Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Het is olie op het vuur gooien. En soms zullen mensen echt een goede reden hebben om zo te handelen. En die worden dan door zulke figuren dwarsgezeten.

https://www.youtube.com/watch?v=HnCU20Cu0fs

:eek:

aHyJSbr.jpg

waar zijn mensen toch mee bezig?! :rolleyes:

Dat filmpje zag ik ook...de meningen zijn verdeeld of dat de truck zelf ingreep of de chauffeur.

Een goede chauffeur zou wel opnemen dat daar een bus staat en dat dit wel eens kan gebeuren. Vooruitkijken scheelt enorm dan.

Die komt daar goed weg, een jochie van 5 bij mij uit het dorp had vorige week minder geluk in een dergelijke situatie :(

https://www.noordhollandsdagblad.nl/hoorn-enkhuizen/kind-5-omgekomen-bij-aanrijding-met-pick-andijk
In het artikel staat het niet, maar ook hij zou zijn overgestoken achter een (voorbijrijdende) bus langs.

Boppie zei:
Het is olie op het vuur gooien. En soms zullen mensen echt een goede reden hebben om zo te handelen. En die worden dan door zulke figuren dwarsgezeten.
Ja dat kan best eens een keer zo zijn. Ik denk echter dat in 999 van de 1000 gevallen dit absoluut niet zo is en mensen gewoon geen geduld hebben, egoistisch zijn en meer van dat soort negatieve gedragingen gevoelens tot uiting brengen.

Ik kan me van tijd tot tijd ook helemaal kapot ergeren aan medeweggebruikers die rare fratsen uithalen.
Laatst weer iemand richting Lelystad die kilometerslang links bleef rijden, net iets onder de vmax, terwijl er rechts keer op keer ruimte zat was om even opzij te gaan. Dus ik was er even rechts naast gaan rijden, toeterde even en gebaarde de man dat ie naar rechts zou moeten gaan. Dan kijk je in je binnenspiegel en zie je nog steeds kilometerslang dat de rechterrijstrook volledig leeg is en meneer nog steeds links rijdt. Onvoorstelbaar vind ik dat. Kunnen ze de camera's daar ook niet eens voor gaan gebruiken en zo iemand op kenteken bekeuren?

Vorige week ging ik op zondagmorgen om 730 van huis weg. Wat een verademing om op vrijwel lege (auto)snelweg te kunnen rijden). Gewoon je eigen tempo, geen gedonder om je heen.

Boppie zei:
Dat filmpje zag ik ook...de meningen zijn verdeeld of dat de truck zelf ingreep of de chauffeur.

Een goede chauffeur zou wel opnemen dat daar een bus staat en dat dit wel eens kan gebeuren. Vooruitkijken scheelt enorm dan.

Denk niet dat de chauffeur dit had gered met alleen zien van het kind: Volvo Emergency Braking system
Wat mij betreft mogen ze dit morgen verplicht stellen voor alle voertuigen ...

Een van de reacties op de video:
Having driven school buses in America this situation should never happen in the US. Here we make the kids cross in front while we have the stop sign out. Furthermore, we trained our kids to watch us and only go when we gave the go ahead. That way, we as drivers could make sure traffic coming from either side gets stopped before we waved the kids across.

Gisteren nog een stukje op NOS over een chauffeur die de noodkreet luidt over het ervoor duiken. In zijn geval dook een wagen er dusdanig voor dat dit systeem geactiveerd werd...met als gevolg dat zijn achterligger op hem klapte (afstand?). Ben het er helemaal mee eens dat dit systeem standaard zou moeten worden, zou een hoop ellende en levens schelen.

Verder inderdaad nooit achter een bus vandaan stappen, of leg er een zebrapad neer. En dan nog is het oppassen.

Paulus0013 zei:
Boppie zei:
Ja dat kan best eens een keer zo zijn. Ik denk echter dat in 999 van de 1000 gevallen dit absoluut niet zo is en mensen gewoon geen geduld hebben, egoistisch zijn en meer van dat soort negatieve gedragingen gevoelens tot uiting brengen.

Ik kan me van tijd tot tijd ook helemaal kapot ergeren aan medeweggebruikers die rare fratsen uithalen.
Laatst weer iemand richting Lelystad die kilometerslang links bleef rijden, net iets onder de vmax, terwijl er rechts keer op keer ruimte zat was om even opzij te gaan. Dus ik was er even rechts naast gaan rijden, toeterde even en gebaarde de man dat ie naar rechts zou moeten gaan. Dan kijk je in je binnenspiegel en zie je nog steeds kilometerslang dat de rechterrijstrook volledig leeg is en meneer nog steeds links rijdt. Onvoorstelbaar vind ik dat. Kunnen ze de camera's daar ook niet eens voor gaan gebruiken en zo iemand op kenteken bekeuren?

