Hoogste kilometerstand waarmee je hebt gereden

Onze vw passat 115 pk TDI (2000) staat inmiddels alweer op 310dkm, still going strong, en ik heb het idee dat hij zuiniger is dan 100dkm terug.
 
Diverse forse standen op diverse auto's gezet. Momenteel rijd ik 'nog' maar 70.000 km per jaar, het record staat op 148.000 km per jaar binnen NL. (woon/werk verkeer en ik ben géén beroepschauffeur... Terugtellend"
Huidige Volvo 850 GLT, staat nu op 443.000 (oktober vorig jaar gekocht met 379.000KM) (2009/2010) En is op weg naar dik 600.000 km
Volvo 740 GL van 235.000 naar 287000 km in 10 mnd. Daarnaast een BMW 525 TDS Touring van 540.000 naat 578000 km. (2009)
Volvo V70 (1998) in 19 maanden van 249.000 naar 518.000 km gereden (mee in rubriek Asfalt tijgers gestaan) ( 2006/2008) (als tussenauto's A4 TDI en Polo TDI gehad)
Daarvoor een Touran in 16 mnd van 39.000 naar 208.000 km gereden
Daarvoor een Volvo 850 GLT van 169.000 naar 438.000 km
(tussenauto's: new beetle 2.0 highline, Renault Espace 2.0T, Renault Scenic Smart, Opel Vectra, Opel Astra, Audi A2, diverse andere)
Pontiac Trans Sport 3.8 148.000 naar +/- 315.000 km
Chevrolet Lumina 3.0 APV van 108.000 MLS naar ruim 350.000 MLS. (en toen klapte letterlijk het carter er onderuit bij het starten door een gas ophoping onder in het carter...)
Daarvoor veel, heel veel andere auto's maar zelden met meer dan 180.000 km.
 
XBXG zei:
Mijn records tot nu toe:

Citroën BX 14 (1989) op LPG:

bx14xn99dh340000km.jpg




Citroën BX 16 TZI automatic (1993) op LPG:

bx16tziautomaticfrjv173.jpg




Citroën BX 19 TZD (1991), is inmiddels dik over de 5 ton heen, maar niet meer in mijn bezit.

bx19tzddgdd22455635kmbi.jpg

Apart dat bij jou de hectometertellers niet vuil zijn geworden, of heb je die opgepoest?
 
XBXG zei:
Wat bedoel je precies?

Bij de BX zijn die namelijk altijd rood.

Stof (slijpsel?) maakte mijn dagtellers vuil. Zo schoon als ze er bij jouw uitzien, dat deden ze bij mij niet meer bij de hoge km stand. Ook de reset knop ging alleen nog met veel weerstand.
 
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gezien dat een hectometerteller vuil is geworden in een auto. :rolleyes:

Wel is het zo dat in de meeste van mijn BX'en (en ook in mijn huidige BX) de resetknop niet meer functioneert.
 
543.721 km in m'n ouwe C220 D (eerste eigenaar) en recent verkocht aan iemand die er nog wat kilometers bij gaat rijden. Formidabel gebouwde auto (W202)
 
62.500 km met een Golf 2 bouwjaar 1986 ,tot 1991 mee gereden. Rare vraag trouwens........
 
Alfa 33 1.5ie op LPG van 196k naar 329k gereden en toen was 'ie behoorlijk op, althans, er moest zo veel onderhoud aan gedaan gaan worden dat dat niet meer interessant was.
 
407.000 Km in een VW LT 28 2.5 TDI.

Van 200.000 naar 330.000 in een BMW 318 TDS Compact zonder enig probleem!
Doblo met 168.000 km gekocht en hij staat nu 2.5 jaar later op 260.000km.
 
ruim een miljoen:D met de XF

maar heb net een 405 break gekocht met 3.5 ton op de teller(y)
 
Ik heb wel eens een Mitsubishi Galant op LPG naar 280.000 km gereden, maar toen was de motor helemaal op.
Ze hebben hem wel op de boot naar Liberia gezet, daar vindt men wel een oplossing voor dit soort probleempjes.

