LEGO Bouw- en ideeënhoekje! Wie is er niet groot mee geworden? Draag je steentje bij!

Jay DoubleYou

Asfaltkampioen
Al jaren brengt LEGO allerlei sets uit met toestemming/goedkeuring van diverse autofabrikanten. Zo zijn er allerlei Ferrari-sets, Een MINI, de Aston Martin DB5 van James Bond, verschillende Lamborghini’s, Porsches en zo kan ik het lijstje nog wel veel langer maken!

Zijn er hier mede-forummers die wel of niet stiekem nog steeds zelf of met hun kinderen meebouwen? En zo ja, hebben jullie ook wel eens dat je graag een model zou willen wat er nog niet is? Bij mij popte er eentje in mijn hoofd omhoog waarvan ik dacht, laat ik eens kijken of er mogelijkheden zijn met alle beschikbare webshops voor LEGO-steentjes of er in ieder geval een begin te maken valt met mijn idee… Daarover later meer!

Ik hoop dat jullie er net zoveel plezier aan beleven als ik, dus hopelijk is er animo voor een dergelijk topic!
Zoals de topictitel al zegt: ‘Draag je steentje bij!’

De enige regel die ik wil voorstellen zoals bij wel meer topics op dit forum om ook deze zoveel mogelijk autogerelateerd te houden.

Veel plezier en ben benieuwd naar jullie verhalen, anekdotes, jeugdherinneringen, of misschien zelfs wel dromen en ideeën!

Laat ik zelf maar aftrappen: Uit een erfenis heb ik de Volkswagen T1 staan, daarmee is het idee achter dit topic een beetje ontstaan. Ik zit in een periode dat ik door omstandigheden wat meer tijd heb voor andere dingen, dus ik dacht:

Waarom is er wel een Volkswagen T1, en zelfs een T2, maar waarom bijvoorbeeld geen Citroën HY? Ikzelf vind dat ook een erg leuk busje die prima in dat rijtje past. Dus aangezien er zoveel sites zijn waar je losse steentjes kunt bestellen, waarom dan niet gewoon zelf bouwen?

Ik heb al een aantal onderdeeltjes op mijn lijstje staan voor verlichting (niet werkend), ruitenwissers, en nog meer klein spul. Daarna komt het uitrekenen van de steentjes die nodig zijn aangezien ik dat allemaal nu zelf moet bedenken. Maar eerst moet ik ook nog bepalen hoe groot het model wordt, daar is veel van afhankelijk uiteraard…

De voorbeeldfoto’s die ik nu heb…

Leuk topic!!
Hier staat in de woonkamer veel Lego van de kinderen, vooral City en Ninjago en 2 Lego Technics van mij in de Porsche / Senna vitrinekast, de oranje 997 GT3 RS (42056) en de groene Lambo Sian (42115) beide schaal 1:8.
Ik speel wel vals want heb ze laten bouwen door een buur die dat leuk vindt, ik krijg van dat bouwen pukkels, puisten, uitslag etc.
Wat ik nog zou willen van Lego? De 4 generaties Mazda MX-5...

Leuk topic!!
Hier staat in de woonkamer veel Lego van de kinderen, vooral City en Ninjago en 2 Lego Technics van mij in de Porsche / Senna vitrinekast, de oranje 997 GT3 RS (42056) en de groene Lambo Sian (42115) beide schaal 1:8.
Ik speel wel vals want heb ze laten bouwen door een buur die dat leuk vindt, ik krijg van dat bouwen pukkels, puisten, uitslag etc.
Wat ik nog zou willen van Lego? De 4 generaties Mazda MX-5...
Op YouTube en elders op internet staan ook wel MOC’s (My Own Creation) van allerlei auto’s, ook wel van de Citroën HY en Mazda MX-5, maar het nadeel daarvan vind ik dat er vaak dingen zijn die ik dan zelf anders zou doen. Heb ik bij sommige auto’s ook wel gedaan, maar op een gegeven moment wil ik dan toch wel meer. :ROFLMAO:

Tutorial voor de schuifdeur heb ik inmiddels ook, toch een ingewikkeld stukje van de HY als het gaat om het vertalen naar LEGO.

