Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

Inderdaad, prachtige auto (y) In die configuratie heb ik 'm ook nog overwogen.

Wat vertmaori zegt volg ik wel: de Captur lijkt mij toch wat geschikter als auto waar een kinderzitje op de achterbank moet. Aan de andere kant lijkt de 0.9 TCe mij weer wat krapjes voor de Captur, ook met de 1.5 dCi kon ie mij niet overtuigen (waar dat bij de Clio Estate geen probleem was).

Eco-knop? Geen idee, niks bijzonders gedaan. Ik vond 'm gewoon niet echt lekker doorpakken op de snelweg, kwam net iets te kort.

ECO staat standaard niet aan toch Elco? Ik heb er ook nog even op gelet.
In de Estate viel het me zeker niet tegen de TCe90. En hij klinkt best lekker. :)
Oftewel, voor madam adinsx meer dan goed. De GT lonkt nog wel, en het prijsverschil is 2k op dit moment. Echter daarvan is ook lang de wegenbelasting (die sowieso 1 tree lager ligt tov de GT) te betalen.

80-20 voor de rode Estate dus.

Komend weekend komt iemand voor de Twingo kijken. Een kennis. Zodra de Twingo verkocht is neem ik contact op met Leeuwarden en komt het denk ik wel goed. (y)

Helaas geen tijd nu om uitgebreid verslag van zaterdag te doen. Komt nog wel (y)

Edit:
Opfleuring van de pagina:

foto1.jpg

ECO-staat alleen aan als jij dat wil. Stop je met ECO-aan, dan blijft deze aan staan tot je hem weer uitzet. Ook met starten.

BTW: mooie auto!

Mooie auto inderdaad. Zat eens te kijken naar een jong gebruikte DCI Estate. Hoe rijdt zo'n Clio nou t.o.v. een Megane? En qua ruimte?

Het rijden is erg goed, de ruimte vind ik een minpunt. Bij een langere bestuurder dan 1,75m is er achterin niet te zitten. Zowel kinderen als volwassenen hebben er dan niets te zoeken. Was voor ons reden om geen Clio Estate te kopen, maar een Captur.

Terence zei:
Demotje?

Verder een chique bak zeg!

Klopt ja, dus extra nauwkeurig gekeken naar de auto. De verkoper die hem destijds heeft samengesteld, achteraf heeft voorzien van wat extra's (voorspoiler, diffuser, instaplijsten, armsteun, etc.), en heeft gereden is echter een echte liefhebber. Ging overigens wel naar de wasstraat, maar wel een hele goede. De lak heeft nauwelijks waskrasjes. Toen ik over kleien begon (nadat ik zei dat poetsen voor aflevering echt achterwege gelaten moest worden) was zijn aandacht meteen getrokken. :)

Maar goed. We hebben hem nog niet, maar er staat een principe-afspraak. Ik moet alles nog als een offerte ontvangen via de e-mail.
Aflevering zonder garantie, beurt, etc. Dat doe ik zelf wel. Één wiel heeft iets schade en wordt vernieuwd, luxe kentekenplaten moeten erop wat mij betreft en dan komt het wel goed. ;) Verkoper is nu nog aan het nadenken of hij op het aanbod in gaat.
Ik moet uiteraard de Twingo even verkopen komend weekend.

Kristian zei:
Mooie auto inderdaad. Zat eens te kijken naar een jong gebruikte DCI Estate. Hoe rijdt zo'n Clio nou t.o.v. een Megane? En qua ruimte?

Qua rijden helemaal niet verkeerd. De TCe90 is op zich best stil. Niet zo stil als mijn TCe130, maar hij doet zijn werk. Vergelijk het met de Twingo en het is een oase van rust. (die draait namelijk 4250 toeren bij 130 km/u)
Dus qua rijden is het wel vergelijkbaar. De ruimte is inderdaad wat minder, maar goed, daarvoor hebben we de Mégane natuurlijk.

vertmaori zei:
Het rijden is erg goed, de ruimte vind ik een minpunt. Bij een langere bestuurder dan 1,75m is er achterin niet te zitten. Zowel kinderen als volwassenen hebben er dan niets te zoeken. Was voor ons reden om geen Clio Estate te kopen, maar een Captur.

Ik ben 1,76 volgens de officiële meting, Mevr. adinsx nog een stukje kleiner zoals je weet. Dus ik denk dat het hier wel goed gaat komen.
Zaterdag kopen we trouwens de opvolgstoel. 62cm diep las ik net, dus ook dat kunnen we nog even opmeten. :)

Op wat details na (luxe kentekenplaten ontbraken hierop) zijn we binnenkort een rode Clio rijker :).