Op dit moment rijd ik een Peugeot 406 HDI Break SV met 80KW van '99 en die staat inmiddels op een vrij probleemloze kilometerstand van 405.000,waarvan ik de meeste zelf heb gereden.
Verbruik is in de loop der jaren alleen maar gunstiger geworden en ik hoef tussen de beurten door nooit olie bij te vullen.
Het peil blijft gewoon op maximum.
Brandstofpomp, verstuivers, gloeibougies, dynamo, startmotor, schokbrekers en koppeling zijn nog origineel.
Ik ben wel aan mijn derde airco condensor toe, die slaat regelmatig lek door steenslag.
Hier en daar is een spoorstangetje of een stabilisatorstang vervangen.

Al met al is dit met afstand de allerbeste auto die ik heb gehad, volgens mij is het eind nog niet in zicht.
 
Vanaf volgende week is buurmannetje de kampioen. Daar kan Kardokus nog een hele dikke punt aan zuigen.
 
De buurman heeft vandaag in een blauwe Volvo 240 DL gereden, met een kilometerstand van 1.302.499 .
m1dyx85b77mh_800.jpg

Inderdaad, deze. die laatst te koop stond en een tijd geleden in de autoweek.
En ik moet toegeven, rijden doet ie uitstekend! Geen speling, geen rammel, motor loopt heel goed, bak schakelt perfect, stoelen zitten lekker...
Binnenkort eens flink poetsen.
Om de Volvo op te leuken, zoek ik nog wat leuke eigentijdse toebehoren.

Ter donatie, op dit museumstuk:
- Een hondje voor op de hoedenplank
- een gebreide toiletrol houder (oranje/groen?)
- van die enorme ronde verstralers
- Een kompas
- en wat nog meer?

Een PB doet wonderen!

Wie maakt de volvo blij?! Als beloning ben je sponsor van deze volvo. Binnenkort krijgt de Volvo een Facebook pagina om je op de hoogte te houden van zijn belevenissen.

Groeten van de Buurman.
 
Bij een loonbedrijf hier in de buurt rijd een Scania met meer dan 2.100.000 Km op de klok. Er rijd al vanaf 1990 dezelfde chauffeur op! foto: https://www3.picturepush.com/photo/a/3061351/1024/A37-Hoogeveen/DSC-3653-border.jpg
 
Bennie 940 zei:
Bij een loonbedrijf hier in de buurt rijd een Scania met meer dan 2.100.000 Km op de klok. Er rijd al vanaf 1990 dezelfde chauffeur op! foto: https://www3.picturepush.com/photo/a/3061351/1024/A37-Hoogeveen/DSC-3653-border.jpg

Dat vind ik nou mooi. De truck en het verhaal!
 
+ 244.000 km met een Ford Fiesta benzine (1999). Weg gedaan omdat de koppeling toen kapot was, plus diverse andere dingen. Had anders nog vrolijk doorgereden motorisch gezien.
 
buurmannetje zei:
De buurman heeft vandaag in een blauwe Volvo 240 DL gereden, met een kilometerstand van 1.302.499 .

Dat is wel heel erg veel, indrukwekkend. Hoe zeker is de km-stand? EN hoe origineel is de auto nog?
 
Er is erg zorgvuldig mee gereden. NAP en onderhoudsboekje onderbouwen de kilometerstand. Echt absurd, in september 91 door de eerste eigenaar gekocht en dan doodleuk in maart al een 42000 km beurt laten afstempelen... in 98 al dik 5 ton op de klok...

Motor heeft een revisie gehad. De bak ook. Rijden doet de Volvo alsof hij 2 ton heeft gereden. onwerkelijk.
De rest is nog helemaal zoals in 91. Radio, interieur etc.
 
Gaaf, zo'n oude Volvo. (y)

Geef je de url even door zodra je 'n facebook hebt aangemaakt?
 
Follow on FACEBOOK

https://www.facebook.com/profile.php?id=100001943994720

Volvo Dl

dan weet je meteen waar hij heengaat , en als je hem spot, picturrrrre!
 
buurmannetje zei:
Follow on FACEBOOK

https://www.facebook.com/profile.php?id=100001943994720

Volvo Dl

dan weet je meteen waar hij heengaat , en als je hem spot, picturrrrre!

TOP!!
 
VW Golf 4 SDI uit 2001 gekocht eind 2007 met 205000 km zonder boekjes. Momenteel staat er 336000 km op. Zelf moeten vervangen:

- versnellingsbak (schijnt slecht te zijn bij een Golf 4 SDI)
- koppeling (dit dus ook maar, eenmaal de bak eraf was gemonteerd)
- katalysator
- dynamo
- accu
- 2x distributieset

Olie + filters elke 15000 km vervangen.

