Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon Dirk zei:Deels eens, deze auto lijkt me niet bepaald een elektrisch voertuig.
Leon in z'n SEAT zei:Wat voor vakken zijn dit? Openbaar?
Dan moet zo'n vak dus minimaal 2,40 m breed zijn, uitgaande van een parkeerwegbreedte van 6,67 m. Die weg mag smaller maar dan worden de vakken dus breder zoals al gezegd. Op basis van de NEN (en ook de CROW trouwens) is dit dus gewoon een k#t-oplossing. Kun je best een berichtje richting de gemeente aan wagen. Waarschijnlijk schuift men het dan in de schoenen van de eigenaar van dat terrein (indien dat de gemeente zelf niet is), dan kun je je berichtje doorzetten. En komt het indirect overigens ook weer bij de gemeente terecht want als gebouweigenaar heb je altijd te voldoen aan de gestelde parkeernorm (toetsende instantie: gemeente). En ik geloof nooit dat men daar de parkeerplekken smaller heeft gemaakt zodat er een overschot aan parkeerplaatsen ontstaat. Als je een paar ambtenaren wilt laten zweten dan heb je hier een leuke casusD. Elzinga zei:Leon in z'n SEAT zei:Wat voor vakken zijn dit? Openbaar?
Ja, openbare parkeerplekken nabij een vrij druk bezocht winkelgebied in Naarden...
Leon in z'n SEAT zei:Dan moet zo'n vak dus minimaal 2,40 m breed zijn, uitgaande van een parkeerwegbreedte van 6,67 m. Die weg mag smaller maar dan worden de vakken dus breder zoals al gezegd. Op basis van de NEN (en ook de CROW trouwens) is dit dus gewoon een k#t-oplossing. Kun je best een berichtje richting de gemeente aan wagen. Waarschijnlijk schuift men het dan in de schoenen van de eigenaar van dat terrein (indien dat de gemeente zelf niet is), dan kun je je berichtje doorzetten. En komt het indirect overigens ook weer bij de gemeente terecht want als gebouweigenaar heb je altijd te voldoen aan de gestelde parkeernorm (toetsende instantie: gemeente). En ik geloof nooit dat men daar de parkeerplekken smaller heeft gemaakt zodat er een overschot aan parkeerplaatsen ontstaat. Als je een paar ambtenaren wilt laten zweten dan heb je hier een leuke casusD. Elzinga zei:Leon in z'n SEAT zei:Wat voor vakken zijn dit? Openbaar?
Ja, openbare parkeerplekken nabij een vrij druk bezocht winkelgebied in Naarden...![]()
NEN 2443 is bedoeld voor betrokkenen bij de totstandkoming van parkeerterreinen en parkeergarages en voor handhavende en voorschrijvende instanties. De norm is bedoeld als toetsingskader en is geen Programma van Eisen voor de vele betrokkenen. NEN 2443 geeft de minimale eisen aan en gaat niet over het kwaliteitsniveau van de parkeervoorziening.
Boppie zei:Ik snap waarom hij het doet. In 2011 kocht ik een strakke Twingo. In 2017 afscheid genomen, een slordige 25 parkeerdeuken per kant.
Maar het is ook een geval "mijn probleem wordt nu jouw probleem". Het geeft een zooitje als we het allemaal doen.
michel1975 zei:Ik snap bovenstaande wel. Hoeveel zijn er niet die met hun maxi cosi of zonder de auto strak er naast zetten. Hier ook al de nodige parkeerdeukjes opgelopen en de dader ligt altijd op het kerkhof. Ik weet niet waar dit op het parkeer terrein is maar ik had hem ergens aan de rand geparkeerd.
Als ik zo tel is het vak ook 20cm te klein als ik het verhaal van Leon volg.
Boppie zei:What een donderstone.
This is walking out of the hands.D. Elzinga zei:Boppie zei:What een donderstone.
Too crazy for words!
Dat werkt inderdaad heel mooi, geeft ook een veel 'natuurlijkere' indraai. Je kan bij wijze van spreken met 30 km/u je stuur bij gooien, op tijd een noodstop maken en je staat perfect. Ook uitdraaien is een koud kunstje, kan allemaal in één vloeiende beweging. Nadeel: het kost vaak wat meer ruimte (in de breedte gezien) dus het verschilt een beetje per situatie of het loont of niet. Belangrijker: het werkt/kan alleen bij eenrichtingsverkeer.Blackadder the 5th zei:Waarom niet diagonaal parkeren?
