Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

up! zei:
Nee ducruud!! Ook jij bent in de war met de BPM.... Alleen voor de BPM wordt de grens per 1 juli a.s. op 103 gram gelegd. Maar niet voor de motorrijtuigenbelasting (MRB )! Alle Up's blijven wegenbelastingvrij tot 1 januari 2014.

Ik had het nota bene in koeieletters geschreven: Tot 1 januari 2014 gelden de huidige CO2-grenzen voor de vrijstelling in de MRB voor zeer zuinige auto’s (benzine 110 gr/km, diesel 95 gr/km).

Het wil niet zeggen als jij iets in koeienletters schrijft dat je dan gelijk hebt!!!!!!!!!!!
Maar sjapoo mijn excuses je hebt gelijk tot 1 januari 2014 vrijstelling. (y)(y)

ducruud zei:
Het wil niet zeggen als jij iets in koeienletters schrijft dat je dan gelijk hebt!

Het waren niet mijn eigen woorden, ik citeerde het Ministerie van Financiën.

jvds zei:
PLAYMOBIEL !!!!

Is toch in een speelgoedwinkel te koop

Klopt, maar dat is ook wel te googelen. Typ maar eens 'playmobil' (dus niet met 'ie) en 'Bart Smit'. Krijg je aardig wat hits..

up! zei:
Noname1987 zei:
Duurt je levering zo lang omdat je light silver hebt? Hun productieplaatsen zijn ver-7-voudigd begreep ik. 250 -> ruim 1800.

Ongeveer 4 maanden was de standaard levertijd voor elke kleur werd mij gezegd. Wanneer heb jij besteld?

Ik begreep dat silver wel wat later geleverd wordt dan de witte. Ik heb hem eind december besteld..

vreselijk hok, koop een aygo ofzo voor het geld dan rij je tenminste iets fatsoenlijks. Die 23 pagina's bla bla over een VAG-produkt is weer typerend voor AW

Fast31 zei:
vreselijk hok, koop een aygo ofzo voor het geld dan rij je tenminste iets fatsoenlijks. Die 23 pagina's bla bla over een VAG-produkt is weer typerend voor AW
Met alle respect heb je uberhaupt ooit in een Up danwel Aygo gezeten???? Kennelijk niet. Als het nog enige uitleg behoeft haak ik af.

Fast31 zei:

Wat is er in jouw ogen dan 'minder hok' of fatsoenlijker'' aan een Aygo? Wat een onzin! Het is gewoon een kwestie van smaak, niet meer dan dat.

Hij heeft wel een punt: 23 pagina's bla bla over dit vehikel is curieus.
En de Aygo is gevormd. Daarbij heb je nog het idee dat er iemand moeite heeft gedaan een ontwerp te maken,
De up is amper meer dan een blok met wielen er onder.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zQmOrjNBBBw

Ik vind dit een mooi wagentje met heldere pure lijnen. Het resultaat is een harmonieus geheel. Een aantrekkelijk wagentje (y)

Ik ben gisteren nog even op Het Salon van Brussel geweest.

Als je dan in de basis Up! stapt is het een typische A-klasse auto. Kaal, plastic en goedkoop. Als je voor de goedkoopste gaat, vind ik de Aygo/C1/107 meer "looks" hebben.

Waar de Up! het echter wint, is wanner je er de High Up tegenaan gooit. Dan is het ineens een hele andere auto (van binnen), met andere deurgreepjes, het gelakte dashboard en (als extra) de kunstleren stoelen.
De White Up (gebaseerd op de High Up) die daar stond is veel meer auto dan de Alto Exclusive die ik nu heb.
Dus wat mij betreft is de opvolger bekend. :T
(Wel even wachten op de 5-deurs).

IMG_0156.jpg

IMG_0157.jpg

Rembrandt zei:
Waar de Up! het echter wint, is wanner je er de High Up tegenaan gooit. Dan is het ineens een hele andere auto (van binnen), met andere deurgreepjes, het gelakte dashboard en (als extra) de kunstleren stoelen.

