Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno + IV Estate GT205 Update: gesjouwd en genoten

Clio station, ik had steeds dat vorige gedrocht op mijn netvlies. Ik dacht echt, je moet wel een hele grote Renault fan zijn om dit bij je vrouw door haar strot te duwen.

Maar wat is dit model, zeker in deze kleur, een erg fraaie auto. Imo ook de enige B-segment station die wel gelukt is, en hoe.

Nu de foto's nog eens goed bekeken en enkel die 'diffusor' in zilverkleur aan de achterkant vind ik niet passen bij het, verder schitterende, plaatje.

Ik ben het met je eens Aras: vorige Clio station en met name ook de Fabia station zijn verschrikkelijk uit proportie. Dit nieuw model Clio is imo erg mooi.

Dank voor de reacties allemaal.

Was even druk, want gister moest ik even dertig worden :T.
Prachtig eerste kado gekregen:

10345553_735672636500843_6119656145093833411_n.jpg

Die voetafdruk was nog een heel gedoe als ik de wederhelft mag geloven. :)

Ontopic:
Twee stations betekent niet dat er veel kids bij komen hoor. Het is gewoon een tactisch plan...
Nu er een back-up station is betekent dat dat ik in 2017/2018 rustig kan kijken naar een non-station als lease. (best wish -> Iets vlots). :)

Nee, we zien wel. Met het oog op een tweede in de komende jaren is een station gewoon handiger, daarnaast oogt hij vele malen mooier dan de hatchback naar mijn idee.

@Aras
De III Estate is absoluut een gedrocht. :)

Nu nog een weekje om af te tellen (y) Morgen eerst de kennis de Twingo showen.

Carfanatic zei:
Nu er een back-up station is betekent dat dat ik in 2017/2018 rustig kan kijken naar een non-station als lease. (best wish -> Iets vlots).

een mpv is natuurlijk ook een non-station :)

:) scherp ;)

Poekoek zei:
Nu de foto's nog eens goed bekeken en enkel die 'diffusor' in zilverkleur aan de achterkant vind ik niet passen bij het, verder schitterende, plaatje.

Daar zit ik inderdaad ook nog mee zoals ik op de vorige pagina schreef. Eens kijken wat we daar in de toekomst aan gaan doen.

Een plaatje, helemaal mee eens. Overigens is de auto ook zo in de promotie gebruikt van Renault. Ik weet het dan ook nog goed toen ik in oktober op de Autosalon van Parijs zat in 2012. Vooraan bij de persintroductie en daar kwam hij aanrijden hoor, de rode Clio Estate met deze wielen en chromen details. Volgens mij heb ik toen al geschreven dat dit wel eens een mooie opvolger kon worden van de Twingo II.

Rembrandt zei:
Erg mooie auto. Gefeliciteerd.

Nu nog even een setje Sonniboys. Werkt erg fijn met kleine kinderen....en ziet er mooi uit.

Wat biedt Sonniboys nog voor meerwaarde?

Ontopic:
Vanmorgen kwam de kennis voor de Twingo. Rondje gereden, bijgepraat en verder geen gedoe. De Twingo dan ook verkocht tegen de vraagprijs van € 5.500 inclusief winterbandenset. Dat is toch ruim een rug meer dan ik als inruilvoorstel kreeg. In Leeuwarden wilden ze er zelfs slecht € 3750 voor teruggeven...

Binnenkort geef ik de auto nog een beurtje en dan kan de Twingo na bijna 7 jaar op 27 december over naar de nieuwe eigenaar. (y)
Maar eerst, op naar komende zaterdag.

adinsx zei:
Rembrandt zei:

Nu nog even een setje Sonniboys. Werkt erg fijn met kleine kinderen....en ziet er mooi uit.

Dat dacht ik ook toen ik de laatste Touran kreeg met donkere achterruiten.
Echter, toen er weer zo'n kleintje achterin kwam, heb ik toch alsnog de Sonniboys er weer in gezet.
Die filteren het zonlicht nog net even beter. En van buiten is nu helemaal niet meer naar binnen te kijken.

Proficiat met je verjaardag en de Clio!

En toch zou ik in jullie geval overwogen hebben de Megan alleen zakelijk te gaan rijden en daarnaast een Laguna GT 2.0T :)

Van harte, zowel met de Clio als met je verjaardag. Bij die jongens van ABD heb ik vorig jaar december een fiat 500 gekocht, maar ik hoefde er maar 5 kilometer voor te rijden... Zoals rjthefrisian al zei: alles wat uit Liwadden komt.....