Nu nog de Twingo verkopen komend weekend :T

Carfanatic zei:

:) eerst maar even Google geraadpleegd, maar de vertaling is zoals ik vermoedde dus thanks ;)

@Haarr
Zeker waar. Velen (waaronder familieleden) zeggen ook, waarom geef je zoveel uit aan een tweede auto die straks nog geen 10k gaat rijden. Tja, liefhebbershart komt denk ik om de hoek zetten. En de auto moet gewoon weer een jaar of zeven mee.

vertmaori zei:
Feliciteer mevrouw S maar met deze mooie aanwinst! Daar gaan jullie geen spijt van krijgen.

Dat weet ik wel zeker. En ik heb nu al zin om hem te gaan detailen. Hier en daar in de lak zitten wat vliegenlijkjes en die moeten er natuurlijk af.
De rode lak is geweldig, en na fatsoenlijk poetsen kan hij alleen maar beter worden denk ik. ;)

Voor nu nog eerst even wachten of de verkoper nu wel de koopovereenkomst juist opzet, handtekening eronder en eens kijken wanneer we weer een retourtje Leeuwarden gaan maken. Bovenal eerst de Twingo zaterdag verkopen. Ook die moet nog een beurt hebben overigens.

Tot slot, de Mégane moet nog op de winterwielen. Dat schiet er een beetje bij in, maar moet toch gaan lukken de komende week.

Mijn Captur ziet er ook niet uit, ook nog geen winterwielen eronder. Met dank aan een paar gekneusde ribben. De rode lak is dankbaar om te poetsen net als sommige oranjetinten. :D

adinsx zei:
@Haarr
Zeker waar. Velen (waaronder familieleden) zeggen ook, waarom geef je zoveel uit aan een tweede auto die straks nog geen 10k gaat rijden. Tja, liefhebbershart komt denk ik om de hoek zetten. En de auto moet gewoon weer een jaar of zeven mee.

Ik bedoel niet te zeggen dat het zonde is, maar dat jullie een erg mooie auto als 2e auto hebben. Veel plezier ermee gewenst.

haarr zei:
adinsx zei:
@Haarr

Ik bedoel niet te zeggen dat het zonde is, maar dat jullie een erg mooie auto als 2e auto hebben. Veel plezier ermee gewenst.

Zo had ik het ook opgevat. (y)

Inmiddels klopt de koopovereenkomst, dus vanavond mag 'mevrouw S' zoals vertmaori het zo mooi zegt, haar handtekening zetten en gaat de boel op de mail. (y)

Carfanatic zei:

@ adinsx: Fan my ek. :)

adinsx zei:
haarr zei:
adinsx zei:
@Haarr

Zo had ik het ook opgevat. (y)

Inmiddels klopt de koopovereenkomst, dus vanavond mag 'mevrouw S' zoals vertmaori het zo mooi zegt, haar handtekening zetten en gaat de boel op de mail. (y)

Ergens snap ik het ook wel. Mocht je de leaser onverwacht kwijtraken, dan heb je nu een redelijk ruime auto achter de hand waar je weer even mee vooruit kan. (y)

Mooie wagen!

Ook erg mooi die 17 inch Drenalic velgen! Die zou ik er ook nog graag een keer onder willen hebben.

De rooie blijft een mooie kleur, toch ben ik erg blij dat wij voor een witte gekozen hebben

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Ergens snap ik het ook wel. Mocht je de leaser onverwacht kwijtraken, dan heb je nu een redelijk ruime auto achter de hand waar je weer even mee vooruit kan. (y)

Had zomaar gekund:
https://www.vakmedianet.nl/home/vakmedianet-neemt-17-titels-over-van-reed

Gelukkig wist ik het al eerder en verandert er verder niets. Het wordt eigenlijk beter. :)
Geen druk meer onder een beursgenoteerd bedrijf, en lekker je eigen toko runnen als kleine bv binnen de uitgeverij. (y)
Niettemin was het wel even spannend of lease ook gewoon over ging. En inderdaad, met dat in het achterhoofd is zo'n Estate ook best handig.
Alleen al vanwege de looks zou het de Estate worden overigens, de hatchback vinden we minder mooi.

haarr zei:
adinsx zei:
@Haarr

Inderdaad, ook hier gepaste jaloezie!

