Aso Parkeren

Muddy Bandit zei:
Komt me redelijk bekend voor.
Vroeger deed ik nog wel eens een poging om de eigenaar even aan het denken te zetten, de laatste jaren verplaats ik zelf wel als ze in de weg staan.

Op deze manier?

Foutparkeren kan ik me nog iets van voorstellen, maar de auto pontificaal voor een uitrit met daarop auto;s geparkeerd
zetten en vervolgens onverschillig door te lopen gaat mij boven mijn pet.
Zijn er niet meer mensen in de buurt die hebben geklaagd over dit parkeergedrag?

Het is in de straat van mijn ouders, ikzelf woon daar niet. Inmiddels is het al 2 keer gebeurt dat ze op vakantie gingen en de auto voor de inrit stond.
Niet zover als deze, maar toch, dus de auto inderdaad middels duwen en slepen verplaatst.
Er zijn al 2 potentiële blokkeer-auto's afgevallen, het huis schijnt nu eindelijk klaar te zijn, en haar vriend/partner kan dankzij een beroerte niet meer rijden.

Klemzetten is niet echt een optie, want de Outlander heeft al meerdere malen de TT van de buren geraakt, en de BMW ook, maar ja bewijs het maar eens (hoewel de overburen alles zien, en overal over bellen, willen ze niet getuigen "ja daar bemoei ik me niet mee hoor" ). Wat dat aangaat hebben mijn ouders nog wel wat mazzel, want de auto staat zelden tot nooit bij de buren en bijna altijd voor het huis, de buren werken dus mijn vader kan bij wijze van 's morgens de auto weer voor de deur zetten..

Het probleem is naast de buurvrouw, het falende beleid van de gemeente, er zijn te weinig parkeerplaatsen voor de huizen, plus dat het in plaats van een strook, zeg maar vakken zijn. Plus dat er voor 2 huizen geen vakken zijn gemaakt, en daar mag dus geen auto staan. (en het zelfs zo dat als je je auto op dat stukje zet, je een boete krijgt, de parkeerpolitie rijdt meerdere keren per dag langs).
Bij de buren zijn 3 vlakken, maar daar moeten dus 4 auto's staan, wat er toe lijdt dat er bijna altijd een auto met een neus voor de inrit staat, waardoor je niet altijd de oprit op kan, daarom staat mijn vader zijn auto ook voor het huis, ipv op de inrit, en dat geldt ook voor de andere buren, zij hebben een inrit (en 2 auto's) maar kunnen geen auto op de inrit zetten, omdat de andere buurman dan niet er langs kan.

En het gare is dat hetzelfde verhaal voor de overkant geldt, en die straat is dankzij eenrichtingverkeer een omweg van 5 minuten is, en ook de 2 straatjes die je door moet om of bij mijn ouders te komen of weg te gaan, hebben te weinig parkeerruimte. En zeker na 18uur 's avonds.

Hoef je bij ons in de gemeente niet te proberen. Zelfs in ons rustige wijkje controleren en beboeten ze auto's die niemand in de weg staan, maar die formeel niet juist staan.

Bedankt voor het uitgebreide verhaal.

Het gevoel klopt dus dat het ene (structureel te weinig parkeerplaatsen door de inrichting van de straat)
het andere (parkeren voor een uitrit) uitlokt. Waardoor je vader de auto weer voor huis huis parkeer en
daarmee een extra plek in beslag neemt om te voorkomen dat hij op de oprit wordt klemgezet.
Waar ik me dan weer over verbaas is dat er wel actief wordt bekeurd op
parkeren buiten de vakken, maar niet op parkeren voor een uitrit. o_O

Of mis ik iets?

Streetview

Je ziet al de TT staan, die eigenlijk al voorbij het vak staat. Nu hebben ouders er geen problemen mee dat de neus wat voor de inrit staat, als ze inderdaad er maar langs kunnen. Dus het is ook niet zo dat als er een auto 5 centimeter naar voren staat, mijn vader aanbelt.

