Autheo
Net ingestapt
Ik rijd een Daihatsu Cuore, rijd zo'n 30.000 km per jaar altijd met licht aan. Na 71.000 km ging een originele koplamp defect, heb toen beide koplampen vervangen met Philips lampen. Volgens Philips reclamepraat gaan de Longlife EcoVision lampen veel langer mee (minstens 100.000 km). Maar al na 35.000 km ging de rechter lamp stuk. Heb bewust de linker toen laten zitten, omdat het defect 'toevallig' zou kunnen zijn. Na 39.000 km ging de linker ook stuk. De lampen waren deskundig gemonteerd, dus de levensduur kan niet zijn bekort door vingerafdrukken of zo. Hiermee staat voor mij vast dat Philips lampen beslist niet langer meegaan! Als de originele lampen het 71.000 km volhouden, en Philips met z'n reclamepraatjes pocht dat ze wel 100.000 km meegaan, maar het nog geen 40.000 km volhouden, word je dan niet door Philips lampen opgelicht? Ik ga nu testen of Chinese lampen van nog geen € 1,70 per stuk (bij Action, inclusief 3 andere lampjes en zekeringen) het net zo lang of langer volhouden dan de Philips van € 12,50. Verschil in lichtopbrengst is in ieder geval niet waarneembaar, dus daarin is Philips ook niet beter. Voorlopig zie ik alleen maar redenen, om iedereen te ontraden de reclamepraat van Philips te geloven.
Tussenstand na 44 stemmen en 38 reacties:
De wat provocerende titel had ik gekozen om juist reacties los te maken. Maar, zoals uit de reacties blijkt, is daarmee niet zo'n 'zoete' toon gezet. Het woord 'zuur' zie je vaak verschijnen. Even voor de duidelijkheid: de soep moet niet zo heet worden gegeten als die wordt opgediend. Sommigen reageren direct dat inderdaad lampen moeten oplichten als ze aan staan, anders zijn ze stuk. Die woordspeling had ik ook in gedachten. Maar ja, als de toon gezet is en de verkeerde snaar is aangeraakt, klinkt de muziek misschien anders. Ter discussie blijft wel: is er nu echt veel verschil tussen merklampen en onbekendere exemplaren? Sommige ervaringen hieronder werpen daar meer licht op. Die reacties zijn waardevol.
Eindstand na 71 stemmen:
Na ruim 70 stemmen blijkt, dat een krappe meerderheid het meest vertrouwt op merklampen (44%). Maar voor bijna net zoveel stemmers maakt het merk niet uit (41%) Tenslotte lijkt zo'n 15% wel merklampen te kiezen, maar twijfelt of ze echt beter zijn.
Er zijn diverse interessante commentaren gegeven. Sommige met persoonlijke ervaringen, anderen met verwijzingen naar testen die meer informatie geven.
Op basis van alle input concludeer ik dat de keuze voor 'dure' merklampen of goedkopere B of C merken een persoonlijke smaak is (misschien net zoals bij de voor en tegenstanders van winterbanden).
Tussenstand na 44 stemmen en 38 reacties:
De wat provocerende titel had ik gekozen om juist reacties los te maken. Maar, zoals uit de reacties blijkt, is daarmee niet zo'n 'zoete' toon gezet. Het woord 'zuur' zie je vaak verschijnen. Even voor de duidelijkheid: de soep moet niet zo heet worden gegeten als die wordt opgediend. Sommigen reageren direct dat inderdaad lampen moeten oplichten als ze aan staan, anders zijn ze stuk. Die woordspeling had ik ook in gedachten. Maar ja, als de toon gezet is en de verkeerde snaar is aangeraakt, klinkt de muziek misschien anders. Ter discussie blijft wel: is er nu echt veel verschil tussen merklampen en onbekendere exemplaren? Sommige ervaringen hieronder werpen daar meer licht op. Die reacties zijn waardevol.
Eindstand na 71 stemmen:
Na ruim 70 stemmen blijkt, dat een krappe meerderheid het meest vertrouwt op merklampen (44%). Maar voor bijna net zoveel stemmers maakt het merk niet uit (41%) Tenslotte lijkt zo'n 15% wel merklampen te kiezen, maar twijfelt of ze echt beter zijn.
Er zijn diverse interessante commentaren gegeven. Sommige met persoonlijke ervaringen, anderen met verwijzingen naar testen die meer informatie geven.
Op basis van alle input concludeer ik dat de keuze voor 'dure' merklampen of goedkopere B of C merken een persoonlijke smaak is (misschien net zoals bij de voor en tegenstanders van winterbanden).