speedtouch
Wegverkenner
Amen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
up! zei:Nee ducruud!! Ook jij bent in de war met de BPM.... Alleen voor de BPM wordt de grens per 1 juli a.s. op 103 gram gelegd. Maar niet voor de motorrijtuigenbelasting (MRB )! Alle Up's blijven wegenbelastingvrij tot 1 januari 2014.
Ik had het nota bene in koeieletters geschreven: Tot 1 januari 2014 gelden de huidige CO2-grenzen voor de vrijstelling in de MRB voor zeer zuinige auto’s (benzine 110 gr/km, diesel 95 gr/km).
ducruud zei:Het wil niet zeggen als jij iets in koeienletters schrijft dat je dan gelijk hebt!
jvds zei:PLAYMOBIEL !!!!
Is toch in een speelgoedwinkel te koop
up! zei:Noname1987 zei:Duurt je levering zo lang omdat je light silver hebt? Hun productieplaatsen zijn ver-7-voudigd begreep ik. 250 -> ruim 1800.
Ongeveer 4 maanden was de standaard levertijd voor elke kleur werd mij gezegd. Wanneer heb jij besteld?
Noname1987 zei:Ik begreep dat silver wel wat later geleverd wordt dan de witte. Ik heb hem eind december besteld..
Met alle respect heb je uberhaupt ooit in een Up danwel Aygo gezeten???? Kennelijk niet. Als het nog enige uitleg behoeft haak ik af.Fast31 zei:vreselijk hok, koop een aygo ofzo voor het geld dan rij je tenminste iets fatsoenlijks. Die 23 pagina's bla bla over een VAG-produkt is weer typerend voor AW
Fast31 zei:vreselijk hok, koop een aygo ofzo voor het geld dan rij je tenminste iets fatsoenlijks. Die 23 pagina's bla bla over een VAG-produkt is weer typerend voor AW
Rembrandt zei:Waar de Up! het echter wint, is wanner je er de High Up tegenaan gooit. Dan is het ineens een hele andere auto (van binnen), met andere deurgreepjes, het gelakte dashboard en (als extra) de kunstleren stoelen.
Rembrandt zei:De White Up (gebaseerd op de High Up) die daar stond is veel meer auto dan de Alto Exclusive die ik nu heb.
Davidoff zei:Rembrandt zei:De White Up (gebaseerd op de High Up) die daar stond is veel meer auto dan de Alto Exclusive die ik nu heb.
Zonder je te willen beledigen, maar dat zijn wel meer auto's. Daarvoor hoef je niet per se naar VW over te stappen.
Rembrandt zei:Zo goed?![]()
Fast31 zei:vreselijk hok, koop een aygo ofzo voor het geld dan rij je tenminste iets fatsoenlijks. Die 23 pagina's bla bla over een VAG-produkt is weer typerend voor AW
Laat dat kind toch. Hij weet niet beter.JPeG zei:Fast31 zei:vreselijk hok, koop een aygo ofzo voor het geld dan rij je tenminste iets fatsoenlijks. Die 23 pagina's bla bla over een VAG-produkt is weer typerend voor AW
Als er van die 23pagina's dan nog eens 21 pagina's zijn met van die zure berichten waarin alles wordt afgekraakt. Heel AW hangt tegenwoordig juist aan mekaar van het afkraken van elke nieuwe auto, liefst nog voor hij "uit" komt, en dan ook nog eens veelal door kleuters die nog te jong zijn om zonder hulpwielen zelfstandig op een fiets te kunnen rijden.
speedtouch zei:De ontwikkelingen staan niet stil, het is gewoon logisch dat de UP! zich op een hoger niveau bevindt dan het trio. Kijk maar eens hoe veel stappen vooruit de Koreanen gemaakt hebbben de afgelopen jaren. Ik denk dat het trio (ik rijd zelf 107) zich alleen nog maar kan handhaven door de prijs; je hebt nu een 3-deurs 107 (incl. airco!) voor € 7.999,-- (volgens de website van Peugeot).
Rembrandt zei:Ik ben gisteren nog even op Het Salon van Brussel geweest.