Veel plezier met wachten!

Rembrandt zei:
adinsx zei:
Rembrandt zei:

Dat dacht ik ook toen ik de laatste Touran kreeg met donkere achterruiten.
Echter, toen er weer zo'n kleintje achterin kwam, heb ik toch alsnog de Sonniboys er weer in gezet.
Die filteren het zonlicht nog net even beter. En van buiten is nu helemaal niet meer naar binnen te kijken.

Even gezocht, maar Sonni doet niet aan Renaults...
https://www.sonniboy.nl/zonneschermen

Audi A4tdi zei:
Proficiat met je verjaardag en de Clio!

En toch zou ik in jullie geval overwogen hebben de Megan alleen zakelijk te gaan rijden en daarnaast een Laguna GT 2.0T :)

Geen optie omdat ik vanaf januari de kleine voor en na het werk naar de oppas (lees oma's) breng. Belastingdienst vind het niet lief als je zonder bijtelling te betalen niet de meest logische weg naar kantoor rijdt. Daarnaast, kilometers bijhouden. Ik moet er niet aan denken.

uwbuurman zei:
alles wat uit Liwadden komt.....
(y)

Moooooie Clio hoor! Maar ik meende dat er iets was met die 17" wielen. Het mocht eerst niet van de importeur / fabriek of zo?
In België mocht het wel maar hier in Nederland weer niet... Was wel wat mee,

maar goed, mooie auto!

ZwarteClio3 zei:
uwbuurman zei:
alles wat uit Liwadden komt.....
(y)

Moooooie Clio hoor! Maar ik meende dat er iets was met die 17" wielen. Het mocht eerst niet van de importeur / fabriek of zo?
In België mocht het wel maar hier in Nederland weer niet... Was wel wat mee,

maar goed, mooie auto!

Officieel mag het op de hatchback met eco-motortje niet. De Estate mocht het altijd al. Schijnt te maken te hebben met een verzwaarde achteras bij een Estate dat het wel mag. Hoe en wat is nooit helemaal duidelijk geworden. Wellicht iets met andere lagers die voor de eco-modellen anders zijn geconstrueerd. De garantie zou zelfs vervallen bij een hatchback als de oorzaak ligt bij de wielen.
Op de Estate in ieder geval geen probleem. :)

Slotbouten ga ik overigens wel bestellen deze week. Vorig jaar werd een demo van VKV nog ontdaan van deze 17" wielen. Daar heb ik natuurlijk geen trek in.

Even een vraagje waar ik zelf geen antwoord op heb.
Tot mijn verbazing zie ik namelijk dat de Clio op naam is gesteld gister (15-12) om 17.35. Heel vreemd want zaterdag halen we de auto pas op en gaat ook de verzekering die we gisteravond hebben afgesloten pas in. Inmiddels de verkoper even gemaild, maar wellicht zitten hier ook experts.
Hoe zit dat met verzekering, belasting e.d.?

Ik denk dat ik maar niet betaal. De auto is schijnbaar al van ons. :T

Edit:
Via zomoto zie ik de historie:

Historie
Aantal Eigenaren tot nu toe:2
Datum eerste toelating NL:27 februari 2014
APK verloopdatum:27 feb 2018
Import auto:Nee

Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 15 december 2014
Dagen Eigenaar: 2
Eigenaar tot: heden

Eigenaar 1
Type Eigenaar: Fleetowner
Eigenaar van: 27 februari 2014
Dagen Eigenaar: 291
Eigenaar tot: 15 december 2014

Zie ik nou een extra eigenaar? :confused:

Edit2:
Hm... schijnt meer voor te komen omdat demo's via een grote pool worden verhuurd / ingezet. Morgen het antwoord van de verkoper maar even afwachten dus. :)

Ik vermoed dat de demo auto eerst van RN (Renault Rent, dat is een fleetowner) is geweest en pas sinds 15 december op naam van ABD staat. Dat is slim, want dan stond de Clio niet op de balans van ABD.

vertmaori zei:
Ik vermoed dat de demo auto eerst van RN (Renault Rent, dat is een fleetowner) is geweest en pas sinds 15 december op naam van ABD staat. Dat is slim, want dan stond de Clio niet op de balans van ABD.