Eens. Wil je de van de up! echt een leuk autootje maken, moet je een luxer, duurder uitrustingsniveau kiezen.

Rembrandt zei:
De White Up (gebaseerd op de High Up) die daar stond is veel meer auto dan de Alto Exclusive die ik nu heb.

Zonder je te willen beledigen, maar dat zijn wel meer auto's. Daarvoor hoef je niet per se naar VW over te stappen.

Verder vind ik de up! ook een leuke aanwinst in het A-segment, mits het uitrustingsniveau goed gekozen is.

Davidoff zei:
Rembrandt zei:

Zonder je te willen beledigen, maar dat zijn wel meer auto's. Daarvoor hoef je niet per se naar VW over te stappen.

Ja, duh.....dat weet ik ook wel. Echter, een Suzuki Alto Exclusive zoals ik die heb staan, loopt over de 11K. Daarvoor kun je al best een aardige High Up configureren.
Het zijn concurrenten van elkaar in de A-klasse. Dus.....binnen het A-segment en voor de prijs, is de Up! meer auto dan een Alto.

Zo goed? :rolleyes:

Hetzelfde geldt trouwens ook voor bv de drieling. De Up! wint het op het moment dat je wat meer wilt investeren en (zoals ik) de auto aankleedt. De Up! gaat dan echt met sprongen vooruit, terwijl de concurrentie een aangeklede plastic auto blijft.

Rembrandt zei:

Ah, ik had iets duidelijker moeten zijn. Ook gezien je reactie..

Ik vind binnen het A-segment al meer auto's meer auto dan de Alto/Pixo.
Ik noem een Picanto en een i10. Maar ook een Twingo en een Ka.

Leuk dat de opvolger van de Alto een Up! wordt, Rembrandt! (y) De 5-deurs wordt leverbaar vanaf augustus. Hoe lang heb je de Alto nu, stond het al in de planning om 'm in te ruilen? Ik las ergens dat je tegenwoordig weinig met de Alto rijdt.

Ik had dezelfde ervaring met de take up. Die staat bij Pon en het is wel erg kaal van binnen en met niet zulke mooi uitziende materialen. Echt een goedkope auto, die take up. De high up ziet er inderdaad heel wat beter uit, de stoelbekleding is ook van betere materialen gemaakt..

Fast31 zei:

Als er van die 23pagina's dan nog eens 21 pagina's zijn met van die zure berichten waarin alles wordt afgekraakt. Heel AW hangt tegenwoordig juist aan mekaar van het afkraken van elke nieuwe auto, liefst nog voor hij "uit" komt, en dan ook nog eens veelal door kleuters die nog te jong zijn om zonder hulpwielen zelfstandig op een fiets te kunnen rijden.

JPeG zei:
Fast31 zei:

Als er van die 23pagina's dan nog eens 21 pagina's zijn met van die zure berichten waarin alles wordt afgekraakt. Heel AW hangt tegenwoordig juist aan mekaar van het afkraken van elke nieuwe auto, liefst nog voor hij "uit" komt, en dan ook nog eens veelal door kleuters die nog te jong zijn om zonder hulpwielen zelfstandig op een fiets te kunnen rijden.
Laat dat kind toch. Hij weet niet beter.

Aygo & co zijn achterhaald. Het gaat nu tussen de Up&co en de Picanto.
Vreemd genoeg worden de Ford Ka en Hyundai i10 nergens meer genoemd als concurrenten. De Ka heeft wel heel weinig binnenruimte achterin en de i10 loopt wat langer mee, maar is eigenlijk wel de (ruimere) vader van de Picanto.

