Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Dat is weer eens wat anders dan de W124's die je soms door de oude wijken ziet oliewalmen. Aan de ene kant natuurlijk zonde om een W124 met lage kilometerstand naar een astronomische stand te knallen, maar ja... Vind maar eens een auto die er nog beter voor geschikt is.

Ja, wie sponsort? :p

@smarter

Inderdaad mooi verhaal erachter. Helemaal leuk is dat de vorige eigenaar een bericht in het gastenboek heeft achtergelaten. Ongetwijfeld een echte liefhebber.

Naam: Jan abbring Woonplaats: Hank Datum: 09-03-2013
Hoi Timon, de eerste twee weken en 3500 km in de MB E300td uit 1997 die ik bij je heb gekocht waren echt genieten. Net als de vorige wagen die ik bij je heb gekocht trouwens. Met die wagen heb ik in drie jaar 270000 probleemloze km gereden en ben ervan overtuigd dat daar nog wel 500.000km mee gestuurd kon worden, maar soms wil je weer eens iets anders. De 300td, doe ik echter nooit meer weg. Bij het bekijken van de originele papieren uit Duitsland bleek dat hij op de geboortedag van mijn zoon voor het eerst op naam is gesteld. Je begrijpt dat mijn zoon later deze wagen wil. Bedankt voor je uitstkekende service en verkopen van geweldige wagens.

Prachtige auto, fantastisch verhaal. Mocht ik Tyn heten, dan sliep ik vanavond slecht.

Wat een unit.

O ja, TYN:

Lenen voor auto's is niet mijn eerste aanbeveling, maar deze Mercedes is beter gebouwd dan menig huis en de waardevermindering is ook een stuk lager dan in de actuele woningmarkt. Zie het als een soort hypotheek. Alleen jammer dat er geen renteaftrek bestaat voor het behouden van dergelijk cultuurgoed.

500 E zei:
Zoiets kan eigenlijk alleen met een W124(y)
Amen!;)

Overigens ziet een W140 eruit of die dat ook wel haalt in tegenstelling tot de gemiddelde W126.

smarter zei:
O ja, TYN:

Lenen voor auto's is niet mijn eerste aanbeveling, maar deze Mercedes is beter gebouwd dan menig huis en de waardevermindering is ook een stuk lager dan in de actuele woningmarkt. Zie het als een soort hypotheek. Alleen jammer dat er geen renteaftrek bestaat voor het behouden van dergelijk cultuurgoed.
Je hebt reiskostenvergoeding, mits werkend:)

520d zei:
20130301_163750%2520%2528Medium%2529.jpg

Ga er in zitten, dan zijn de verkooppraatjes niet meer nodig. Dit verkoopt zichzelf.

Wat zie ik daar voor een mooie bornit kleurige W124 door het raam van de majestueuze W140?
Een schitterende 300D Turbo? :T

... mooie verhalen weer! De W140 500SE staat er mooi bij op deze pagina's en inderdaad, achter deze W140 staat de W124 300D Turbo van "Wheels & Chrome" te wachten op een nieuw baasje. Een 300D Turbo is de top als het gaat om dieselrijden met een W124. Het geluid van de 6-cilinder vind ik 'erg prettig'. Misschien maakt Wheels & Chrome vandaag graag een aanbieding voor lezers van het topic? Anders wij wel ;)

Dionysus zei:
Prachtige auto, fantastisch verhaal. Mocht ik Tyn heten, dan sliep ik vanavond slecht.

Wat een unit.

En idd zo typisch W124. Gewoon een goede basis, weinig fratsen maar degelijk tot in zijn krikgaten (hoewel...:)) en dan maar kilometertjes maken. Bumperstripje stuk? Voor een paar tientjes knap je het op. De grille? In lossen onderdelen verkrijgbaar en dus netjes te houden. En ga zo maar door. Ja, die W124. Het blijft boeien....

Ook al vele malen eerder geschreven: koop zo'n ding. Ze kosten vrijwel niets meer tegenwoordig. En geniet. En geniet. En geniet.
En woon je in Midden Nederland of iets daarbuiten: ga naar Nijkamp in Vaassen. Dan komt het altijd goed.

Erik Nijkamp verkoopt goede waar tegen uitstekende prijzen, zoveel is wel zeker.

