Als ik netjes rond Vmax rij en ik zie op enkele honderden meters achter mij een auto aankomen dan kan ik gewoon naar links om in te gaan halen
Fout 1. Niet enkel de afstand is bepalend, ook hoe snel iemand op je inloopt.
Zou die andere automobilist zich ook gewoon aan de Vmax houden dan zou hij niet eens bij me in de buurt komen eer ik voorbij de vrachtwagen ben
Fout 2. Er van uit gaan dat iedereen zich gedraagt. Als jij de snelheid juist inschat is het ook geen probleem dat iemand te hard rijd. Dat wordt dus een kip/ei verhaal op deze manier.
Dat is immers ook autorijden, anticiperen op wat er om je heen gebeurt
Dus ook rekening houden met mensen die sneller dan gebruikelijk achterop komen. En nu niet met die kul komen dat je er allemaal niet vanuit gaat dat iemand 200km/u ofzo rijdt. Je ziet prima of iemand snel of langzaam nadert. In het eerste geval kan je dus bv 2 tellen wachten om het nog eens aan te zien.
Maar nee, deze bestuurder koos er bewust voor omdicht op mijn gat te gaan rijden waarschijnlijk met als doel mij opzij te dreigen.
Dat is slechts een aanname van jouw kant en dus volledig nietszeggend.
Dat is niet alleen ontzettend kinderachtig maar ook gewoon levensgevaarlijk.
Dat is je auto voor sneller rijdend achterop komend verkeer gooien ook. Ongeacht of die ander daar nu de vmax mee overschrijdt.
Kan je dat niet dan verdien je het om "getreiterd" te worden of zoals iemand anders zei: als de achtervolger zijn volgafstand (2 sec) niet wil aanpassen aan de snelheid dan moet de koploper zijn snelheid maar aanpassen aan de volgafstand.
Dat is dus kinderachtig gedrag dat niet in het verkeer thuis hoort. Je kunt ook zorgen dat je weer snel naar rechts gaat en dan is het probleem opgelost en ben je weer van elkaar verlost. Ik snap die drang tot moraalridder uithangen niet zo. Dat soort instelling is net zo goed gevaarlijk in het verkeer.
Ik heb het zelf juist volledig andersom. Ik heb ook weleens iemand die in een soortgelijke situatie aan mijn bumper hangt. In plaats van die ander de schuld te geven, zoek ik deze bij mezelf. Ik probeer dan ook altijd zo snel mogelijk weer naar rechts te gaan zodat ik sneller rijdend verkeer niet onnodig lang hoef op te houden.
Buiten dat vind ik het een beetje vreemd om het op te nemen voor degene die meerdere overtredingen begaat.eye rolling smiley
Volgens mij reed de ander enkel puur iets te hard. Jij veroorzaakt al het andere. Hand in eigen boezem steken is lastig zeker?