De stenen die ik voor de grijze kleur ga gebruiken hebben de kleurnaam ‘Bluish Grey’, de zetels krijgen een beetje een Caramel/toffeebruin-achtige kleur met de naam ‘Nougat’

Deel van de leuning, voor de zitting gebruik ik misschien hetzelfde, maar dat komt later.
IMG-0488.jpg

Laatst bewerkt:
Leuk topic. Ik begin er zelf niet aan want dan is het einde zoek ben ik bang .

De HY leent zicht waarschijnlijk nog beter voor een Lego model dan de VW busjes. Hij is wat meer recht toe recht aan en wanneer je die "golfplaat" voor elkaar kan krijgen het al heel snel herkenbaar wordt.

Ik kwam wel Cobi tegen, dat kende ik nog niet. Ze hebben de HY in 1:35 weliswaar, maar voor de liefhebber misschien wel leuk.
24633-citroen-type-h-la-petite-boulangerie-box-front.webp

Mijn zoon en ik hebben laatst eens een Koenigsegg van Lego in elkaar gezet. Niet eens een hele dure set, maar toch al mooi om te zien hoe ze het kunnen verzinnen met die zuigertjes en zo.

Lego is altijd leuk inderdaad, maar je kan er je hele huis mee vol zetten als je niet uitkijkt. Ik heb me dus maar beperkt tot twee filmauto's, allebei schitterend en erg leuk om te bouwen!

54794191191_63b81a8773_b.jpg

Haha, heerlijk topic zal dit worden :love: Toys for boys!!!

Van Lego Technic heb ik staan: Bugatti, Lamborghini en Land Rover (new) Defender. Ik zou nog de Classic Defender wel willen. Wanneer mijn kleine neefjes komen, laat ik ze hier lekker mee spelen. Ze zijn nog niet zo oud, dus na paar bezoekjes zijn er flinke stukken van de auto's af. Goed excuus om ze uit elkaar te halen en weer opnieuw op te bouwen.
Voor de Bugatti heb ik via rebrickable ook bouwtekeningen om er een Audi R8 roadster van te maken, met werkende dakconstructie. Die bouw ik om en om, als-ie weer eens stukgespeeld is.

Van imitatie-Lego een Bentley Blower. Hiervan had ik plaatje voor het grijpen:
Blower-Mouldking-2.jpg

Niet in bezit, maar met dank aan vriendjes wel gebouwd: de McLaren F1 auto, de Ferrari en grote Volvo loader/truck. Allemaal Lego Technic, dat vind ik toch echt het leukste.

Daarnaast, eigenlijk niet auto-gerelateerd, heb ik ons nieuwe huis zelf in Lego gebouwd. De 1:1 versie wordt in december a.s. opgeleverd. Garage voor 3 auto's, waar ik maar vast modelautootjes in heb gezet. Hoort het hier toch een beetje thuis :rolleyes:

In-Collage-20240721-151146420.jpg

In-Collage-20240721-151644852.jpg

@ketelapper: Die Blower zag ik in je eigen topic al inderdaad! Echt een gaaf ding! En dat huis is ook zeker het plaatsen waard. Flink ook wel! :oops: Leuk om zo vast een beetje vooruit te kijken naar wat komen gaat. Dat huizen bouwen deed ik met mijn broer(tje) ook altijd, en dan ook zoals jij icm auto’s erbij. Wij hadden alleen allebei een Mercedes. :ROFLMAO: Mooie herinneringen aan.

Vanavond kwam ik op Instagram een link van iemand tegen die een webshop heeft waar je een pakket kon bestellen om een Peugeot 205 GTI te bouwen van LEGO. Fantastisch, maar eerst die HY-bus maar. :ROFLMAO: Krijgt in mijn hoofd wel redelijk vorm, nu nog de juiste stenen erbij zien te vinden.

Lego is altijd leuk inderdaad, maar je kan er je hele huis mee vol zetten als je niet uitkijkt. Ik heb me dus maar beperkt tot twee filmauto's, allebei schitterend en erg leuk om te bouwen!

54794191191_63b81a8773_b.jpg
Hier hebben we ook de ecto-1, die is echt geweldig. Zo knap hoe ze die na gemaakt hebben!
Ik heb ook nog Optimus Prime, die is ook erg mooi en knap gemaakt.

Haha, heerlijk topic zal dit worden :love: Toys for boys!!!

