Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

der Magistrat zei:
DeeTwee zei:
(...)

Desalniettemin wel bijzonder dat de dashcammer het zo ver laat komen.

Vooral dat. Zonde.
Ondanks dat de dashcammer wel gelijk had, kan je dit makkelijk vermijden. Er is al genoeg om ons druk over te maken, niet waar?
Neemt niet weg dat de schuld volledig bij de andere partij ligt.

D Elzinga zei:
der Magistrat zei:
DeeTwee zei:
(...)

Vooral dat. Zonde.
Ondanks dat de dashcammer wel gelijk had, kan je dit makkelijk vermijden. Er is al genoeg om ons druk over te maken, niet waar?

Ik kan bij in ieder geval een klein gedeelte van de dashcammers me niet aan de indruk onttrekken dat ze situaties op de spits laten drijven...

Precies. Volgens mij maant de vrouwelijke stem de bestuurder tot redelijkheid maar heeft dat geen effect?

. en dat voor alleen dat die Octavia een beetje naar binnen kwam bij het oprijden van de rotonde..:rolleyes:

Belijning is trouwens ook wel apart.. wit onderbroken en geel onderbroken. maar het geel lijkt toch wel regulier gezien de gele vlakken op de kopse kanten van de rotonde middengeleiders.

Net zo goed bijzonder dat de bestuurder van die Octavia naar rechts blijft duwen terwijl hij ziet dat er geen plek is. Onderaan de streep is hij aansprakelijk hier.

Ik had er vanochtend ook weer eentje op weg naar kantoor. A27 richting Hilversum ter hoogte van afrit Maartensdijk.

Ik rijd met een 110 op de middelste baan (3-baans weg) om een auto in te halen. Meest linkerbaan komt er iemand aan met een Golfje GTI om mij in te halen. Prima, ga je gang.

Hij is mij ook maar net voorbij, knalt de auto meteen naar rechts mijn baan op waarbij hij mij aardig snijdt, en direct door naar rechts om ook maar net achter een vrachtwagen uit te kunnen voegen om op het absolute laatste moment de afrit Maartensdijk te pakken. Let wel dat dit een hele lange afrit is.

Ik vraag mij dan echt af waar zo iemand mee bezig is. Waarom dan al niet eerder gewoon uitvoegen in plaats van iedereen eerst willen inhalen en als een kamikaze piloot op het allerlaatste moment uitvoegen??? o_O

Voor wat betreft het filmpje. Als de dashcammert zijn verstand zou gebruiken, had hij gewoon even gas losgelaten en de Skoda voor laten gaan. Verkeer is geven en nemen. Keur de actie van de Skoda zeker niet goed, maar dit is gewoon bewust laten escaleren voor de beelden...

Olds zei:
Voor wat betreft het filmpje. Als de dashcammert zijn verstand zou gebruiken, had hij gewoon even gas losgelaten en de Skoda voor laten gaan. Verkeer is geven en nemen. Keur de actie van de Skoda zeker niet goed, maar dit is gewoon bewust laten escaleren voor de beelden...
Zoals ik al schreef was ik (in eerste instantie) ook verbaasd waarom de dashcammer het zover laat komen. Maar dat is niet helemaal eerlijk. Want waarom laat de bestuurder van de Skoda niet gewoon even gas los om de dashcammer voor te laten gaan? Iets met geven en nemen...

Ja die eikels welke 1.5km later pas linksaf moeten; Moeten gaan traag links rijden...... En zijn lekker aan het praten. Of als je gewoon op de linkerbaan rijdt en een idiit met zijn zgn. snelle auto(bmw,mercedes) met een vaart achter je bumper gaat hangen, dan ga ik rustiger rijden, tot ze in pogen te wacht en geef in gaf en dat winnen ze zelden.(nissen 370z met opgebouwde bi-turbo met aardig noodzakelijk vervanging.....uitlaat akropovic, onderstel zat erin en is gewoon een goede verstelbaar exemplaar+verschillende buizen om het frame stugger te maken...........Maar ik scheur niet links rechts links overal langs)

DeeTwee zei:
der Magistrat zei:
DeeTwee zei:
(...)

Vooral dat. Zonde.

Maar wat levert het op om je gelijk te halen in zo'n situatie? Alleen maar een hoop gedoe, onnodige stress en reparatiekosten. Terwijl even gas inhouden dat allemaal had kunnen voorkomen.

R Wolters zei:
DeeTwee zei:
der Magistrat zei:
DeeTwee zei:
(...)

Vooral dat. Zonde.