Met motor nooit problemen gehad.
 
haso zei:
VW Golf 4 SDI uit 2001 gekocht eind 2007 met 205000 km zonder boekjes. Momenteel staat er 336000 km op. Zelf moeten vervangen:

- versnellingsbak (schijnt slecht te zijn bij een Golf 4 SDI)
- koppeling (dit dus ook maar, eenmaal de bak eraf was gemonteerd)
- katalysator
- dynamo
- accu
- 2x distributieset

Olie + filters elke 15000 km vervangen.

Met motor nooit problemen gehad.

Ik heb ook een Golf SDI gehad, uit 1999. De versnellingsbak hield het bij mij uit tot ca. 180.000 km. Na vervanging door een ruilbak helaas nog maar 3 maanden plezier van gehad, toen reed ik de wagen total-loss toen ik 'm net uit de casco dekking had gehaald... :cry:
 
Mijn kilometervreters in juiste volgorde:

Suzuki Swift 1.0 (3 cilinder) uit 1995, van 33.000 km naar 160.000 km in 3 jaar. Niet geheel probleemvrij. Zo brak er een veer van de druklager en vlak voordat ie weg ging wilde de bak niet meer in de 2e versnelling schakelen. Wel goedkoop rijden.

VW Golf IV 1.9 SDI uit 1999, fijne auto, jammer van de slechte versnellingsbak. In 22 maanden van 126.000 km naar 200.000 km.

VW Golf III Variant 'Joker' TDI uit 1998, van 170.000 km naar 274.000 km in 2.5 jaar. Was een uitloopmodel, maar zeer fijne wagen, probleemloze wagen en met powerbox reed ie perfect. Doorverkocht en maakt nog steeds z'n kilometers.

Nu een VW Golf IV Variant TDI 66 kW uit 2004, ex lease gekocht bij 164.000 km. Na 3 jaar staat ie op 277.500 km.
Reparaties? Alleen een voorwiellager en de kachelaanjager vervangen. Beste auto tot nu toe! (y)
 
210000 km met mijn Datsun Sunny (55000-210000 km) Alles origineel, niets vervangen. En dat in een tijd dat auto's bij een ton al afgeschreven waren...
 
375.195 km met een Ford Mondeo MK2 uit 1998.

Belevenissen hier: Mondeo.

Auto is nu in bezit van een arme student, heeft de halve wereld gezien en staat nu ruim over de 4 ton.

Originele motor (op LPG), originele bak, originele koppeling.

Rijdt als een zonnetje.
 
De Volvo 240, waar ik voor een kwart eigenaar van ben, met 570.000 km. Hier op de foto tijdens een servicebeurtje door onszelf. Morgen (vandaag dus eigenlijk) voor de APK.
Loopt op LPG en op benzine. Rijdt super op beide! Gaat van de zomer mee met de carbagerun richting Polen, Hongarije en Kroatië:LOL:

Volvoooo.jpg
 
De hoogste kilometerstanden die ik heb meegemaakt waren in een Toyota Corrolla uit 1993, Mazda MX5 uit 1999, Chrysler Voyager uit 2004, Nissan Patrol 2.8DT uit 1996 en een Mercedes 300 TD uit 1988.
Hiervan zijn de Mazda en Chrysler daadwerkelijk in het bezit geweest en de Toyota, Nissan en de Mercedes (helaas) niet.

De Mazda (benzine) had een stand van iets over de 280.000 km toen hij weg ging.
De Toyota (benzine) had een stand van 330.000.
De Chrysler (diesel) ging weg met een stand van 330.000 km.
De Nissan (diesel) waarin ik een keertje mocht rijden had een stand van 450.000 km.
En de Mercedes (diesel) had een stand van 760.000.

En allemaal reden ze nog prima!
 
Ik doe altijd lang met m'n auto's
Ford Fiesta 1.4 S 1987 250.000 km. (ingeruild)
Alfa 33 1991 290.000 km. (ingeruild)
Alfa 146 1996 240.000 km. (ingeruild)
Toyota MR 2 1989 200.000 km. (verkocht)
Peugeot 205 1.9 GTI 189.000 km (nog steeds in bezit)
Alfa 156 1.8 235.000 km (nog steeds in bezit)
Eigenlijk allemaal zonder grote problemen. Wel op tijd onderhoud, niet bij de dealer maar bij een goede all round garage.
 