Ik denk van wel, al is dat voor de buitenstaander niet altijd even duidelijk.

Tja, een W124 is een auto van tamelijk uitzonderlijke kwaliteit, dus ik kan me wel voorstellen dat mensen denken dat het niet zoveel uitmaakt waar je die dan koopt. Een nieuwe Aygo is immers ook van goede kwaliteit en kun je op iedere hoek van de straat kopen. Alleen verliezen mensen die denken dat het niet uitmaakt waar je je W124 koopt even uit het oog dat het om auto's van bijna dertig jaar oud gaat.

Bij Nijkamp ben ik nooit geweest, maar ik heb er nog nooit een negatief verhaal over gehoord. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen andere adressen zijn waar je uitstekend terecht kunt; er schijnt zelfs een bedrijf te bestaan dat als website 500e.nl heeft, je zou bijna zeggen dat ze er daar ook wel verstand van hebben. Daarnaast denk ik dat ik het bij Henk Grooten, Mbclassic, Eric Breed of Bosloh ook wel aan zou durven.

520d zei:
20130301_163750%2520%2528Medium%2529.jpg

Ga er in zitten, dan zijn de verkooppraatjes niet meer nodig. Dit verkoopt zichzelf.

Het enige wat mij in negatieve zin opvalt is de detonerende radio. Dat lijkt mij niet origineel...

[size=small]Maar eigenlijk ben ik nu natuurlijk een beetje verdwaald. Ik ben niet echt een Mercedes-man. Alhoewel ik mijn felgebeerde papiertje behaald heb in een W202.[/size]

In deze tijden van onzekerheid over MRB even wat afleiding.
244.jpg

Wat is dit toch een weergaloos mooie auto.

Die 220E van Cartoen is inderdaad een mooie. Wellicht als hij verkocht is dat de eigenaar wil overstappen naar een mooie 300D Turbo?

Ik weet nog een mooie te staan in Kraggenburg. Het is een fijne mooie auto die uitvoerig beschreven staat op de site van Bosloh.
Ik sta open voor biedingen! Als straks toch de MRB vrijstelling vervalt dan kun je maar beter voor kwaliteit gaan als je er toch één zoekt. :T

De handel is er 'zo goed als' uit voor de exemplaren die nu belastingvrij zijn.
Sommige mensen hoor ik roepen dat een mooie W124 vraag naar is en ook voor betaald word maar ik krijg idiote biedingen op mijn 300E (75500km) daar kan ik nog niet eens m'n afschrijving van betalen van die 2,5 jaar dat ik hem nu in bezit heb.
Goede exemplaren zijn inderdaad een paar centen waard maar wie moet er nu een 86er hebben in deze tijd? :cry:

@smarter

Inderdaad een mooi exemplaar, die 220E. Tenminste, in mooie staat. Blauw vind ik daarentegen een van de mindere kleuren op een W124. Wel weer een mooi voorbeeld dat goede W124's niet de wereld hoeven te kosten, zolang je maar genoegen neemt met wat km's op de teller.

Daarnaast ben ik inderdaad specifiek op zoek naar een diesel, ivm gunstiger verbruik en verwachte lagere onderhoudskosten.

Deze vind ik erg interessant! Al blijft de 250D in Uden ook kriebelen..

Snipe zei:
; er schijnt zelfs een bedrijf te bestaan dat als website 500e.nl heeft, je zou bijna zeggen dat ze er daar ook wel verstand van hebben. Daarnaast denk ik dat ik het bij Henk Grooten, Mbclassic, Eric Breed of Bosloh ook wel aan zou durven.
Bij Bosloh en 500e durf ik blind een auto te bestellen.:) Of die zilveren W140 online. Zullen ze bezorgen?:cool:

41 ZS HT zei:
Sommige mensen hoor ik roepen dat een mooie W124 vraag naar is en ook voor betaald word maar ik krijg idiote biedingen op mijn 300E (75500km) daar kan ik nog niet eens m'n afschrijving van betalen van die 2,5 jaar dat ik hem nu in bezit heb.
Goede exemplaren zijn inderdaad een paar centen waard maar wie moet er nu een 86er hebben in deze tijd? :cry:
Even geduld hebben vrees ik. Zodra er duidelijkheid is trekt het wel weer grotendeels aan. De onzekerheid is killing. Als de 'belangenbehartigers' ook water bij de wijn hadden gedaan hadden we nu keurig kwarttarief gehad en dan was de rust wel weer teruggekeerd en de verkoop weer doorgang kunnen vinden. Maar ja ze hebben gegokt en verloren. Nu ligt het lot in handen van de kamer dus uitstel en daarmee onzekerheid.

