Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Boppie zei:
Blackadder, het is vooral het snelheid blijven houden op krappe wegen. Niet allemaal overigens, maar wel vaak. Ik hou mij express een beetje breed om ze wat af te remmen. Dan creëer je een beetje marge voor iedereen. Als zo`n apparaat tegemoet komt dan is het normaal dat hij even het gas loslaat en wat snelheid mindert om het veilig te houden.

Nee hoor laat maar lekker gaan!

Volgens mij is dit niet Sarcast. Ik kan mij heugen dat bij hem de haarlijn al wat op aan het schuiven is. Deze man lijkt nog een redelijke bos te hebben.

Noem je mij nou onredelijk?

Aan het feit dat ik hem held noem en het filmpje niet op mijn kanaal staat, de camera en auto niet overeen komen met de mijne, en het getuige de GPS ergens in een uithoek is had je natuurlijk al kunnen afleiden dat het niet mijn filmpje is, maar die haarlijn geeft wel de doorslag!

Boppie zei:
Ik zou niet eens durven:T.

Ik zie regelmatig een sigarettenpeuk bij het stoplicht naar buiten vliegen, maar heb de neiging uit te stappen en die weer naar binnen te gooien tot nu toe kunnen onderdrukken.

Ik had het over jou onredelijk noemen;).

Wel een goede actie van de kerel. Als je ziet hoeveel troep er langs de weg ligt...ruim toch je rotzooi op.

Zelfde als wandelaars die roken. Peuk vliegt tien van de tien keer op straat. Dan denk ik: Man als je zo graag wilt roken, draag dan ook de lasten.
McDonald's-rotzooi achterlaten is wel heel erg asociaal. Was laatst op wegmisbruikers. Een vrouw. 190 Euro boete, zoiets. Zo dat is zuur. Had je 30 keer voor naar de mac gekunt. En ze wist het zelfs nog ook dat het niet mocht.

Tsja, een stukje verantwoordelijkheid nemen....het is lastig. Goed voorbeeld ook naar de jeugd. Ik vind het niet gek dat ze het rode licht niet herkennen en de zooi van zich af gooien.

Het is niet meer in om licht te hebben op je fiets, je te houden aan 30 km in een 30km-zone, je rotzooi in een prullebak te gooien of een peuk goed uit te drukken en een bak gooien.
Ik word nog regelmatig opgeduwd in een 30km zone. Alhoewel ik me dan wel een uitslover voel, geef ik niet toe. Als ik een kind onder de wielen krijg, zijn de duwers nergens meer te bekennen.

Boppie zei:
Tsja, een stukje verantwoordelijkheid nemen....het is lastig. Goed voorbeeld ook naar de jeugd. Ik vind het niet gek dat ze het rode licht niet herkennen en de zooi van zich af gooien.

Vind dat de jeugd het in dit filmpje toch aardig doet ...10 manieren om blikje in prullenbak te gooien;)

En voor degene die niet zo handig zijn:

Jantine.gif

Blackadder the 5th zei:
Boppie zei:

Vind dat de jeugd het in dit filmpje toch aardig doet ...10 manieren om blikje in prullenbak te gooien;)

En voor degene die niet zo handig zijn:

Jantine.gif
Die 10 manieren: erg leuk. Moeten ze reclame van maken.
Die onderste is volgens mij een oudere mevrouw. Die gedragen zich al netjes altijd. Denk ik.

Op de rondweg in Eindhoven kwam ineens een auto mijn kant op op mijn rijbaan. Kwam van een andere weg af en draaide mijn baan op. Zag 'm aankomen maar moest alsnog best flink doorremmen. Bleef ie ook nog 10sec ff gewoon stil staan midden op de weg

2 banen heen en 2 banen terug gescheiden door een berm van 2 meter ongeveer

Actie van deze vrachtwagenchauffeur verdient ook geen schoonheidsprijs.....o_O
https://www.youtube.com/watch?v=n_clCtgaxyQ

Nu ik het aantal keer terug zie, zie ik dat ik ook had kunnen wachten.

Op dat moment verbaasde ik me echter over de snelheid waarmee hij hem langs die auto's gooit (± 60/65 km/h). Ik rijd er stapvoets langs en kan het tenminste overzien: https://www.youtube.com/watch?v=6lwue0JLnkQ

Die chauffeur zit wel een meter of twee hoger dan jij, ik denk dat hij ook vond dat hij het goed kon overzien.