Van Lego Technic heb ik staan: Bugatti, Lamborghini en Land Rover (new) Defender. Ik zou nog de Classic Defender wel willen. Wanneer mijn kleine neefjes komen, laat ik ze hier lekker mee spelen. Ze zijn nog niet zo oud, dus na paar bezoekjes zijn er flinke stukken van de auto's af. Goed excuus om ze uit elkaar te halen en weer opnieuw op te bouwen.
Voor de Bugatti heb ik via rebrickable ook bouwtekeningen om er een Audi R8 roadster van te maken, met werkende dakconstructie. Die bouw ik om en om, als-ie weer eens stukgespeeld is.

Van imitatie-Lego een Bentley Blower. Hiervan had ik plaatje voor het grijpen:
Blower-Mouldking-2.jpg

Niet in bezit, maar met dank aan vriendjes wel gebouwd: de McLaren F1 auto, de Ferrari en grote Volvo loader/truck. Allemaal Lego Technic, dat vind ik toch echt het leukste.

Daarnaast, eigenlijk niet auto-gerelateerd, heb ik ons nieuwe huis zelf in Lego gebouwd. De 1:1 versie wordt in december a.s. opgeleverd. Garage voor 3 auto's, waar ik maar vast modelautootjes in heb gezet. Hoort het hier toch een beetje thuis :rolleyes:

In-Collage-20240721-151146420.jpg

In-Collage-20240721-151644852.jpg
Hoe is de kwaliteit van Mould-King eigenlijk?
De imitatie-Lego merken hebben namelijk fantastische sets te koop, maar ben er nog een beetje huiverig voor eerlijk gezegd.

Iemand ervaring met alternatieve merken? en zo ja welke?

Ik ben tot nu toe bij Lego en Cobi gebleven. Die laatste heeft erg veel aan auto's ook.
Een Fiat 500, Corvette C1, Corvette C7, Corvette C3, Trabant 601, Citroen 2CV, Polski-Fiat.. Maar alles is al in elkaar gezet en staat stof te verzamelen :)

Cobi_Youngtimer_Trabant_601_Deluxe_24516_Cobi_Neuheit_Cobi_Auto_Cobi_Cars_Cobi_online-kaufen_Cobi_Online-Shop_BRICKMO_2ZavvGfm6UKWY8.jpg

Cobi doet niet onder voor Lego. Wel gebruiken ze wat meer speciale onderdelen waardoor de bouw wat makkelijker is, en afhankelijk van of je het resultaat of de bouw leuker vindt is dat een pre of juist niet.

Paar jaar geleden al het LEGO bij mijn moeder opgehaald en doormiddel van instructies online, en speciale items gezocht bij welke sets het hoorde, alles weer opgebouwd tot zover mogelijk. Meeste is van 1984 / 1994. Toen pas ontdekte ik welke onderdelen van mijn oudste broer waren (ook gelijk de sets die niet compleet meer waren) en welke van mij en mijn tweelingbroer (bijzonder veel compleet of bijna compleet)

Sindsdien heerst het virus weer bij mij, 2lingbroer maar ook onze oudere zus! Het is een wat dure hobby dus probeer het wat te beperken. 2lingbroer en ik hadden in de jaren 90 vooral City en Pirates. Op de één of andere manier trekken de schaalmodellen van nu mij niet zo, ik heb liever huizen oid. Zal binnenkort wat foto's plaatsen.

Lego! Het mooiste speelgoed wat er is.
Mijn kinderen zijn nu 3 en 5 en beginnen het ook door te krijgen. Mijn eigen jaren 90 lego staat (nog) bij mijn ouders, gemixt met de oude lego van mijn broer. Daar spelen de kinderen mee als ze daar een dagje zijn, samen met opa of oma.
Zelf ben ik altijd vooral fan geweest van de jaren 80 en 90 Technic sets. Daar staan er nog veel van bij mijn ouders. Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot mn kinderen oud genoeg zijn om daar mee aan de slag te gaan. Dat gaat hem nu echt nog niet worden.

Tot die tijd spelen ze maar mooi met hun eigen sets. En ik speel uiteraard graag enthousiast mee! Geweldig hoe de jongste van alles met wielen een brandweer of politie uitvoering maakt. (bijv. brandweer-ijscowagens en politie-raceautos)
De oudste bouwt het liefst monstertrucks. Heerlijk!