De ontwikkelingen staan niet stil, het is gewoon logisch dat de UP! zich op een hoger niveau bevindt dan het trio. Kijk maar eens hoe veel stappen vooruit de Koreanen gemaakt hebbben de afgelopen jaren. Ik denk dat het trio (ik rijd zelf 107) zich alleen nog maar kan handhaven door de prijs; je hebt nu een 3-deurs 107 (incl. airco!) voor € 7.999,-- (volgens de website van Peugeot).

speedtouch zei:
De ontwikkelingen staan niet stil, het is gewoon logisch dat de UP! zich op een hoger niveau bevindt dan het trio. Kijk maar eens hoe veel stappen vooruit de Koreanen gemaakt hebbben de afgelopen jaren. Ik denk dat het trio (ik rijd zelf 107) zich alleen nog maar kan handhaven door de prijs; je hebt nu een 3-deurs 107 (incl. airco!) voor € 7.999,-- (volgens de website van Peugeot).

Het zal je verbazen, maar er zijn ook mensen die de Up niet mooi vinden of niet willen, zonder daarbij de prijs uberhaupt te kennen. Persoonlijk zou ik de voorkeur hebben voor een Citigo, ten opzichte van een nieuwe PSA-drieling. Maar de Up zou ik zeker niet overwegen, al was 'ie maar 6.995 euro.

Goed punt, Rob.
De prijs is echt niet de enige overweging om een auto te kopen, in elk geval voor mij niet.
De Alto is er mede gekomen omdat ik het de leukste vond, op dat moment.

De Up! vind ik leuk (als vijfdeurs, dat schuine achterraam vind ik niet mooi) en aantrekkelijk vanwege de "upgrade"-mogelijkheden. Ik moet er nog mee rijden, dus mijn mening kan nog veranderen.:rolleyes:

@up!: de Alto heb ik nu iets meer dan een jaar. September 2013 wordt ie 3. Stond in de planning om 'm dan in te ruilen, voor een nieuwe ( dus niet perse een Alto) met weer garantie. Maar, ......wie dan leeft, wie dan zorgt.

Rembrandt zei:
Ik ben gisteren nog even op Het Salon van Brussel geweest.

Als je dan in de basis Up! stapt is het een typische A-klasse auto. Kaal, plastic en goedkoop. Als je voor de goedkoopste gaat, vind ik de Aygo/C1/107 meer "looks" hebben.

(...)

Ik ben er afgelopen donderdag ook geweest en heb alle stands eens goed bekeken, maar maakte met name van de gelegenheid gebruik om de Up en Picanto eens direct met elkaar te vergelijken. De White Up is inderdaad erg leuke auto, zowel van binnen als van buiten oogt 'ie aantrekkelijk. Dat had het rode basismodel ernaast wat minder. Ook al lijkt me dat een prima wagentje, erg hebberig werd ik er niet van. Als de wijzer echter doorslaat naar de rationele kant, kan het echter een goede keuze zijn om deze te nemen, maar persoonlijk beleef ik meer plezier aan een versie die wat beter is aangekleed. Bij een basisuitvoering kun je misschien beter de Citigo of Mii nemen.

Vooraf had ik nog wel mijn bedenkingen bij het plaatwerk in het interieur, maar in de standaard uitvoering valt dat alleszins mee. In de White Up staat het zelfs best chic, al weet ik niet hoe het zit met de reflecties daarop (met name 's nachts). Normaal gesproken houd ik van een vrij donker interieur. Over interieur gesproken: dat van de Picanto mag er ook zijn. Het dashboard daarvan vind ik ook erg mooi, van binnen ziet de Kia er zelfs een klasse hoger uit. Mooie tellers, een leuke vormgeving en goed aanvoelende knoppen (bijv. van de verwarming). De stoelen zaten mij ook goed, al had ik gevoelsmatig het idee dat ze van mindere kwaliteit zijn dan die in de VW, maar dat kan ik nergens feitelijk op baseren.

