Boppie zei:
Je hebt er alleen zo weinig aan. Dit kent alleen maar verliezers. Denk aan de mensen die erachter staan. De mensen die wachten op de lading.
De werkgever die de verloren uurtjes moet betalen. En de schade aan de vrachtwagen. Te laat komen bij de klant.
De caravanrijder is een zakkenwasser, helemaal gelijk.
Ik weet niet hoe jij in het leven staat. Maar ik laat me niet zomaar het kaas van het brood eten. Brutalen hebben (soms, het is maar net hoe de wind staat) aan mij een verkeerde. Dan rij ik ook door.
En ik heb dat als eens gedaan ook, in 1994. Kwam een knoeperd van een trekker zo uit het land de weg opdraaien. Meneer zou wel even het recht van de sterkste laten gelden. Ramde zo met zijn rechter voorwiel tegen mijn linker voorkant. Zijn verzekering heeft alles betaald.
En dan kun je zeg, wat heb je eraan. Nou, het gevoel dat je niet altijd en overal over je heen laat lopen. Dat gevoel is mij wel wat waard.
Niet altijd hoor, meestal maak ik me ook niet druk. Maar soms wel. En als iemand meent mij dan even de pas af te snijden, terwijl ik wel in mijn recht sta, hobbel ik ook door.
Invoegers op snelwegen hebben wat dat aangaat een slechte aan mij. Ik wijk niet.
Omdat het een gunst is. En niet een plicht. En dat maken de meeste invoegers er van. En dan ben ik koppig.