Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

Dat begrijp ik, hmm, lekker hoor.(y)

Zelf ook aan de stamppot, snijbonen. Met lekker stukje varkensmedaillon erbij (restje van 't weekend).

[size=large]Weg met de wortels!!!!![/size]
Sinterklaas wordt vanavond getrakteerd op een hamburger!

images
f1658361-645e-41df-a8f5-cbac1c00a4bf.jpg

Dank je wel Soloman, je hebt een speciaal plekje verdiend in mijn grote boek. Ik ben je zeer dankbaar voor deze lekkernij. Dat je die zo maar hebt klaargemaakt voor mij. De rest geeft alleen maar wortels en is erg ondankbaar.

@Soloman, jouw Sint houdt er wel een bijzonder "verdienmodel" op na, was hij met de pakjesboot of met het kofschip? :D

Soloman zei:
[size=large]Weg met de wortels!!!!![/size]
Sinterklaas wordt vanavond getrakteerd op een hamburger!

images
f1658361-645e-41df-a8f5-cbac1c00a4bf.jpg

Dank je wel Soloman, je hebt een speciaal plekje verdiend in mijn grote boek. Ik ben je zeer dankbaar voor deze lekkernij. Dat je die zo maar hebt klaargemaakt voor mij. De rest geeft alleen maar wortels en is erg ondankbaar.

Ziet er goed uit......aiaiaiai.

Hier vanavond chinees.....gisteren kleine gehaktballen gemaakt (half om half), alleen peper en zout erin. Aanbakken op hoog vuur in de olie. Daarna een beetje olie/vocht weg laten lopen, tomatensaus (met een beetje extra knoflookkruiden) uit zak van Bertolli erin en daar de ballen in laten garen. Vervolgens bak je een ciabatta af. Snij deze over midden, de balletjes snij je over midden en leg je op de ciabatta. Tomatensaus erover en smullen maar. Twee weken geleden een ovenschotel gemaakt met nacho chips, gehakt, , gesneden tomaat, geraspte kaas, ui en mais...met goed knoflook erin.....

Broodje shoarma en knoflooksaus met Vlaamse frieten. De shoarma heb ik net gekruid en staat nu in te trekken, straks de oven in.;)

Gisteren gezellig en lekker gegourmet en als toetje apfelstrudel met malaga ijs (y)
Vanavond een soort van gehaktbal met patat en salade ;)

Gisteren lekker boerenkool met worst, al lijkt het alsof unox de receptuur van hun rookworst aangepast heeft. :(
Vanavond een licht diner, soep of een omelet. De lunch uit het bedrijfsrestaurant was weer goed: steak met frietjes en gekookte worteltjes.

Zemelaar zei:
Wat kost dat nou, zo'n maaltijd in het bedrijfsrestaurant?

€8,75 voor externe medewerkers (zoals ik) wanneer je een hoofdgerecht + drankje + salade (hierboven vergeten te vermelden) neemt.
€7,- voor eigen medewerkers. Ongeacht wat je neemt buiten een hoofdgerecht om. Dus inclusief een kop soep vooraf en een dessert nadien.
[size=x-small]Laat die eigen medewerker nou toevallig per gewerkte dag een maaltijdcheque van €7,- krijgen bovenop zijn loon.[/size]

p.s. Het bedrijfsrestaurant is vrij toegankelijk, ook voor bijvoorbeeld buurtbewoners die verder niets met het bedrijf te maken hebben.

Boppie zei:
Hier vanavond chinees.....gisteren kleine gehaktballen gemaakt (half om half), alleen peper en zout erin. Aanbakken op hoog vuur in de olie. Daarna een beetje olie/vocht weg laten lopen, tomatensaus (met een beetje extra knoflookkruiden) uit zak van Bertolli erin en daar de ballen in laten garen. Vervolgens bak je een ciabatta af. Snij deze over midden, de balletjes snij je over midden en leg je op de ciabatta. Tomatensaus erover en smullen maar. Twee weken geleden een ovenschotel gemaakt met nacho chips, gehakt, , gesneden tomaat, geraspte kaas, ui en mais...met goed knoflook erin.....

Tip: doe een zakje pittige gehaktkruiden voor taco's (van Tex Mex) door je gehakt voor extra smaak en pit. Zelf doe ik er bonen (bruine of kidney) door ipv tomaat. En lekker opeten met guacomole en chilisaus!

Melk ben ik inderdaad ook veel minder gaan drinken sinds ik hoorde dat het juist helemaal niet goed is voor je botten.
Ik mis het niet. Drink denk ik nu 1 a 2 glazen melk in de week.

Ach er komt onderhand elke dag weer een ander product in het nieuws omdat het slecht zou zijn voor ons....
Zolang je maar vasthoud aan de regel 'alles met mate' kom je al een heel eind.

alle dierlijke producten zijn slecht voor je gezondheid. Hoe meer hoe slechter. Beetje het zelfde als roken. Weinig roken is beter dan veel roken. Maar beste is niet roken.