Juistem, dat dus. (y)
De wederhelft zei al: "mooi dan halen we de Clio morgen wel op", toen ik zei dat de Clio op naam is gezet zonder dat ik de historie even bekeken had.
Jup, ze is aan het aftellen. ;)

Het is dan ook een onwijs mooie bak. Hier wordt met een schuin oog naar een nieuwe Twingo gekeken als vervanger van de 500C, over een jaar ofzo.

vertmaori zei:
Inderdaad, slim. Dat bedrijf wat dat allemaal regelt heeft dat slim bedacht! (y)

vertmaori zei:
Het is dan ook een onwijs mooie bak. Hier wordt met een schuin oog naar een nieuwe Twingo gekeken als vervanger van de 500C, over een jaar ofzo.

Dat is ook een mooie auto hoor. Wel veel groter 'in het echt' dan ik op basis van foto's en video's had vermoed.

Berichtje verkoper: De Clio staat inderdaad sinds 15 december in de bedrijfsvoorraad. Zaterdag is de tenaamstelling op naam van Mw. adinsx.

[size=medium]Update: De een ophalen, de andere klaarmaken[/size]

Nou, dat ging toch best snel als ik zo even terug kijk.
6 november drong vrouwlief er op aan dat er echt wat anders moest komen. Iets meer dan zes weken later halen we het nieuwe vervoer op. Ik ken een zoektocht naar een opvolger die geen zes weken maar zes maanden duurde. :)

Morgenochtend 07.00 uur de auto in, de kleine meid bij een van de oma's droppen en door naar het hoge noorden.
Daar onder het genot van een bak koffie eens bekijken of Clio netjes is klaargemaakt voor aflevering.
Dus stickers eraf, gewassen maar niet gepoetst, luxe kentekenplaten gemonteerd en een wiel hersteld/vervangen i.v.m. een beschadiging.
Mw. adinsx heeft al psychologisch afscheid genomen van de Twingo volgens mij, want de keren dat ze weg moest afgelopen week had ze de Mégane mee en ik dus het Twingo'tje. Die laatste staat overigens voor morgenmiddag op het programma. Na thuiskomst kan vrouwlief haar rondje maken om de auto te showen bij haar ouders, ik ga de Twingo nog even verwennen.
Een onderhoudsbeurtje met verse sappen en filters, de winterset er onder zetten en de zomerset schoonmaken. Komende week dan nog even de persoonlijke spullen eruit en de stofzuiger erdoor halen en dan kan ie de zaterdag na kerst naar de nieuwe eigenaar.

Helaas ziet het er morgen niet naar uit dat het zonnig weer wordt zodat de kleur van jullie scherm gaat spatten, maar ook dat komt vast een keer goed ;) Eerst maar eens twee keer een 170km wegtikken voor al dat moois:

Veel plezier morgen. Altijd leuk, een nieuwe auto ophalen(y).

Als je eenmaal in je auto zit ben je die Twingo al lang vergeten, dat komt later pas...:p

Zeker, ik zat net nog wat herinneringen op te halen door het oude topic door te struinen.

Niet zo heel lang geleden hadden we al een rode Renault. Alleen bleef die wat korter dan in eerste instantie de bedoeling was. Volgens mij net een week. :)

IMG_0740.jpg

En ja, dan mis ik de rechter wel als ik dit weer zo zie...
Eigenlijk word het tijd om de blauwe Clio er weer bij te kopen voor een mooi rood-wit-blauwtje op de parkeerplaats. :)

Ja dat doet ie goed! Zo naast elkaar valt wel op dat de Clio een strakker en moderner design heeft. Mooie auto.

Kort verslagje:
Zaterdag was het dus weer vroeg de auto in (06.45) om de kleine weg te brengen na opa en oma (die eveneens vroeg eruit mochten :p) en daarna door te karren naar Leeuwarden.Iets voor 9 daar aangekomen, bakkie koffie, de auto op naam laten zetten en nog even bijgepraat.
Een velg was beschadigd en zouden ze repareren. Dat kan echter niet met deze wielen. Het glimmende deel is niet helemaal glad, maar bevat kleine ribbeltjes. Een detailfoto zal ik nog eens maken. Niettemin, er is dus een compleet nieuw wiel onder gekomen.
Verder alles prima in orde. Afleverbeurt e.d. hebben we vanaf gezien, de fabrieksgarantie duurt ook nog tot 02-2016. De tank zat keurig vol, dus na het koppelen van de telefoon aan MediaNav konden we gaan. (y)

Zowel van de Mégane als de Clio de boordcomputer gereset en achter elkaar aan 124 op de CC of 132 op de CC gereden. Na 170km bleek de Clio 7,0L/100 nodig te hebben, de Mégane 8,0L/100. Op zich niet zo gek, maar de Clio kan dus nog best zuinig zijn met dat driecilindertje op snelwegtempo.