Als je dan in de basis Up! stapt is het een typische A-klasse auto. Kaal, plastic en goedkoop. Als je voor de goedkoopste gaat, vind ik de Aygo/C1/107 meer "looks" hebben.
(...)
Rob076 zei:Het zal je verbazen, maar er zijn ook mensen die de Up niet mooi vinden of niet willen, zonder daarbij de prijs uberhaupt te kennen.
Ron-63 zei:Hallo allemaal,
Ben al een tijdje aan het meelezen hier, en me nu eindelijk eens aangemeld.
Momenteel rij ik sinds 3 maanden een Ford Cmax uit 2008 titanium bussniss uitvoering, de meest luxe versie.
Hiervoor heb ik in 11 jaar 3 verschillende VW transporters gereden, ook wel bekend bij weetjewel.nl en nu had ik mn oog laten vallen op de UP. Jullie weten misschien wel, het VW bloed he
Sinds gisteren de nieuwe UP besteld in deze uitvoering:
high up! 1.0 75pk , al zeeeer uitgebreid !!
Executive Pakket
- Volkswagen radio/cd-speler "RCD 215"
- maps+more (PID)
- climatic
Drive pakket
- Cruise Control
- Park Distance Control achter
- Boordcomputer Plus
Stoffen bekleding titaanzwart
Dynamic pakket
- verlaagd sportonderstel
- extra donkere ramen
- Triangle velgen
Dashboard pad
- dark silver
Precies dezelfde kleur incl de velgen staat op pagina 20 van dit forum !!
Ik krijg m pas in mei helaas......![]()
speedtouch zei:@Ron-63: Dus je ruilt na 3 maanden de C-Max al in? Je hebt een een vette uitvoering wat natuurlijk leidt tot een prijs waarvoor je moeiteloos een auto uit een hogere klasse kunt kopen.![]()
Want minder dan 177 pk is een bromfietsmotor?haarr zei:De Twingo is dezelfde klasse als de Up. Waarschijnlijk vergeet ik er wel meer (Opel/Suzuki Agilla/Splash).
Qua bromfietsgehalte gaat het me niet om het aantal cylinders maar pk's.
D.E.N.N.I.S. zei:Want minder dan 177 pk is een bromfietsmotor?haarr zei:De Twingo is dezelfde klasse als de Up. Waarschijnlijk vergeet ik er wel meer (Opel/Suzuki Agilla/Splash).
Qua bromfietsgehalte gaat het me niet om het aantal cylinders maar pk's.
Het gaat er niet om hoeveel PK je hebt, het gaat erom wat je er mee doet.
Iemand die wel kan autorijden heeft geen 177 pk nodig, dan is 55 tot 70 namelijk meer dan genoeg.
haarr zei:Haha, 177 pk in een Up formaat zou wat zijn. 68 pk in een Aygo is het, voor mij, net niet. Up met 75 pk zal wel gaan, 60 lijkt me te weinig.
Wat je ermee doet? Met 60 pk in een Up zul je nooit van 80 naar 160 in minder dan een uur kunnen.
haarr zei:Heb je daar een reden voor nodig?
haarr zei:Met een stadsauto zou ik dat ook niet doen, maar Speedtouch had het over een auto van 13k en een klasse hoger dan Up/C1 en co.
OT:
Leuk alternatief voor 13k, klasse groter maar oud ontwerp:
https://www.autotrack.nl/nieuwe-auto/peugeot/206/136193
Je hebt hetzelfde argument als de heren bij Top Gear: Waarom zou je een Pixo kopen als je voor hetzelfde geld ook een 12 cilinder BMW of Mercedes kan kopen.haarr zei:Als het alleen om de kosten gaat moet je een Twingo/Alto/Picanto kopen voor 8 mille en helemaal afrijden.
Met een Up van 13k heb je dan al 5k in de sloot liggen.
Punt was of je een grotere/fijnere auto kon rijden voor 13k
Zo' n 206 lijkt me een fijnere auto dan een Up, maar motorisch is de 206 1 pk minder (of 14 meer)
Up zal ook wel wat zuiniger zijn.
Ron-63 zei:Hallo allemaal,
Ben al een tijdje aan het meelezen hier, en me nu eindelijk eens aangemeld.
