Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Dan zou ik de 400 km bereik eis laten varen. Die enkele keer dat je 400 km moet rijden, zou je indien nodig gewoon even een snellader langs de snelweg kunnen opzoeken en dan bv. 15 minuten even wat bijladen, en dan weer verder laden op de plaats van bestemming. ( thuis of op het werk)
Houd er wel rekening dat het bereik sterk seizoensafhankelijk is. In de winter is het bereik zo'n 30% lager dan in de zomer. Momenteel haal ik de WLTP opgave( 60 km) met mijn PHEV, maar in de winter houd het bij max 40 km echt op. Er zijn maar weinig elektrische auto's die ook bij temperaturen...
Na enige tijd stilstaan en afkoelen daalt de druk in het systeem waarschijnlijk nét genoeg, om een druk beveiliging te activeren die het systeem buiten werking zet. Ga je dan weer rijden, dan warmt alles onder de motorkap weer op, en stijgt de druk weer. ,En dat kan dan net genoeg zijn, om die...
12,6 volt bij motor uit, en 14.7 volt bij motor aan, zijn normale gezonde waarden, dus daar ligt het vrijwel zeker niet aan. Ik krijg het idee, dat er een gebrek aan koelmiddel is. Waarschijnlijk zit de druk van het systeem dan net op de grens waar een druk sensor besluit om het systeem op...
ALs ik dit lees, denk ik dat de accu op z'n retour is. Een slechte accu levert minder spanning, en daarmee daalt ook het stroomverbruik van alle verbruikers. Dit kan net genoeg zijn om de centrale computer te laten geloven dat er iets niet werkt. De computer houd het stroomverbruik in de gaten...
Banden moeten in ieder geval per as vervangen worden. Maar als de achterbanden nog genoeg profiel hebben, en niet beschadigt zijn, is er geen reden om die voortijdig te vervangen.
De auto staat bij een officiële dealer te koop, die hem heeft nagekeken, voor dat te deze koop werd aangeboden, dus ik denk dat dit een prima auto is. Zeker als ook de onderhoudshistorie bekend is. De 1,0 is zo'n beetje de beste motor van VAG.
De PCU zal de SOC van de 12 volt accu zeker in de gaten houden, en zo nodig (bij)laden vanuit de tractiebatterij. De 12 volt accu zal dus zeker niet leeg lopen als je in de EV modus rijdt. Anders zouden vrijwel alle EV's in de problemen komen, vroeg of laat.
Er is sprake van 30% MRB korting op stekkerauto's vanaf 2026. Dus voor zowel EV, als PHEV. Ik zou dus even de berichten hierover in de gaten houden.
Gezien de korte ritten ( woon-werk & boodschappen) , is een PHEV ideaal. Juist met deze ritten komt de benzinemotor niet geheel op temperatuur...
De aanschaf van een gebruikte PHEV versie kán iets hoger liggen dan van een gewone benzine uitvoering, maar dan moet je hem wel vergelijken met een even oude Benzine uitvoering, nIet met een generatie eerder, die niet als PHEV leverbaar was. De wegen belasting is ongeveer hetzelfde, gezien de...
Dat ligt eraan welke ritten je maakt. Ik gebruik de benzinemotor voor snelwegritten. Op andere wegen rijd ik volledig elektrisch. En ongeveer 80% van mijn ritten zijn op 30, 50 & 80 km/h wegen. Dit resulteert in een benzineverbruik van ± 2L op 100km gemiddeld. Dit vereist wel dagelijks 2 á 3 uur...
Als de onderhouds historie bekend, is kun je in het algemeen met weinig risico een Octavia aanschaffen. Of een aankoopkeuring zinvol is, hangt af van de leeftijd en kilometerstand.
Privacyglas heb ik ook, en belemmert het zicht naar buiten totaal niet.
De DSG bak biedt veel comfort, maar ga...