Hoe is de kwaliteit van Mould-King eigenlijk?
De imitatie-Lego merken hebben namelijk fantastische sets te koop, maar ben er nog een beetje huiverig voor eerlijk gezegd.

Iemand ervaring met alternatieve merken? en zo ja welke?
Mould-King doet voor mij niet onder voor de echte Lego.
Ook op aliexpress staat vanalles; soms helemaal copy-cat, soms eigen modellen. Scheelt serieus geld voor toch min of meer zelfde product en resultaat.

Voor het bouwen van ons huis heb ik bij mijn vader alle Lego-bakken van zolder gehaald uit onze jeugd. Dat was gelukkig genoeg :) Ben wel begonnen met alles uit te sorteren. Dat alleen duurde al een halve dag.

Vervolgens drie keer opnieuw begonnen, voor ik de verhoudingen in de fundering goed had. Geweldig van genoten om te doen :) Eigenlijk nóg leuker dan uit boekje bouwen naar iets dat je op de foto's al ziet.

Het is bijna jammer dat je er als volwassene er niet mee speelt (ik heb die behoefte iig niet). Middeleeuws stadsplein ga ik alweer verkopen na één keer in elkaar gezet te hebben.
Herken ik ook hoor. Heb een aantal Ferrari-sets staan, (joh! :oops:) maar het bouwen was het leukst. Laatste die ik kocht was de Ferrari 512M, die is qua model en details wel favoriet ondanks dat dat de kleinste is die ik heb.

Voor het bouwen van ons huis heb ik bij mijn vader alle Lego-bakken van zolder gehaald uit onze jeugd. Dat was gelukkig genoeg :) Ben wel begonnen met alles uit te sorteren. Dat alleen duurde al een halve dag.

Vervolgens drie keer opnieuw begonnen, voor ik de verhoudingen in de fundering goed had. Geweldig van genoten om te doen :) Eigenlijk nóg leuker dan uit boekje bouwen naar iets dat je op de foto's al ziet.
Deden mijn broertje en ik ook! :love: Hele verhalen erbij bedacht… :ROFLMAO: en steeds uitbreiden en verbouwen.

Wat me trouwens ook opvalt hoe duur sommige sets de laatste jaren zijn geworden. Toen die net uit was kocht ik de F40 voor € 90,- maar die kost nu € 400,- :oops: ! Had ik er toen maar twee gekocht en eentje in de doos gelaten… :p

Laatst bewerkt:
En ik maar denken dat ketelapper een serieuze mens is die nadenkt over ernstige zaken als bedrijfsstrategie etc ;):ROFLMAO:
Gaaf gedaan!!
Ik denk juist daarom. Op een gegeven moment moet je dat ook even los kunnen laten en even wat anders doen. ;)
Voor mij werkt het ook een beetje therapeutisch nu ik niet lekker in mijn vel zit, gewoon maar iets gaan doen wat ik als kind leuk vond. :p

Ik vind dat in de wintermaanden ook een leuke bezigheid.
Inmiddels de: T1, T2, Porsche 911 x2, Caterham en Land Rover gebouwd.
De Delorean heb ik staan om te bouwen deze winter en de Countach en Ecto 1 staan nog op mijn wishlist.

Ik vind dat in de wintermaanden ook een leuke bezigheid.
Inmiddels de: T1, T2, Porsche 911 x2, Caterham en Land Rover gebouwd.
De Delorean heb ik staan om te bouwen deze winter en de Countach en Ecto 1 staan nog op mijn wishlist.
Hey! Tijd geleden uit ons Opel-tijdperk! :p Die Countach vind ik ook mooi inderdaad. Maar zoals met zoveel dingen moet je soms keuzes maken.

Ik mag maar 1 grote / hoge vitrinekast in de living zetten van "De Baas"; het is Porsche / Senna only met 2 uitzonderingen de Lego Sian en een 1/43 zwarte Volvo 480, mijn 1ste auto.
Ik schat dat er dus nu 40 Porsches in staan en 8 Senna miniaturen bovenop (tot ergernis van...) maar elk seizoen wisselt de collectie. Enige vaste waarden zijn de Porsche 996 / 997 GT3 RS in 1/18 en 1/43, heb alle versies.
De schaalmodellen zitten in een doosje @stapelen...