Mijn ouders hebben een vergunning en kan ik of ander bezoek de auto op de inrit zetten. Soms als alles vol staat zet de buurman (van de TT) zijn auto op de inrit.
In principe waren er nooit problemen, ook niet toen de buurman ook nog een rally auto had, en ik nog thuis woonde en in het huis van de draak mensen woonden met 2 auto's. Natuurlijk stond er wel eens een auto een stukje op de inrit, maar nooit zo als de C4.

Om het parkeerprobleem tegen te gaan, werd de straat vergunning parkeren(5 minuten lopen van het centrum), en tegenwoordig hebben we een app, en geen papier meer, dus de handhaving komt vaak langs.

Maar nu komt het, in de straat woont een mevrouw, die heeft een garage en dus een inrit, dus ze zette de caravan daar neer, haar eigen auto heeft geen vergunning, die heeft zij niet nodig, want ze kan altijd bij huis de auto kwijt, maar dus had ze haar auto aangemeld als bezoeker. Ze kreeg een boete, niet omdat ze haar auto als bezoeker had staan, maar omdat ie voor haar huis stond....

Nu staat de inrit natuurlijk niet dagelijks zo ingeparkeerd, maar toen mijn vader eens vroeg waarom de handhaving 's avonds (parkeren geldt tot 21uur, ze controleren soms nog om 20.45) beter op de inritten lette, kreeg ie als antwoord dat ze dat in het donker niet konden zien....

Terwijl de andere buren voor eigen inrit wel bijna een boete hadden, gelukkig zagen ze dat ze boodschappen aan het uitladen was, maar omdat ze toen met iets in t gips lip, en dus wat langer bezig was, en daarom de kofferklep dichtdeed tussendoor...

Toen in 2015 de vergunning nog papier was, en de handhaving langsliep, heeft bij mijn parking een week lang een auto gestaan zonder vergunning, en die auto kreeg pas na 5(!) dagen een boete. En de handhaving komt meerdere malen per dag langs.

Pjötr zei:
Je ziet al de TT staan, die eigenlijk al voorbij het vak staat. Nu hebben ouders er geen problemen mee dat de neus wat voor de inrit staat, als ze inderdaad er maar langs kunnen. Dus het is ook niet zo dat als er een auto 5 centimeter naar voren staat, mijn vader aanbelt.

Mijn ouders hebben een vergunning en kan ik of ander bezoek de auto op de inrit zetten. Soms als alles vol staat zet de buurman (van de TT) zijn auto op de inrit.
In principe waren er nooit problemen, ook niet toen de buurman ook nog een rally auto had, en ik nog thuis woonde en in het huis van de draak mensen woonden met 2 auto's. Natuurlijk stond er wel eens een auto een stukje op de inrit, maar nooit zo als de C4.

Om het parkeerprobleem tegen te gaan, werd de straat vergunning parkeren(5 minuten lopen van het centrum), en tegenwoordig hebben we een app, en geen papier meer, dus de handhaving komt vaak langs.

Maar nu komt het, in de straat woont een mevrouw, die heeft een garage en dus een inrit, dus ze zette de caravan daar neer, haar eigen auto heeft geen vergunning, die heeft zij niet nodig, want ze kan altijd bij huis de auto kwijt, maar dus had ze haar auto aangemeld als bezoeker. Ze kreeg een boete, niet omdat ze haar auto als bezoeker had staan, maar omdat ie voor haar huis stond....

Nu staat de inrit natuurlijk niet dagelijks zo ingeparkeerd, maar toen mijn vader eens vroeg waarom de handhaving 's avonds (parkeren geldt tot 21uur, ze controleren soms nog om 20.45) beter op de inritten lette, kreeg ie als antwoord dat ze dat in het donker niet konden zien....