Vorige week ging ik op zondagmorgen om 730 van huis weg. Wat een verademing om op vrijwel lege (auto)snelweg te kunnen rijden). Gewoon je eigen tempo, geen gedonder om je heen.

Ben het helemaal mee eens, maar het is een beetje jij tegen de wereld. De meeste mensen boeit het niet of bepalen zelf wel wat wel/niet kan (zie bijdrage carfanatic). Enige manier m mensen een beetje in het gareel te houden is toezicht. Camerasystemen gebruiken, meer agenten onderweg.

En als de politie klappen uitdeelt in het nieuws gooien op de sociale media. Zoals met de rood kruis rijders.

Boppie zei:
Carfanatic zei:
Verder inderdaad nooit achter een bus vandaan stappen, of leg er een zebrapad neer. En dan nog is het oppassen.

en voor een bus oversteken is ook link.

Is ook link, maar je hebt in ieder geval zicht op tegenliggers in de situatie in het filmpje.

In de Verenigde Staten zijn er duidelijke richtlijnen, zowel voor de passagiers als voor de overige weggebruikers:

zone3.gif

img-0126_crop.png

Zo...
Ik heb dit topic even een tijdje niet gevolgd, er zijn al zo veel dwazen te volgen in het werkelijke leven dat dit topic wat overkill is.

Maar toch...
De Polo-gek is een voorbeeld dat mensen het blikken doosje als wapen gebruiken. Ik ben er voorstander van dat de straf voor het gebruik van de blikken doos als wapen vergelijkbaar wordt met de straf voor poging tot moord/doodslag - en dan bedoel ik niet et gebruikelijke "foei" wat de rechtbank tegenwoordig uitspreekt bij moord.
In dit geval kwam de vrachtwagenchauffeur er gezegend van af, maar ik zag recent een verhaal over een ongeval via feestboek langskomen over een zwaargewonde motorrijder
o_1bu1a9l8214j211711rms1tst1b1gi-full-wm.jpeg

Het feestboek verhaal (en het internjet spreekt altijd de waarheid - not - ) vertelt over een ruzie tussen een automobilist en een motorrijder die eindigde toen de auto de motorrijder tijdens een inhaalpoging een tikje gaf waardoor de motorrijder de tegemoetkomende auto raakte. Je kan middels de link bij het artikel informatie naar de politie doorgeven.

Ik denk dat verkeersagressie een veel groter probleem is dan we willen toegeven. Net zoals het ongeval met de motorrijder, dat gaat 'de boeken in' als een motorrijder die veel te snel reed en inhaalde op een weg met inhaalverbod en daarbij zichzelf het ziekenhuis ingereden heeft. Het akkefietje met de Renault Megane met Xenon-angeleyes gaat de doofpot in en iedereen leeft suffig verder.

rke zei:
Ik denk dat verkeersagressie een veel groter probleem is dan we willen toegeven.

Tja, een ergernisje loop je ook zo op. Ik merk het zelf ook hoor. Als ik met zakelijke sores in mijn hoofd achter het stuur stap, ben ik ook sneller geïrriteerd. Ik heb al heel regelmatig situaties gehad waarin ik dan de neiging had om heel onverstandige dingen te doen. Gelukkig denk ik dan op tijd aan de belangrijke zaken in het leven en houd ik me in, maar ik kan me goed voorstellen dat het in sommige situaties anders afloopt. Er zijn immers veel mensen met stress onderweg, als ik zo eens om mij heen kijk. En wat heb je dan spijt, achteraf....

funf zei:
rke zei:
Ik denk dat verkeersagressie een veel groter probleem is dan we willen toegeven.

Tja, een ergernisje loop je ook zo op. Ik merk het zelf ook hoor. Als ik met zakelijke sores in mijn hoofd achter het stuur stap, ben ik ook sneller geïrriteerd. Ik heb al heel regelmatig situaties gehad waarin ik dan de neiging had om heel onverstandige dingen te doen. Gelukkig denk ik dan op tijd aan de belangrijke zaken in het leven en houd ik me in, maar ik kan me goed voorstellen dat het in sommige situaties anders afloopt. Er zijn immers veel mensen met stress onderweg, als ik zo eens om mij heen kijk. En wat heb je dan spijt, achteraf....