In de Up kon ik een prima zitpositie vinden, wel moet ik er aan wennen dat er geen verstelbare hoofdsteun is. Nog een tweede, en voor mij wat groter nadeel: de instap naar achteren. In mijn huidige auto kan ik met één vinger het hendeltje omhoog halen om de stoel naar voren te klappen, waarna er vanzelf een gapend gat onstaat om iets op de achterbank te leggen of in te stappen. Misschien heb ik niet de juiste procedure gevolgd, maar in de Up vond ik het niet erg soepel verlopen. De hendel om de stoel om te klappen ging vrij stroef en de instap naar achteren was uiterst belabberd. Als je redelijk lenig bent lukt het nog net, maar ik durf het bijvoorbeeld mijn ouders niet aan te doen om op de achterbank plaats te nemen. Dat is voor mij wel één van de minpunten van de Up, ondanks z'n grote deuren. Speelt dit een rol, dan is wachten op de 5-deurs zeker geen gek idee.

De bagageruimte viel me niet tegen. Groter dan de directe concurrentie en zeker met de dubbele bodem is die best praktisch. Met dat laatste is ook gelijk het plaatwerk aan de binnenzijde wat meer afgedekt. Toch ook hier weer een puntje van kritiek: Waarom is er in vredesnaam bezuinigd op een lampje? De Picanto heeft er wel één, bij de Renault Twingo is die voor 2 euro bij te bestellen, maar bij de Up moet je 's avonds met het licht van de lantaarnpaal of je smartphone op zoek gaan naar je spulletjes. Geen onoverkomelijk iets, maar in de praktijk merk ik best wat een gemis het kan zijn, nu in mijn huidige auto dat lampje ermee opgehouden is. De touwtjes aan het hoedenplankje mis ik daarentegen niet.

Op de terugweg ben ik ook even langsgereden bij deze garage in Goirle, die een Citigo in de showroom heeft staan. Vond ik op de introductiefoto's de Up wat minder, in het echt ziet de Citigo er netjes, maar weinig onderscheidend uit. Een beetje saai zelfs. Eén en ander zal uiteraard ook afhankelijk zijn van kleur en uitvoering, maar de Up geniet nu toch echt mijn voorkeur van deze drieling. Het is nog even wachten op de Mii, maar de Seat en Skoda zijn me toch iets te gewoontjes.

En de Picanto? Blijft een leuke auto, met name van binnen overtuigt hij mij. Het exterieur is wat speelser vormgegeven dan de VAG-drieling, maar naar mijn persoonlijke mening hier en daar net iets te druk en naar mijn verwachting minder tijdloos. Het enige wat me dan weer doet twijfelen is de zeven jaar garantie... Binnenkort eerst maar eens een proefrit maken met beide auto's, al moet de kleine Kia wel alles uit de kast gaan halen om mij te overtuigen. Wordt vervolgd!

Rob076 zei:
Het zal je verbazen, maar er zijn ook mensen die de Up niet mooi vinden of niet willen, zonder daarbij de prijs uberhaupt te kennen.

Maar het uitgangspunt was nu even, dat de Up! gewoon meer auto is (je ontkomt er gewoon niet aan, de ontwikkeling staat nou eenmaal niet stil), dus los van het feit of je hem wel of niet mooi vind. Ik zou overigens ook niet voor de VW kiezen.

Hallo allemaal,

Ben al een tijdje aan het meelezen hier, en me nu eindelijk eens aangemeld.
Momenteel rij ik sinds 3 maanden een Ford Cmax uit 2008 titanium bussniss uitvoering, de meest luxe versie.
Hiervoor heb ik in 11 jaar 3 verschillende VW transporters gereden, ook wel bekend bij weetjewel.nl en nu had ik mn oog laten vallen op de UP. Jullie weten misschien wel, het VW bloed he :)
Sinds gisteren de nieuwe UP besteld in deze uitvoering:

high up! 1.0 75pk , al zeeeer uitgebreid !!