Maar wat levert het op om je gelijk te halen in zo'n situatie? Alleen maar een hoop gedoe, onnodige stress en reparatiekosten. Terwijl even gas inhouden dat allemaal had kunnen voorkomen.

Dat geldt exact hetzelfde voor de bestuurder van de Skoda.

Maar los daarvan denk ik dat geen van de partijen daadwerkelijk een aanrijding voor ogen had.

Ik heb ook weer eens wat.
Inhalen, gewoon waar het mag op een 80 weg, omdat je voorligger van de omgeving aan het genieten is. Netjes de ruimte gegeven, geen tegenliggers in de verste verte en nergens gekleefd want inhaalstuk kwam er toch aan.

Maar meneer, die eerst met 65 echte kilometers in de 80 reed was er niet van gediend. Vol op het gas tot 110 terwijl ik hem inhaalde en toen hij ontdekte dat mijn auto toch te snel was kreeg ik een lichtshow. (Was met de Yaris)
En in de achtervolging, geen 65 meer maar rond de 100, ook proberen in te halen.
Raakte hem uiteindelijk wel kwijt, (bochten zijn blijkbaar eng) maar werkelijk verbijsterd over het gedrag. Sinds wanneer is inhalen zo asociaal?
Details, oudere man van rond de 60 en vrouw zat naast hem. Hun dag verpest door mij blijkbaar omdat ik inhaal. Hopelijk was dat het waard voor hem...

Worden ingehaald wordt door sommigen een teken van zwakte gevonden. ;)
En inderdaad, bochten zijn eng! Hier op het knooppunt is er bijna elke keer wel een, op de uitvoegstrook stoer kleven, vervolgens niet met 80-85 een paar prachtige bochtjes op het knooppunt door durven (lees: 200m achterop raken) en op het rechte eind weer vol op het gas en met 30 erover de stad in. Of het nou de stereotype SUV- of de stereotype AMG-rijder is, de driecilinder Astra rijdt ze in de bochten zoek als was het een McLaren. Mij allemaal best, maar ik kan een hardop glimlach niet onderdrukken als ze in het voorbijgaan nog even minachtend opzij kijken.

@bochtenzijneng: als ik alleen in de auto zit neem ik geen gas terug of laat ik de cc gewoon aan staan. Met het gezin of bijvoorbeeld schoonouders achterin neem ik bij sommige bochten wel wat gas terug. Als bestuurder ben je net wat dynamischer en actiever met rijden bezig, voor je gasten kan een bocht 'plotseling' opdoemen. Iets rustiger rijden vindt men dan wel prettig.

D Elzinga zei:
DeeTwee zei:
Tipje voor ronald: Lees even je tekst door voordat je het plaatst. o_O

Typen blijft lastig terwijl je met je biturbo aan het winnen bent.
Lol, dat denk ik ook ja!

Als er bij mij iemand vlak op m'n achterbumper hangt, ga ik zodra het kan gewoon een baantje naar rechts, zodat hij erlangs kan. Dan ben ik er lekker vanaf, en met een beetje geluk zakt zijn bloeddruk een fractie, en is'ie net wat minder opgefokt bij de volgende verkeersdeelnemer die hij tegenkomt.

zonde!

https://www.tubantia.nl/rijssen-holten/aanrijding-tussen-bestelbus-en-corvette-in-rijssen-een-persoon-naar-het-ziekenhuis~afd5566f/

Pietzoveel zei:
zonde!

https://www.tubantia.nl/rijssen-holten/aanrijding-tussen-bestelbus-en-corvette-in-rijssen-een-persoon-naar-het-ziekenhuis~afd5566f/
Auw, zonde inderdaad!
Stoer doen met je achterwiel aangedreven klassieke musclecar is niet altijd een goed idee...

Pietzoveel zei:
zonde!

de krant zei:
De Corvette wilde sportief wegrijden, maar raakte in een slip en ramde een geparkeerde auto. Daar stapte net een persoon in. Deze persoon raakte bij de aanrijding gewond en is door de ambulance meegenomen naar het ziekenhuis.

"Deze persoon" zou er goed aan doen vandaag vast hun staatslot te kopen, dit is hun geluksdag. :eek:

Rijssen....daar kom ik nog wel eens. Goed om te weten dat je in dat hoekje verse Duitse braadworsten kan kopen. Waar internet wel niet goed voor is.

Vorige week stond er een flinke file op de A12, wat leidde tot een vertraging van meer dan een uur. Een groot aantal mensen vond het nodig om honderden meters voor de eerst mogelijke afslag voor te sorteren... op de vluchtstrook. Dat maakte het werk van deze ambulancechauffeur er niet makkelijker op.

