Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Jammer dat de foto's tamelijk klein zijn, 320px × 240px, anders had ik ze wel opgeslagen. Nou vooruit, een paar dan. Auto is wel een E 500 6.0 Hagmann. EZ 1994. 1740 kg. 400 pk en 61.2kg-m(600 Nm).

34exn9s.jpg
15fnlmd.jpg
1dyxl.jpg
34xq6wg.jpg
34eff3o.jpg
10n5i0p.jpg

Tja, iedereen zijn eigen criteria. Als ik mijn eigen lijstje met prioriteiten op W124 gebied even vlug afvink in volgorde van prioriteit:

-Cabriolet
-Mopf1 met oranje knipperlichten
-6-in-lijn
-Origineel NL geleverd
-Donkerblauw
-Leder
-Automaat

En er dan ook nog eentje te koop vinden is al helemaal bizar:

635866_1.jpg

Helaas boven budget momenteel, maar dat doet voor mij niets af aan de begeerte voor dit exemplaar.

Ik wilde al zeggen wat let je? Toen scrolde ik pas verder naar beneden. Op dit soort momenten is het jammer dat er geen liggende gelden zijn .;)

Is bezit zo belangrijk voor jullie dan? Geen voldoening in genieten vanaf de zijlijn?

Nee hoor heb hier al eerder geopperd dat vaak het bezit het einde van het vermaak is. Juist de zoektocht naar de perfecte vervanger is het grote genieten. Dus als je dan een op het oog geschikte vervanger hebt gevonden die ruim boven budget is het juist heerlijk te mijmeren dat wat als die liggende gelden er wel waren geweest?;)

VIN zegt trouwens:

VIN: WDB1240661C197927
Make: MERCEDES
Model: E 320
Body: W124= 2 DOOR COUPE
Color: 744|BRILLANT SILVER-MET.
Engine: 104.992 (AMG)| 3 606 CC PETROL: 265HP/195KW
Fuel: BENZYNA
Capacity: 3606
Gearbox: 722503; AUTOMATIC
Country of origin: NIEMCY
Steering: LEWA STRONA
Assembly plant: SINDELIFINGEN, GERMANY

24wrcs2.jpg

Een E 36 AMG cabriolet dus. En wat een mooie!

Beste vraagprijs voor deze W124 E 60 AMG. 't Is immers niet eens een Limited!

Und dann macht es mit ihm auf der Autobahn mordsmäßig Spass, bei weit über 260 auch einem Porschefahrer den Blinker zu setzen.

Bij een zeer bekende MB dealer hier in de buurt staat een originele W124 E60AMG stof te vangen....

Ivm gewijzigde werk en privé situaties moet ik ze helaas gaan verkopen.

https://www.ebay.nl/itm/-/281305686504?roken=1sPZmB

https://www.ebay.nl/itm/-/281305694126?roken=w55QWG

Heb er al te lang mee gewacht - maar ik kan het simpelweg gewoon niet meer betalen.

Jammer man dat je ze van de hand moet doen. Hopelijk vind je er snel een liefhebber voor, met de nadruk op liefhebber.

Vooral de zwarte 300 (In de advertentie heb je trouwens staan dat ie wit is) is prachtig, met z'n beige velours interieur. Heeft die ook een schuifdak?

Succes met de verkoop!

S-J zei:
Ivm gewijzigde werk en privé situaties moet ik ze helaas gaan verkopen.

https://www.ebay.nl/itm/-/281305686504?roken=1sPZmB

https://www.ebay.nl/itm/-/281305694126?roken=w55QWG

Heb er al te lang mee gewacht - maar ik kan het simpelweg gewoon niet meer betalen.

Iets met de tering en de nering. Jammer, maar voor een echte aficionado natuurlijk een buitenkans. Ik hoop dat een dergelijk persoon (of beter, personen) zich bij je gaat melden S-J. En het afscheid zal waarschijnlijk met een bloedend hart zijn.

De tering en de nering dus.

Jammer man, ook al zit het er al tijden aan te komen. Hoop dat je ze een beetje redelijk kan verkopen, dat verdienen ze beiden.

Heel jammer, S-J!

Ik moet zeggen dat de zwarte er zo op het eerste gezicht inderdaad erg fraai uit ziet! Net even wat fraaier dan de witte, dat lijkt meer een werkpaard (vlekken in bekleding, wielnaafkapje mist, kromme kentekenplaat voor etc. etc.).

