Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
een update:
afgelopen maandag is de auto naar de garage geweest voor motorreiniging als stap in het garantieproces olieverbruik 1.2 puretech motor.
De motor was goed vervuild en is inwendig gereinigd (ik weet niet op welke wijze 'volgens citroen specificaties' is).
De indruk is dat de motor wat...
Vanmorgen de dealer gesproken en de garantievoorwaarden betreffende olieverbruik zouden opgezocht worden.
Na wat wachturen kwam het telefoontje en excuses van de garage. Ik had gelijk in de termijn van 15 maanden. Men had bij eerder indienen van de garantieclaim bij de dealer zich gebaseerd op...
dank voor de reacties zover.
De historie is inderdaad zoals Durashift beschrijft: het reguliere onderhoud is een keer een paar weken later uitgevoerd dan gewenst vanwege volle agenda bij de werkplaats. Uiteraard is daar geen bewijs van omdat zoiets niet vastgelegd wordt.
De auto total loss...
@Nico GTR: Dank voor de tip. Graag wacht ik de garantievoorwaarden of dealercoulance af voor ik dikkere olie ga gebruiken. 5W30 ben ik wel vaker tegengekomen als (tijdelijke) remedie. Flushen/ schoonmaken van de motor voor een paar honderd euro zou ook een tijdelijke remedie zijn. Zelfs een...
Is er bij vervanging nog te letten op de motorcode? Moet deze identiek zijn of zolang deze de 130pk versie en geschikt voor de C4Picasso is, is iedere motorcode geschikt?
Beste forumleden,
jawel: een nieuw topic over de 1.2 Puretech motor. Dit keer in een Citroen C4 Picasso II.
Bij aanschaf was de oplossende distributieriem het enige bekende probleem bij deze motor na uitgebreid googlen, dus daar op gelet bij aanschaf dat deze vervangen was/werd en het...
Het gaan 2 nieuwe banden worden zodat hetzelfde type (en leeftijd van) band op 1 as zitten.
@R Wolters, het gaat niet om een verschil in slijtage, maar 1 band met schade en de andere 3 banden nog in prima staat.
Dank voor de reacties. Interessant om te lezen welke discussies het op gang brengt.
Interessante discussie. Geen verschillende maten snap ik goed. Ook dat je verschil in remmen of nat weer kunt merken als banden een heel verschillend profiel of profieldiepte hebben.
In mijn geval gaat het overigens niet om droogtescheuren maar om (stoeprand?)schade.
Op mijn Citroen C4 Picasso zitten Vredestein Sportrac 5 banden. Deze bevallen mij prima. 1 band vertoont nu scheuren in de zijkant en wil ik vervangen. Sportrac 5 in de juiste maat is echter niet meer te krijgen. Is de band te vervangen door de opvolger van de Sportrac 5, de Ultrac? Of is het...
Een outsider welke nog niet langs is gekomen in dit draadje: Citroen C3 Picasso
Je moet houden van het design, maar praktisch en veel ruimte/ licht in de auto en redelijk voordelig.
Ikzelf heb met veel plezier 7 jaar/ 100.000km in een 1.4 VTi rondgereden (exclusive uitvoering). Er zijn ook...
Dit weekend de beslissing genomen na een proefrit: Het wordt de C4 Picasso.
Hij stond al bovenaan ons lijstje en biedt het meest voor het budget dat we hadden.
Dank forummers voor de reacties. vooral ook betreffende de motoren.
dank je voor de toevoeging, Barri.
de C-max staat onderaan ons lijstje van kandidaten dus maakt nog geen kans op een proefrit.
in volgorde:
Citroen C4 picasso, VW Tiguan, Kia Carens, Kia Sportage, Ford Kuga, Toyota Verso, Renault Kadjar, Ford C-max