Momenteel rij ik sinds 3 maanden een Ford Cmax uit 2008 titanium bussniss uitvoering, de meest luxe versie.
Hiervoor heb ik in 11 jaar 3 verschillende VW transporters gereden, ook wel bekend bij weetjewel.nl en nu had ik mn oog laten vallen op de UP. Jullie weten misschien wel, het VW bloed he
Sinds gisteren de nieuwe UP besteld in deze uitvoering:
high up! 1.0 75pk , al zeeeer uitgebreid !!
Executive Pakket
- Volkswagen radio/cd-speler "RCD 215"
- maps+more (PID)
- climatic
Drive pakket
- Cruise Control
- Park Distance Control achter
- Boordcomputer Plus
Stoffen bekleding titaanzwart
Dynamic pakket
- verlaagd sportonderstel
- extra donkere ramen
- Triangle velgen
Dashboard pad
- dark silver
Precies dezelfde kleur incl de velgen staat op pagina 20 van dit forum !!
Ik krijg m pas in mei helaas......![]()
D.E.N.N.I.S. zei:Je hebt hetzelfde argument als de heren bij Top Gear: Waarom zou je een Pixo kopen als je voor hetzelfde geld ook een 12 cilinder BMW of Mercedes kan kopen.haarr zei:Als het alleen om de kosten gaat moet je een Twingo/Alto/Picanto kopen voor 8 mille en helemaal afrijden.
Met een Up van 13k heb je dan al 5k in de sloot liggen.
Punt was of je een grotere/fijnere auto kon rijden voor 13k
Zo' n 206 lijkt me een fijnere auto dan een Up, maar motorisch is de 206 1 pk minder (of 14 meer)
Up zal ook wel wat zuiniger zijn.
En natuurlijk is er die mogelijkheid. Natuurlijk kun je ook een tweedehands auto kopen, maar de aankoop van een nieuwe auto uit de A-klasse heeft veel meer voordelen dan nadelen.
Het onderstaande lijstje geldt voor mij persoonlijk:
+ Zuinig
+ Geen HSB (tot 2014)
+ Lage verzekering
+ Eerste 4 jaar geen APK
+ Lagere onderhoudskosten
+ Goede rijeigenschappen (A-klasse auto zijn meestal iets strakker afgesteld, dus sportief rijden is mogelijk als je de toeren hoog houd)
+ Snel genoeg (zelfs met een driecilinder)
+ makkelijk inparkeren
+ 0 km op de klok (vind ik een voordeel)
+ Jij bent de eerste eigenaar (en koopt dus niet andermans afgedragen sokken)
- minder binnenruimte
- Je moet terugschakelen als je gaat inhalen
Volkswagen heeft de Up-familie voor het eerst uitgebreid. Het betreft een logische expansie: de vijfdeurs versie van de Up.
De buitenmaten van de vijfdeurs Up zijn exact gelijk aan die van de driedeurs verise. De bagageruimte heeft een inhoud van 251 liter, met neergeklapte achterbank is dit 951 liter. Voorin is de hoofdruimte 993 mm, achterin is dit 947 mm. De beenruimte voor de achterpassagiers bedraagt 789 millimeter.
Aan de techniek van de Up verandert verder niets. Dat betekent dat de koper keuze heeft uit twee motoriseringen: een 1,0-liter driecilinder met 60 pk of hetzelfde blokje met 75 pk. Ook de uitrustingsniveaus zijn al bekend van de driedeurs Up: TakeUp, MoveUp, HighUp, BlackUp en WhiteUp.
Op de optielijst staat City Emergency Braking, het systeem dat automatisch remt als het een aanrijding bij een snelheid tussen 5 en 30 km/h vermoedt. Ook maps+more, het draagbare navigatie-/infotainmentsysteem, is een optie.
De Nederlandse meerprijs voor de twee extra portieren is 315 euro. Dat betekent met de prijzen van nu dat de instapversie van de vijfdeurs Up, de 1.0 60 pk TakeUp, 8.805 euro gaat kosten. De importeur verwacht de nieuwe versie van de Up in juni/juli bij de dealers.
Autoweek, bron