Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Blackadder the 5th zei:
Wat denk jezelf?

Ik denk mezelf niet...

En geen idee, daarom vraag ik het. Ik stelde een vraag naar aanleiding van het door jou geposte 'artikel'. Blijkbaar is 'rijden' een meervoudsvorm.

RobEU zei:
Blackadder the 5th zei:
Wat denk jezelf?

Ik denk mezelf niet...

En geen idee, daarom vraag ik het. Ik stelde een vraag naar aanleiding van het door jou geposte 'artikel'. Blijkbaar is 'rijden' een meervoudsvorm.

Rij volgens Wiki
Vervoeging rijden volgens Wiki

Voldoende info? Foutje in het artikel is waarschijnlijk veroorzaakt door een overijverige verkeerd voorspellende tekstverwerker.
Scheint wel vaker foor te komen ... ;)

RobEU zei:
Of door een de zoveelste, incompetente hobby-journalist....

... die als eerste het nieuwsfeit op het internet wil hebben en de eventuele taalfouten op de koop toe neemt.

En ik maar denken dat het taalneuzelaarstopic de plaats was voor het neerzetten van taalfouten in andere topics ... ;)

rke zei:
Maar oudere Jappen (alle merken Jappen)

Misschien dat het onverwerkte oorlogstrauma normaal taalgebruik in de weg staat, maar 'jappen' is zonder hoofdletter. Het is namelijk een scheldwoord, geen naam.

Foutje moet kunnen, maar dit gaat wel ver:

Ook tik de moter als hij koud is (er zit een ratel in)
Deze verdwijnd wel als de motor koud is. (De verkoper en volkswagen garage zeggen dat de ratel normaal is en hoord bij de auto)

Zie hier de nieuwe slogan van Hilversum. "Hliversum"? Ik begrijp het idee erachter, maar het oogt echt verschrikkelijk...

juakxv.jpg

En toch wordt er op een onzinnig forum, dat niks met steden/Hilversum heeft, over gepraat. Doel geslaagd;)

929V6 zei:
Engelse slogans bedacht door Nederlandse ambtenaren zouden verboden moeten worden.

Of zijn het Engelstalige slogans? ;)

Overigens boert IAMsterdam toch behoorlijk goed. Het gaat pas fout als onbenullige dorpjes budget hieraan spenderen.

Ai. Hilversum een onbenullig dorpje noemen. Ik zie de lokale Youtube held hier wel een filmpje over maken. Rob, jij gaat het zwaar krijgen.

Boppie zei:
Ai. Hilversum een onbenullig dorpje noemen. Ik zie de lokale Youtube held hier wel een filmpje over maken. Rob, jij gaat het zwaar krijgen.

Volgens mij heeft diegene de vierendertigste pauze in augustus ingelast, dus ik durf een dergelijke uitspraak wel aan. ;)

Michanus zei:

Ik heb al heel wat variaties gezien, maar deze is nieuw voor mij.

Pokkie zei:
[size=medium]Ik wil deze auto niet per se afkraken, maar denk dat het een voorbeeld is van de verval van de Italiaanse auto industrie.[/size]

En het verval van de Nederlandse taal heb je zelf al ingezet.

Deze zin:

"ik heb een thema in gedachte welke niet moeilijk is maar..."

Ik heb nu "welke" gebruikt, maar ik weet dat dit eigenlijk niet zo hoort. De reden is dat ik niet zeker wist of ik nu dat, die of wat moest gebruiken. Iemand een idee?

Zadelsnuiver zei:
Deze zin:

Ik heb nu "welke" gebruikt, maar ik weet dat dit eigenlijk niet zo hoort. De reden is dat ik niet zeker wist of ik nu dat, die of wat moest gebruiken. Iemand een idee?

Als je het niet weet, kun je "welke" beter nooit op die manier gebruiken. Ik zou geen situatie weten waarin "welke" beter is dan "die" of "dat".

Dank cirKel en 929V6. Ik heb geen idee waar het vandaan komt maar ik gebruik gewoon te vaak "welke". Is het misschien iets Vlaams? Heb een aantal jaren in de grensstreek gewoond en had hier in Finland een Vlaamse collega waar ik veel mee optrok.

Zadelsnuiver zei:
Dank cirKel en 929V6. Ik heb geen idee waar het vandaan komt maar ik gebruik gewoon te vaak "welke". Is het misschien iets Vlaams? Heb een aantal jaren in de grensstreek gewoond en had hier in Finland een Vlaamse collega waar ik veel mee optrok.

Je bent niet de enige, op mijn werk wordt "welke" ook steevast in mails en documenten gebruikt.

Het blijft ook moeilijk.;)

Zadelsnuiver zei:
De keuze heeft het merk echter geen windeieren gelegd; zo won de Toronade de titel "car of the year" en kwam hij zelfs op de 3e plaats in de Europese auto van het jaar verkiezingen, een prestatie welke daarna nooit meer is geëvenaard door een Amerikaanse auto.

929V6 zei:
Zadelsnuiver zei:
Deze zin:

Ik zou geen situatie weten waarin "welke" beter is dan "die" of "dat".

Welke situatie?

Terug
Bovenaan