Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat smalle valt ook wel mee. 7 cm minder breed dan de nieuwe Octavia, dus met 4 man zit je er uitstekend in. Ik ken eigenlijk geen auto van deze grootte waarin je achterin met zijn drieën lekker zit: krap in de schouders en er zit altijd een soort tunnel onder je voeten. Een iets smallere auto is ook prettig voor secondaire wegen en parkeerplaatsen, dus waarom klagen? Optisch is het effect inderdaad wat minder, maar als je beseft dat Rapid, Octavia en Superb alledrie even hoog zijn is op het oog de Octavia ook weer een iel autootje naast een Superb. Ik heb wel graag wat hoofdruimte.Barri zei:Ik snap niet waarom iedereen 'm zo lelijk vindt. OK, hij is wat smal maar het is toch een heerlijk clean ontwerp?
synecdoche zei:Dat smalle valt ook wel mee. 7 cm minder breed dan de nieuwe Octavia, dus met 4 man zit je er uitstekend in. Ik ken eigenlijk geen auto van deze grootte waarin je achterin met zijn drieën lekker zit: krap in de schouders en er zit altijd een soort tunnel onder je voeten. Een iets smallere auto is ook prettig voor secondaire wegen en parkeerplaatsen, dus waarom klagen? Optisch is het effect inderdaad wat minder, maar als je beseft dat Rapid, Octavia en Superb alledrie even hoog zijn is op het oog de Octavia ook weer een iel autootje naast een Superb. Ik heb wel graag wat hoofdruimte.Barri zei:Ik snap niet waarom iedereen 'm zo lelijk vindt. OK, hij is wat smal maar het is toch een heerlijk clean ontwerp?
Ik las al ergens dat Skoda zich de kritiek op de harde vering had aangetrokken. De Spaceback rijdt al veel prettiger en de Liftback krijgt dezelfde afstemming (voor landen met goede wegen in elk geval). Dat is dan al voor West-Europa een verbetering.
Moderator
[size=x-large]Skoda Rapid Spaceback krijgt z'n prijskaartjes[/size]
Van de Rapid heeft Skoda onlangs de Spaceback-versie onthuld. Een hatchback met het uiterlijk van een compacte combi, aldus de Tsjechen. Vandaag leren we wat de Rapid met afgekapte kont moet gaan kosten en hoe hij rijdt, lees je later vandaag. Om maar met de deur in huis te vallen: de Rapid Spaceback staat vanaf 16.290 euro in de showroom. Voor dat geld krijg je de 1.2 TSI Greentech, die in de categorie van 20% bijtelling valt.
De reguliere hatchback, overigens met het uiterlijk van een sedan, staat vanaf 14.190 euro in de prijslijst. Daar moet wel bij gezegd worden dat de basisversie van de hatchback een turboloze driecilinder met 75 pk onder de kap heeft en instappen in de Spaceback dus gelijk met een 86 pk sterke turbomotor gebeurt.
De bagageruimte meet 415 liter, met de achterbank neergeklapt neemt de hoeveelheid bergruimte toe tot 1.380 liter. De basisversie is de Active, die standaard beschikt over onder andere ABS, ASR, ESC, radio/cd-speler Blues, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, gordijnairbags, elektrische ramen vóór en dagrijverlichting.
De Comfort voegt daar airco, een meer geavanceerd audiosysteem, mistlampen en leren details in het interieur aan toe. Meer luxe? Dan kan gekozen worden voor de Ambition, die elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels, cruise control, MDI en een multifunctioneel stuurwiel aan het Rapid-feestje toevoegt.
Bovenaan de voedselketen staat de Elegance, die behalve over meer chroom in het interieur beschikt over gescheiden automatische airco, zes luidsprekers, een Bluetooth handsfree carkit, parkeersensoren achter, lichtmetalen wielen en hoogteverstelling voor beide voorstoelen heeft.
Vanaf 7 november is de Skoda Rapid Spaceback in de showrooms te vinden, De volledige prijslijst hebben we voor het gemak hieronder neergezet:
Motorisering Bak Uitvoering Prijs Bijtelling
1.2 TSI Greentech 63 kW/86 pk hand 5
Active € 16.290,- 20%
Comfort € 17.790,- 20%
Ambition € 18.490,- 20%
Elegance € 19.940,- 20%
1.2 TSI Greentech 77 kW/105 pk hand 6
Ambition € 19.390,- 20%
Elegance € 20.840,- 20%
1.4 TSI Greentech 90 kW/122 pk DSG 7
Ambition € 23.290,- 25%
Elegance € 24.740,- 25%
1.6 TDI Greentech 66 kW/90 pk hand 5
Ambition € 21.790,- 20%
Elegance € 23.240,- 20%
1.6 TDI 66 kW/90 pk DSG 7
Ambition € 23.790,- 25%
Elegance € 25.240,- 25%
1.6 TDI Greentech 77 kW/105 pk hand 5
Ambition € 22.490,- 20%
Elegance € 23.940,- 20%
British Racing Green zei:Eerlijk gezegd de eerste keer dat ik dit topic open,
en als ik die spacebacks zie moet ik meteen aan de Audi A3 SB denken.
Iedereen vindt die premium,
iedereen vindt die waanzinnig mooi,
iedereen wil daar een veel te hoge prijs voor betalen,
en deze Skoda is dan zogezegd plots buiten proportie en veel te duur...
Deze spaceback is gewoon een leuk autootje,
dat je per definitie in zijn basistrim koopt,
dus value for money!!!
NFS zei:Het verbaast me dat iedereen de prijzen zo hoog vindt. Tov de hatchback is deze niet veel duurder en tov de concurrenten m.i. ook niet.
Een Kia C´eed of Hyundai I30 kosten toch evenveel? Als je de auto vervolgens in eigen huis gaat vergelijken met een Golf of A3 SB, dan loopt het verschil snel op.
synecdoche zei:Eens met BRG. Leg de cijfers er maar naast: Rapid Spaceback/Audi A3 Sportback lengte 430cm/431cm, breedte 171cm/173cm, hoogte 146cm/143cm, wielbasis 260cm/264cm. Alleen de kofferruimte scheelt noemenswaard: 550 of 1490 liter tegen 380 of 1220 liter (wat vermoedelijk ook de hardere afstelling van de vering van de Skoda verklaart - en waar die extra liters van de Skoda vandaan komen is me niet helemaal duidelijk). De A3 is dan vele duizenden euro's duurder. Voor wie dat op tafel wil leggen, prima.
synecdoche zei:Eens met BRG. Leg de cijfers er maar naast: Rapid Spaceback/Audi A3 Sportback lengte 430cm/431cm, breedte 171cm/173cm, hoogte 146cm/143cm, wielbasis 260cm/264cm. Alleen de kofferruimte scheelt noemenswaard: 550 of 1490 liter tegen 380 of 1220 liter (wat vermoedelijk ook de hardere afstelling van de vering van de Skoda verklaart - en waar die extra liters van de Skoda vandaan komen is me niet helemaal duidelijk). De A3 is dan vele duizenden euro's duurder. Voor wie dat op tafel wil leggen, prima.
Tjonge tjonge... Een vergelijking Rapid Met A3 gaat toch volledig mank.