Een paar foto's:
10418487_738915469509893_5713682788854052112_n.jpg

Time to go:

De Twingo gaat komende zaterdag naar zijn nieuwe eigenaar. De buurt denkt ondertussen dat we een geldboom hebben volgens mij :)

Een van de mooie details aan de Clio (naast de prachtige wielen) is deze voorspoiler. Maakt het net even af en voorkomt dat de kentekenplaat een beetje loos 'zweeft'.

Meteen de slotbouten ook gemonteerd. Het zou je gebeuren dat ze 's nachts meteen al even de wielen er af pakken ;)

Wat er verder nog in de planning staat:

Stickers van de achterruit af halen
Kentekenplaathouder ABD vervangen voor een andere
Knipperlichtlampjes vervangen voor Silvervision
Winterbandenset op de kop tikken, deze wielen zijn eigenlijk te kwetsbaar om mee de winter in te gaan.
En uiteraard een keer goed detailen want de kleur is werkelijk fantastisch. Zowel met grijsweer als vandaag als met zon. Wel ontzettend lastig om op de foto te zetten. :)

Vanmiddag zelf nog even met de Clio gereden, en dat rijdt zo veel beter dan de Twingo. 120 km/u is gewoon 3000 tpm in plaats van 4000 in de vijf. (Mégane 2850 tpm in zes). Dat betekent overigens ook wennen met het rijden. De versnellingen zijn vrij lang, dus een rotonde in drie pakken zit er niet in.

Verder is de wederhelft er ontzettend blij mee natuurlijk. De maxicosi past ook prima op de EasyFix, uiteraard wel met de passagiersstoel een stuk naar voren. Fatsoenlijk zitten kan daar overigens nog wel, maar het is natuurlijk wel wat krapper dan in de Mégane.

M.b.t. de Twingo:
Zaterdag die voorzien van verse olie, filters en algehele check. Ook de winterbanden liggen er op.
De zomerset deze week nog even wassen net als de hele auto. Ja, de kennis krijgt een prima verzorgde Twingo om nog jaren mee te gaan rijden.

Al met al, inderdaad twee stations en we zijn voorlopig weer even klaar met de economie stimuleren na het trouwen, huwelijksvakantie, zolder verbouwen, de kleine + verbouwingen en de auto. :)

Op naar 2015! :T

adinsx zei:
Verder is de wederhelft er ontzettend blij mee natuurlijk.

Al met al, inderdaad twee stations en we zijn voorlopig weer even klaar met de economie stimuleren na het trouwen, huwelijksvakantie, zolder verbouwen, de kleine + verbouwingen en de auto. :)
Op naar 2015! :T

Mooie auto in een bekende heerlijke kleur. (y)
Op naar 2015! En op naar nummer 2 en 3 natuurlijk. Past op de achterbank van deze Clio weet ik uit eigen ervaring.:)

Ziet er echt goed uit. Veel plezier, maar dat gaat vast lukken:p

Mijn Clio doet, op snelwegtemp zo'n 6,0-6,5 op 100. Wel in eco-stand, maar toch;).

@Altai
Bij twee houden we het wel voor gezien :)
En ook nummer twee moet nog maar even op zich laten wachten hoor. Even wennen aan één. ;)

@Il Girasoli
Zal t.z.t. als ik met de Clio op pad ben eens kijken wat ie doet. ECO-stand schijnt niet erg veel uit te maken. Hooguit 0,2L/100 had de verkoper, die deze Clio als demo had, het over. Zelf nog geen ervaring mee.

