Nodig tijd voor weer eens een update. Net terug van een stedentrip Berlijn. Ben helemaal fan van die stad dus kom er jaarlijks wel een keer.
Woensdag met z'n vieren in de 6 vertrokken. Ik was natuurlijk benieuwd hoe hij zou bevallen op lange afstanden en hoge snelheid.
En ik kan niet anders zeggen dat ie het perfect heeft gedaan.
Hele stukken rond de 160 km/uur kunnen rijden en ook nog even de 200 aangetikt. Heel comfortabel, en op wat windgeruis na is het heerlijk rustig in de auto. Bij 150 km/uur draait de motor net 3000 tpm. De motor hoor je op hoge snelheid eigenlijk niet. Ik zit er verder prima in en hij ligt ook als een blok op de weg.
Gemiddeld verbruik was 1:13 en dat vind ik erg netjes! Ook geen merkbaar olieverbruik dus dat is ook fijn.
Heel veel plezier gehad van het dodehoek waarschuwingssysteem en ook het navigatiesysteem deed het geweldig. Gaf ook exact de files aan.
Op de heenweg bij een Mazda-dealer in Osnabruck gestopt. Daar kon ik via Ebay geschikt een beschermplaat voor de achterbumper kopen. We reden er bijna langs dus dat scheelde weer in de verzendkosten. Lijst moet de aanwezige (kleine) beschadigingen op de bumper aan het zicht onttrekken.
Volgende stop was de voormalige grens van Oost- met West Duitsland bij Helmstedt. We hadden nog geluk dat we met een gids de wachttoren konden bekijken. Erg indrukwekkend.
Berlijn zelf was ook weer erg fijn. We zaten weer in Friedrichshain, mijn favoriete wijk in Berlijn. Leuke terrasjes, eettentjes en een geweldig sfeertje.
Gisteren weer teruggekomen en vanmorgen direct de Mazda even gewassen. Voorzijde was zwart van de dode insecten en da's niet echt fijn voor de lak.
Natuurlijk direct ook de beschermlijst op de achterbumper gemonteerd en de rubber beschermmat in de kofferruimte geinstalleerd. Die was ondertussen ook binnengekomen.
Direct ook maar het Skyactiv-embleem en belettering van de klep verwijderd. De beschermlijst is al druk zat namelijk.
En dan nu de foto's: