Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja dat kan best eens een keer zo zijn. Ik denk echter dat in 999 van de 1000 gevallen dit absoluut niet zo is en mensen gewoon geen geduld hebben, egoistisch zijn en meer van dat soort negatieve gedragingen gevoelens tot uiting brengen.Boppie zei:Het is olie op het vuur gooien. En soms zullen mensen echt een goede reden hebben om zo te handelen. En die worden dan door zulke figuren dwarsgezeten.
Boppie zei:Dat filmpje zag ik ook...de meningen zijn verdeeld of dat de truck zelf ingreep of de chauffeur.
Een goede chauffeur zou wel opnemen dat daar een bus staat en dat dit wel eens kan gebeuren. Vooruitkijken scheelt enorm dan.
Having driven school buses in America this situation should never happen in the US. Here we make the kids cross in front while we have the stop sign out. Furthermore, we trained our kids to watch us and only go when we gave the go ahead. That way, we as drivers could make sure traffic coming from either side gets stopped before we waved the kids across.
Verder inderdaad nooit achter een bus vandaan stappen, of leg er een zebrapad neer. En dan nog is het oppassen.
Paulus0013 zei:Ja dat kan best eens een keer zo zijn. Ik denk echter dat in 999 van de 1000 gevallen dit absoluut niet zo is en mensen gewoon geen geduld hebben, egoistisch zijn en meer van dat soort negatieve gedragingen gevoelens tot uiting brengen.Boppie zei:Het is olie op het vuur gooien. En soms zullen mensen echt een goede reden hebben om zo te handelen. En die worden dan door zulke figuren dwarsgezeten.
Ik kan me van tijd tot tijd ook helemaal kapot ergeren aan medeweggebruikers die rare fratsen uithalen.
Laatst weer iemand richting Lelystad die kilometerslang links bleef rijden, net iets onder de vmax, terwijl er rechts keer op keer ruimte zat was om even opzij te gaan. Dus ik was er even rechts naast gaan rijden, toeterde even en gebaarde de man dat ie naar rechts zou moeten gaan. Dan kijk je in je binnenspiegel en zie je nog steeds kilometerslang dat de rechterrijstrook volledig leeg is en meneer nog steeds links rijdt. Onvoorstelbaar vind ik dat. Kunnen ze de camera's daar ook niet eens voor gaan gebruiken en zo iemand op kenteken bekeuren?
Vorige week ging ik op zondagmorgen om 730 van huis weg. Wat een verademing om op vrijwel lege (auto)snelweg te kunnen rijden). Gewoon je eigen tempo, geen gedonder om je heen.
Carfanatic zei:Verder inderdaad nooit achter een bus vandaan stappen, of leg er een zebrapad neer. En dan nog is het oppassen.
en voor een bus oversteken is ook link.
Boppie zei:Carfanatic zei:Verder inderdaad nooit achter een bus vandaan stappen, of leg er een zebrapad neer. En dan nog is het oppassen.
en voor een bus oversteken is ook link.
Is ook link, maar je hebt in ieder geval zicht op tegenliggers in de situatie in het filmpje.
rke zei:Ik denk dat verkeersagressie een veel groter probleem is dan we willen toegeven.
funf zei:rke zei:Ik denk dat verkeersagressie een veel groter probleem is dan we willen toegeven.
Tja, een ergernisje loop je ook zo op. Ik merk het zelf ook hoor. Als ik met zakelijke sores in mijn hoofd achter het stuur stap, ben ik ook sneller geïrriteerd. Ik heb al heel regelmatig situaties gehad waarin ik dan de neiging had om heel onverstandige dingen te doen. Gelukkig denk ik dan op tijd aan de belangrijke zaken in het leven en houd ik me in, maar ik kan me goed voorstellen dat het in sommige situaties anders afloopt. Er zijn immers veel mensen met stress onderweg, als ik zo eens om mij heen kijk. En wat heb je dan spijt, achteraf....
funf zei:rke zei:Ik denk dat verkeersagressie een veel groter probleem is dan we willen toegeven.
Tja, een ergernisje loop je ook zo op. Ik merk het zelf ook hoor. Als ik met zakelijke sores in mijn hoofd achter het stuur stap, ben ik ook sneller geïrriteerd. Ik heb al heel regelmatig situaties gehad waarin ik dan de neiging had om heel onverstandige dingen te doen. Gelukkig denk ik dan op tijd aan de belangrijke zaken in het leven en houd ik me in, maar ik kan me goed voorstellen dat het in sommige situaties anders afloopt. Er zijn immers veel mensen met stress onderweg, als ik zo eens om mij heen kijk. En wat heb je dan spijt, achteraf....
Boppie zei:Wat ik geleerd heb is dat mensen net na zo`n ongeval even van de kaart kunnen zijn. Dan kan het best goed zijn dat iemand van "buitenaf" erbij is om ze even bij elkaar te houden.
