Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Lycan Capri zei:Dit slaat toch wel alles
Maar inderdaad er zijn genoeg randdebielen op de weg die denken dat de X in de handleiding de plaats voor de nav aangeeft.
Maar als je zo achterlijk bent als dit... echt gewoon midden voor je smoel...... dan verdien je geen waarschuwing, dan verdien je het dat ze je rijbewijs versnipperen
Muddy Bandit zei:Voor dat soort personen zal het autonome autorijden wel een uitkomst zijn, maar zolang dat nog geen gemeengoed is zie ik deze personen toch liever op de achterbank van een taxi.
Of het verplicht verplaatsen van het scherm nog enig nut heeft betwijfel ik trouwens sterk, want blijkbaar moet er toch continu op gekeken worden anders plak je dat ding niet vol in het zichtveld.
Dave Roelvink aangehouden in Amsterdam na dollemansrit
De politie heeft zaterdag tegen middernacht het rijbewijs van Dave Roelvink ingenomen na een achtervolging.
Hij maakte zich schuldig aan rijden onder invloed, opvallend rijgedrag en een snelheidsovertreding, schrijft AT5. Op de website is ook een filmpje te zien van het incident.
De politie meldde zondag dat een persoon op het Zuideinde in Landsmeer opviel vanwege zijn hoge snelheid. Een motoragent besloot hem te volgen voor controle. Hij reed met 180 kilometer per uur over de A10, waar de maximumsnelheid 100 kilometer per uur is.
Roelvink stopte midden in de Coentunnel zijn voertuig op de vluchtstrook. Hij schreeuwde iets naar de motoragent en reed weer verder. Iets verderop zette hij weer zijn auto aan de kant en stapte uit. Hij zei ergens met spoed heen te moeten en vervolgde zijn rit.
Op het Surinameplein werd Roelvink aan de kant gezet met behulp van Amsterdamse agenten. Op het politiebureau bleek dat hij tweeënhalf keer de toegestane hoeveelheid alcohol had gedronken en werd zijn rijbewijs ingenomen.
https://www.nu.nl/achterklap/5420780/dave-roelvink-aangehouden-in-amsterdam-dollemansrit.html
D. Elzinga zei:Oke, met drank op rijden is stom maar de politie stelt zich ook nogal aan. Aldus Dave: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laa...lden-arrestatie-dave-roelvink-en-zijn-reactie
![]()
Boppie zei:Ik had deze jongen heel hoog zitten, nu twijfel ik.
D. Elzinga zei:Oke, met drank op rijden is stom maar de politie stelt zich ook nogal aan. Aldus Dave: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laa...lden-arrestatie-dave-roelvink-en-zijn-reactie
![]()
Carfanatic zei:D. Elzinga zei:Oke, met drank op rijden is stom maar de politie stelt zich ook nogal aan. Aldus Dave: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laa...lden-arrestatie-dave-roelvink-en-zijn-reactie
![]()
'Het viel allemaal wel mee', zegt Dave Roelvink op Instagram over zijn arrestatie vannacht. De dj reed dronken 180 waar hij 100 mocht en werd na een achtervolging opgepakt.
Idefiqs zei:Boppie zei:Ik had deze jongen heel hoog zitten, nu twijfel ik.
Je twijfelt?![]()
Boppie zei:Idefiqs zei:Boppie zei:Ik had deze jongen heel hoog zitten, nu twijfel ik.
Je twijfelt?![]()
Na zijn verklaring heb ik weer het volste vertrouwen, geen paniek.
[D2] zei:Tsja, het is de vrachtwaggel die feitelijk fout zit mijns inziens, maar: Wat een flapdrol in die Corsa, lid van de club van 90jaar oudkm/h zeker? Als automobilist langzamer rijden dan een vrachtwagen op de snelweg vind ik sowieso al twijfelachtig, maar als je ziet dat een vrachtwagen zo dichtbij komt geef je toch ff een peut gas bij? Ofwel intens stijfkoppig gedrag dit, of totaal niet aan het opletten. Of beide.
Wel knap uitwijken van die bestelbus, kan me voorstellen dat die Corsa echt met een rotgang op 'm afkwam.
EDIT: Bij tweede keer kijken valt me op dat de Corsa om de een of andere reden vertraagt op het moment dat hij de vrachtwagen passeert. Ik weet niet of het de vrachtwagenchauffeur vrijpleit, maar verstandig rijgedrag is anders.
[D2] zei:EDIT: Bij tweede keer kijken valt me op dat de Corsa om de een of andere reden vertraagt op het moment dat hij de vrachtwagen passeert. Ik weet niet of het de vrachtwagenchauffeur vrijpleit, maar verstandig rijgedrag is anders.
[D2] zei:(..)
EDIT: Bij tweede keer kijken valt me op dat de Corsa om de een of andere reden vertraagt op het moment dat hij de vrachtwagen passeert. Ik weet niet of het de vrachtwagenchauffeur vrijpleit, maar verstandig rijgedrag is anders.
Durashift zei:nou.. dat moet je toch wel voor je neus zien?
1e keer raakt ie de bumper nét, volgens mij..