Ontopic:
Vanmorgen was het zover. Na afgelopen week de Twingo te hebben voorzien van verse olie, filters en een wasbeurt was het tijd voor de aflevering.
De zomerset lag al gewassen achterin. (handig die opklapbare stoelen)

Drie auto's achter het huis waarvan één op winterbanden en juist die ging vandaag naar de nieuwe eigenaar in de kakelverse sneeuw.
De wederhelft moest natuurlijk nog even afscheid nemen na bijna 7 jaar en net geen 72.000km. (op 71998 de sleutels overgedragen).
10675537_754511674641214_3380499783551455812_n.jpg

Daarna vertrokken naar het mooie Doesburg waar de kennis was. Ik met de Clio op zomerbanden door de sneeuw (wat overigens best aardig ging), de wederhelft genietend van de laatste rit.

Half uurtje later was de Twingo overgeschreven en was het zwaaien maar. Ik geloof overigens dat ze er niet al te rouwig om is. De Clio rijdt toch wel erg veel lekkerder, stiller, etc. Alleen het gooi-en-smijten is er een beetje af nu.

Verder vanmorgen de Mégane voorzien van de wintersloffen. Net wat aan de late kant, dus met de sneeuw nog op het dak de garage in en 30 minuten later op de 17" naar buiten. Is weer even wennen want het is comfortabeler, stiller en het sturen gaat wat lichter. Laat het maar weer snel lente worden. ;)

Meteen de zomerset maar schoongemaakt dus alles is alweer klaar voor 10+ -temperaturen.

Verder afgelopen week nog de opzichtige ABD-kentekenplaathouder eraf gehaald en een andere, die ik nog in de schuur had liggen, er op gezet.

Er gaat nog een reclameloze op komen. Deze is eigenlijk net wat te hoog. Dat ga ik regelen wanneer ik de Clio ga detailen. Ergens in het voorjaar van 2015. Zonde om dat nu al te gaan doen.

Tot slot nog hard op zoek naar een winterset voor de Clio. Deze wielen wil ik liefst zo min mogelijk zout laten 'eten'. Maar even simpel een stalen setje met winterbanden ziet de wederhelft niet zitten. "Ik ga toch geen stalen wielen op mijn nieuwe auto leggen". :)
Als het aan haar ligt komt er een non-OEM set onder zoals bijvoorbeeld deze: https://www.winterbanden.nl/renault-lichtmetalen-velgen/clio-grandtour-iv-vanaf-januari-2013-09-tce-90-66kw-898ccm-15-inch/oxxo-narvi-zilver-15-inch-et-45-breedte-60-steek-4-100/
Samen met winterbanden onder de € 500,- klaar.

Tja, non-OEM, dat gaat er bij mij niet in. Helaas kosten originele 16" licht metalen wielen 165,- ex BTW bij de dealer.
Komende week maar eens puzzelen wat handig is om te doen. 16" non-OEM (ipv 15" wat ook past) en zo in de toekomst toch de kans hebben te wisselen naar OEM. Of toch simpelweg staal.

Al met al, we blijven gewoon lekker bezig. Als het morgen een beetje fatsoenlijk weer is neem ik nog wat interieurfoto's.

Een setje 16 inch Passion (OEM!) met banden in de goede maat moet voor rond 700-800 euro te vinden zijn.

Losse velgen via MP 350-400 euro. A-merk 195/55/16 rond de 100 euro p.s..

deze moet je voor €500 wel op kunnen halen

maar dan moet je wel heel graag een renault logo op je velgjes willen hebben. :LOL:

@adinsx: Lekker genieten van en met Lynn. Heerlijke tijd zo met zijn drieën.
Maar de kinderwens kan net zo verslavend zijn als hard rijden. Altijd de wens naar meer meer....:)

Qua auto's:
Kentekenplaathouder wissel is een verbetering en de wens tot verlaging is begrijpelijk. Alles zit in de details. (y):D

De wens van mw S. "Ik ga toch geen stalen wielen op mijn nieuwe auto leggen" begrijp ik niet goed. Het lijkt mij onverstandig om, zoals Carfanatic hierboven al zegt, peperdure en (zoals zelf opgemerkt) kwetsbare velgen onder de Clio te plaatsen.
Uit het topic had ik begrepen dat met de Clio vooral korte stukjes gereden gaat worden met als gevolg vaak parkeren (kans op schades) en met de kans om met deze mooie grote velgen sneller vast zitten in de sneeuw door de brede banden?
De Twingo was eerst ook nieuw en die reed toch ook op sterke stalen velgen met (smalle) winterbanden?

BMW Power zei:

Is een optie inderdaad, maar nog niet gevonden.