Geen idiote (directe) actie.. voor mij wel een vorm van 'stuitende arrogantie'... :(

Ik kwam onderstaand artikel tegen..
Giel Beelen gaat een boete betalen van een asociale weggebruiker. Beelen, zelf ook een gevaar op de weg, wil een boete betalen voor zijn eigen chauffeur. Die raakte onlangs, net als Beelen zelf, ook zijn rijbewijs kwijt omdat hij meer dan 50 kilometer te hard reed.

(..)

Al vele jaren sta ik meerdere keren per week gruwelijk vroeg op om Neerlands bekendste radio deejay naar de studio te brengen. Vaker dan mij lief was, reed ik met zeer hoge snelheid over het stuk asfalt tussen Haarlem en Hilversum", zo schrijft de 29-jarige Haarlemmer Michael van der Putten, de chauffeur van Giel Beelen.

De oud-student journalistiek vervolgt: "Een zeer verantwoordelijke taak die ik hoog opneem en daar horen risico's bij -zo simpel is het. Ik wist dat deze dag ooit zou komen en toen ik de rode knipperende letters 'volg mij' aanschouwde wist ik hoe laat (vroeg) het was: weg rijbewijs, hallo boete."

Bron: https://radio.nl/810556/giel-beelen-betaalt-flinke-boete-van-asociale-weggebruiker

Tja, ik ben zelf ook geen heilige en reed gisterenavond - en nacht ook wat sneller (+/- 20 km/h) dan de toegestane maximumsnelheid..
Het gaat mij er vooral om dat men de radioshow van 'meneer Beelen' kennelijk zo belangrijk vindt dat de excessieve snelheid een excuus zou zijn... Bah.

Rembrandt zei:
Een zeer verantwoordelijke taak die ik hoog opneem

Really?!?
Als het dan zo'n "verantwoordelijke taak" is, waarom rijdt je dan meer dan 50 km/h te hard?

Hij moet het land dienen, want zonder Giel Beelen is onze dag niet compleet :rolleyes:

Wat denk je van wat eerder van huis gaan? Als je toch al zo gruwelijk vroeg op staat (wat zielig) maken die paar minuten eerder opstaan ook niet uit.

Durashift zei:
Geen idiote (directe) actie.. voor mij wel een vorm van 'stuitende arrogantie'... :(

Ik kwam onderstaand artikel tegen..
Giel Beelen gaat een boete betalen van een asociale weggebruiker. Beelen, zelf ook een gevaar op de weg, wil een boete betalen voor zijn eigen chauffeur. Die raakte onlangs, net als Beelen zelf, ook zijn rijbewijs kwijt omdat hij meer dan 50 kilometer te hard reed.

(..)

Al vele jaren sta ik meerdere keren per week gruwelijk vroeg op om Neerlands bekendste radio deejay naar de studio te brengen. Vaker dan mij lief was, reed ik met zeer hoge snelheid over het stuk asfalt tussen Haarlem en Hilversum", zo schrijft de 29-jarige Haarlemmer Michael van der Putten, de chauffeur van Giel Beelen.

De oud-student journalistiek vervolgt: "Een zeer verantwoordelijke taak die ik hoog opneem en daar horen risico's bij -zo simpel is het. Ik wist dat deze dag ooit zou komen en toen ik de rode knipperende letters 'volg mij' aanschouwde wist ik hoe laat (vroeg) het was: weg rijbewijs, hallo boete."

Bron: https://radio.nl/810556/giel-beelen-betaalt-flinke-boete-van-asociale-weggebruiker

Tja, ik ben zelf ook geen heilige en reed gisterenavond - en nacht ook wat sneller (+/- 20 km/h) dan de toegestane maximumsnelheid..
Het gaat mij er vooral om dat men de radioshow van 'meneer Beelen' kennelijk zo belangrijk vindt dat de excessieve snelheid een excuus zou zijn... Bah.