![]()
Door 1-richting verkeer op het aanrijpad kun je de positie van de auto sturen en daarmee de bestuurder de mogelijkheid geven achter
de auto uit te stappen die naast hem staat. Werkt het beste als je achteruit inparkeert, dat is nog wel een dingetje ...![]()
De Schaduw zei:En je kunt niet meer "paraat parkeren"' zoals de militairen zeggen/zeiden. Nou ja, het kan theoretisch wel natuurlijk.![]()
Ligt er aan waar je het toepast. Bij mijn plaatselijke supermarkt (die van 's lands beste voetbalarbiter) ligt ook een dubbele strook parkeerplaatsen waarbij de parkeerplekken onder ca. 45 graden liggen. Eenrichtingsverkeer daar, werkt fantastisch hoor. De voorkeur om voor- of achterwaarts in te parkeren heeft in mijn optiek vaak te maken met hoeveel moeite men heeft om die manoeuvre te maken. Maar dat is bij dit soort vakken helemaal geen issue, je rijdt er zo in en uit. Ook instapgemak is geen probleem, omdat de auto's elkaar zijdelings maar 'half overlappen' is er veel meer ruimte om het portier open te zwaaien.Idefiqs zei:De Schaduw zei:En je kunt niet meer "paraat parkeren"' zoals de militairen zeggen/zeiden. Nou ja, het kan theoretisch wel natuurlijk.![]()
Precies. Daarom vind ik het niet zo'n goed idee.
De Schaduw zei:En je kunt niet meer "paraat parkeren"' zoals de militairen zeggen/zeiden. Nou ja, het kan theoretisch wel natuurlijk.![]()
Leon in z'n SEAT zei:Ligt er aan waar je het toepast. Bij mijn plaatselijke supermarkt (die van 's lands beste voetbalarbiter) ligt ook een dubbele strook parkeerplaatsen waarbij de parkeerplekken onder ca. 45 graden liggen. Eenrichtingsverkeer daar, werkt fantastisch hoor. De voorkeur om voor- of achterwaarts in te parkeren heeft in mijn optiek vaak te maken met hoeveel moeite men heeft om die manoeuvre te maken. Maar dat is bij dit soort vakken helemaal geen issue, je rijdt er zo in en uit. Ook instapgemak is geen probleem, omdat de auto's elkaar zijdelings maar 'half overlappen' is er veel meer ruimte om het portier open te zwaaien.Idefiqs zei:De Schaduw zei:En je kunt niet meer "paraat parkeren"' zoals de militairen zeggen/zeiden. Nou ja, het kan theoretisch wel natuurlijk.![]()
Leon in z'n SEAT zei:Ligt er aan waar je het toepast. Bij mijn plaatselijke supermarkt (die van 's lands beste voetbalarbiter) ligt ook een dubbele strook parkeerplaatsen waarbij de parkeerplekken onder ca. 45 graden liggen. Eenrichtingsverkeer daar, werkt fantastisch hoor. De voorkeur om voor- of achterwaarts in te parkeren heeft in mijn optiek vaak te maken met hoeveel moeite men heeft om die manoeuvre te maken. Maar dat is bij dit soort vakken helemaal geen issue, je rijdt er zo in en uit. Ook instapgemak is geen probleem, omdat de auto's elkaar zijdelings maar 'half overlappen' is er veel meer ruimte om het portier open te zwaaien.Idefiqs zei:De Schaduw zei:En je kunt niet meer "paraat parkeren"' zoals de militairen zeggen/zeiden. Nou ja, het kan theoretisch wel natuurlijk.![]()
Leon in z'n SEAT zei:Ten aanzien van die kelder: applausje voor die vrij-/bezet-lampjes. Jammer dat die hellingbaan zo steil is. Wellicht dat de foto vertekent maar hij lijkt mij zelfs te steil...
Leon in z'n SEAT zei:... De voorkeur om voor- of achterwaarts in te parkeren heeft in mijn optiek vaak te maken met hoeveel moeite men heeft om die manoeuvre te maken.
Leon in z'n SEAT zei:… Maar dat is bij dit soort vakken helemaal geen issue, je rijdt er zo in en uit.
Moderator
Lycan Capri zei:Achteruit inparkeren, vooruit wegrijden?
Dat geniet ook wel mijn voorkeur ja
KadettRT zei:Lang leve de relatief smalle Nederlandse parkeervakken en steeds breder wordende auto's. C segmenters gaan richting de 1.85. D en E en SUV naar de 1.90 of breder. Parkeervakken groeien niet met de auto's mee![]()