De 300 is dan ook echt heel weinig gebruikt, alleen voor de mooiere dagen. De 260 zijn we regelmatig een weekend weg mee geweest en heb ik zelfs hier en daar nog wel eens dagelijks ingezet (dus ook veel in Amsterdam mee gereden). Sterker nog; we zijn er ruim een maand mee door Italië gereden. Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en zelfs Slovenië heeft de 260 gezien. De 260 wegdoen is dan ook echt heel jammer, had eigenlijk gepland om hem te houden.

Setje 15 inch 15 gaats onder de 260 heb ik er bij het beurtje weer onder laten zetten, want de 16 inch 15 gaats gaan los weg. Die velgen (600 euro) en banden (4x120 euro) geef ik niet weg.

Maar met één dag werken in de week is een factuur van 750 euro even wat meer slikken dan normaal.

Nog nieuws betreffende beide W124's, S-J?

Je gelooft het niet, maar vannacht heb ik m'n droom een proefrit in een W124 gemaakt. Voor het slapen gaan de site van Klaas de Poel nog zitten bekijken, vervolgens met dit exemplaar gereden. Man, dat ging als de brandweer, zo'n 300d Turbo! :)

Nieuws betreffende m'n eigen Benz: vandaag heeft 'ie een paar uurtjes in de werkplaats doorgebracht. De ruitenwissermotor had er na 23 jaar geen zin meer in. Bekende W124 kwaal. Vorige week dus weer op naar m'n favoriete garage voor een afspraak. 'Reken op zo'n 60 euro voor een tweedehands motor en 45 euro voor arbeid, mits we niets geks tegenkomen'. Klinkt redelijk. Vanochtend weggebracht en 3,5 uur later kon ik hem weer ophalen. Wat bleek, in plaats van het ding simpelweg te vervangen hadden ze kans gezien het motortje daadwerkelijk te reparen. Was een betere optie, verzekerde de chef me. 'Met zo'n tweedehands ding is het ook maar afwachten hoelang hij nog meegaat.' Prima, als het maar weer werkt. (y)

Totale kosten? 52 euro. :D

Nu ik de 250D bijna één jaar heb, vond ik het wel leuk een overzichtje van de kosten te maken. Speciaal voor Weide bovendien, aangezien hij altijd benieuwd is naar de daadwerkelijke kosten. En wat blijkt, een 250D is een goedkope kostganger. Tenminste, déze in ieder geval.

Onderhoud:
30-3-2013 212.147 Aankoop (nieuwe TÜV + verse olie)

8-5-2013 ±212.500 Ruitenwisser (origineel Mercedes) €20

29-5-2013 213.511 Gloeibougies (5 st.) €300

23-8-2013 217.315 Remblokken vóór €158

15-10-2013 ±221.500 Relais dynamo €15

20-12-2013 ±223.000 Olie ververst (5W40) €43
Vacuümpomp centrale vergrendeling €0

15-4-2014 ±226.000 Ruitenwissermotor €52

In totaal €588 over één jaar en 14k km. Uitstekend.

Verzekering:
Nederland: €60 per maand (mei - december).
Litouwen: €38 per maand (vanaf december).

Verbruik:
Sinds ik het slachtoffer ben van brandstofdiefstal, tank ik telkens alleen nog maar 10l. Het verbruik bijhouden kan ik dus niet meer exact. Die 10l gaat er echter ongeveer na elke 140 à 150km in. Dit is voornamelijk stadsverkeer. Vóór deze periode, met een meer gemengd gebruik, deed hij redelijk consequent 1:16. Erg netjes, vind ik.

Afschrijving:
Minimaal.

Wegenbelasting:
Nederland: €122 per maand (mei-augustus).
Litouwen: €0.

Dit laatste is natuurlijk de voornaamste reden waarom het rijden voor mij in deze auto goedkoop is. In Nederland zou het voor mij als student niet mogelijk zijn deze auto te rijden. Die extra €122 per maand kan ik mij simpelweg niet veroorloven.

Totaal:
€1.686 euro, exclusief brandstof. Dit is €0,12/km.
Brandstofkosten kan ik enkel grofweg schatten, maar deze zijn over het hele afgelopen gemiddeld ongeveer €100 per maand. Totale kosten per km: €0,21.

IMAG0415_zps2a2b509e.jpg

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-e-60-amg-sofia/192907715.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=66&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT

Hij staat er mooi bij Tyn, en die kosten vallen goed mee. Leuk om je ervaringen te lezen!

@ S-J: jammer dat jouw W124's eruit gaan, maar je hebt iig de ervaringen nog. En dat is ook wat waard. Het is niet bij kijken gebleven.

En ik ben sinds vandaag weer terug bij de C124. Mijn tweede alweer. Maar een Sportline moest ik nog eens hebben.