Chauffeur geeft geen richting aan.
De Corsa mindert, als ik het goed zie, wat vaart.. wat ik mij wel kan voorstellen want die zal wel geschrokken zijn van dat tikje..?
Vervolgens toetert de Corsa (denk ik, zo te horen) en mindert nog wat vaart.. gaat dus irriteren (fout gedrag natuurlijk).. en de DAF chauffeur houdt z'n voet op het gas (of de vinger op de cruisecontrol knop..)
Tot zo ver mijn analyse.
Durashift zei:[D2] zei:(..)
Klopt, niet geheel onlogisch als je het vermoeden hebt dat je (auto)kontje wordt geschamd door een DAF, denk ik.
Wat ik elders als schreef:
Durashift zei:nou.. dat moet je toch wel voor je neus zien?
1e keer raakt ie de bumper nét, volgens mij..
Chauffeur geeft geen richting aan.
De Corsa mindert, als ik het goed zie, wat vaart.. wat ik mij wel kan voorstellen want die zal wel geschrokken zijn van dat tikje..?
Vervolgens toetert de Corsa (denk ik, zo te horen) en mindert nog wat vaart.. gaat dus irriteren (fout gedrag natuurlijk).. en de DAF chauffeur houdt z'n voet op het gas (of de vinger op de cruisecontrol knop..)
Tot zo ver mijn analyse.
Ik geloof er niks van dat die Corsa in z'n hele dode hoek valt.. dat 'dode punt' zit veel meer naar achteren..
Echt, de neus van die Corsa moet hij toch écht wel vanuit de voorruit kunnen zien hoor.
Anders misschien iets aan de zithouding doen, denk..
DAF chauffeur is gewoon pissed en houdt het gas erop, denk..
Boppie zei:Volgens mij zit Durashift daar dagelijks, net als ondergetekende. De chauffeur had de auto in zijn spiegels moeten zien.
Boppie zei:Volgens mij zit Durashift daar dagelijks, net als ondergetekende. De chauffeur had de auto in zijn spiegels moeten zien.
Durashift zei:Liever dát dan ter hoogte van mijn rechter achterkant 'blijven hangen'.. en geen signaal of wat geven.. (vaak zit de bestuurder dan te wachten totdat ik naar rechts kom, denk ik dan maar).Dan ben je, zeker in het donker, drukker met het schatten van de afstand om van rijbaan te wisselen..
Dat dus en dan niet op de negatieve manier.Blackadder the 5th zei:Op verkeerspunten met rijstrookwisselingen probeer ik zoveel mogelijk rekening te houden met bestuurders
die (mogelijk) van rijstrook willen wisselen. Dus afstand houden en niet precies naast een ander voertuig blijven rijden.
En vooral (blijven) opletten, en een vrachtwagenchauffeur indien nodig een seintje geven wanneer er ruimte is om
van rijstrook te wisselen.
Boppie zei:Nee, ik rij alleen met starre 3 assers. Maar die kunnen ook wat omkomen. Je hebt gewoon ruimte nodig om een bocht te kunnen nemen zonder alles kapot te rijden.
Ik wou zeggen, praktisch elke trailer gooit de kont wel wat bij als je de bocht om gaat. En dat lijkt misschien niet zo spannend allemaal, maar als ik op een kruising naast een afslaande vrachtwagen rijd dan zorg ik wel dat ik niet naast de achterbumper blijf hangen.Boppie zei:Nee, ik rij alleen met starre 3 assers. Maar die kunnen ook wat omkomen. Je hebt gewoon ruimte nodig om een bocht te kunnen nemen zonder alles kapot te rijden.
Boppie zei:En zelfs dan....mensen hebben soms totaal geen geduld of gezond respect voor de omvang en gewichten. Wielrenner schiet je voorbij terwijl de knipper naar links allang aanstaat. Brommertje die je midden in het dorp inhaalt. Auto die er voorbij schiet bij het achteruitrijden. Allemaal ongeduld wat snel dodelijk kan zijn.
rke zei:Tja....
Af en toe heb ik de neiging zo'n haastige dwaas van de weg te rijden. Gelukkig voor de dwazen ben ik geen vrachtwagenchauffeur en heb ik de gevolgen gezien (en ervaren) van een heftig ongeluk. Wat dit soort ongelukken pas echt vervelend kan maken, is dat te vaak de veroorzaker van zo'n ongeval vrolijk met zijn vette reet thuis aan de prak zit terwijl de slachtoffers nog brokken lopen rapen - of vechten voor hun leven op de IC.
Ik hoop van harte dat in de nabije toekomst dit soort dwazen veroordeeld kunnen worden op basis van dashcam filmpjes. Al is het maar een prentje van een paar duizend euro voor artikel vijf-idioterie. Bedenk ook, als jij slachtoffer bent en meer dan een tiental jaar mag revalideren van de beschadiging van je rug, heb je heel andere plannen dan een prentje. Stel je eens voor dat je keurig achter de vrachtwagen van Tjitze had gereden om ook uit te voegen...
rke zei:….
En dwazen eerst kijken of er een man in blauw in de buurt rijdt.
….