Executive Pakket
- Volkswagen radio/cd-speler "RCD 215"
- maps+more (PID)
- climatic
Drive pakket
- Cruise Control
- Park Distance Control achter
- Boordcomputer Plus
Stoffen bekleding titaanzwart
Dynamic pakket
- verlaagd sportonderstel
- extra donkere ramen
- Triangle velgen
Dashboard pad
- dark silver

Precies dezelfde kleur incl de velgen staat op pagina 20 van dit forum !!

Ik krijg m pas in mei helaas......:cry:

Dikke uitvoering zeg, Ron-63 (y)

Weet iemand overigens wat het verschil is tussen Pure White (van de White Up) en Candy White?

@Ron-63, heb je de Blue Motion Technology uitvoering? Die heeft volgens mij standaard een sportonderstel.
Welke kleur heb je?

Ron-63 zei:
Hallo allemaal,

Momenteel rij ik sinds 3 maanden een Ford Cmax uit 2008 titanium bussniss uitvoering, de meest luxe versie.
Hiervoor heb ik in 11 jaar 3 verschillende VW transporters gereden, ook wel bekend bij weetjewel.nl en nu had ik mn oog laten vallen op de UP. Jullie weten misschien wel, het VW bloed he :)

Executive Pakket
- maps+more (PID)
- climatic
Drive pakket
- Cruise Control
- Boordcomputer Plus
Dynamic pakket
- extra donkere ramen
- Triangle velgen
Dashboard pad
- dark silver

Mooie configruatie, precies zoals ik de Up! ook zou willen hebben!

@Ron-63: Dus je ruilt na 3 maanden de C-Max al in? Je hebt een een vette uitvoering wat natuurlijk leidt tot een prijs waarvoor je moeiteloos een auto uit een hogere klasse kunt kopen.;)

speedtouch zei:
@Ron-63: Dus je ruilt na 3 maanden de C-Max al in? Je hebt een een vette uitvoering wat natuurlijk leidt tot een prijs waarvoor je moeiteloos een auto uit een hogere klasse kunt kopen.;)

Valt mee hoor, deze configuratie komt op ongeveer €13.000,- en dan heb je wel een supercomplete auto. Een Polo is met dezelfde opties als snel zo'n € 17.000,-.

Voor 13k heb je o.a. een:

Dacia Sandero
Peugeot 206
Mitsubishi Colt
Skoda Fabia
Toyota Yaris
Fiat Grande Punto
Ford Fiesta
Mazda 2
Suzuki Swift
VW Fox
Dacia Logan MCV
Hyundai i20
Kia Rio
Chevrolet Aveo
Peugeot 207
Renault Clio
VW Polo

Hoe verder naar beneden in het rijtje dez te dichter bij de 13k, dus des te kaler en meer bromfietsmotor. Maar er is dus aanbod voldoende, kwestie van keuzes maken. Elk zijn/haar voorkeur.

Nou echt niet hoor: Alleen de Polo, de Yaris, Fabia hebben in de goedkoopste uitvoering een 'bromfietsmotor'/3-cyl. motor, de overige auto's uit de lijst hebben allemaal een 4-cyl. motor. Overigens vergeet je de Twingo nog die zelfs goedkoper dan de Clio is.

De Twingo is dezelfde klasse als de Up. Waarschijnlijk vergeet ik er wel meer (Opel/Suzuki Agilla/Splash).

Qua bromfietsgehalte gaat het me niet om het aantal cylinders maar pk's.

haarr zei:
De Twingo is dezelfde klasse als de Up. Waarschijnlijk vergeet ik er wel meer (Opel/Suzuki Agilla/Splash).

Want minder dan 177 pk is een bromfietsmotor?

Het gaat er niet om hoeveel PK je hebt, het gaat erom wat je er mee doet.

Iemand die wel kan autorijden heeft geen 177 pk nodig, dan is 55 tot 70 namelijk meer dan genoeg.