TYN zei:
@smarter

Inderdaad een mooi exemplaar, die 220E. Tenminste, in mooie staat. Blauw vind ik daarentegen een van de mindere kleuren op een W124. Wel weer een mooi voorbeeld dat goede W124's niet de wereld hoeven te kosten, zolang je maar genoegen neemt met wat km's op de teller.

Daarnaast ben ik inderdaad specifiek op zoek naar een diesel, ivm gunstiger verbruik en verwachte lagere onderhoudskosten.

Deze vind ik erg interessant! Al blijft de 250D in Uden ook kriebelen..

Tyn, is mijn 300D Turbo niets voor jou als je toch een Diesel zoekt? Of toch liever een 200/250D?

Ik vind je W124 echt prachtig, maar het verbruik van zo'n zescilinder is me gewoon te gortig. Nog los van het feit dat ie ver boven m'n budget ligt ;)

Vandaag de Liasgrijze 500 SEL verkocht aan een liefhebber die wel wist dat er volgend jaar misschien vol voor moet worden betaald. Hij maalde er niet om, al vind 'ie het jammer dat die prettige bijkomstigheid vervalt. Maar een goede W126 er op laten staan? Nee. Dat deed 'ie niet.

41 ZS HT zei:

Wil je er vanaf dan?

500 E zei:
Vandaag de Liasgrijze 500 SEL verkocht aan een liefhebber die wel wist dat er volgend jaar misschien vol voor moet worden betaald. Hij maalde er niet om, al vind 'ie het jammer dat die prettige bijkomstigheid vervalt. Maar een goede W126 er op laten staan? Nee. Dat deed 'ie niet.

Verstandig mens. Die paar tientjes per maand zouden het verschil ook niet moeten maken.

520d zei:
41 ZS HT zei:

Wil je er vanaf dan?

Hij hoeft niet weg hoor, ik heb er net even te veel plezier mee om hem weg te doen, maar ik krijg mensen bij mij in de schuur die hem zien staan en dan vragen of ik hem verkopen wil:p
Uiteindelijk is hij voor een goed bod natuurlijk te koop maar diegene die mij tot nu toe een bod heeft gedaan is alleen maar er opuit om door mij de schuur uitgeschopt te worden o_O
Voorlopig hou ik hem maar gewoon al zou ik er alleen maar naar kijken....hij is zo mooi :confused:

520d zei:
500 E zei:

Verstandig mens. Die paar tientjes per maand zouden het verschil ook niet moeten maken.

Tjah, die paar tientjes zijn wel snel bijna 1000 euro per jaar. Voor een hobby auto? Waar je misschien een paar duizend km per jaar mee rijdt? Ik zou sowieso één van de twee W124's verkopen. Voor de E39 betaal ik al genoeg wegenbelasting.

Het limiteert de liefhebber wel in zekere mate. Al is de auto die je écht wil hebben natuurlijk niet onderhevig aan iets simpels als geld.

De mooie 250D in Uden is helaas verkocht.. Laten we hopen dat hij in handen is gekomen van een liefhebber en niet gebruikt gaat worden door een lokale boer die nog een goedkope trekker voor z'n paardentrailer nodig had :D

TYN zei:
De mooie 250D in Uden is helaas verkocht.. Laten we hopen dat hij in handen is gekomen van een liefhebber en niet gebruikt gaat worden door een lokale boer die nog een goedkope trekker voor z'n paardentrailer nodig had :D

Dat scenario had je natuurlijk zelf hoogstpersoonlijk kunnen voorkomen...Te laat helaas...

