooruit/achteruit parkeren, want wellicht zit het laadpunt bij de opvolger wel aan de andere kant. Bij mijn vriendin hebben we dat niet en moeten dus af en toe auto's wisselen puur om te kunnen laden.

Bij mij hing hij daarom bewust halverwege de oprit en maakte het niet uit welke auto voor/achter stond.
XI9CBkQdCBGgHcUfsl2QuIEN.jpg

Goede keus zo! Vertrouwde dealer, vertrouwd merk, mooie kleur, goede prijs. Helemaal goed dus.

Laadpunt halverwege de oprit vind ik een goede. Wij hebben dat ook (naja, een 230v stopcontact :D ), dan maakt het niet uit waar de EV staat (voor of achter).

Gefeliciteerd met Mégane E-Tech! Samenstelling vind ik misschien wel het mooiste wat er is, maar ik ben v.w.b. de kleur natuurlijk bevooroordeeld:p

Dank allen. Ja, ik denk ook dat het alles afwegende de beste keuze is geworden. Bij de GT koos ik bewust niet voor alcantara (te warm) en leer (te glad/koud). En na het nog eens in de Techno zitten met de vrouw bij de dealer zeiden we: Dit is toch ook hartstikke prima. En de kleur, die is geweldig. Lastig op de foto vast te leggen, maar ik vond deze op Instagram, héérlijk.

qgCOZKql.jpg

"Wanneer kom je de auto poetsen Tom", stuurde de verkoper na de app dat Athlon de auto definitief besteld heeft.
Eens kijken wanneer Nico en Elco tijd hebben :T

@Springbok
Goede tip! Vanaf volgende week dinsdag ben ik vrij tot einde maand, dus een van die dagen neem ik de Electric mee naar huis om de afweging te maken. Liefst zet ik de boel op de zijkant van de garage (en daarmee deels uit het zicht), maar praktisch gezien is dat wellicht niet gunstig. We gaan het zien. Sowieso veel zin om EV-ervaring op te gaan doen. (y)

Prachtige auto, in een bijzonder fraaie kleur. Heel veel plezierige kilometers gewenst.

De kleur laat zich inderdaad niet goed vastleggen, op mijn myreview en de review van AK2 op het websitegedeelte buiten het forum om zie je op onze Clio's met dezelfde kleur als de Clio van jouw vrouw en deze Mégane. En toch ben jij en de verkopers prima in staat de auto op de foto te zetten. Dat lukt mij minder goed.

Misschien heeft het ook te maken met de wijze waarop de auto gewassen en gepoetst wordt. Bij mij is dat toch vooral de wasstraat (wel één zonder borstels, en zelf handmatig voorwassen). Uitgebreid poetsen heb ik recent de middelen voor gekocht maar ik woon in een stadscentrum en heb al zeker geen eigen oprit dus dat valt nog niet mee. Heb er om eerlijk te zijn ook nog te weinig verstand van.

ClioRougeflamme zei:
De kleur laat zich inderdaad niet goed vastleggen, op mijn myreview en de review van AK2 op het websitegedeelte buiten het forum om zie je op onze Clio's met dezelfde kleur als de Clio van jouw vrouw en deze Mégane. En toch ben jij en de verkopers prima in staat de auto op de foto te zetten. Dat lukt mij minder goed.

Misschien heeft het ook te maken met de wijze waarop de auto gewassen en gepoetst wordt. Bij mij is dat toch vooral de wasstraat (wel één zonder borstels, en zelf handmatig voorwassen). Uitgebreid poetsen heb ik recent de middelen voor gekocht maar ik woon in een stadscentrum en heb al zeker geen eigen oprit dus dat valt nog niet mee. Heb er om eerlijk te zijn ook nog te weinig verstand van.

https://youtu.be/d3G8ZbYWwAY

Mooie wagen, gefeliciteerd! Heb hem nog nooit zien rijden! Ook goed dat je blijft vasthouden aan je eigen favoriete merk in plaats van als de meute in een Tesla te stappen.

Daar houd ik wel van!