Wat grafieken met relatie tussen kanker en dierlijke calcium. Landen met de meeste melkconsumptie hogste bot-ontkalking en prostaatkanker bij mannen. Nederland rechtsbovenin.

https://s1380.photobucket.com/user/andyfoto33/library/Health?sort=3&page=1

Ik heb een paar zware sladagen gehad, dus ik heb een paar hamburgers uit de vriezer gevist. Plakje kaas erover, wat sambal, broodje er omheen, oh heerlijk, ik verheug me er nu al op.(y)

Mark89 zei:
Boppie zei:

Tip: doe een zakje pittige gehaktkruiden voor taco's (van Tex Mex) door je gehakt voor extra smaak en pit. Zelf doe ik er bonen (bruine of kidney) door ipv tomaat. En lekker opeten met guacomole en chilisaus!

Toevallig, dat gebruik ik ook heel vaak, zelfs door gehakt, niet teveel, maar het is een geniale kruidenmix! Ik heb altijd zakjes in voorraad.

Het is in mijn omgeving nu een hype om op een suiker-dieet te gaan. Ik ben er denk ik twee weken geleden mee begonnen, en het voelt best goed. Eerste +/- 5 dagen zijn killing, daarna voel je je prima. Aanrader.

Kan de site www.nutritionfacts.org aanraden. Een arts die het zijn missie heeft gemaakt om de informatie uit onderzoeken in begrijpelijke vorm te delen. Het ene onderzoek is het andere niet. Dus met of zonder placebo's, controlegroep of niet. Dat vertelt hij erbij en in welke mate dingen bewezen zijn. En ook hoe onderzoeken die gesponsord zijn door bv de eier-industrie worden opgezet om bepaalde resultaten weer te kunnen geven. Pure informatie, kun je je eigen mening vormen. Houd ik wel van.

site nutritionfacts.org

Ik begrijp overigens ook niet waarom in alles maar suiker moet zitten.
Als je gaat eten bij de Indonesiër, dat is smullen! Zonder suiker. Koop indonesische gerechten in de supermarkt, kijk op het plaatje en verd.... weer suiker. Het leven is toch geen lolly?

Mark89 zei:
Boppie zei:

Ik kruid het gehakt altijd zelf. Vanavond de ballen gedraaid.....geen zakjes, maar gewoon eitje, paneermeel, peper en zout. Zelfde met de schotel. Maar dan met knoflook erin. Zalig.

Mensen zeggen altijd dat ze een afschuw hebben van zakjes,

Maar paneermeel zit in een doosje en peper en zout zitten in een potje. Hoezo verse producten.

Wat ik altijd door mijn gehakt doe: paneermeel, zout, chilipoeder, gehaktkruiden en soms mexicaanse kruiden. Allemaal in de juiste verhoudingen.
Of het nou in een potje zit, een zakje of een doosje, het is allemaal hetzelfde.

Ik vind het de kunst om mijn eigen smaak te vinden. Met de losse potjes gaat dat beter voor mij dan met een zakje.

Qua verse producten.....je ontkomt niet aan allerlei soorten zakjes. De kunst is om het tot een lekker geheel te maken.

Ik experimenteer mijn hele leven al. Ik heb alleen geen zin om knollen te gaan schrapen en potjes creme fraiche leeg te gaan scheppen, iets waar de Allerhande van AH aandelen in heeft volgens mij.

Pas de laatste tijd ben ik een beetje bezig met mijn eten. En eerlijk gezegd smaakt het beter als het zelf gemaakt is.

Morgen kook ik....we gaan eens kijken wat ik aankan.

Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:
p.s. Het bedrijfsrestaurant is vrij toegankelijk, ook voor bijvoorbeeld buurtbewoners die verder niets met het bedrijf te maken hebben.

Niet duur. Jammer dat ik niet in de buurt woon.

Zemelaar zei:
Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:

Niet duur. Jammer dat ik niet in de buurt woon.

Wel iets om te onthouden, mocht je ooit rond het middaguur op een doordeweekse dag in de buurt van Gent (of iets exacter: Zelzate) zijn.

Zo, zo. Ik ga vanavond het hele menu uitstippelen voor de komende twee weken.:)
Ik ga er iets moois van maken.

sate2.jpg

broodje_shoarma_giros_knoflook_sla.jpg

20121129-0622171.jpg

kobe_beef_burger-lobster_tail-shaved_black_truffle.jpg

halve-kip-met-patat.jpg

Mijn missie deze feestdagen is Le Grand Finale op 31 december, Le Hamburger de Renaultje.
Ik moet hem nog helemaal samenstellen, ingredienten, broodje, vlees alles.

