Update:
Zo, bijna een maand in bezit de Clio en hier en daar inmiddels wat kleine aanpassingen én een grote gedaan.
Stickers
Om mee te beginnen die lelijke stickers op de achterruit van ELF en Eco2. Dat "ELF" is sowieso een wassenneus want Renault gebruikt geen ELF-olie meer in eerste instantie. ELF betaalt echter wel het meeste om de sticker op elke Renault te hebben, dus dat blijft.
De stickers dus.
Benodigdheden:
De wasbenzine bleek achteraf overigens niet nodig. De stickers kwamen er zonder plaklaag achter te laten vanaf.
De beide stickers:
Voor:
Na:
Winterset
Het begint zo nu en dan te winteren met het bijbehorende zout. Dat zout zie je in ieder geval ook op rood
Uurtje later:
En ik blijf de wielen een lekkere combi vinden:
Die wielen had ik eerder al eens genoemd. Die wil ik zo min mogelijk bloot stellen aan het winterse weer. Hierboven kwam al iets voorbij over non-OE-wielen, etc. etc. Originele OE-wielen kosten 160 ex BTW per stuk. Op MP staat een set voor 400,- euro, maar dan nog moeten er banden bij.
Afgelopen vrijdagavond keek ik op Marktplaats en zag ik dat net een set verkocht was inclusief banden (6mm) voor 590,-. Balen, want non-OE 15" inclusief A-banden ben je ook dat bedrag voor kwijt.
Toen dacht ik, laat ik eens op Speurders kijken. Dat gebruiken veel mensen niet. En daar kwam ik dit tegen:
Geen geld, want alleen daarvoor koop je de losse wielen nog niet eens. Snel een (laag) bod gedaan van 300,- euries en een uurtje later kwam de mail al: "Voor 325 mag je ze op komen halen". :T
Zaterdagochtend vroor het hier nog lekker:
Zaterdag rond de middag dus even op en neer naar Doornspijk gereden. Set zag er prima onbeschadigd uit. Waren nieuw gebalanceerd dus afrekenen en wegwezen. M'n schoonvader was mee, dus even thuis gestopt om de Clio op te pikken en vervolgens naar m'n ouders om de Clio meteen op de winterset te zetten.
Wisselen maar:
Staat prima, lekker OE dus de sneeuw mag vallen.

.
Enige kanttekening, het zijn geen A-merk banden. GT Radial en volgens
autobandentest.com een middelmatige band. Ze hebben nog wel ruim 7mm.
Komende maanden dus even aankijken of ik het wat vind. Mevr. adinsx vond het prima rijden gisteravond. Geen extra lawaai of trillingen etc. Mocht het me niet bevallen dan gaan ze er in de lente af en leg ik er in de zomer Conti's of Michelin onder.
De zomerset overigens ook meteen gewassen en die liggen netjes opgestapeld in de schuur nu naast de 18" set van de Mégane.
Helaas maakt m'n zakelijke telefoon (Lumia 635) beroerde foto's, maar het is niet anders.

Betere foto's gaan nog volgen, met uiteraard gewassen auto's
Verlichting
In de Mégane had ik voorin al Silvervisions om van die oranje gloed af te zijn. Laatst kocht ik een nieuwe washmitt bij een bedrijfje hier in de buurt en hij had ook die zilveren knipperlichtlampjes. Dus een setje meegenomen en die gemonteerd achterin:
En ja, dat GT moet er nog af binnenkort met een visdraadje. 'Line' sloopte ik in de herfst eraf met het wassen.
Ook de Clio moet nog Silvervisions krijgen. Na wat onderzoek blijkt dat de knipperlichten voor een ander type lamp zijn. PY24 voor, dat is een lampje inclusief fitting en lastiger te vinden als 'Silvervision'. Achter is het wel PY21, dus daar haal ik binnenkort nog even twee stuks voor.
Verder werd deze week de inboedel van een aantal Halfordsvestigingen geveild via BVA Auctions. Zo heb ik een New Car Kit (
60,- bij Carclean) voor de helft 'opgepikt' inclusief de 16% veilingtoeslag en 21% BTW.
Net vorige week een nieuwe washmitt gekocht, maar de bandendressing was wel op en zit toevallig in dit pakket.

Daarnaast Philips BlueVisions.

Ik had ze destijds in mijn R19 en dat iets wittere licht beviel me toen wel. Gezien de Clio wel wat meer licht kan gebruiken ook die voor weinig (nieuw 48, nu 23) gekregen.
Verder nog meegeboden op autostoeltjes e.d. maar die gingen te hoog in prijs. (bijna naar nieuwprijs).
De BlueVisions heb ik inmiddels gemonteerd. Het is lastig op de foto te zetten, ook zelfs toen ik op de spiegelreflex de witbalans e.d. had vastgezet. In het donker merk je wel verschil. De koplampunit oogt witter (stadslichtlampjes zijn ook Bluevision) en het licht eveneens.
Geeft het meer licht? Nee dat niet. De Philips Extreme Visions doen dat wel, en laten die nou gistermiddag in de veiling van Halfords Ede zitten.
Ik was de enige bieder met een bod van 11 euro. Inclusief veilingkosten 19 euro meen ik. Scheelt toch i.p.v. 53.

Die haal ik vrijdag op, en dan monteer ik deze in plaats van de BlueVision. Die laatste zet ik weer in de Altea van m'n schoonvader en dan is iedereen weer voorzien van wat beter licht.
TWingo gestolen
Vanmorgen nog triest nieuws. M'n kameraad heeft slechts 23 dagen kunnen genieten van de Twingo II, want vannacht is deze gestolen voor zijn studentenhuis in Eindhoven. Waarschijnlijk bijvangst want in huis vonden ze de autosleutels. En je gaat nou eenmaal geen huis open breken om een Twingo II te jatten.

Topic:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,5395287,5395287#msg-5395287
Voelt toch ook k*t...
Onderhoud
Mégane staat op 45k, de Clio op 9k. De Mégane moet voor een controlebeurtje langs de garage en de Clio is eind februari een jaar en dan laat ik een onderhoudsbeurt doen. Hoeft overigens pas na twee jaar en 30.000km, maar ik hou gewoon elk jaar aan vanwege de korte stukjes en de olieverdunning die daarmee gepaard kan gaan.
Tot slot de kleine spruit in huize adinsx, gister vier maanden en ze doet het prima.
Op naar de lente want dan gaan de zomersets er weer onder en ga ik de Clio detailen.