Een optie is het natuurlijk wel om 15" non-OEM + banden nu te bestellen en de wielen later te vervangen. :)

vertmaori zei:
Een setje 16 inch Passion (OEM!) met banden in de goede maat moet voor rond 700-800 euro te vinden zijn.

Losse velgen via MP 350-400 euro. A-merk 195/55/16 rond de 100 euro p.s..

Zo'n setje staat op MP inderdaad voor ik meen € 850,-. Maar is dat het prijsverschil vs 15" en ~ € 500,- het waard?
Mij wel, de wederhelft nog niet. :)

Carfanatic zei:
deze moet je voor €500 wel op kunnen halen

maar dan moet je wel heel graag een renault logo op je velgjes willen hebben. :LOL:

:D

Altai zei:
@adinsx: Lekker genieten van en met Lynn. Heerlijke tijd zo met zijn drieën.
Maar de kinderwens kan net zo verslavend zijn als hard rijden. Altijd de wens naar meer meer....:)

Qua auto's:
Kentekenplaathouder wissel is een verbetering en de wens tot verlaging is begrijpelijk. Alles zit in de details. (y):D

De wens van mw S. "Ik ga toch geen stalen wielen op mijn nieuwe auto leggen" begrijp ik niet goed. Het lijkt mij onverstandig om, zoals Carfanatic hierboven al zegt, peperdure en (zoals zelf opgemerkt) kwetsbare velgen onder de Clio te plaatsen.
Uit het topic had ik begrepen dat met de Clio vooral korte stukjes gereden gaat worden met als gevolg vaak parkeren (kans op schades) en met de kans om met deze mooie grote velgen sneller vast zitten in de sneeuw door de brede banden?
De Twingo was eerst ook nieuw en die reed toch ook op sterke stalen velgen met (smalle) winterbanden?

Tja, het oog wil ook wat dus lichtmetaal staat altijd beter dan staal. Op 15" met 'ballonbanden' moet je denk ik aardig je best doen met parkeren de stoep te raken. Daarnaast weet mw adinsx heel goed dat ze afstand moet houden. Moest ze al met mijn auto's, en nu zeker met haar eigen. Die banden zijn 9,2cm hoog (45% van 205) vs 9cm bij die van mij (40% van 225).

Het was vanmorgen overigens aardig glibberen en glijden hier in de omgeving. Alleen de snelweg is mooi schoon. Daarnaast natuurlijk een flink pak zout op de weg. Iets wat ik de mooie velgen zo kort mogelijk aan wil doen.

15" staat wel wat ielig trouwens :T

16":

Nog iets interessants is de documentatie van dergelijke wielen. In deze PDF:
https://www.oxxo-wheels.de/documents/felgengutachten/Narvi%20(OX03)/6,0x15/4x100%20ET45/OX03-6,0x15-4x100-ET45-60,1-Dac,Nis,Ren-NEU.PDF

Staat een en ander over montage, certificaten e.d, maar verder geen spannende zaken.
Ik blijf nog geen voorstander van non-OEM, maar het staat wellicht best aardig. Daarnaast de boel laten glibberen en glijden ben ik zeker geen voorstander van. ;)

Is Oxxo de afkorting van oxidatie? Ik word er niet enthousiast van. Ik heb zelf de Passion genomen omdat die makkelijk schoon te maken is en OEM.

Niet OEM budget velgen staan altijd budget helaas. Niet OEM kan wel mooi zijn, maar vaak zijn dat nog duurdere velgen dan OEM.

Bovendien moet je niet vergeten dat zo'n setje niet OEM véél afschrijft. Dus eerst niet OEM kopen en later vervangen voor OEM zou ik ook niet doen, dat is ook geld weggooien. Dan kan je beter in 1x even de pijn lijden. Als je voor die route gaat zou ik eerst 15" staal doen en later kijken of je de banden kan overzetten naar 15" OEM velgen.

Is Oxxo de afkorting van oxidatie?

Daar hadden de oem renault velgen die m'n pa onder zijn clio had na 4 winters ook serieus last van. :LOL:

Nu een megane met MSW (budget merk van OZ) winterset, waren maar €64 p.s. en staat prima.

Waar halen jullie die setjes vandaan dat ze zo goedkoop zijn? Als ik zo eens kijk op marktplaats bijv. dan staat er vrijwel niks te koop, laat staan voor een fatsoenlijke prijs.