Prachtige auto! Ik denk dat je inderdaad de juiste keus hebt gemaakt. Een mooi model in een prachtige kleur en financieel ook aantrekkelijk.
Ben heel benieuwd hoe je het EV-rijden gaat bevallen en hoe de auto zich verhoudt t.o.v. de GT.

Mooie auto! Gefeliciteerd!

Zou zelf denk ik dezelfde keuze maken, uit de open opties. Knap ook dat Rouge Flamme zo'n schot in de roos blijkt, nog steeds tien jaar nadat het op de Clio IV geïntroduceerd is;)

Gefeliciteerd! Mooie keuze, lekker vooruitzicht!

Qua laadpaal ook nadenken over waar snoer gaat liggen ten opzichte van jullie looproutes achterom, met fietsen, kinderen, e.d. Tegen de schutting met de buren, op zo'n vijf meter vanaf de voorkant kavelgrens, lijkt mij ook te overwegen. Lekker door met de volgende puzzel ;)

Nice, leuk om de hele keuzestressdiscussie weer te volgen.
Zelf heb ik laatst ook een testrit in de megane etech gemaakt met de 220pk motor.
Dat rijdt wel erg fijn, en ga je veel plezier van hebben. (zelf vanwege een iets beperkter budget en niet privé rijden heb ik gekozen voor de Astra plugin, maar dat ter zijde).
Waarom kan je vanaf 15 maart pas rijden, het is toch een voorraad auto die in 2022 op kenteken staat?
Succes met de laadpaalpositie :), wel een belangrijk onderdeel, je kan hem maar 1x goed fout neer zetten.

Dank voor de felicitaties allen. (y) Eindelijk de knoop door gehakt, scheelt weer wat geregel en nadenken. Vooruit, het zal wellicht ongeloofwaardig klinken maar ik heb het al eerder geschreven. Ik was nog nooit zo dichtbij een andere keuze en heb er zelfs een nacht slecht van geslapen. Ruimte versus geweldig design. De Y biedt gewoon heel veel voor het geld. De Megane voor mij echter toch het beste pakket.

En nu inderdaad door met de volgende stappen. De grootste verrassing zal de voorloopauto zijn die 31/1 wordt gebracht en waarmee ik 1/2 op pad kan.
Het zal een C-segmenter zijn, maar welk merk/model kunnen ze me niet zeggen. Ik laat me maar eens verrassen dan.
De Clio hoop ik vandaag van te horen van mijn neefje of hij hem wel of niet wil overnemen. Zo niet, dan gaat ie op Marktplaats en anders bel ik een van de twee autobedrijven die hem heel graag ophaalt voor net wat minder dan de particuliere vraagprijs (10k incl. nieuwe apk, beurtje en zomerset).

Eerst nog twee dagen keihard werken voor de huidige werkgever. Het overdrachtsdocument met vijftien jaar ervaring is klaar. Vandaag en morgen het team nog ondersteunen met de deadline van het januari-nummer inclusief mijn afscheidswoord. Maandag op kantoor de laatste werkdag, een week later de borrel en 31/1 pak ik nog de vakbeurs mee. Gek wel, na zo'n lange tijd. Wel prettig om 2,5 week vrij te hebben ter voorbereiding op de nieuwe uitdaging. Heb nog heel wat leesvoer liggen en tussendoor van plan wat te klussen in en om huis (van plinten tot tv-wand maken), maar ook op pad naar vrienden/kennissen die net wat verder weg wonen om 'even' langs te gaan.

FordFocus zei:
Waarom kan je vanaf 15 maart pas rijden, het is toch een voorraad auto die in 2022 op kenteken staat?
Succes met de laadpaalpositie :), wel een belangrijk onderdeel, je kan hem maar 1x goed fout neer zetten.

De auto is van 02-09-2022 en komt uit Duitsland. Daar strooien/strooiden ze rijkelijk met subsidies, maar de auto moet dan een half jaar op Duitse naam verblijven.
Per 2023 is dat aangepast meen ik, maar daarom dus ;). Hij heeft nog geen kenteken.

Terug
Bovenaan