Als een timmerman in een kwaaie bui een hamer naar iemand gooit (en raakt), is het een grof schandaal.
Als een kok die vervelende klant met het vleesmes prikt omdat er toch geen haar in de soep zit, is het schandalig.

Maar als een kortlontige automobilist in een driftbui iemand levenslang de rolstoel in rijdt, is het 'hij had stress'....

Nogal krom, vind je niet?

Dat schreef ik niet.

Die automobilist is net zo schandalig bezig als de timmerman en de kok. Wat ik bedoel, is dat het ons allemaal kan overkomen als we niet uitkijken. Je hebt stress van het een of ander en in een onbewaakt ogenblik schiet je uit je slof. Die agressie is een groter probleem dan wij wellicht wel eens denken. Ik sloot daarmee bij jouw opmerking aan.

Ik gebruik jouw opmerking over stress even om aan te geven dat agressie en verkeer echt een no-no is.

Ik ben zelf ook wel eens schuldig aan agressie. Bij mij is dat vrijwel altijd als een of andere dropveter mij agressief behandelt. Maar het is heel erg fout, dat besef ik ook wel.
Het is ook erg moeilijk jezelf te bedwingen; je hebt het wapen in de hand en nog is er een dwaas die je uitdaagt.

Daarom moeten we voorkomen dat er uitgedaagd wordt en dat er wraak genomen wordt. Beide verkeershufters aanpakken, dus.

funf zei:
rke zei:

Ik hoor zelfs mensen dat ze een dashcam inbouwen, zodat ze weten dat ze zelf altijd in de gaten gehouden worden, waardoor ze verstandiger gaan rijden. Dus er zijn mensen die er zelf over nadenken en trucjes verzinnen om zich zelf in toom te houden.

Filmpje van mijn vader:

https://www.youtube.com/watch?v=6Ei9_uWS4nI

Dan zijn die hulpmiddelen toch wel fijn.

In dat filmpje zie je prima dat de 2 seconden regel voor het afstand houden niet voor niets is: hier vangt de techniek die ene seconde reactietijd die de bestuurder nodig heeft op.

Hmmm...zonder al te lullig willen zijn, ik zou daar even uitstappen. Desnoods blokkeer je de linker strook even om wat ruimte te creëren.

Toch juist niet, zou ik zeggen. Die drie bestuurders kunen het best af zonder hulp. Waarom zou je dan je eigen veiligheid en je goede spullen in gevaar brengen?

Wat ik geleerd heb is dat mensen net na zo`n ongeval even van de kaart kunnen zijn. Dan kan het best goed zijn dat iemand van "buitenaf" erbij is om ze even bij elkaar te houden.

De auto zou gebruik je dan als buffer voor je eigen veiligheid, je ziet in het filmpje al dat ze best een stuk over de linkerstrook komen met uitstappen. Even vragen hoe het is, zorgen dat er hulp onderweg is, snel oordeel vellen en dan weer verder als alles verder ok is. En desnoods even de linkerstrook blokkeren. Wel de wielen naar links zetten, als de auto dan geraakt wordt schiet hij de vangrail in.

Moet wel zeggen dat ik met kind en vrouw in de auto niet snel zal stoppen. De auto zal mij niet veel kunnen schelen (heb ik met mijn auto wel makkelijk praten:T), de inzittenden achterlaten in een auto op de snelweg wel.

Even de linkerbaan blokkeren, omdat ze praktisch op de linkerbaan lopen, lijkt mij niet verkeerd. Hoeft niet lang te zijn, als je ze even wijst dat daar staan niet handig is. En dan even 112 bellen om de weg af te kruizen / politie/rws het verkeer te laten regelen. Dat vergeten mensen vaak te doen of vinden dat niet nodig als het maar blikschade is. Maar als ze niet ruim op de vluchtstrook staan, dan is een verkeersmaatregel door RWS nodig (voertuig minder dan een meter van de vluchtstrook streep = verkeersmaatregel).

Boppie zei:
Wat ik geleerd heb is dat mensen net na zo`n ongeval even van de kaart kunnen zijn. Dan kan het best goed zijn dat iemand van "buitenaf" erbij is om ze even bij elkaar te houden.

