Kristian: Z4 en 320e Touring

Gefeliciteerd! (y) Ik ben doorgaans geen fan van Aziatische auto's, maar dit model 6 vind ik echt top. Perfecte uitvoering heb je te pakken.

Kristian zei:
Weet nog dat BMW Power aangaf: zoek nou maar eentje met xenon want dat hoort er toch echt op. Nou, op deze auto is dat ook echt een must have.
Maar wanneer laat jij nou je dikke A AMG zien? Ben ik ook nog steeds benieuwd naar.

Xenon hoort inderdaad op zo'n Mazda 6, dat maakt hem af!

Ik ga geen topic openen ofzo, zal als er straks keer zomerwielen onder zitten weleens paar foto's van posten ;)

Nieteens de mooie sedan.........geintje natuurlijk ;) Gefeliciteerd!! Hele mooie bak.

Nee die sedan is heel mooi, maar iets minder praktisch en ik pas er simpelweg niet in. Met de stoel in de laagste stand zit ik met mijn kruin tegen de hemelbekleding. In de Sportbreak is dat geen probleem.

Vanmorgen begonnen met het interieur: uitzuigen, bekleding met extractor reinigen en kunststoffen ontvet. Daarna de buitenkant gewassen. Vervolgens in de Non Ferro gezet. Overal paarse strepen en vlekken dus veel metaaldeeltjes. Daarna met klei aan de gang gegaan. Nieuw stuk klei was na 1 veegbeweging helemaal bruin.
Nu ligt Venlo dicht bij het Ruhrgebied maar dit was wel heel extreem. De hele auto gedaan en je herkent hem al niet weer. Het parelmoereffect komt veel beter uit de verf. Enorm opgeknapt. Binnenkort eens met de polijstmachine aan de slag om hem helemaal strak te krijgen.

Maar al met al is de auto in hele mooie staat met maar heel weinig gebruikssporen. Daar ben ik dus erg blij mee. Nu zo lekker met het gezin rijden. Wat een heerlijke bak!

Niet even snel wax'je erop gesmeerd?

Veel plezier met cruisen!! Dat blijft toch het leukste aan een 'nieuwe' auto!! Ik moet me ook inhouden om niet de hele dag te gaan rondrijden :D ;)

Vrijdag via mobiel zag ik al wat moois voorbij komen, gister nog eens gekeken en nu de laptop maar aangeslingert om gemakkelijker te reageren. Wat een gave bak! Inderdaad, hij heeft wat weg van mijn Meggie. De lak, de wielen, wat details. Top.

En inderdaad, na het kleien, glace en wax zal de parelmoerlak lekker diep zijn. Heel veel plezier met deze prachtige zes!

Nette 6. En zeker op de zomervelgen ziet hij er zeer netjes uit. Kom je ook uit de buurt van Roermond? Want dan zal ik je wel eens zien rijden hier in de buurt.

Thanks!. Nee kom uit omgeving Zwolle, dus onder het motto "wat mooi is komt van ver" deze 6 uit Venlo opgehaald.
Begin steeds enthousiaster te worden over de auto. Het rijdt zoveel comfortabeler als de Civic en toch sportief. Prachtig en smaakvol afgewerkt en de looks zijn fantastisch. Er staat gewoon een dikke auto.
De eerste 500 km gereden en een verbruik van 1:15 (veel snelweg) blijkt moeiteloos haalbaar. Indrukwekkend voor zo'n grote auto.

Vanmiddag even met het boekwerk in de auto gaan zitten om alle toeters en bellen in te stellen. En ook de reclamevrije kentekenplaathouders monteren.

Zag gisteren een rode geparkeerd staan...
Speciaal n.a.v. dit draadje eens uitvoerig in het interieur binnen gekeken.
Nou,
je ziet dat er best wat leuks te krijgen is eens je die Honda-kleppen laat vallen ;)
Schitterende wagen [size=x-small](maar dat had ik op voorhand ook reeds gemeld)[/size] (y)

Erg mooie 6! Ik ben over het algemeen niet zo'n fan van witte auto's, maar het kleurtje staat 'm verrassend goed. Vooral met die donkere velgen (y)

Wie weet zie ik je hier in de omgeving nog een keer voorbij komen ;)

@ Sanoma: Wit was ook niet meteen eerste keus maar in deze samenstelling vond ik hem meteen mooi. Je ziet hem vast weleens rijden in de buurt van Dalfsen.