Terwijl de andere buren voor eigen inrit wel bijna een boete hadden, gelukkig zagen ze dat ze boodschappen aan het uitladen was, maar omdat ze toen met iets in t gips lip, en dus wat langer bezig was, en daarom de kofferklep dichtdeed tussendoor...

Toen in 2015 de vergunning nog papier was, en de handhaving langsliep, heeft bij mijn parking een week lang een auto gestaan zonder vergunning, en die auto kreeg pas na 5(!) dagen een boete. En de handhaving komt meerdere malen per dag langs.

Nogmaals dank voor de extra toelichting. Dit geeft wel een aardig indruk van de toestand. Dergelijk parkeergedrag komt
niet zomaar uit de lucht vallen.
Structureel te weinig plekken, straat dicht bij het centrum, halfslachtige handhaving.
Dan krijg je vanzelf het teveel-muizen-in-een-kooi-effect.
Wordt er zoiets als een verkeersspreekuur bij de gemeente gehouden, waar dit soort zaken kunnen worden besproken?

Blackadder the 5th zei:
Muddy Bandit zei:
Komt me redelijk bekend voor.
Vroeger deed ik nog wel eens een poging om de eigenaar even aan het denken te zetten, de laatste jaren verplaats ik zelf wel als ze in de weg staan.

Op deze manier?

Als het al gelijk meppen moet worden dan is die mogelijkheid er wel, al is het formaat iets kleiner.;)
Maar met de palletwagen is een auto ook zo verplaatst naar een ander (voor de eigenaar) hinderlijk plekje aan de overkant, de berm is daar aardig zompig.

Blackadder the 5th zei:
Foutparkeren kan ik me nog iets van voorstellen, maar de auto pontificaal voor een uitrit met daarop auto;s geparkeerd
zetten en vervolgens onverschillig door te lopen gaat mij boven mijn pet.
Zijn er niet meer mensen in de buurt die hebben geklaagd over dit parkeergedrag?

Ja, dat zat ik ook te denken. De andere voorbeelden met betrekking tot "over het lijntje" gooi ik al snel op de hoop van "nederlanders zijn regelvolgers, belgen zijn regelbrekers". Iedereen heeft zo zijn limiet van wat hij aanvaardbaar vindt.

Anyhow, persoonlijk zou ik hem gewoon laten slepen. Als je hem zelfs na het aanspreken hem niet verzet... is er niet al te veel dat je kan doen. Het is een beetje gevoelig met buren en zo, maar zo te horen hebben ze er zelf lak aan. dus , tja. Ik weet niet hoe het in nederland zit, maar in Belgie wordt daar niet al te moeilijk over gedaan. Een vriend werd wel eens "vastgezet" met 10 cm voor en achter. En dan moet je weg naar je werk. Je belt dan, spijtig, maar simpel gevolg. Ik ben zo ook wel eens weggesleept voor borden die na mijn auto werden geplaatst.

Boppie zei:
Auto van Pa erachter, auto van jou ervoor. En zo strak zetten dat ze met hangende pootjes mag komen vragen of de auto`s weg mogen.
Heb daar zelf ook wel eens aan gedacht. Mijn garage komt ook uit op een straat waar nogal een parkeerprobleem heerst. Heb er zelf nog geen last van gehad, mijn buurman wel. Die stond dus redelijk gefrustreerd aan de deur 'weet jij van wie die auto is?'. Helaas niet dus. Uiteindelijk is dat vrij snel opgelost, de eigenaar was dichtbij. Maar dan nog vind ik het knap asociaal om een ander vast te zetten. Maar stel dat het voorkomt, wat kun je dan zelf nog redelijkerwijs doen? En dan gaat het er me niet om wat wettelijk mag, maar wel dat het schadevrij gebeurt natuurlijk. Heb zelf al wat scenario's bedacht, o.a. zelf een wielklem kopen en die er omheen leggen of simpeler: gewoon een ketting met hangslot door de velg. Maar goed, daarmee gaat die auto niet weg. Stel dat ik mijn (of een andere) auto er voor zet, sleepkabel d'r aan en gas geven... zou dat lukken? Rekening houdend met een auto die in de versnelling staat en/of de handrem er op heeft. Trek je een gemiddelde auto daar 'doorheen'? Zonder schade?

bfi2io.jpg

Op die foto zou ik me nog het meest ergeren aan dat k*t aanhangertje dat daar staat.
Het hele jaar door op een dag of 2 na dat de eigenaar hem gebruikt.