Yep. Het is een heerlijke auto en ze blijft machtig, maar de 230 CE Sportline in double black kon ik niet weerstaan.

Da's inderdaad een mooi ding. Leuk!
(En ik ben opgelucht dat 'ie niet meer te koop staat. Anders moest ik weer gaan kijken en zo.)

345.jpg

Da's een affengeil stuk gereedschap. Prachtig! Geniet er van!
Even affengeil uitleggen:

Opties:

•Sportline sportonderstel
•getint en warmtewerend glas
•hoofdsteunen achterin
•centrale vergrendeling
•Becker radio

•airconditioning
•elektrisch schuif-/kanteldak
•achtgaats lichtmetalen velgen
•zwart lederen interieur
•stoelverwarming

•lederen Sportline stuur
•elektrische ramen voor en achter
•orthopedische bestuurdersstoel
•middenarmsteun voor
•viertrapsautomaat

•lederen pookknop
•ABS
•stuurbekrachtiging
•coupesitz anlage

Affengeil dus.

Verrassende switch! Ik had verwacht dat de W140 nog wel een tijdje zou blijven. Nu dus weer wat dichter bij de grond met een verstandige viercilinder. :D Lekkere combi lijkt me dat evenwel, zo'n 230 automaat. En als sportline helemaal top natuurlijk! Zitten er de goede velgen onder?

Snipe, is die E36 Coupe daar nu jouw ex of ben ik abuis?

Snipe zei:
Da's inderdaad een mooi ding. Leuk!
(En ik ben opgelucht dat 'ie niet meer te koop staat. Anders moest ik weer gaan kijken en zo.)

Tja, wat appjes over en weer en het was gepiept. De beschrijving was voldoende. Vanochtend nog zalig onwetend, nu is het een feit. Heb er zin in!

Wil je de Sportline-badges ook nieuw hebben, als ik ze nog kan krijgen?

Het bijzondere aan deze 230 CE is natuurlijk zijn uitrusting, maar bovenal het feit dat de auto - op een linker achterscherm na - volledig origineel is. Er is voor de rest dus nog nooit aan gespoten. Wanneer merk je dat? Nou, da's simpel: laat 'm maar eens poetsen en polijsten:)

500 E zei:
Het bijzondere aan deze 230 CE is natuurlijk zijn uitrusting, maar bovenal het feit dat de auto - op een linker achterscherm na - volledig origineel is. Er is voor de rest dus nog nooit aan gespoten. Wanneer merk je dat? Nou, da's simpel: laat 'm maar eens poetsen en polijsten:)

Ik ben erg benieuwd. Zoals altijd heb ik weer ongezien gekocht, dus ik vaar blind op jouw indrukken....:T

Heeft de onrust weer gewonnen 520d? :D
Gefeliciteerd maar weer (we blijven aan het feliciteren bij jou o_O) met dit wederom prachtige exemplaar (y)(y)

Je bent overigens wel lekker aan het "downsizen", van een 500 naar een 300 naar een 230. Maar het rijdt prima zo'n 230 124-er.
Met de zomer voor de boeg was deze ook heel aantrekkelijk geweest:

340.jpg

.....maar die heb jij natuurlijk al gehad, gepasseerd station ;).

....hoewel, ik herinner mij ineens dat je de 230CE ook al eens eerder in je bezit hebt gehad. :rolleyes:

Nee, dat was een 300. Een 230 heb ik nog niet gereden. Dus dat moest nog eens gebeuren. De cabrio is top, maar inderdaad al afgevinkt. En dit exemplaar is wel bijzonder. Niet alleen door de samenstelling, maar ook door de originaliteit. En dat sprak mij wel aan.

Die cabrio is overigens wel erg mooi. Erg mooi....:T

Ja, dat is hem. Qua uitvoering ook top en een originele Nederlander. Dat was wel een pré. En dat perlblau blijft een heerlijke kleur.

Machtig mooi deze auto!(y)

In mijn woonplaats is deze aan z'n linker achterwerk geholpen en volgens mij is het nog goed gedaan ook!(y)

@520d:

Ja, hij stond eens hier in de polder bij iemand waar m'n 300E van geweest is en die heeft het linker achterscherm laten doen, en aangezien mijn oog altijd op een mooie w124 blijft hangen zag ik deze dus in mijn woonplaats staan en ben natuurlijk even uitgestapt.:D

Ja inmiddels al 3jaar en 8 maanden en hij bevalt me meer dan goed ook ondanks de overgangsregeling.:p
Ik kocht hem me 63000 km en hij staat nou op 81000 km en voor mijn gevoel word hij steeds mooiero_O

Terug
Bovenaan