Bij een A3 die wij hadden met 105 pk vond ik dat voldoende, bij onze A1 voldoet 86 pk prima, dus 75 pk zal bij een Up ook wel o.k. zijn.

D.E.N.N.I.S. zei:
haarr zei:

Want minder dan 177 pk is een bromfietsmotor?

Het gaat er niet om hoeveel PK je hebt, het gaat erom wat je er mee doet.

Iemand die wel kan autorijden heeft geen 177 pk nodig, dan is 55 tot 70 namelijk meer dan genoeg.

Haha, 177 pk in een Up formaat zou wat zijn. 68 pk in een Aygo is het, voor mij, net niet. Up met 75 pk zal wel gaan, 60 lijkt me te weinig.

Wat je ermee doet? Met 60 pk in een Up zul je nooit van 80 naar 160 in minder dan een uur kunnen.

haarr zei:
Haha, 177 pk in een Up formaat zou wat zijn. 68 pk in een Aygo is het, voor mij, net niet. Up met 75 pk zal wel gaan, 60 lijkt me te weinig.

Wat je ermee doet? Met 60 pk in een Up zul je nooit van 80 naar 160 in minder dan een uur kunnen.

Waarom zou je 160 km/u willen rijden? Mijn auto met 83,5 pk's haalt dat vast ook niet gemakkelijk, maar ik vind V[sub]max[/sub] snel zat.
Neemt niet weg dat het comfortabeler is bij inhalen en invoegen op de snelweg om vlot van 60 naar 100/80 naar 120 te kunnen versnellen.

Met een stadsauto zou ik dat ook niet doen, maar Speedtouch had het over een auto van 13k en een klasse hoger dan Up/C1 en co.

OT:

Leuk alternatief voor 13k, klasse groter maar oud ontwerp:

https://www.autotrack.nl/nieuwe-auto/peugeot/206/136193

haarr zei:
Met een stadsauto zou ik dat ook niet doen, maar Speedtouch had het over een auto van 13k en een klasse hoger dan Up/C1 en co.

OT:

Leuk alternatief voor 13k, klasse groter maar oud ontwerp:

https://www.autotrack.nl/nieuwe-auto/peugeot/206/136193

De kosten van een auto zijn niet alleen afhankelijk van de aanschafprijs. Bij een auto uit een 'hoger' segment moet wel wegenbelasting betaald worden en ligt het verbruik hoger.

Als het alleen om de kosten gaat moet je een Twingo/Alto/Picanto kopen voor 8 mille en helemaal afrijden.
Met een Up van 13k heb je dan al 5k in de sloot liggen.

Punt was of je een grotere/fijnere auto kon rijden voor 13k
Zo' n 206 lijkt me een fijnere auto dan een Up, maar motorisch is de 206 1 pk minder (of 14 meer)

Up zal ook wel wat zuiniger zijn.

haarr zei:
Als het alleen om de kosten gaat moet je een Twingo/Alto/Picanto kopen voor 8 mille en helemaal afrijden.

Zo' n 206 lijkt me een fijnere auto dan een Up, maar motorisch is de 206 1 pk minder (of 14 meer)

Je hebt hetzelfde argument als de heren bij Top Gear: Waarom zou je een Pixo kopen als je voor hetzelfde geld ook een 12 cilinder BMW of Mercedes kan kopen.

En natuurlijk is er die mogelijkheid. Natuurlijk kun je ook een tweedehands auto kopen, maar de aankoop van een nieuwe auto uit de A-klasse heeft veel meer voordelen dan nadelen.