Mag niet.. maar als dat voor Maarsbergen is.. wel begrijpelijk, vind ik, voor de forens bekenden. Slaat snel terug op de A12, de file voor de spoorovergang.. zeker nu met Elke Tien Minuten Een Trein..

Durashift zei:
Mag niet.. maar als dat voor Maarsbergen is.. wel begrijpelijk, vind ik, voor de forens bekenden. Slaat snel terug op de A12, de file voor de spoorovergang.. zeker nu met Elke Tien Minuten Een Trein..

Als je als "forens bekende" al weet dat dat eraan zit te komen kun je natuurlijk ook afslag Maarn pakken. Ben je waarschijnlijk alsnog sneller waar je wezen moet.

^^^ Maarn/Doorn kan alleen vanaf Utrecht eraf.
Volgens mij was bovenstaande file vanaf Veenendaal.
Vanaf Utrecht, afrit Maarsbergen, is er ook meer bufferruimte indien er hevige terugslag is.

Het zal wel een voorlopig probleem zijn want over een paar jaar is die spoorwegovergang bij Maarsbergen ook verleden tijd.

Klopt.. en tijdens de coronatijd is het ook lang zo druk niet (meer).
Gewoon blijven thuiswerken, mensen, met een werkplek in Leusden'/Amersfoort e.o. :p

Vandaag op de snelweg: een kleine witte a-segmenter (ik weet echt niet meer of het een Daihatsu of wat dan ook was….:confused:) met oma, moeders en een kleine van een jaar of 2.
Reed nog aardig door (120).
En de kleine stond (!), met speen in de mond, los op de achterbank.
:eek:

Geen beelden, want mijn dashcam was van het raam gefl*kkerd.:(

Rillingen lopen over mijn rug wat er met dat meiske in haar witte romper gebeurd als oma plots moet remmen.
:(

Er is daar nogal wat veranderd de laatste tijd maar alle wijzigingen worden goed met borden en tekens op de weg aangegeven. Inderdaad wat verward ja maar wel zorgelijk als je alle bewegwijzeringen mist...

Tsja...Google eens Prime en achteruit de snelweg op rijden. Daar zie je twee van die hersenlozen die voor een scheet en een paar knikkers die Amazon troep heen en weer knallen even van de hand af vanaf een afrit de snelweg weer opdraaien in de baustelle. Achteruit welteverstaan. Voor het dock lukt het ze niet maar daar wel....

Die bestuurder keek jou nog aan ook, als ik het goed zag. Heel apart dit.
Die 'aparte' diamant aansluiting zit toch om de hoek hiervan (onder de A44)?

https://www.wegenwiki.nl/Divergerende_diamantaansluiting

Durashift zei:
Die bestuurder keek jou nog aan ook, als ik het goed zag. Heel apart dit.
Mijn vrouw heeft de opname gemaakt. Dat de bestuurder haar aankeek kan verklaard worden uit het feit dat zij op haar claxon drukte om hem ervoor te waarschuwen dat hij verkeerd reed.
Durashift zei:
Die 'aparte' diamant aansluiting zit toch om de hoek hiervan (onder de A44)?
https://www.wegenwiki.nl/Divergerende_diamantaansluiting
Klopt ja.

Mijn grootste ergernis zijn de bumperklevers. Ik weet alleen niet wat ik erger vind: de bumperklevers die het bewust doen of de bumperklevers die het onbewust doen. Zelf hou ik altijd gepaste afstand, ongeacht de snelheid. Ben een paar jaar geleden op de A58 ter hoogte van Moergestel betrokken geraakt bij een kop-staartbotsing tussen 7 auto's. Ik was auto nummer 2. Het was 's ochtends druk op de weg, maar je zal altijd zien dat mensen ongeacht de verkeerssituatie gewoon geen afstand houden. Mijn voorganger moest om redenen hard op de rem en ging daarbij uitwijkend de vangrail in. Ik stopte op tijd (want voldoende afstand). Alle 5 overige auto's achter mij klapten op elkaar en ik kreeg 4 keer een duw van achteren. Uiteindelijk was ik de enige die zelfstandig weer zijn weg kon vervolgen. De rest van de betrokken auto's moest door de mate van geleden schade worden weggetakeld. :D

Hou afstand!

hier mijn bumperkleefverhaal

Audi S serie bumperkleeft en haalt mij daarna rechts in, ik accelereer (overigens ) moeiteloos met hem mee (80-120) om te gebaren dat hij rustig moet doen. dat interpreteert Audi als wedstrijdje. ik rem bij 120 weer af om afstand te nemen en geen gevaarlijke situatie te laten ontstaan.
Audi blijft echter onverstoord accelereren en ik hoor hem op 200 meter afstand doorschakelen naar 4e of 5e versnelling. Audi bestuurder ziet te laat de radar controle waar hij met 180 onderdoor rijdt. Audi remt te laat af tot 100 en strompelt terug naar rechterbaan.