Matthijs82 zei:
Op die foto zou ik me nog het meest ergeren aan dat k*t aanhangertje dat daar staat.

Hier staat ook bijna altijd een aanhanger, een paardentrailer en een hobby landrover op de parkeerplaats. Nu is er op zich wel ruimte genoeg voor, maar toch vind ik het een beetje aso.

Zelf heb ik onlangs een garage op een strategische plek gekocht op 10 km van huis. Daar staat nu dus de tweede auto in.nu is het al een paar keer voor gekomen dat er bij aankomst er een auto voor stond. Tot nog toe elke keer opkunnen lossen, de vorige keer heeftde politie gewoon de eigenaar van de auto gebeld. Het is gewoon rete irritant. Nu zit ik te denken om van die wielkrikken aan te schaffen om dan zelf maar die auto aan de kant te zetten. Vraag mij alleen af of dit juridisch geen grote problemen met zich mee brengt.

In Duitsland hebben ze bredere parkeer vakken en hebben ze speciale brede vakken voor vrouwen en voor ouder en kind (doen die Duitsers toch goed), mogen ze hier ook wel eens introduceren.

Matthijs82 zei:

Kan wel een A-segmentertje voor parkeren, denk ik. Best efficiënt gebruik van beschikbare ruimte dan, vind ik. ;)

arosa zei:
(..) Nu zit ik te denken om van die wielkrikken aan te schaffen om dan zelf maar die auto aan de kant te zetten. Vraag mij alleen af of dit juridisch geen grote problemen met zich mee brengt.

Ik neem aan dat je er al een bordje met 'inrit vrijlaten' en 'niet parkeren' op de garagedeur hebt zitten?

Wellicht nog een opvallend bordje erop maken met de tekst 'let op, deze garage wordt frequent gebruikt'.. de deur kan zomaar open gaan en dan.. een afbeelding van die wielkrikken op rollers tonen.. en wegsleep voertuig erbij.. Wie weet schrikt dat wat af?

Durashift zei:
arosa zei:
(..) Nu zit ik te denken om van die wielkrikken aan te schaffen om dan zelf maar die auto aan de kant te zetten. Vraag mij alleen af of dit juridisch geen grote problemen met zich mee brengt.

Ik neem aan dat je er al een bordje met 'inrit vrijlaten' en 'niet parkeren' op de garagedeur hebt zitten?

Wellicht nog een opvallend bordje erop maken met de tekst 'let op, deze garage wordt frequent gebruikt'.. de deur kan zomaar open gaan en dan.. een afbeelding van die wielkrikken op rollers tonen.. en wegsleep voertuig erbij.. Wie weet schrikt dat wat af?
Bord zit er nog niet op, dit zou naar mijn idee ook niet nodig moeten zijn. Sticker met uitrit vrijhouden en wegsleepregeling ligt hier al wel op tafel klaar om opgeplakt te worden. De wielkrikken zijn inmiddels aangeschaft en liggen in de garage klaar voor gebruik. :T Hopelijk zullen ze nooit nodig zijn. De wielkrikken laten zien is niethandig i.v.m met mogelijk diefstal ervan.

arosa zei:
(..)
Bord zit er nog niet op, dit zou naar mijn idee ook niet nodig moeten zijn. (..).

Tja.. ik denk dat best veel mensen zo 'eager' zijn dat ze denken dat het wel een garage zal zijn die niet werkelijk als 'garage' wordt gebruikt maar als opslag, zoals zovelen.. en dat zij er wel ff (kort) voor kunnen parkeren.

