Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Mooie GTS! Lijkt me inderdaad een mooi exemplaar om weer origineel te maken.
De stickers zal moeilijk worden. Aangezien het een PON-uitvoering is zal er maar weinig te vinden zijn, in ieder geval niet bij Classic Parts. Het is mogelijk de stickers na te laten maken, maar dan heb je waarschijnlijk wel een voorbeeld nodig met goede bestickering.

@Dengolf1: ik zag 'm al op FB, gaaf man! Jammer dat je mk1 weg is, en nu is de Audi 80 ook weer weg toch?

Ik denk niet dat ik met mijn Golf richting Doetinchem rij, waarschijnlijk wel naar Boxtel Classic Park waar op diezelfde dag een evenement is voor uitsluitend Duitse auto's. Met 5 euro entree kun je met auto en bestuurder op het terrein.

Ik ben even de tel kwijt hoe vaak Dennis van auto wisselt, volgens mij heeft na een vroege blauwe Golf , tussendoor ook nog een Golf Madison gehad ( waarschijnlijk weer verkocht ) , vorig heb ik hem in zijn Golf 1 gezien ( zeer nette auto ) op Zandvoort en op de Elite meeting in Doorn in een vroege bruine Golf.

De rode ziet er origineel uit, begrijp ik van Barri dat hij ook nog een Audi 80 heeft gehad een vroege of een uit begin 90 jaren ?

Ah, dat evenement in Boxtel klinkt wel aantrekkelijk. Zou ik wel heen kunnen met de VR6!
edit: de VR6 past overigens prima bij het thema! <https://www.classicpark.nl/event/51/classic-german-cars>

Bedankt voor de tips en reacties.

@MRS Ik heb inderdaad een tijdje een Audi 80 B3 (1991) gehad, daar is nu de GTS voor in de plaats gekomen. De Golf 1 is weg omdat die bijna alleen maar stil stond in de schuur. De Bruine (polarsilber) 86er Golf die je in Doorn hebt gezien heb ik nog, daarmee ben ik onlangs nog een paar dagen op vakantie geweest naar zijn ''geboortestad'' Wolfsburg

Wat leuk zeg, een tripje naar Wolfsburg! Ik wil nog een keer naar dat museum daar. Niet Autostadt, daar ben ik al twee keer geweest, maar het museum met alleen maar Volkswagens, elders in de stad.

Ben er ooit ruim 20 jaar geleden toen ik nog een VW 411 LE had, ook eens geweest. Was leuk. Weet niet of er veel veranderd is.

Ik ben er vorige zomer geweest, we hebben het gecombineerd met Autostadt. Dat is goed te doen, maar je moet niet te veel dingen willen in Autostadt.

2015 ook beide op een dag gedaan: museum was leuk, mede door 't thema 40 jaar Polo toen, maar na 2,5 a 3 uur heb je alles gezien. Daarna zijn we spontaan in Autostadt terecht gekomen, dat bleek t/m 's avonds open te zijn: erg geslaagde dag.

Autostadt en het museum aan de Dieselstrasse zijn echte aanraders! Het museum heeft daarnaast ook regelmatig een bijzondere tentoonstelling.

Mooie gts idd.
We hebben het hier over een sport uitvoering, dat is aan de buitenkant te zien, aan de binnenkant zie je het sportstuur rechtstreeks uit de folder.
Maar dan geen toerenteller of zelfs klok:eek:

Hallo,

Na een koppakking debacle met de Golf 2 ben ik weer naarstig op zoek naar een Golf 2 1.3/1.6 <850kg.
Heeft iemand er een te koop staan of heb een te koop zien staan?

Graag een beetje in de buurt van Deventer.

rzasa zei:
https://www.112achterhoek-nieuws.nl/article/20328-gestripte-volkswagen-golf-gevonden-in-beek

Sneu dat mensen niet van andermans spullen af kan blijven ! Helaas moet alles wat waarde heeft (in dit geval de onderdelen van een gti g60) tegenwoordig beveiligd worden... Waar gaat het heen in deze bizarre wereld :(

Erg zuur voor de eigenaar inderdaad. Ik vind het trouwens wel raar dat ze dan niet alle waardevolle onderdelen er vanaf halen zoals de achterste wielbogen en het schuif-/kantelmechanisme van het dak, dat is namelijk ook geld waard. En ook het dashboard zit er nog in zo te zien.

Maar erg rot. Je zult hem zo maar terug krijgen. Zie het spul dan maar weer eens compleet te krijgen. Paar jaar geleden is de Golf van een vriend ook voor de deur gestolen. Ook een zwarte G60 toevallig.

Nette Jetta, die is goed onderhouden , zonder automaat en heeft ook nog een 1.8 liter motor.

Voor deze prijs heb je er een koopje aan, met zelfs nog 1 1/2 jaar APK erop, zie ik het nou goed en heeft deze Jetta verwarmde ruitenwissers sproeiers, ik zie althans iets bij de ruitensproeier reservoir wat ik niet op mijn Golf aanwezig heb.