Over een paar dagen ontvangt hij vast een mooie brief van het OM om uit te komen leggen waarom hij zo hard gereden heeft. Rijontzegging van minimaal een maand, eventueel zelfs auto kwijt?

FFW zei:
Rijontzegging van minimaal een maand, eventueel zelfs auto kwijt?

Nee hoor want niet staande gehouden dus wie zegt dat de tenaamgestelde ook achter het stuur zat...

Overigens als je 80km/u op links reed en hij kon je rechts voorbij en jullie konden doortrekken naar 120km/u had jij kennelijk niks te zoeken op links;)

In Amerika (Arizona) hebben ze ooit deze wet bedacht. Moeten ze hier ook doen. Speciaal voor aso's en zondagsrijders. Enkele voorbeelden:
De tweede en derde rijbaan zijn om in te halen, niet voor zondagsrijders of om gezellig te kletsen.
Stilstaan naast een leeg parkeervak.
Geen richting aangeven.
Je motor stationair draaien terwijl je je ruiten ijsvrij krabt. Heeft totaal geen nut.

Al die regeltjes hebben ze hier ook, dat moest ik een kleine 40 jaar geleden zelfs al leren voor het behalen van het theoriegedeelte van m'n rijbewijs.
En de autoruiten ijsvrij krabben vind ik best wel nuttig, ook dit is wettelijk zelfs verplicht... en om te voorkomen dat ze aan de binnenkant gelijk weer dicht vriezen of beslaan bij het wegrijden doe ik dat dus ook met stationair draaiende motor zodat de voorruit ontwaseming z'n werk even kan doen, want rijden met gematteerde ruiten vind ik niet bepaald veilig voor mezelf en m'n medeweggebruikers.

Het grootste verschil tussen Nederland en al die amerikaanse staten is de handhaving, aan de overkant van die plas water is er aardig wat meer blauw op straat en die zijn ook nog eens veel fanatieker op kleine overtredingen.

Ik vond het vanochtend idioot om invoeghulp te geven aan een Signum rijder die de N31 op wilde.. Hij kon gas geven en vóór mij invoegen of achter mij. Ruimte genoeg..want ik reed op dat moment remy en gewoon netjes op de meest rechter rijstrook. Ik liet 'm dus gewoon staan en keek maar eens bij meneer naar binnen.. wat ie nu wilde met die knipper naar links.. :confused:

Ach, een toetertje van zijn kant beantwoorde ik met die van mij.. en verders maar weer.. maar man man man.. wat denken zulke mensen toch?

Ik had er eergisteren ook zo één, op een ellenlange, lege invoegstrook presteerde ze het om precies naast mij uit te komen. Wat, hij gaat niet voor mij naar links!? Uiteindelijk voegt ze druk hoofdschuddend achter mij in. Misschien was ze even haar eigen rijgedrag aan het overdenken, dat kan het natuurlijk ook geweest zijn. Maar dat soort mensen redeneert volgens de omgekeerde wereld, dus ik vermoed van niet.

Ik ging in het verleden wel vaak naar links in zo'n situatie naar doe het niet meer bij personenauto's. Te vaak gebeurd dan zo'n iemand dan met exact dezelfde snelheid rechts van mij blijft rijden en ik dus niet meer terug kan zonder of gas te geven of gas los te laten. Terwijl de invoegen daar zelf ruimte genoeg voor had.

EVV zei:
Ik ging in het verleden wel vaak naar links in zo'n situatie naar doe het niet meer bij personenauto's. Te vaak gebeurd dan zo'n iemand dan met exact dezelfde snelheid rechts van mij blijft rijden en ik dus niet meer terug kan zonder of gas te geven of gas los te laten. Terwijl de invoegen daar zelf ruimte genoeg voor had.
(y)

Invoeghulp is een vanzelfsprekendheid geworden, veel te veel invoegers verwachten dat je ruimte voor ze maakt. Terwijl ze het echt niet zo geleerd hebben, want invoegen is een bijzondere verrichting. Maar goed, dat hoef ik hier niemand uit te leggen. Op de frontpage heb ik er wel af en toe boeiende conversaties over: Als je je aan de regels houdt, ben je een aso, is de teneur.

Terug
Bovenaan