De auto zou gebruik je dan als buffer voor je eigen veiligheid, je ziet in het filmpje al dat ze best een stuk over de linkerstrook komen met uitstappen. Even vragen hoe het is, zorgen dat er hulp onderweg is, snel oordeel vellen en dan weer verder als alles verder ok is. En desnoods even de linkerstrook blokkeren. Wel de wielen naar links zetten, als de auto dan geraakt wordt schiet hij de vangrail in.

Moet wel zeggen dat ik met kind en vrouw in de auto niet snel zal stoppen. De auto zal mij niet veel kunnen schelen (heb ik met mijn auto wel makkelijk praten:T), de inzittenden achterlaten in een auto op de snelweg wel.

Tja, ik heb juist geleerd me vooral de weg vrij te houden in zulke situaties. Wat wel zou kunnen, is zelf even op de vluchtstrook stoppen en dan de politie bellen en kijken of je verder nog iets kunt doen.

Juist bij het helpen is jouw eigen veiligheid belangrijk. Door links af te zetten creëer je een ruimte waar je kan bewegen zonder dat alles voorbij komt.

Boppie zei:
Juist bij het helpen is jouw eigen veiligheid belangrijk. Door links af te zetten creëer je een ruimte waar je kan bewegen zonder dat alles voorbij komt.

Tot er op de linkerbaan een appende trol met 120 aan komt zeilen zonder te remmen, ik denk niet dat ik gestopt was.

Boppie zei:

Ik denk dat ik op de vluchtstrook veiliger sta dan op de linkerbaan.

De vluchtstrook is nog gevaarlijker tegenwoordig, zeker bij een ongeval. Rechts er voorbij, wel even filmen...

In Duitsland zag ik een adequate oplossing. Naast het schrijven van een bon kreeg de filmer ook een brandslang op zijn zijruit gericht. Waren er meerdere overigens.

Als ik zou stoppen zou ik het in die situatie links doen. Daar lopen mensen, de auto is dan de buffer, voorwaarde is dat de auto verder leeg is. Zorg ook dat het ding bij een klap richting vangrail schiet.

Het valt mij wel op dat er vrij hard langsheen gereden wordt...

Zonet even voor bestuurder van een defecte, gesleepte Renault (goh..) gespeeld. Alarmlichten aan en een grote ANWB-bus als trekauto, en dan zijn er alsnog van die leeghoofden die gaan kleven en inhalen als het eigenlijk niet kan.(n)

Mensen hebben geen geduld meer. Als je met wat langzaams stuurt dan breken ze haast de nek om er voorbij te komen.

Gisteravond nog moeten uitwijken voor een Oost-Europeaan die aan het spookrijden was... o_O Op zo'n moment sta je zo vreemd te kijken dat je bijna denkt dat je zelf op de verkeerde baan zit. Gebeurde gelukkig op een doorgaande weg in een woonwijk, dus de gevaarzetting was nog relatief klein.

Sarcast zei:
Waarom die vraag eigenlijk?
Ik rij slechts 20 minuten.

Als hetgeen ik zie op de videocompilatie representatief is voor hetgeen je meemaakt die 2 x 20 minuten per dag
met het bijbehorende commentaar, dan lijkt me dat op de lange termijn niet goed voor de eigen gemoedstoestand ... :(

https://www.youtube.com/watch?v=KgkCZquQUSw&feature=youtu.be

Oekraïner bleef rustig staan op de kruising waar hij de Golf aan gereden had. Alarmlichten aan; stapte rustig even uit om de schade te inspecteren en een veiligheidshesjes aan te doen (dat dan weer wel!).

Sinds ik een Prius heb gekocht, voor centjes en gemoedsrust, maak je een stuk minder gekkigheid mee. Waarschijnlijk vooral omdat ik 106 of 116 op de CC rijd volgens mij, dus heb minder linkerbaan/haast-perikelen. gister en vandaag ineens weer een paar dingen die mij het kaartje uit de cam deden halen :)

Dit vond ik wel extreem hufterig door rood...

Als je je zorgen maakt om mijn innerlijke rust, niet gevreesd, mijn toeter doet het nog!

Vragwaggel lekker uitgeslapen... Efkes wisselen Pietertje!