;)

Dat klopt ook wel en zo gebeurd het ook. Garage wordt ook niet dagelijks gebruikt. En er zit een flat boven wie heeft er nuzicht op welke garage nuwel of niet vaak wordt gebruikt. Nu is er daar ook wel een parkeer te kort. Vooral opvrijdagmiddag door moskeebezoekers is het daar een chaos met parkeren. Gewoon uitf fatsoen zet je naar mijn idee gewoon je auto niet voor een garage neer, of je moet wel erg kort even ergens moeten zijn.

Wat een enorme hufter!

Parkeert volgens de buren al een aantal avonden zo... [size=small]maar m'n directe buren weten niet wie het is[/size]

Als de straat dan volstaat en je hebt geen ruimte op je oprit rij dan door naar het parkeerterein in de eerstvolgende straat...
(Moet ik ook weleens doen, ook in de stromende regen, so f*cking be it)

Dat is inderdaad wel heel overdreven. Die sedan mag daar volgens mij al niet staan, en daar je bus nog achter planten...

Die sedan is van mij, die staat precies op het randje van wat toegestaan is ;) (*edit ok... ik had voor het mooie een paar cm naar voor gemoeten)

Het was knap "lastig" op het kruispunt toen ik met m'n andere sedan weg wou, bijna een aanrijding omdat iemand mijn straat in wou rijden en ik dus geen niet kon uitwijken

:):) Heerlijk. De hufter met de Trafic heeft eindelijk een boete te pakken :)

Zit een mooi bonnetje onder zijn ruitenwisser met het verzoek om te scheiden van €104,-- en mijn Focus staat gewoon goed en heeft dus geen bonnetje

(Ik hou altijd de lantaarnpaal aan als grenslijn)

En niet meer dan terecht! Dat hij daar niet mag staan is al heel vervelend maar door hoe scheef hij staat is het nog veel hinderlijker.

Blackadder the 5th zei:
Parkeren en kruispunten

Naar mijn inschatting staat de personenautoauto nog goed, de bestelauto is zwaar in overtreding ...
Ik zie trouwens wel vaker in woonwijken dat er bij weinig parkeerruimte creatief met kruispunten en/of vrije stoepen wordt omgegaan ...

Volgens mij klopt de uitleg niet, ik heb het zo geleerd:

6rqyfDX.jpg

Naar mijn idee wordt hetzelfde bedoeld, alleen vertekend het 3D-plaatje het een beetje.
5m vanaf de kruisingsvlak is ruw genomen een autolengte gerekend van het kruisingsvlak,
in de praktijk is het waar de ronding van de kruising begint.

Vind dit trouwens een terechte bekeuring, dit is veel gevaarlijker dan het scheef en/of onhandig
neerzetten van een auto in een parkeervak wat in dit topic nog wel eens voorbij komt. Waarbij je kunt
afvragen of de parkeerbeheerder met de keuze voor (te) kleine vakken niet (mede) een oorzaak is ... ;)

Durashift zei:
Lycan Capri zei:
:):) Heerlijk. De hufter met de Trafic heeft eindelijk een boete te pakken :)

(..)

Ja, heb jij dat ff geregeld?

;)

Ik ben, zoals altijd :) onschuldig [size=x-small]tot het tegendeel is bewezen[/size]

Maar ik vond het heerlijk om dat bonnetje onder z'n ruitenwisser te zien. Ik had ook graag z'n kop gezien

Blackadder the 5th zei:
Naar mijn idee wordt hetzelfde bedoeld, alleen vertekend het 3D-plaatje het een beetje.
5m vanaf de kruisingsvlak is ruw genomen een autolengte gerekend van het kruisingsvlak,
Zij nemen de breedte van de stoep mee.

Joël D. zei:
Blackadder the 5th zei:
Zij nemen de breedte van de stoep mee.