Vind het eerlijk gezegd een beetje hilarisch: Chiel Beelen raakt zijn rijbewijs kwijt door (mede) te hard rijden,
en nu raakt zijn vervangende chauffeur ook zijn rijbewijs kwijt door dezelfde overtredingen.
Zou te hard rijden besmettelijk zijn?

Als het echt voor het landsbelang is kan Chiel beter dit inhuren:

52qeq.jpg

Idefiqs zei:
Een basis A6 heeft geen quattro.

Ik meende op de foto de basis politie A6 te zien die al 8 jaar wordt misbruikt voor allerlei verkeersbegeleidingen. Dat is een standaard 2.0T zonder navigatie, betere stoelen en quattro. Dat is plaatje wat je ziet altijd quattro?

Terence zei:
Idefiqs zei:

Ik meende op de foto de basis politie A6 te zien die al 8 jaar wordt misbruikt voor allerlei verkeersbegeleidingen. Dat is een standaard 2.0T zonder navigatie, betere stoelen en quattro. Dat is plaatje wat je ziet altijd quattro?

Klopt, dat plaatje duidt op een quattro, soms zit op die plek ook een s-line badge, dat is gewoon 2WD.

Idefiqs zei:
Terence zei:
Idefiqs zei:

Klopt, dat plaatje duidt op een quattro, soms zit op die plek ook een s-line badge, dat is gewoon 2WD.

Gok ik eerder op s-line zonder quattro. Ze hebben niet zo veel basis A6-en rijden ;)

Terence zei:
Idefiqs zei:
Terence zei:
Idefiqs zei:

Gok ik eerder op s-line zonder quattro. Ze hebben niet zo veel basis A6-en rijden ;)

Helaas.... Het s-line logo bevat een rood streepje (verticaal), dit is echt het quattro logo.;)

full32039545.jpg

audi-quattro-logo.jpg

Ben ik hier nou heel asociaal bezig of moeten degenen die de regels met voeten treden, gewoon niet op voorrang rekenen?

Leon in z'n SEAT zei:
Carfanatic zei:
fietsers die tegen de richting in rijden hebben bij mij ook pech.
Totdat je ze op de motorkap hebt liggen. Nou ok, dan hebben ze nog steeds pech. Maar ben jij degene met het grootste probleem...

ik let natuurlijk wel op, maar ik zal ze niet uitgebreid voorrang geven.

Carfanatic zei:
Leon in z'n SEAT zei:
Carfanatic zei:
fietsers die tegen de richting in rijden hebben bij mij ook pech.
Totdat je ze op de motorkap hebt liggen. Nou ok, dan hebben ze nog steeds pech. Maar ben jij degene met het grootste probleem...

ik let natuurlijk wel op, maar ik zal ze niet uitgebreid voorrang geven.
Had al wel zo'n vermoeden dat je dat bedoelde, maar het kan makkelijk anders uitgelegd worden :)

https://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/25950483/__Potloodventer_aan_schandpaal__.html

Een idioot met een Mercedes gaat stil staan op de linker rijbaan van de snelweg, stap vervolgens uit een haalt zijn piemel uit z'n broek.

Razernaga zei:
https://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/25950483/__Potloodventer_aan_schandpaal__.html

Een idioot met een Mercedes gaat stil staan op de linker rijbaan van de snelweg, stap vervolgens uit een haalt zijn piemel uit z'n broek.

Dat achtergrond-geluid met die opmerking over dat liedje maakt het helemaal hilarisch.:)

Weer zo'n busje met superhandige richtingaanwijzer... Als je m inschakelt gaat iedereen aan de kant :T

Weer wat meer op de weg tegenwoordig, maar t valt me mee laatste tijd met de idioten :)

Razernaga zei:

Je zou toch zeggen dat dit genoeg munitie is om zijn rijbewijs af te pakken. Dit soort knakkers moet je gewoon niet op de weg hebben. Weg ermee voor er doden vallen.

Boppie zei:
Razernaga zei:

Je zou toch zeggen dat dit genoeg munitie is om zijn rijbewijs af te pakken. Dit soort knakkers moet je gewoon niet op de weg hebben. Weg ermee voor er doden vallen.

Helemaal eens eens. Daarom ook direct een melding gedaan bij de politie hierover. Onbegrijpelijke deze actie, want je brengt gewoon mensenlevens in gevaar.

Terug
Bovenaan