Gefeliciteerd! (y)

Bedankt allemaal. Zo bekeken ben ik er ook erg blij mee. De GT lonkt nog steeds wel overigens, maar het verstand heeft gewonnen. :)

Als ik de eerste eisen er nog even bij pak:
De eisen ongeveer:
2012 of jonger
Benzine
5-deurs hatchback of station | Check
Vlotter dan de Twingo II (1.2-16v 75pk uitvoering) | Bijna gelukt, 0,2s trager, maar dankzij koppel voelt het krachtiger.
Liefst zes versnellingen (hele lastige, dus vervalt wellicht) | Vervallen, heeft alleen de GT
Niet teveel kilometers | Check, 7.500 km op de klok
Voorzien van: Climate control, licht-regensensor, elektrische ramen, lichtmetalen wielen, etc. | All check op elektrische ramen achter na
Wannahaves: privacyglass, open dakje, parkeersensoren, | Open dak niet en daar ben ik niet rouwig om want dan verdwijnen de lengterails
Budget: Inruil Twingo + ~10k. | Niet gelukt. :)

Wat heeft de auto:
Dynamique is lekker uitgerust natuurlijk, bovenop de al best aardige uitrusting. Belangrijkste punten zijn:
Veiligheid: ABS, ESP, Hill-start, nodig airbags e.d.
Gemak: Handsfree openen, sluiten en starten. Elektrische ramen voor, cruisecontrol/begrenzer, rugleuning passagierstoel neerklapbaar. MediaNav navigatie. Bass-Reflex radio met bluetooth en USB. Lederen stuur, volledig verstelbaar.

Extra's bevat de Clio ook waaronder:
Pack Comfort: Climate control en regen- en lichtsensor
Pack City: Parkeersensoren achter, middenarmsteun met opbergvak
Privacy-Glass
Pack Exterieur Chrome

Het liefst hadden we natuurlijk Comfort extra gehad zodat de ramen achter ook elektrisch zijn en de spiegels inklapbaar. Zelfde geldt voor Pack City Extra met als extra een achteruitrijcamera. Zaken die de GT of de auto in Kollum wel hadden, maar de lakkleur won. (y)
Ik ben nog wel aan het bekijken of de sierstrip in chroom onder de ramen kan.

Verder zijn achteraf gemonteerd:
17" Drenalic wielen
Voorspoiler
Diffuser achter
Instaplijsten
Bescherming laaddrempel
Stoffen vloermatten Premium.
Kofferbakmat

Dat was het denk ik wel. :T
Op mijn eigen lijstje staat nog slotbouten. Daar dacht ik vanmorgen pas aan :rolleyes:

Tot slot, sluiten we maar af met een paar advertentiefoto's. Aflevering staat nu gepland voor 20 december 09.00 uur. Lekker weer om 07.00 de auto in dus. :)

Gefeliciteerd :) Hele mooie kleur, staat hem echt goed. Door de aanpassingen nog iets sportiever (y)

Gefeliciteerd Adinsx(y)

Ik vindt Clio's erg lekker rijden, ik krijg ze regelmatig mee voor m'n werk. Na een ritje in een Clio kan ik er met m'n kop niet bij dat er nog Polo's worden verkocht, maar dat ter zijde. Erg goede keuze als je het mij vraagt!

Renault Sport zei:
Gefeliciteerd :) Hele mooie kleur, staat hem echt goed. Door de aanpassingen nog iets sportiever (y)

Maakt hem inderdaad net wat sportiever. De zilveren diffuser ben ik nog over aan het twijfelen of hij zo blijft. :)
Ja, het begint nu al. :)

Zilvervisions moet ik ook nog even opsporen.

s velthuis zei:
Heeft zo'n Clio nou zulke kleine remmen of is dat optisch bedrog door de velgen?

Zelfde maat als de Twingo II, dus ja ze zijn niet fors zeg maar. :)
De velgen zijn redelijk dicht, dus het valt wel minder op.

S-RS zei:
Gefeliciteerd Adinsx(y)

Ik vindt Clio's erg lekker rijden, ik krijg ze regelmatig mee voor m'n werk. Na een ritje in een Clio kan ik er met m'n kop niet bij dat er nog Polo's worden verkocht, maar dat ter zijde. Erg goede keuze als je het mij vraagt!

Dank (y) :)

PauseBreak zei:
Ik neem trouwens aan dat de dealerstickers op de zijkant er voor aflevering af worden gehaald? :)

Jazeker, en ik heb drie keer aangegeven dat ze alleen even de auto mogen wassen en dat was het.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Soms niet, heb ik wel eens gezien.

:)

Daar lach je om, maar is echt waar. Ik heb wel eens een paar jaar oude auto zien rijden met stickers erop: "De nieuwe..." (merk- en typenaam weet ik zo niet meer). Heel gek gezicht in ieder geval.