Dat is een extra toevoeging, sommigen menen dat er op de (brede) stoep wel mag worden geparkeerd ... ;)

Denk: gedoog het foutparkeren van moskeebezoekers

Parkeerwachten moeten een oogje dichtknijpen, als moskeebezoekers voor het vrijdaggebed hun auto neerzetten waar dit niet mag. Dat de gebedshuizen aan drukke straten staan, kunnen de gelovigen ‘ook niet helpen’.
https://www.ad.nl/amersfoort/denk-gedoog-het-foutparkeren-van-moskeebezoekers~ac3e531d/

o_O

Discriminatie! o_O
Als ik op Kerstavond foutparkeer omdat ik niet langer dan één minuut drieënveertig wens te moeten lopen naar de deur van de kerk krijg ik ook een geheel terechte bon. Sowieso zou ik nog liever niet gaan stemmen dan te moeten stemmen op een van dat soort griezels (lees: de hele beweging en soortgelijken).

Carfanatic zei:
Denk: gedoog het foutparkeren van moskeebezoekers

Parkeerwachten moeten een oogje dichtknijpen, als moskeebezoekers voor het vrijdaggebed hun auto neerzetten waar dit niet mag. Dat de gebedshuizen aan drukke straten staan, kunnen de gelovigen ‘ook niet helpen’.
https://www.ad.nl/amersfoort/denk-gedoog-het-foutparkeren-van-moskeebezoekers~ac3e531d/

o_O

DENK, stelletje gekken.

Ach, bij de katholieke kerk in het centrum van Almelo flikkeren de bezoekers de auto's ook overal neer... Geen enkele stadswacht werkt dan en de klachten worden niet in behandeling genomen.... De daadwerkelijke 'machthebbers' van het dorpje zitten bij dezelfde kerk. Lokaal politiek dus.

Pietzoveel zei:
Ach, bij de katholieke kerk in het centrum van Almelo flikkeren de bezoekers de auto's ook overal neer... Geen enkele stadswacht werkt dan en de klachten worden niet in behandeling genomen.... De daadwerkelijke 'machthebbers' van het dorpje zitten bij dezelfde kerk. Lokaal politiek dus.

Idem hier. Ik woon in de buurt van een kerk, als er een begrafenis of huwelijk plaatsvindt, zie je dat direct aan de auto's die bij bosjes op rare plaatsen staan. Ik heb de - aan de christelijke burgemeester rapporterende - politie daar nog nooit wat tegen zien doen.

Parkeerfouten melden

Je kunt een kleine donatie doen, dan krijg je een stapeltje met kaartjes. Gewoon als ze weer eens aso staan, foto maken, kaartje achter de ruitenwisser en insturen. Ze hebben er speciaal een mailadres voor.

Ivanov zei:
Parkeerfouten melden

Je kunt een kleine donatie doen, dan krijg je een stapeltje met kaartjes. Gewoon als ze weer eens aso staan, foto maken, kaartje achter de ruitenwisser en insturen. Ze hebben er speciaal een mailadres voor.
Oeh leuke activiteit voor werkelozen, de hele de foto's van fout geparkeerde auto's maken. Ik vind het gewoon belachelijk, dat mensen fout parkeren terwijl er super veel parkeerplaatsen zijn.

In Düsseldorf begrijp ik wel, dat er veel fout geparkeerd word: kost je maar € 15 en ze hebben gewoon te weinig parkeerplaatsen. Het is meestal diverse rondjes rijden, tot er een plaatsje vrij is.

Pietzoveel zei:

Ach... voor de rest is er in die directe omgeving ook al niets meer te beleven, ongeveer alles staat al leeg in die hoek.;)

Als dit nou de enige mogelijkheid was... Maar nee, er zijn zat lege vakken parallel aan de rijbaan en er zijn vakken leeg haak op de rijbaan. Waarom dan zo neerzetten, zelfs al zou het zijn om even te bellen? Onbegrijpelijk.

Terug
Bovenaan