@Adinsx:
Wens je vrouw veel rijplezier met zo'n mooie auto, maar haal wel even die grijze diffusor aan de achterkant weg alsjeblieft :)

Update:

Zo, bijna een maand in bezit de Clio en hier en daar inmiddels wat kleine aanpassingen én een grote gedaan.

Stickers
Om mee te beginnen die lelijke stickers op de achterruit van ELF en Eco2. Dat "ELF" is sowieso een wassenneus want Renault gebruikt geen ELF-olie meer in eerste instantie. ELF betaalt echter wel het meeste om de sticker op elke Renault te hebben, dus dat blijft. :)

De stickers dus.
Benodigdheden:

De wasbenzine bleek achteraf overigens niet nodig. De stickers kwamen er zonder plaklaag achter te laten vanaf.

De beide stickers:

Voor:

Na:

Winterset

Het begint zo nu en dan te winteren met het bijbehorende zout. Dat zout zie je in ieder geval ook op rood :p

Uurtje later:

En ik blijf de wielen een lekkere combi vinden:

Die wielen had ik eerder al eens genoemd. Die wil ik zo min mogelijk bloot stellen aan het winterse weer. Hierboven kwam al iets voorbij over non-OE-wielen, etc. etc. Originele OE-wielen kosten 160 ex BTW per stuk. Op MP staat een set voor 400,- euro, maar dan nog moeten er banden bij.
Afgelopen vrijdagavond keek ik op Marktplaats en zag ik dat net een set verkocht was inclusief banden (6mm) voor 590,-. Balen, want non-OE 15" inclusief A-banden ben je ook dat bedrag voor kwijt.
Toen dacht ik, laat ik eens op Speurders kijken. Dat gebruiken veel mensen niet. En daar kwam ik dit tegen:

Geen geld, want alleen daarvoor koop je de losse wielen nog niet eens. Snel een (laag) bod gedaan van 300,- euries en een uurtje later kwam de mail al: "Voor 325 mag je ze op komen halen". :T

Zaterdagochtend vroor het hier nog lekker:

Zaterdag rond de middag dus even op en neer naar Doornspijk gereden. Set zag er prima onbeschadigd uit. Waren nieuw gebalanceerd dus afrekenen en wegwezen. M'n schoonvader was mee, dus even thuis gestopt om de Clio op te pikken en vervolgens naar m'n ouders om de Clio meteen op de winterset te zetten.

Wisselen maar:

Staat prima, lekker OE dus de sneeuw mag vallen. (y).
Enige kanttekening, het zijn geen A-merk banden. GT Radial en volgens autobandentest.com een middelmatige band. Ze hebben nog wel ruim 7mm.

Komende maanden dus even aankijken of ik het wat vind. Mevr. adinsx vond het prima rijden gisteravond. Geen extra lawaai of trillingen etc. Mocht het me niet bevallen dan gaan ze er in de lente af en leg ik er in de zomer Conti's of Michelin onder.
De zomerset overigens ook meteen gewassen en die liggen netjes opgestapeld in de schuur nu naast de 18" set van de Mégane.

Helaas maakt m'n zakelijke telefoon (Lumia 635) beroerde foto's, maar het is niet anders. ;) Betere foto's gaan nog volgen, met uiteraard gewassen auto's ;)

Verlichting
In de Mégane had ik voorin al Silvervisions om van die oranje gloed af te zijn. Laatst kocht ik een nieuwe washmitt bij een bedrijfje hier in de buurt en hij had ook die zilveren knipperlichtlampjes. Dus een setje meegenomen en die gemonteerd achterin:

En ja, dat GT moet er nog af binnenkort met een visdraadje. 'Line' sloopte ik in de herfst eraf met het wassen. :)

Ook de Clio moet nog Silvervisions krijgen. Na wat onderzoek blijkt dat de knipperlichten voor een ander type lamp zijn. PY24 voor, dat is een lampje inclusief fitting en lastiger te vinden als 'Silvervision'. Achter is het wel PY21, dus daar haal ik binnenkort nog even twee stuks voor.

Verder werd deze week de inboedel van een aantal Halfordsvestigingen geveild via BVA Auctions. Zo heb ik een New Car Kit (60,- bij Carclean) voor de helft 'opgepikt' inclusief de 16% veilingtoeslag en 21% BTW.
Net vorige week een nieuwe washmitt gekocht, maar de bandendressing was wel op en zit toevallig in dit pakket. ;) Daarnaast Philips BlueVisions.

