Gezocht: eigenaren van Volkswagen met probleem-TSI-motoren

bericht aangepast nav quote.

Terence
Autoweek moderator

Ik vind het een nette manier van iets overbrengen, al blijft het natuurlijk sterk naar reclame rieken.:rolleyes:

En die naam: [size=large]Labatorium[/size]...
a068.gif

Zou deze "Ingineur"
a048.gif
misschien [size=large]Laboratorium[/size] bedoelen?
a055.gif

Wij hebben de oplossing voor Labatoriums problemen met de Nederlandse taal: https://taalswitch.nl/trainingen/groepscursussen/nederlands-voor-nederlanders/

Ik heb sinds maart 2015 een VW Golf 6 1.2 TSI opzich zeer tevreden mee hij rijd soepel en op vakantie met een volle auto geen enkele probleem gehad, in de bergen richting Italië ging het als een zonnetje. Voor de vakantie een halve liter longlife erin moeten gooien, en daarna zonder problemen op vakantie geweest. Hebben iets van 4000 km gereden waarbij het verbruik me reuze mee viel.

Maar na de vakantie is het olieverbruik omhoog gegaan, nu moet ik om de ca 1700km een half liter erbij doen, en zo nu en dan ratelt er wat die naar een paar secondes verdwijnt. Dit gebeurd in de morgen bij een koude motor.

De rook wat van de uitlaat komt is gewoon wit, toerental is normaal en stabiel.

Ik ga volgende week vrijdag naar de dealer hier in Groningen kijken wat er aan de hand is, maar ikheb het gevoel dat alles te maken heeft met de ketting inclusief het hoge verbruik van olie.

mroelfsema zei:
Ik heb sinds maart 2015 een VW Golf 6 1.2 TSI opzich zeer tevreden mee hij rijd soepel en op vakantie met een volle auto geen enkele probleem gehad, in de bergen richting Italië ging het als een zonnetje. Voor de vakantie een halve liter longlife erin moeten gooien, en daarna zonder problemen op vakantie geweest. Hebben iets van 4000 km gereden waarbij het verbruik me reuze mee viel.

Maar na de vakantie is het olieverbruik omhoog gegaan, nu moet ik om de ca 1700km een half liter erbij doen, en zo nu en dan ratelt er wat die naar een paar secondes verdwijnt. Dit gebeurd in de morgen bij een koude motor.

De rook wat van de uitlaat komt is gewoon wit, toerental is normaal en stabiel.

Ik ga volgende week vrijdag naar de dealer hier in Groningen kijken wat er aan de hand is, maar ikheb het gevoel dat alles te maken heeft met de ketting inclusief het hoge verbruik van olie.

Beste mroelfsema, hoe is het met uw recente 1.2 TSI motor gelopen.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat VW de problemen, van olieverbruik, ratel geluid (ketting/riem ?) volledig opgelost had
Zo’n hoog olie verbruik is echt niet meer van deze tijd… (bij benzine motoren van Opel, Alfa of Fiat ken ik dat zelfs niet na 175.000 km)

Terug
Bovenaan