PedigreePaul
Net ingestapt
Het hele terrein is afgeladen met oldtimers
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ginkelvanmichiel zei:om even terug te komen op die 127's, die grijze was wel degelijk een Fura, en wel een van het 1e type.
Deze hadden nog de 127 mk3 grille en koplampen.
Fura:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1c/SEAT_Fura_front.jpg
overigens weet ik het zeker, omdat enkele jaren terug het stuur er nog in zat, en dat een zéér kenmerkend model heeft.
Fura stuur:
https://www.mercadoracing.org/imagenes-anuncios/38/229553/seat-fura-1984_1.jpg
edit: Die kleinere Fura koplampen waren afkomstig van de Fiat 127 brazil...
Stif zei:Jeetje waar is dat?
Cafe de boet zoals vermeld op de engelse bestelwagen is op google nergens te vinden. (boet is een westfries woord: schuurtje)
De eigenaar heeft volgens mij een lichte voorkeur voor engels en oostblok.
Tip voor de eigenaar, hou open huis, kassa bij de ingang, vijf euro vragen en kassa!![]()
Astrawez zei:Stif zei:Jeetje waar is dat?
Cafe de boet zoals vermeld op de engelse bestelwagen is op google nergens te vinden. (boet is een westfries woord: schuurtje)
Tip voor de eigenaar, hou open huis, kassa bij de ingang, vijf euro vragen en kassa!![]()
Het telefoonnummer Googelen levert het volgende op:
https://www.google.nl/maps/place/Autohandel+Boeve,+Heerde/@52.40263,6.052176,15z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x4d36d1ce03035465
Mocht er toevallig iemand dichtbij wonen... Dan kan ik alvast niet wachten op een leuke fotoreportage van die plek!![]()
danny1995 zei:Astrawez zei:Stif zei:Jeetje waar is dat?
Het telefoonnummer Googelen levert het volgende op:
https://www.google.nl/maps/place/Autohandel+Boeve,+Heerde/@52.40263,6.052176,15z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x4d36d1ce03035465
Mocht er toevallig iemand dichtbij wonen... Dan kan ik alvast niet wachten op een leuke fotoreportage van die plek!![]()
Daar woon ik redelijk dicht bij. Pas nog door Heerde gekomen, maar ik heb het nog niet eerder gezien. Misschien tour ik er op een zondag wel even een keertje langs![]()
danny1995 zei:Even wat foto's van gisteren bij Van Olst.
Fiat coupé (ex 95-DB-PB ):
Van Olst 8-12-2014 by dannyvandestreek, on Flickr
danny1995 zei:Het is nu ook duidelijk dat de 74-DV-NK Kappa helaas van het veld af is(erboven ligt de Audi 100 Avant):
74-DV-NK+GD-HT-47, Van Olst 8-12-2014 by dannyvandestreek, on Flickr
Astrawez zei:Wat een schande zeg om die Omega zo achter te laten!![]()
Pijnlijk die voor- en na-foto's van die Kappa en Audi 100 Avant..![]()
929V6 zei:ginkelvanmichiel zei:om even terug te komen op die 127's, die grijze was wel degelijk een Fura, en wel een van het 1e type.
Deze hadden nog de 127 mk3 grille en koplampen.
edit: Die kleinere Fura koplampen waren afkomstig van de Fiat 127 brazil...
Is dat dan een tweedehands ingevoerde Spaanse auto geweest? De Fura mocht toch pas officieel geëxporteerd worden nadat deze op voldoende punten van de 127 verschilde? Ik kan me ook niet herinneren dat ze in Nederland met dat oude front hebben rondgereden.
De koplampen van de Fura Mk II lijken me ook kleiner dan die van 127 Brazil, maar dat is misschien gezichtsbedrog:
![]()
ginkelvanmichiel zei:Jammer dat er geen interieurfoto's van die 127/fura's zijn. Ik kan me vergissen, maar één van de twee was zeker een Fura, en dan zal dat dus die rode zijn.
Overigens was de eerste lichting Fura's in NL van het type met de 127 MK3 koplampen.
Waarschijnlijk bedoel je deze typeplaatjes...Stif zei:Wat mij altijd is bij gebleven zijn de letters seat links en rechts op de spatborden, verticale letters.
Verder zaten er op de normale plekken de gewone fiats bads.
Steven340 zei:Was vandaag nog even bij sloperij Rutte in Velserbroek, en zag daar een ford fiesta VAN met een 1.6 diesel staan van de tweede facelift. Kenteken en wielen zaten er al niet meer op. Das toch wel zonde, zal wel door de wegenbelasting komen
Helaas even geen foto bij de hand, telefoon was leeg.
Moderator
Barri zei:Verschilt. Sommige sloperijen mag je het terrein op, maar dat wordt wel steeds minder. Nunspeet en Emmeloord, daar kan je volgens mij het terrein nog op.