@adinsx: nog niet eens op gelet maar nu je het zegt.... Binnenkort maar eens even die oranje dingen vervangen dus. Heb al even zitten kijken welke leuke accessoires er zijn voor de 6. Wil nog een mooie beschermmat voor de kofferbak en zo'n lijst op de bumper. En instaplijsten.
Beetje Ebay in de gaten houden dus.

@BRG: Jij hebt natuurlijk al de nodige Mazda ervaring. Zo'n 6 is ook een prima opvolger van je Accord t.z.t. Gaat je vast niet tegenvallen als je er eens mee gaat rijden. Een opvolger van die mooie Accord komt er helaas niet voor Europa.
Ik had graag Honda willen blijven rijden maar de huidige Civic is het voor mij net niet.

Erg fraaie auto (y). Denk dat je een hele goede keus hebt gemaakt. Ik lees nu dat-ie wit metallic is maar op de foto's is dat bijna niet te zien. Maar in het echt is het zeker fraaier dan uni-wit. Veel rijplezier!

Dank je! Zal binnenkort betere foto's maken. Na een rondje kleien is het metallic effect al veel beter zichtbaar. Binnenkort een polijstbeurt en in de Collinite 845, daar zal ie nog eens flink van opknappen verwacht ik.

Vandaag met de 6 naar het werk geweest. Jammer dat de rit niet langer duurde :D Echt genieten.

Kristian zei:
Thanks!. Nee kom uit omgeving Zwolle, dus onder het motto "wat mooi is komt van ver" deze 6 uit Venlo opgehaald.

Herkenbaar, in 2008 heb ik een wagen in de provincie Groningen gekocht onder hetzelfde motto.

Onlangs nog vanuit omgeving Arnhem in Leeuwarden wat moois opgehaald. Inderdaad, wat je van ver haalt... Zo kwamen eerder mijn Mégane RS uit Hengelo (OV) en de Clio RS uit Aalsmeer.

Zwolle Venlo is dan nog een stukje verder, maar het resultaat is er ook zeker naar. Overigens, in de winter periode is metallic wit ineens niet meer zo leuk hoor. Stiekem ben ik er wel een beetje klaar mee, al moet ik maar accepteren dat de auto gewoon niet schoon is. Richting de lente en de zomer wordt het weer extra genieten. Ben benieuwd hoe jij het gaat ervaren de komende maanden.

Groningen (Winsum) - Venlo is met het openbaar vervoer weg. Met de auto ben je er zo. We zijn gewoon te verwend en willen alles dichtbij halen. Maar hier weer een voorbeeld wat met open vizier en verder dan je gemeentegrens kijken oplevert. Een prachtige 6.

Afstand maakt mij ook niet zoveel uit. Net zo makkelijk had ik een auto uit Zuid-Duitsland gehaald als ik daar 'de' auto had gezien. In eerste instantie wilde ik met de trein maar dat werd me net iets te gortig. Nu kon de Swift op de terugweg ook nog mooi twee zomerwielen meenemen.

Auto is nu alweer echt vies. Het is wel een besmettelijke kleur. Maar voordeel is wel dat swirls, krassen en steenslag bijna niet opvallen. Ik wil nooit weer een zwarte, ik bleef poetsen op die Civic en de lak was zo zacht dat swirlvrij onmogelijk was. En dan die verrekte schuine neus die elk steentje naar zich toe trok in combinatie met de witte grondlak. Na bijna 6 jaar was het net een sterrenhemel....

Bedankt Skeep. Ik probeer van de week nog even wat betere foto's te maken. Moet ik wel eerst weer even wassen dus....

Mooie auto,veel plezier ermee,maar dat zal vast wel gaan lukken.(y)
Mazda is erg goed bezig,ik zelf zit aan de nieuwe 2 te denken over een aantal jaren,is een serieuze kandidaat.