Ik had ze destijds in mijn R19 en dat iets wittere licht beviel me toen wel. Gezien de Clio wel wat meer licht kan gebruiken ook die voor weinig (nieuw 48, nu 23) gekregen.

Verder nog meegeboden op autostoeltjes e.d. maar die gingen te hoog in prijs. (bijna naar nieuwprijs).
De BlueVisions heb ik inmiddels gemonteerd. Het is lastig op de foto te zetten, ook zelfs toen ik op de spiegelreflex de witbalans e.d. had vastgezet. In het donker merk je wel verschil. De koplampunit oogt witter (stadslichtlampjes zijn ook Bluevision) en het licht eveneens.
Geeft het meer licht? Nee dat niet. De Philips Extreme Visions doen dat wel, en laten die nou gistermiddag in de veiling van Halfords Ede zitten.
Ik was de enige bieder met een bod van 11 euro. Inclusief veilingkosten 19 euro meen ik. Scheelt toch i.p.v. 53. :)
Die haal ik vrijdag op, en dan monteer ik deze in plaats van de BlueVision. Die laatste zet ik weer in de Altea van m'n schoonvader en dan is iedereen weer voorzien van wat beter licht. ;)

TWingo gestolen
Vanmorgen nog triest nieuws. M'n kameraad heeft slechts 23 dagen kunnen genieten van de Twingo II, want vannacht is deze gestolen voor zijn studentenhuis in Eindhoven. Waarschijnlijk bijvangst want in huis vonden ze de autosleutels. En je gaat nou eenmaal geen huis open breken om een Twingo II te jatten. ;)
Topic:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,5395287,5395287#msg-5395287
Voelt toch ook k*t...

Onderhoud
Mégane staat op 45k, de Clio op 9k. De Mégane moet voor een controlebeurtje langs de garage en de Clio is eind februari een jaar en dan laat ik een onderhoudsbeurt doen. Hoeft overigens pas na twee jaar en 30.000km, maar ik hou gewoon elk jaar aan vanwege de korte stukjes en de olieverdunning die daarmee gepaard kan gaan.

Tot slot de kleine spruit in huize adinsx, gister vier maanden en ze doet het prima. (y)

Op naar de lente want dan gaan de zomersets er weer onder en ga ik de Clio detailen. :)

Keurig die kleine verbeteringen (geen stickers meer, witte knippers) en ook de velgen mogen er zijn.(y)

Balen, dat er ingebroken werd bij je kennis. Extra zuur dat je net aangeschafte auto verdwenen is. (n)

V.w.b de kinderstoeljacht stuur ik je een PB.

Zo net (in dit heerlijke herfst/winterweer) even een snelle foto gemaakt van de winterset:

Oogt meer dan prima en bovenal lekker origineel zoals ik het graag zie. Volgens de weerberichten krijgen we minimaal vijf centimeter sneeuw hier vannacht, dus morgenochtend kan madam veilig op pad.
Voor wie het nog weet: Mevr. adinsx had op haar Twingo alle vier de Conti's binnen 30.000 km kaal. Dus ja, ze rijdt vlot door. Deze week wil ik dan ook gebruiken om te kijken of de banden inderdaad voldoende grip bieden of dat wellicht ESP al erg vroeg ingrijpt. ;)
Ben sowieso geen fan van budgetbanden, en als je eenmaal in de praktijk hebt gemerkt wat een opvolger van een winterband extra grip kan geven...
Oh, en lol maken mag natuurlijk ook :)

*best wish*

@Altai
Had je niet al eens iets gestuurd?

We zijn specifiek op zoek naar de 2 way Pearl zodat de kleine ook langer achterwaarts kan in de Clio.
Diepte is ongeveer 64cm dacht ik, dus of dat goed in de Clio past moet ik nog even checken. Anders gaat de 2-way-basis in de Mégane en de normale in de Clio.

Leuk om te lezen dat je bij mij in de buurt bent geweest, ik woon in Nunspeet. En toevallig ben ik gisterochtend ook nog wel door Doornspijk gekomen :D

Wil je trouwens eens in de gaten houden hoe lang bij jou de Blue Visions meegaan? Ik heb ze zelf ook in mijn Polo. Je kan toch duidelijk meer lichtopbrengst zien, maar bij mij ging de eerste set net een jaartje mee.

Terug
Bovenaan