Wel even weer de originele velgen in orde maken.

MRS zei:
zie ik het nou goed en heeft deze Jetta verwarmde ruitenwissers sproeiers, ik zie althans iets bij de ruitensproeier reservoir wat ik niet op mijn Golf aanwezig heb.
Ik zie niks bijzonders. Voorop zit het sproeiermotortje. Eventuele verwarming van de ruitensproeiers zit altijd in de sproeierkopjes. Herkenbaar omdat daar over de binnenkant van de motorkap draadjes naar toe lopen.

Het was vandaag sticker dag, ik heb met Dasty mijn motorcompartiment schoongemaakt. De sticker op de motor met waarschuwing niet te veel olie bij te vullen i.v.m. schade aan de katalysator was versleten, de sticker op de koel fan was weg, Hella stickertje + de sticker hoe de lichten af te stellen en de waarschuwing van de zundanlage.

Voor een aantal euro's besteld in Engeland via Ebay, ziet er OEM uit, alles precies zoals het was toen de auto in nieuwstaat was.

Zie foto's :

360.jpg

360.jpg

Ik ken ze. Leuk dat ze nog te koop zijn he :).
Weet je zeker dat die gele sticker daar hoort? Bij de Golfjes die ik had en die van vrienden zat die sticker altijd aan de binnenkant van de motorkap, een beetje op ooghoogte, zie foto hieronder die ik van internet geplukt heb:
$_72.JPG

@xk8

Ik kan hem niet meer onder de motorkap plakken, daar zit nu de motorkap isolatie.

Die heb ik naderhand aangebracht ( oorspronkelijk komt deze isolatie van een Golf diesel uitvoering )

Ach het zit nu ook mooi inzicht, het ging mij eigenlijk in eerste instantie om de ontbrekende Hella stickertje op mijn verstraler. Die waarschijnlijk ooit bij het autowassen verdwenen is. Ik dacht ik koop gelijk de ontbrekende stickers in de motorruimte.

Als je brownstickers googled op internet, zie je de Ebay verkoper met al zijn OEM stickers , ze zijn zo goed dat ik maar een sticker van de Hella vervangen heb de andere zit er nog origineel op, haast geen verschil terwijl de sticker die er op zit, al sinds 1993 erop geplakt zit !

Ze hebben verschillende stickers ook voor Golf MK I en MK III .

Nee, expansievat is nog origineel, af en toe moet er koelvloeistof bij, dus ergens lekt de auto een klein beetje koelvloeistof, misschien bij de radiator.

In het motorcompartiment is de startmotor vervangen door een gereviseerd exemplaar, de dynamo en natuurlijk de waterpomp. Bij een remrevisie is de hoofdremcilinder vervangen door een nieuw exemplaar

Ik kan in iedergeval bij het aanstaande Nationaal Oldtimer festival in Zandvoort 30 Juli de motorkap zonder schaamte openmaken :)

Allen, ik heb jullie expertise nodig :)

De GL heeft nieuwe bandjes nodig, helaas, maar het is niet anders, de verkoop wil niet echt vlotten en we rijden er gewoon mee. Dus ja, die slijtage dingen gaan gewoon door en moeten aangepakt worden.

Goed moment dus om meteen die afzichtelijke velgen en wieldoppen ergens op een schroothoop te gooien en de auto zo origineler te maken en dus wat aantrekkelijker voor toekomstige kopers!

Nu is mijn vraag dus, WELK wiel hoort hier nou onder en waar vind ik die? 13"/14" staal met alleen een naafkapje of van je "kroonkurk" achtige velgen?

Nog even een fotootje van de auto erbij. Het is dus een 1986'er GL automaat, geimporteerd uit DE. Misschien dat dat van belang is?

12881_10204615167353801_3059915455123006867_n.jpg

Staat nog wel wat meer info op www.mk2tekoop.nl trouwens

Van de originele velgen zal -ie wel opknappen. Origineel horen hier de 13-inch ''zwembandjes'' onder met kunststof wielringen.

03.jpg

86 zijn inderdaad de zwembandjes met de ringen zoals getoond in de folder.
17634626_1576629482365476_4570743546134718273_n.jpg

Ik ben kortgeleden tegen een leuk setje 13inch velgen (van de eerste serie) aangelopen via Facebook voor mijn GL.
Ik had nog Chromen doppen met clipjes liggen en vind dit persoonlijk beter staan en het geeft de auto een klassiekere uitstraling.

19146157_1658728644155559_5420383766670811913_n.jpg

Ik heb onlangs een T3 Joker kampeerwagen gekocht. Misschien dat ik daarmee volgende week naar het oldtimerfestival in Zandvoort kom. Ik las dat MRS gaat, zijn er nog meer van hier die gaan?

19275177_1663878416973915_357369420492918318_n.jpg

Doordat ik de camper er nu bij heb blijft er nog maar weinig tijd over voor de GTS, en daar ik een prima MK2 heb, overweeg ik de GTS weg te doen. mensen van hier eventueel interesse?