De nieuwe 2 is ook erg leuk ja. Rijdt ook fijn en is zuinig. Wellicht 'n ideetje om er 'later' bij te nemen, Kristian, uiteraard in het wit ;)

Absoluut leuk zo'n 2. Staat ook een leuke witte 323 uit de jaren 90 op Marktplaats met 27.000 km. Past me nu even beter :)
De 6 staat nu bij de garage voor zijn beurt. Nu maar hopen dat ze op de brug geen gekke lasnaden ontdekken ;)

Grote beurt is uitgevoerd. Onderhoud is niet goedkoop bij Mazda (480 euro voor 2e beurt) maar daar had ik rekening mee gehouden. Auto is er nu helemaal klaar voor. Verder geen gekke dingen ontdekt op de brug.

Binnenkort eens even op zoek naar een trekhaak. Kost bij dealer 1090 euro dus dat moet vast goedkoper kunnen. En anders met de (handige) buurman zelf aan het sleutelen. Met een goede handleiding kom je dan ook een heel eind denk ik.

De kentekenplaten zien er beter uit, zonder 1, netjes weggepoetst! Maar ehh, ben je 'm nog aan het inrijden of heeft de 6 moeite de maximum snelheid op de A28 te halen? Ik moest behoorlijk remmen en zelf even achter een vrachtwagen hangen om deze foto te maken...:D

Maar mooie wagen hoor!

IMG_20150226_120636.jpg

Haha, ik dacht al, dat moest jij zijn! Leuk!
Veel snelheid zat er niet in nee. Ik kwam net bij de garage in Meppel vandaan en was nog wat aan het pielen met knopjes die na de beurt anders stonden.
Ik reed dus behoorlijk 'als een krant' met net 110 km/uur op de middelste baan. Ik dacht in eerste instantie dus ook een pissige Audi rijder naast me aan te treffen maar toen ik die duim zag wist ik meteen dat jij het moest zijn.
Normaal gesproken rij ik wel iets steviger door hoor. Heerlijke auto op de snelweg is de Mazda ook.

Jij hebt dus en een 3-serie Touring en een A4 Avant?

Ha ja, ik kwam je voorbij, zag zo snel niet wie er in zat, maar ik herkende het kenteken en zag de weg gepoetste 1 ;-) dus hup op de rem, jij voorbij en daarna ik jou weer voorbij, toen zag ik dat jij het inderdaad was.

Ja, ik rij de a4 b8 avant en mijn emissie de 320d. Heb nog twee oldtimers ook, 1987 325iA cabrio en een 1978 323i, beide onk, zie mijn profiel. En de Audi is met zijn laatste kilometers bezig, ik heb een nieuwe 320dA high executive sportline besteld. Wordt 10 maart gebouwd! Maar genoeg gelöl over mijn Duitsers, terug naar jouw JAP!

Geinig dat ik je trof op de A28. Waarom helemaal naar Meppel, zit er in Zwolle geen dealer?

Kristian zei:
Grote beurt is uitgevoerd. Onderhoud is niet goedkoop bij Mazda (480 euro voor 2e beurt) maar daar had ik rekening mee gehouden. Auto is er nu helemaal klaar voor. Verder geen gekke dingen ontdekt op de brug.

Binnenkort eens even op zoek naar een trekhaak. Kost bij dealer 1090 euro dus dat moet vast goedkoper kunnen. En anders met de (handige) buurman zelf aan het sleutelen. Met een goede handleiding kom je dan ook een heel eind denk ik.

Dat zijn serieuze bedragen voor een beurt moet ik zeggen. Dat is zo'n beetje wat ik ook verwacht bij de Mercedes ;)

Maargoed, dan kan je er weer een jaar /25.000 km tegenaan?

Erg mooi model. Mazda maakt stiekem gewoon mooie auto's. Veel plezier ermee!

Kosten voor onderhoud en trekhaak zijn wel hoog zeg.

Gefeliciiteerd!

Ik heb in het zeer grijze verleden een Mazda 626 2 liter gehad. Reed perfect, alleen wat kleine stoeltjes. Wat zijn die modellen veranderd.

Dank jullie. Trekhaak kan ik elders voor rond de 700 regelen. Scheelt weer.
Reden om naar Meppel te gaan is dat mijn overbuurman die een Kia in onderhoud heeft bij de dealer in Zwolle niet heel erg tevreden is. Mijn opa daarentegen gaat al jaren naar de dealer in Meppel (is ook Seat dealer) en die is daar wel heel tevreden over. Vandaar dus.
Voor die ene keer per jaar wil ik best ietsje verder rijden.