Het onderstaande lijstje geldt voor mij persoonlijk:
+ Zuinig
+ Geen HSB (tot 2014)
+ Lage verzekering
+ Eerste 4 jaar geen APK
+ Lagere onderhoudskosten
+ Goede rijeigenschappen (A-klasse auto zijn meestal iets strakker afgesteld, dus sportief rijden is mogelijk als je de toeren hoog houd)
+ Snel genoeg (zelfs met een driecilinder)
+ makkelijk inparkeren
+ 0 km op de klok (vind ik een voordeel)
+ Jij bent de eerste eigenaar (en koopt dus niet andermans afgedragen sokken)

- minder binnenruimte
- Je moet terugschakelen als je gaat inhalen

Ik heb ook de Dark Silver besteld, alleen dan met de 60pk. Verder precies dezelfde. Productieweek 12 is de mijne. Kan ik je wel alvast foto's laten zien voor mei;)

Ron-63 zei:
Hallo allemaal,

Executive Pakket
- maps+more (PID)
- climatic
Drive pakket
- Cruise Control
- Boordcomputer Plus
Dynamic pakket
- extra donkere ramen
- Triangle velgen
Dashboard pad
- dark silver

D.E.N.N.I.S. zei:
haarr zei:

Je hebt hetzelfde argument als de heren bij Top Gear: Waarom zou je een Pixo kopen als je voor hetzelfde geld ook een 12 cilinder BMW of Mercedes kan kopen.

En natuurlijk is er die mogelijkheid. Natuurlijk kun je ook een tweedehands auto kopen, maar de aankoop van een nieuwe auto uit de A-klasse heeft veel meer voordelen dan nadelen.

Het onderstaande lijstje geldt voor mij persoonlijk:
+ Zuinig
+ Geen HSB (tot 2014)
+ Lage verzekering
+ Eerste 4 jaar geen APK
+ Lagere onderhoudskosten
+ Goede rijeigenschappen (A-klasse auto zijn meestal iets strakker afgesteld, dus sportief rijden is mogelijk als je de toeren hoog houd)
+ Snel genoeg (zelfs met een driecilinder)
+ makkelijk inparkeren
+ 0 km op de klok (vind ik een voordeel)
+ Jij bent de eerste eigenaar (en koopt dus niet andermans afgedragen sokken)

- minder binnenruimte
- Je moet terugschakelen als je gaat inhalen

Op geen HSB tot 2014 gelden die ++ ook voor een 206+, een klasse Up/Alto zou ik net iets te klein vinden.

Volkswagen heeft de Up-familie voor het eerst uitgebreid. Het betreft een logische expansie: de vijfdeurs versie van de Up.

De buitenmaten van de vijfdeurs Up zijn exact gelijk aan die van de driedeurs verise. De bagageruimte heeft een inhoud van 251 liter, met neergeklapte achterbank is dit 951 liter. Voorin is de hoofdruimte 993 mm, achterin is dit 947 mm. De beenruimte voor de achterpassagiers bedraagt 789 millimeter.
Aan de techniek van de Up verandert verder niets. Dat betekent dat de koper keuze heeft uit twee motoriseringen: een 1,0-liter driecilinder met 60 pk of hetzelfde blokje met 75 pk. Ook de uitrustingsniveaus zijn al bekend van de driedeurs Up: TakeUp, MoveUp, HighUp, BlackUp en WhiteUp.
Op de optielijst staat City Emergency Braking, het systeem dat automatisch remt als het een aanrijding bij een snelheid tussen 5 en 30 km/h vermoedt. Ook maps+more, het draagbare navigatie-/infotainmentsysteem, is een optie.
De Nederlandse meerprijs voor de twee extra portieren is 315 euro. Dat betekent met de prijzen van nu dat de instapversie van de vijfdeurs Up, de 1.0 60 pk TakeUp, 8.805 euro gaat kosten. De importeur verwacht de nieuwe versie van de Up in juni/juli bij de dealers.
Autoweek, bron

m1fy50vbw3sy.jpg

m1fy50wb6kt2.jpg

m1fy50vbxisx.jpg

Ah, daar is de vijfdeurs (die we natuurlijk allang in de reclame voorbij zagen komen). Heeft deze versie nu wel of niet een langere wielbasis dan de driedeurs?

Terug
Bovenaan