Kalmah zei:
De Volvo 240, waar ik voor een kwart eigenaar van ben, met 570.000 km. Hier op de foto tijdens een servicebeurtje door onszelf. Morgen (vandaag dus eigenlijk) voor de APK.
Loopt op LPG en op benzine. Rijdt super op beide! Gaat van de zomer mee met de carbagerun richting Polen, Hongarije en Kroatië:LOL:

Volvoooo.jpg

En gaat de Volvo de Garbagerun nog overleven?

Het zou zonde zijn als ie voor een dergelijke rallye wordt afgeragd... :rolleyes:
 
Mijn huidige turbodiesel staat op 315k. Net ingereden dus :)

Oude golfje stond iets over de 6 ton toen ie naar de sloop moest...

De MB W123 300TDT van mn zwager staat volgens mij iets over de 5 ton, merk je niets van!
 
320d e46 150PK - 320.000 KM alleen maar standaard onderhoud en een keer een koppeling, rijdt nog perfect voor zijn Km stand en leeftijd, uiterlijk wel wat sporen
230e benzine automaat W124 - 650.000 KM, was wel een beetje uitgeleefd maar technisch nog goed. was ook binnen een paar dagen verkocht.
320d e46 150PK - 285.000 km (perfect, zowel technisch als de rest)
 
Haha ik weet zeker dat ie het gaat halen! Redblocks gaan eeuwig mee! Helemaal na ons liefdevolle onderhoud
 
mijn eerste auto golf 2 madison 1.3 injectie weggegaan met 250,000 km
daar na een golf 3 1.8 gt weggegaan met 259,000 km beide perfect rijdend weggegaan en rijden allebei nog

momenteel jetta mk1 1981 1.6d gekocht met (2)34,000 en nu (2)36,000
en en golf mk5 1.6 fsi 91,000km
 
Volvo v70 2.5 turbodiesel, de 5cyl, uit '97. voor zover ik weet alles nog origineel en nooit gereviseerd of wat.
klinkt 's ochtends als een tractor, maar eenmaal warm rijdt hij heerlijk - ook de turbo doet z'n werk nog.
met een voorzichtige voet is 1:17 goed haalbaar.

620.000 :)
 
De hoogste kilometer stand staat nu op mijn Honda Civic 1.4i City. Ik heb ook een Myreview.

Zoek maar op kilometerstand en er staat ook een foto bij. Die is alweer wat achterhaald want de 800.000 op de foto is nu ondertussen 821.000
en we gaan vrolijk door. Ik hoop eind 2013 of begin 2014 de 1.000.000 te halen (teller staat dan weer helemaal op 0)

Welke LPG auto gaat me dit na doen ?? (En dan wel alle kilometers met hetzelfde blok natuurlijk)
 
Mijn panda heeft ondertussen bijna 355.000 op de teller staan, maar dat begin je wel te merken. De fut is er een beetje uit. Binnenkort dus maar 'ns een koprevisie uitvoeren en kijken hoe de rest (het onderblok) eruit ziet. Veel zit er niet aan, dus er kan ook niet veel stuk.
 
ron2209 zei:
De hoogste kilometer stand staat nu op mijn Honda Civic 1.4i City. Ik heb ook een Myreview.

Zoek maar op kilometerstand en er staat ook een foto bij. Die is alweer wat achterhaald want de 800.000 op de foto is nu ondertussen 821.000
en we gaan vrolijk door. Ik hoop eind 2013 of begin 2014 de 1.000.000 te halen (teller staat dan weer helemaal op 0)

Welke LPG auto gaat me dit na doen ?? (En dan wel alle kilometers met hetzelfde blok natuurlijk)

Kijk, das nou leuk, om te horen dat hij het nog doet! Hij gaat het vast halen, dat miljoen, dat moet haast wel.

Mijn eigen Japanner op LPG is er nog lang niet, maar we doen ons best. Sinds vanmiddag heeft de Impreza 290.000 km op de klok staan. Hij doet er tegenwoordig 50.000 per jaar. Sinds ik m heb (gekocht bij 249k) behalve een beurtje geen onderhoud.
 
the Fox zei:
Ik zag vandaag een bijzonder filmpje van een P1800 met bijna 5 miljoen km de teller

Daar heb je toch niet zelf in gereden (zie topic titel)?
Bovendien staat dat verhaal uitgebreider op de plek waar het wel thuis hoort:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,3550318,4935392#msg-4935392
 
Terug
Bovenaan