You snooze, you lose inderdaad. Maar ik ga geen overhaaste beslissingen nemen. En héél stiekem wil ik eigenlijk liever een 200D ;)

TYN zei:
You snooze, you lose inderdaad. Maar ik ga geen overhaaste beslissingen nemen. En héél stiekem wil ik eigenlijk liever een 200D ;)

Gelukkig is de zoektocht zeker zo leuk als het uiteindelijke bezit, keep on posting! (y)

Tja verbruik van een 300D Turbo.. Wel stevig, maar wel de top van de diesels van de jaren 80 en begin 90!
Heb je overigens al een 200D gereden? Ik was snel genezen, zelfs een 250D in een T model is behelpen in deze jachtige tijden.
Een 250D Turbo en 300D zonder turbo had ik nog wel mee kunnen leven i.p.v. de 300D Turbo.
Onthaasten is 1 ding, maar een diesel koop je niet voor de fameuze 2000 km per jaar, doe dat dan in een 260E, 300E of 280 / 320.
En liefst een cabrio.... Ik zou mijn beide W124's best willen wegdoen voor 1 cabrio, heerlijk!

En? Een zwevende V8 met schuifmans of een zwevende R6 24V met geen enkel dak what-so-ever?

Het bleef bij de zwevende V8. Met een zoete herinnering aan de R6, die daar in Castricum nog altijd ongenaakbaar en mooi staat te wezen. Het verschil is groot. In meerdere opzichten. Hoewel ik stiekem een voorkeur blijf houden voor grote limousines, is een fijn cabrioletje ook niet te versmaden.

520d zei:
Het bleef bij de zwevende V8. Met een zoete herinnering aan de R6, die daar in Castricum nog altijd ongenaakbaar en mooi staat te wezen. Het verschil is groot. In meerdere opzichten. Hoewel ik stiekem een voorkeur blijf houden voor grote limousines, is een fijn cabrioletje ook niet te versmaden.

Je zou ze eigenlijk allebei moeten hebben. De C124 voor de mooie dagen en de S voor de winter, de Tabbert en andere familieritten......, Gooi de Volvo eruit!!! :D

Qua rij-eigenschappen heb je een punt en zou ik de Volvo idd het liefst eruit knikkeren. Maar ja, die kinderen en de vrouw hè? Mijn vrouw is heel tevreden met de XC (zij rijdt hem dagelijks), en het is een reuze praktisch ding waarin ik me geen zorgen hoef te maken over vlekken op de bekleding en zo. En dat is toch stiekem wel relaxed nu. Ik rijd er alleen in het weekend in, door de week toer ik met de S.

Helaas zit ik nu in de fase waarin ik even verstandig moet zijn. Maar er is altijd een bandbreedte voor een uitstapje....:cool:

520d zei:
Qua rij-eigenschappen heb je een punt en zou ik de Volvo idd het liefst eruit knikkeren. Maar ja, die kinderen en de vrouw hè? Mijn vrouw is heel tevreden met de XC (zij rijdt hem dagelijks), en het is een reuze praktisch ding waarin ik me geen zorgen hoef te maken over vlekken op de bekleding en zo. En dat is toch stiekem wel relaxed nu. Ik rijd er alleen in het weekend in, door de week toer ik met de S.

Helaas zit ik nu in de fase waarin ik even verstandig moet zijn. Maar er is altijd een bandbreedte voor een uitstapje....:cool:
Hoe herkenbaar hier. Of ik mezelf hoor praten.

Ben bang dat hier momenteel ook even het verstand gaat prevaleren. De Mazda gaat waarschijnlijk wijken voor een XC70/90.

En stiekem is zo'n XC toch ook wel leuk hoor. Lekker degelijke en kloeke bak. Ziet er iig beter uit dan een Espace.

520d zei:
En stiekem is zo'n XC toch ook wel leuk hoor. Lekker degelijke en kloeke bak. Ziet er iig beter uit dan een Espace.
Het wordt inderdaad de familiebak. Doordeweeks zal mijn vrouw er voornamelijk mee rijden. Hebben ook nog steeds de W140 in overweging maar daar kleven toch praktische bezwaren aan. Met de hond is een station erg prettig. En, maar dat zit tussen mijn oren, doordeweeks heeft mijn vrouw hem mee en die zet hem neer waar plek is. En ze werkt naast een school dus dan gaat het me te zeer aan mijn hart dat die deuren tegen MIJN W140 aantikken.
Met de XC heb ik daar wat minder moeite mee temeer daar er rondom plastic kappen zitten.

Terug
Bovenaan