@JW
Geweldig. Ik meende inderdaad echt dat het gein was. :)

Het eerste wat er bij de Clio natuurlijk af gaat zijn de stickers op de achterruit. Zoals zo ongeveer elke nieuwe Renault zit daar een ECO2 en ELF sticker.
Bij de Mégane was dat ook het eerste dat er af moest. :T

@BMW Power
Een jaartje of zeven moet deze toch ook zeker wel weer mee inderdaad. Gaat vast lukken. (y)

Schitterende auto, gefeliciteerd met de keuze (y) Toen ik voor een nieuwe leaser aan het kijken was, heb ik deze Clio Estate-demo regelmatig mijn netvlies laten passeren. De configuratie klopt gewoon helemaal. Veel plezier er mee!

Erg mooie auto. Gefeliciteerd.

Nu nog even een setje Sonniboys. Werkt erg fijn met kleine kinderen....en ziet er mooi uit.

adinsx zei:
Een jaartje of zeven moet deze toch ook zeker wel weer mee inderdaad. Gaat vast lukken. (y)

Dat valt helemaal te bezien…… zie het topic van Rembrandt.
Als mevrouw S de smaak te pakken heeft heb je over zeven jaar toch echt een Dacia Lodgy nodig. :cool:

Gefeliciteerd. Prachtige auto in de juiste kleur. En dat als tweede auto..de meesten, waaronder ook ik, dromen van zoiets als eerste auto..;)

Ennuh..alles wat ut Liwadden komt is per definitie goed.....(y)

[size=x-small](met uitzondering van post van het CJIB..)[/size]

Ik reageer niet vaak meer, maar lees nog wel eens mee. Prachtige auto adinsx! Erg mooi, de Clio Estate vind ik nog mooier dan de gewone Clio.

Ik weet niet hoe het met praktische zaken als kinderzitjes gaat, maar ik persoonlijk vind het ook meer een keuze voor een jong stel dan een Captur.

@Haarr

Verstandig zijn kan altijd nog. Mijn vrouw heeft eind augustus een nieuwe C1 besteld en toen werd er nog "verstandig" gesproken over aflevering in januari in verband met kenteken op 2015. Eind oktober kregen we te horen dat de C1 de laatste week van november bij de dealer zou staan en de verkoper legde nog netjes uit hoe hij het zou doen met kenteken op 2015 en toch de BPM van dit jaar, etc, etc.

Dezelfde middag hebben we iemand ten grave gedragen die 28 jaar geworden is en nog vele plannen en wensen e.d. had.

Mijn vrouw had ondertussen besloten dat als haar nieuwe C1 er zou zijn ze hem gewoon wilde hebben. Verstandig of niet, en zo kon ze vorige week vrijdag haar Sinterklaascadeautje ophalen en rijdt ze nu met het koude weer lekker met haar billetjes op de stoelverwarming.

Verstandig zijn kan altijd nog. Koop lekker de auto die je wilt, in de kleur en uitvoering die je wilt en kan betalen.

Tot zover de filosofie. Geniet van de mooie aanwinst.

WOF

Altai zei:
adinsx zei:

Dat valt helemaal te bezien…… zie het topic van Rembrandt.
Als mevrouw S de smaak te pakken heeft heb je over zeven jaar toch echt een Dacia Lodgy nodig. :cool:

:)
Maar ik heb als tweede auto een Alto, dus Adinsx loopt nu al op me voor.
We hebben het hier niet over het lot van de lease-Megane......;)

@ Rembrandt, kijk jij snapt hem.(y) Er zullen altijd koplopers en volgers zijn.
En zoals WOF stelt: Verstandig zijn kan altijd nog.
Binnenkort alhier op blad 35, we zijn dan 7 jaar verder, de topictitel opvolger MeganeIII en ClioIVEstate --> naar Lodgy1 en Lodgy2.:D

En voor alle duidelijkheid: ik reed bij de eerste nog in een 5-deurs hatchback, en de Alto was er nog niet.
Daar is het kind net de navelstreng kwijt en ze hebben al twee (!) stationwagons!
:p

Sterker nog, je had al een stationwagen (C5) toen je nog geen kinderen had.

WOF

Wings of freedom zei:

WOF
Waarschijnlijk was er toen al een (grote) kinderwens in huize Rembrandt.:)

Altai zei:
Wings of freedom zei:

WOF
Waarschijnlijk was er toen al een (grote) kinderwens in huize Rembrandt.:)

Neuh, dat was gewoon om te patsen!:cool:

Ennuh......oeps....ik had er ook twee, al was de tweede een eh......eh......[size=x-small]Astra SW[/size].

Terug
Bovenaan