10 jaar is wel lang inderdaad! Jullie ook gefeliciteerd.
Vandaag lekker geklust. Remmen van de Z4 vond ik niet optimaal, begonnen ook wat te trillen, blokken wat verglaasd, dus hop nieuw eronder. Maar ja, het is toch allemaal 18 jaar oud dus wil dan eigenlijk meteen de klauwen reviseren. Maar dat is ook weer onhandig, dan moet je het reviseren terwijl je auto zonder remmen staat. Dan maar een ander setje klauwen regelen. Maar als je dan toch bezig bent, kan je meteen wat upgraden. Dus van 286 mm naar 325 mm voor. Maar achter zit nu ongeventileerde schijven van 280 mm. Die ook maar even upgraden dan naar 294 mm geventileerd. Dan heb je meteen een OEM rembalans omdat de remmen zo ook onder de 3.0 si zijn geleverd. Het was even werk, maar het ziet er allemaal weer netjes uit.
Hier is het verschil goed zichtbaar:
Ondertussen kwam ik een Bilstein B12 onderstel tegen. Dat zijn dus Eibach verlagingsveren met Bilstein dempers. Wel tweedehands, maar slechts 30.000 km onder een auto gezeten, dus prima en praktisch gratis. Deze is er dus ook meteen ondergekomen. Even snel opgeknapt, het zit toch onder de auto.
Best een verschil zo:
een hoekje helemaal klaar:
En achter ook:
Voor:
Na:
Ik was een beetje bang dat het te laag zou gaan worden, maar dat lijkt goed mee te vallen. Grootste probleem was eigenlijk de drempels afrijden, maar omdat hij nu meteen stil ligt zit ik nu niet meer aan de grond. Verder ligt de auto gewoon strakker op de weg. Remmen is ook wel fijn, geen idee of het nou veel scheelt, maar uiteindelijk was het niet veel duurder dan de originele maten.