De auto zou gebruik je dan als buffer voor je eigen veiligheid, je ziet in het filmpje al dat ze best een stuk over de linkerstrook komen met uitstappen. Even vragen hoe het is, zorgen dat er hulp onderweg is, snel oordeel vellen en dan weer verder als alles verder ok is. En desnoods even de linkerstrook blokkeren. Wel de wielen naar links zetten, als de auto dan geraakt wordt schiet hij de vangrail in.
Moet wel zeggen dat ik met kind en vrouw in de auto niet snel zal stoppen. De auto zal mij niet veel kunnen schelen (heb ik met mijn auto wel makkelijk praten:T), de inzittenden achterlaten in een auto op de snelweg wel.
Boppie zei:Juist bij het helpen is jouw eigen veiligheid belangrijk. Door links af te zetten creëer je een ruimte waar je kan bewegen zonder dat alles voorbij komt.
Boppie zei:Juist bij het helpen is jouw eigen veiligheid belangrijk. Door links af te zetten creëer je een ruimte waar je kan bewegen zonder dat alles voorbij komt.
Met deze camera opstelling lijkt het alsof je in een John Deere rijdt.Sarcast zei:
Sarcast zei:
Sarcast zei:Nee, mijn vrouw werkt op 800m.
Sarcast zei:Waarom die vraag eigenlijk?
Ik rij slechts 20 minuten.
Zollie zei:Dat gedoe met invoegen altijd... Ga me niet vertellen dat een A3 niet kan winnen van een prius die 106 op de CC heeft staan...
Als bedankje voor mijn alertheid (plus toeter!) kreeg ik nog wat gratis ruitensop, maar dat valt buiten het filmpje![]()
Zwaar ongeval A2: automobilisten misdragen zich
BRUCHEM - Een onbekende automobilist heeft zich zaterdag bij het zware ongeval op de A2 bij Bruchem ernstig misdragen. De politie Zaltbommel doet het verhaal op haar Facebookpagina uit de doeken.
Een vrouw werd die dag geschept door een auto toen ze de snelweg overstak. Een vrachtwagenchauffeur zag het ongeluk gebeuren en parkeerde zijn voertuig zo dat omstanders veilig eerste hulp konden verlenen op de vluchtstrook.
Trucker snijdt de pas af
Achter de vrachtwagen, zo schrijft de politie Zaltbommel, stond een automobilist die langdurig claxoneerde omdat hij niet verder kon. De man probeerde vervolgens over de vluchtstrook langs de vrachtwagen te rijden. De trucker zag dat en sneed hem de pas af met zijn combinatie.
Volgens de politie Zaltbommel heeft de trucker daarmee voorkomen dat de automobilist over het slachtoffer heen zou rijden.
Meerdere automobilisten misdragen zich
De politie zegt verder op Facebook dat tijdens de hulpverlening er meerdere automobilisten waren die hun ongenoegen over de file lieten weten door luid te claxoneren. De politie vraagt geduld op te brengen bij de verlening van eerste hulp.
Slachtofferhulp beschikbaar
Veel mensen waren getuige van het ongeluk. Voor de inzittenden van de auto die de vrouw aanreed, is slachtofferhulp geregeld. Als er getuigen zijn die nazorg willen, is Slachtofferhulp Nederland beschikbaar, aldus de politie.
De vrouw is met zware verwondingen opgenomen in het ziekenhuis.
Carfanatic zei:Zwaar ongeval A2: automobilisten misdragen zich
BRUCHEM - Een onbekende automobilist heeft zich zaterdag bij het zware ongeval op de A2 bij Bruchem ernstig misdragen. De politie Zaltbommel doet het verhaal op haar Facebookpagina uit de doeken.
Een vrouw werd die dag geschept door een auto toen ze de snelweg overstak. Een vrachtwagenchauffeur zag het ongeluk gebeuren en parkeerde zijn voertuig zo dat omstanders veilig eerste hulp konden verlenen op de vluchtstrook.
Trucker snijdt de pas af
Achter de vrachtwagen, zo schrijft de politie Zaltbommel, stond een automobilist die langdurig claxoneerde omdat hij niet verder kon. De man probeerde vervolgens over de vluchtstrook langs de vrachtwagen te rijden. De trucker zag dat en sneed hem de pas af met zijn combinatie.
Volgens de politie Zaltbommel heeft de trucker daarmee voorkomen dat de automobilist over het slachtoffer heen zou rijden.
Meerdere automobilisten misdragen zich
De politie zegt verder op Facebook dat tijdens de hulpverlening er meerdere automobilisten waren die hun ongenoegen over de file lieten weten door luid te claxoneren. De politie vraagt geduld op te brengen bij de verlening van eerste hulp.
Slachtofferhulp beschikbaar
Veel mensen waren getuige van het ongeluk. Voor de inzittenden van de auto die de vrouw aanreed, is slachtofferhulp geregeld. Als er getuigen zijn die nazorg willen, is Slachtofferhulp Nederland beschikbaar, aldus de politie.
De vrouw is met zware verwondingen opgenomen in het ziekenhuis.
kunnen dit soort figuren niet gewoon een spuitje krijgen?