Graag hoor ik van jullie aanbevelingen, voor deze zeer speciale hamburger die ik op oudjaarsdag ga maken.
Ik maak er een fotoreportage van met een uitgebreide smaaktest.:cool:

15douh2.jpg

Soloman zei:
Zo hee, ik verzin een nieuwe hamburger en de men weet niet hoe snel men hier weg moet zijn.
:(

Of iedereen is in de afgelopen week druk geweest met de eigen kerstvoorbereidingen, laatste loodjes op het werk enz... ;)
Maar, hoe was de hamburger? S en ik hebben 4 uur lang staan ploeteren in de keuken voor alleen het toetje. Gelukkig was het gelukt en heeft heel de familie er gisteren heerlijk van kunnen smikkelen.

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken. Ik heb weer een volle agenda. Ik wil vlees speciaal laten malen bij de keurslager voor de hamburgers en zijn verdere adviezen ter harte nemen.
Morgen heb ik al een probleem, dan kan ik de weg niet op met al die sneeuw.

Renaultje zei:
Sorry voor mijn afwezigheid Soloman, gelukkig gaat de hamburger zo te lezen wel door. ;)

Die gaat zeker door. Ik ga op oudejaarsdag naar de slager om vlees speciaal te laten malen. Verder kijk ik op internet naar ervaringen van thuiskoks over allerlei hamburgers. En dan ga ik zelf iets bouwen. Verkijk je er niet op.

Ik heb trouwens al een tijd geen hamburger meer gegeten. Ik kan trouwens geen eten meer zien.:T

Heel bijzonder zijn onze hamburgers niet, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Vanavond lekkere quiches gegeten en salade ;)

:T Ik heb de Renaultje-hamburgers even uitgesteld, want vrouwlief wilde hapjes.

Ik heb vanavond/vannacht/vanmorgen;) het volgende gemaakt

- blokjes kaas
- tonijnrolletjes (heel erg lekker)
- Jaren 70-stokjes
- kipspiesjes:cool:
- minihamburgers (mijn specialiteit)
- bamihapjes

Jaren 70-stokjes

Is dat met een zilveruitje, stukje kaas, stukje worst, stukje augurk, stukje salami, stukje smac?

Of zoiets?

Zemelaar zei:
Jaren 70-stokjes

Is dat met een zilveruitje, stukje kaas, stukje worst, stukje augurk, stukje salami, stukje smac?

Of zoiets?

Klein prikkertje met van onder naar boven: blokje kaas, augurkje (kleintje of plakje), coctailworstje en een zilveruitje.

Ik kom nog even langs uit mijn rustperiode omdat het toch leuk is om te vertellen waar het vandaan komt:

In de jaren 80 leerde ik mijn vrouw kennen. Dat was heel erg leuk.:) Ik zal jullie de details besparen.:)
Toen we een keer een verjaardag hadden kwam ze dus met dit hapje. Ik had het nog nooit gezien. Maar ik vond het zo origineel en leuk bedacht. Ik dacht nog: Hoe kom je er op? Ze zei toen alleen: ja leuk he?

In de jaren 90 maakte ik deze hapjes weer op mijn verjaardag. De reactie van een Nederlander toen was: Hé leuk! Jaren 70-stokjes! Ik dacht: wat? Jaren-70-stokjes? Ik ging er op door en die man zei: Echt, typisch jaren 70, goh, dat je dat nog weet!
Ja wist ik veel. Tot ik met mijn vrouw erover begon. Die begon toen week te glimlachen. Dus ze wist het heel goed.

Maar het is altijd een succes. Geen gedoe met servetjes en ketchup, gewoon een stokje. En het is ideaal om er kleine kinderen mee aan het werk te zetten. Heb ik ook wel eens gedaan. Je moet wel zelf de kaas in de blokjes snijden, maar dan zet je de kinderen aan het werk om de boel aan stokjes te rijgen. Goed als les hoe ze met eten om moeten gaan. (Handen wassen!!) en aan het eind afwassen. Als je ze daarna met de schaal rond laat gaan vinden ze het helemaal prachtig.

Ze zijn inderdaad erg lekker die jaren '70 stokjes.
Zelf hadden we andere hapjes hier. Woensdag de hele dag in de keuken gestaan om oliebollen en appelbeignets te maken.
Verder gewoon toastjes met zelfgemaakte tonijnsalade, lekkere kaasjes en af en toe een nootje (macadamian en pecan).
En natuurlijk de restjes van de voor eerste kerstdag zelfgemaakte spekkoek.

Qua avondeten is het al twee dagen tomaten-groentesoep, ook zelfgemaakt. De dagen daarvoor heb ik gegeten van wat de wegrestaurants op de route Wenen-Maastricht voor wisten te schotelen. (bradwürst met friet op maandag en een Whopper met unionrings op dinsdag).

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Moest "spekkoek" even opzoeken, maar klinkt goed. (y)

Zelf hebben we gisteravond gegourmet.

Gourmet is erg lekker, gezellig ook vooral.
Spekkoek is zeker goed te doen maar erg veel werk.Om makkelijk aan een stukje spekkoek te komen kan je beter even de lokale toko binnenlopen. ;)

Terug
Bovenaan