Dat gedoe met invoegen altijd... Ga me niet vertellen dat een A3 niet kan winnen van een prius die 106 op de CC heeft staan...
Als bedankje voor mijn alertheid (plus toeter!) kreeg ik nog wat gratis ruitensop, maar dat valt buiten het filmpje :)

Zollie zei:
Dat gedoe met invoegen altijd... Ga me niet vertellen dat een A3 niet kan winnen van een prius die 106 op de CC heeft staan...
Als bedankje voor mijn alertheid (plus toeter!) kreeg ik nog wat gratis ruitensop, maar dat valt buiten het filmpje :)

Die auto's kunnen niet de bocht door. Daar wordt nog aan gewerkt, maar met alleen maar sjoemelen valt het weggedrag in bochten nogal tegen.

Je ziet dit tegenwoordig vaker, zelfs veertigtonners worden op die manier gesneden. Ik kan je garanderen dat als zo'n chauffeur niet heel alert is op dwaze invoegers hij het bloed van de bumper moet soppen.

Zwaar ongeval A2: automobilisten misdragen zich

BRUCHEM - Een onbekende automobilist heeft zich zaterdag bij het zware ongeval op de A2 bij Bruchem ernstig misdragen. De politie Zaltbommel doet het verhaal op haar Facebookpagina uit de doeken.

Een vrouw werd die dag geschept door een auto toen ze de snelweg overstak. Een vrachtwagenchauffeur zag het ongeluk gebeuren en parkeerde zijn voertuig zo dat omstanders veilig eerste hulp konden verlenen op de vluchtstrook.

Trucker snijdt de pas af
Achter de vrachtwagen, zo schrijft de politie Zaltbommel, stond een automobilist die langdurig claxoneerde omdat hij niet verder kon. De man probeerde vervolgens over de vluchtstrook langs de vrachtwagen te rijden. De trucker zag dat en sneed hem de pas af met zijn combinatie.

Volgens de politie Zaltbommel heeft de trucker daarmee voorkomen dat de automobilist over het slachtoffer heen zou rijden.

Meerdere automobilisten misdragen zich
De politie zegt verder op Facebook dat tijdens de hulpverlening er meerdere automobilisten waren die hun ongenoegen over de file lieten weten door luid te claxoneren. De politie vraagt geduld op te brengen bij de verlening van eerste hulp.

Slachtofferhulp beschikbaar
Veel mensen waren getuige van het ongeluk. Voor de inzittenden van de auto die de vrouw aanreed, is slachtofferhulp geregeld. Als er getuigen zijn die nazorg willen, is Slachtofferhulp Nederland beschikbaar, aldus de politie.

De vrouw is met zware verwondingen opgenomen in het ziekenhuis.

kunnen dit soort figuren niet gewoon een spuitje krijgen?

Carfanatic zei:
Zwaar ongeval A2: automobilisten misdragen zich

BRUCHEM - Een onbekende automobilist heeft zich zaterdag bij het zware ongeval op de A2 bij Bruchem ernstig misdragen. De politie Zaltbommel doet het verhaal op haar Facebookpagina uit de doeken.

Een vrouw werd die dag geschept door een auto toen ze de snelweg overstak. Een vrachtwagenchauffeur zag het ongeluk gebeuren en parkeerde zijn voertuig zo dat omstanders veilig eerste hulp konden verlenen op de vluchtstrook.

Trucker snijdt de pas af
Achter de vrachtwagen, zo schrijft de politie Zaltbommel, stond een automobilist die langdurig claxoneerde omdat hij niet verder kon. De man probeerde vervolgens over de vluchtstrook langs de vrachtwagen te rijden. De trucker zag dat en sneed hem de pas af met zijn combinatie.

Volgens de politie Zaltbommel heeft de trucker daarmee voorkomen dat de automobilist over het slachtoffer heen zou rijden.

Meerdere automobilisten misdragen zich
De politie zegt verder op Facebook dat tijdens de hulpverlening er meerdere automobilisten waren die hun ongenoegen over de file lieten weten door luid te claxoneren. De politie vraagt geduld op te brengen bij de verlening van eerste hulp.

Slachtofferhulp beschikbaar
Veel mensen waren getuige van het ongeluk. Voor de inzittenden van de auto die de vrouw aanreed, is slachtofferhulp geregeld. Als er getuigen zijn die nazorg willen, is Slachtofferhulp Nederland beschikbaar, aldus de politie.

De vrouw is met zware verwondingen opgenomen in het ziekenhuis.

kunnen dit soort figuren niet gewoon een spuitje krijgen?

Die mogen van mij op een minder subtiele manier worden geneutraliseerd.:eek:

Onnodig geluid veroorzaken €370,-.

Vluchtstrook pakken erbij, ook €370,-.

De andere schoften €370,- voor onnodig geluid maken.

Terug
Bovenaan