Volgende wat op de planning staat is om iets anders (leuker en goedkoper) te vinden voor de Swift. Ik ga de laatste tijd steeds vaker met de fiets naar mijn werk (14 km op e-bike) en vind twee relatief dure auto's op de oprit een beetje teveel van het goede.
De Trabant wordt echt heel weinig gebruikt en staat ook nog in de garage.

Liefst zou ik naast de Mazda een 2e auto hebben die goedkoop is, waar ik zelf wat aan kan sleutelen/poetsen en die ook nog geinig is. De Swift ben ik waarschijnlijk wel snel kwijt als ik die te koop zet maar wat moet er voor terug komen dan....
In principe heb ik mijn zinnen gezet op een Mazda MX-5 NA. Vind ik echt geweldige auto's. Gisteren even gepast bij een garage in de buurt en ik pas er met mijn 1,92 m. net in.
Probleem is echter wel dat als het een 2e auto moet worden, hij ook 's winters wordt ingezet. Dan is zo'n roestgevoelige achterwielaandrijver iets minder praktisch natuurlijk. Een knappe Twingo 1 met vouwdak is ook wel geinig maar lang niet zo leuk natuurlijk..

Kristian proficiat met de prachtige 6. Als zo'n 6 hier bij mij langs rijdt kijk ik altijd even om. Woon ook vlakbij een Mazda dealer dus zie ze wel regelmatig!

Kristian zei:
Grote beurt is uitgevoerd. Onderhoud is niet goedkoop bij Mazda (480 euro voor 2e beurt) maar daar had ik rekening mee gehouden.

Heb net maandag de 1e jaarbeurt (de 3 is van mei, maar de 20.000 gepasseerd) laten doen en was 344 kwijt. Hier zat wel een nieuw interieurfilter en een bepaalde toevoeging voor een reiniging van de motor die ze bij elke beurt doen.

Swift aanhouden is ook een optie. Ik vind het alleen een redelijk kostbaar wagenpark op dit moment. Voor die ene keer in de week dat het handig is om een 2e auto te hebben vind ik de Swift wel redelijk luxe. Zou wat mij betreft wat simpeler mogen. En dan staat in de garage ook nog een Trabant te verstoffen.
Een leuke MX-5 NA zou wat mij betreft zowel de Swift als Trabant wel mogen vervangen.

Als je een MX-5 NA overweegt,
en de Trabi verstoft,
waarom niet gewoon dat koekblik (met open top) wat meer inschakelen?
Je hebt gewoon al een leuke tweede wagen in huis (y)

De Trabi is op de doorgaande weg geen succes. Je hebt het idee dat ie opstijgt bij 80 km/uur en verkeer achter je gaat of op je bumper hangen of haalt levensgevaarlijk in vanwege de 2-takt walm. Mijn vriendin weigert ook om er zelf in te rijden.

Gewoon maar eens opruiming houden dus en evt. een leuke MX-5 of Smart Roadster aanschaffen voor naast de 6.
De 6 vandaag voorzien van de 19 inch zomerwielen. Staat echt geweldig. En het rijdt ook lekker strak zonder dat het oncomfortabel wordt.
Morgenochtend maak ik wel even een paar foto's.

Ik ben benieuwd naar de foto's! Morgen zou ook een mooi dagje zijn om de Trabi weer eens naar buiten te halen!

Vervanger Trabi en Swift: lastig. Moet ie 4 persoons zijn? Zo nee, dat is een MX-5 of Copen inderdaad wel leuk.

Morgen moeten we op visite in Friesland dus pakken we mooi de Mazda. Ook genieten.

Een cabrio met achterbank zou wel beter zijn maar dan worden het gelijk al hele grote en zware auto's. Een 206cc heeft wel een achterbankje maar is niet helemaal mijn ding.

Een 206CC heeft geen achterbank, het is een soort van optische illusie. En daarbij lekken ze en maken ze dicht nagenoeg evenveel herrie als 'n gesloten softtop-cabrio. Nee, dat moet je niet willen :)

Terug
Bovenaan