18739654_1636692809692476_1677783542895518334_n.jpg

De ''oude'' velgen met chromen dopjes vind ik ook mooier staan. Geeft een net wat betere uitstraling.

Dennis, is jouw Joker geboren met een hefdak?

Ja die wielen uit de folder zijn tig keer beter. Heeft die set ook een naam waarop ik kan zoeken en aanvragen kan plaatsen?

Ik vernoed het wel Nick. Valt dit ergens te achterhalen eigenlijk? Aan de bevestiging van het dak op de bus aan de buitenkant valt wel te zien dat het dak later is geplaatst. Die van mij heeft een Reimo opbouw als ik het goed heb toch?

Ik zal de officiële benaming van de wielen niet weten, volgens mij hebben ze zelfs geen aparte naam. Het vinden van de velgen moet niet zo'n probleem zijn, de wielringen zijn echter behoorlijk zeldzaam.

Het dak lijkt me inderdaad van Reimo. De rest van de bus ziet er dusdanig origineel uit dat ik me haast niet kon voorstellen dat het een zelfbouw-camper is. Een hefdak heeft t.o.v. een hoogdak eigenlijk geen verschillen, alleen het dak... :) Dus uit te vinden wat het origineel was kan eigenlijk alleen het typeplaatje wat onder de bank (aan de kant van de schuifdeur) zit geschroefd. Dat nummer begint met 216 en wordt dan gevolgd door een driecijferige code, dat is de specifieke uitvoering.

Dengolf1 zei:
86 zijn inderdaad de zwembandjes met de ringen zoals getoond in de folder.
17634626_1576629482365476_4570743546134718273_n.jpg

Ik ben kortgeleden tegen een leuk setje 13inch velgen (van de eerste serie) aangelopen via Facebook voor mijn GL.
Ik had nog Chromen doppen met clipjes liggen en vind dit persoonlijk beter staan en het geeft de auto een klassiekere uitstraling.

19146157_1658728644155559_5420383766670811913_n.jpg

Ik heb onlangs een T3 Joker kampeerwagen gekocht. Misschien dat ik daarmee volgende week naar het oldtimerfestival in Zandvoort kom. Ik las dat MRS gaat, zijn er nog meer van hier die gaan?

19275177_1663878416973915_357369420492918318_n.jpg

Doordat ik de camper er nu bij heb blijft er nog maar weinig tijd over voor de GTS, en daar ik een prima MK2 heb, overweeg ik de GTS weg te doen. mensen van hier eventueel interesse?

18739654_1636692809692476_1677783542895518334_n.jpg

Ik heb eventueel wel interesse, ligt uiteraard wel aan de prijs.
Hoor het graag.

Mijn MK2 mag even rusten.
Had eind Mei mijn daily verkocht en moest nog 5 weken wachten voordat de C-HR afgeleverd zou worden.
Dus aantal weken in de Golf gereden voor woon-werk verkeer. Staat er zo 1000km in een maand bij.
Blijkt tussendoor ook nog de radiator te gaan lekken dus die is meteen vervangen. Verder nog een rubber van de bak die verteerd was, had ineens grote speling in de versnellingspook. Ook heeft ie een beurtje gehad. Niks ernstigs dus. Binnenkort weer APK. (y)

Heb voor de geïnteresseerde nog wel een setje ´kroonkurk´ wielringen liggen voor de 13" zwembad velgen. Geen deksels.

p7250010.jpg

Die is zeker leuk! Als ie nog een beetje hard is, is het een koopje. Snel die velgen de kliko in en de bumpers een beetje oppoetsen en er staat al een heel andere auto!

https://www.autoscout24.nl/aanbod/volkswagen-golf-1-3-function-1e-eigenaar-zeer-nette-staat-nieuwe-a-benzine-blauw-23a5cce0-f3da-4c59-be9c-6174b768b2c0?cldtidx=1
0323894679009.jpg

Over Zandvoort het oldtimer festival , ik begrijp dat Dennis met zijn camper komt. Waarschijnlijk ben ik er alleen s'ochtends aangezien ik begin middag familie af moet halen op Schiphol.

Ik ben benieuwd of er nog anderen heen gaan van het Auto week forum, de oproep bij de site Volksforum laat niet veel respons zien. Vorig jaar vond ik het wel een gemeleerd gezelschap met van alles wat. Ik vind het evenement altijd wel een mooi iets om bij te wonen.

Edit : bovenstaande Golf Function is zeker netjes, jammer van de 1.3 liter motor , 1.8 zou een betere keuze zijn maar ik ben natuurlijk biased.

Volkswagen GOLF 1.6 CL 5 Deurs 04-1991 84.000 km Automaat in
€ 4.999,00
https://link.marktplaats.nl/m1187071786?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Kijkend naar de raamsticker dacht ik: weer een auto van V.D. Brug

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1189467793-volkswagen-golf-1-3-c-uniek-93480km-bj-1984.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=29

Terug
Bovenaan