Laatst bewerkt:
Heeel gaaf topic. Ik heb zelf diverse modellen. Zal later vandaag wat plaatjes schieten. Ook nog wat dozen die nog niet in elkaar zitten. Inmiddels zo goed als alle speedchampions in bezit, m.u.v de 2025 modellen.

De vitrinekast was er eerst en dat ding weegt 80 kg of zo.

In de Kerstvakantie hebben we samen een Ford Mustang uit de 60s gebouwd; ik ken het exacte model niet maar het is een V8 met side pipes + een blower op de motorkap in het donkerblauw met een witte streep (set 10265 - 1.471 onderdelen); kan nu geen foto posten want hij is deels gesloopt door onze eigen kat en deels door de kattin van de buren :ROFLMAO:

Hier in huis stikt het van de Lego.
De soort echter verschuift van Ninjago en Friends naar Technic en Bloemen.
Volgens mij heeft mijn vrouw net een bak Friends Lego verkocht via Marktplaats.

Maar, in de woonkamer "vitrine" o.a. staat nog genoeg:
Harry Potter
f7nOUx1.jpeg

Ninjago e.a.:
nvLMsWU.jpeg

Er staat ook nog een grote Ninjago draak bij.

Vooral mijn jongste zoon is Lego-gek. Die kreeg dus ook veel Lego op zijn verjaardag. Met twee jongens en twee meiden was het eerste dus vooral Ninjago en Friends. Maar op een gegeven moment was dat klaar en was het Lego Mario, met allerlei extra bedienmogelijkheden. Daar was ie vrij snel op uitgekeken en er staat volgens mij nog wat onafgebouwd spul op zijn kamer.
TrNPTuL.jpeg

Laatste Lego die in huis is gekomen:
- bloemen voor moeders (er staan al dieverse Lego bloemstukken en bonzai-boompjes in huis)
- Lego Technics met "control": dan kan mijn jongste zoon de auto met zijn telefoon bedienen.
X0N5rS0.jpeg

Pj1yxdl.jpeg

Van zijn eigen zakgeld gekocht, en zelf gebouwd.
Stiekum (mee)bouwen? Krijg ik de kans niet voor......:p

En ik maar denken dat ketelapper een serieuze mens is die nadenkt over ernstige zaken als bedrijfsstrategie etc ;):ROFLMAO:
Gaaf gedaan!!
Haha :geek: :geek: :geek: Het een sluit het ander niet uit! Nadenken doe ik graag tijdens het autowassen. Muziekje aan, verstand op nul, blik op oneindig en lak knuffelen. Contemplatieve momenten.

Er gaat even geen lampje branden :)
Offtopic: Ik was actief in het Opel-topic in de periode van de gouden (Noblesse) lease-Zafira Tourer (2013) van mijn vader en de blauwe Meriva A van mijn moeder. Die Meriva hebben we toen ingeruild op een Chevrolet Orlando en toen bleek medeforummer ProThijs de verkoper te zijn van die Orlando. :ROFLMAO: Inmiddels zijn we alweer een aantal jaren tevreden Peugeot-rijders en we hebben inmiddels Peugeot nummer 4. Peugeot nummer 1 (107) hebben we als tweede auto. :p

Laatst bewerkt:
Ik vind Lego prachtig. Toch ben ik er nooit aan begonnen. Ik kan me wel een verjaardag (ruim 15 jaar geleden) van een neefje (nu een volwassen vent) herinneren waar hij een mobiele kraan kreeg van Lego. Die heb ik toen samen met een oom (grootvader van neefje, overleden in 2012) in elkaar gezet. Daar hadden we veel plezier aan. Die kraan staat nog steeds bij hem thuis.

Ik was vervolgens ergens in 2023 met de vrachtwagen bij een benzinestation in De Kwakel en daar zag ik dit. Die Titanic vind ik prachtig en lijkt me een gigantische uitdaging. Deze kost om en nabij 800 euro.
Screenshot-20250918-160137-Whats-App.jpg

Screenshot-20250918-160340-Whats-App.jpg
Screenshot-20250918-160328-Whats-App.jpg

Screenshot-20250918-160250-Whats-App.jpg
Screenshot-20250918-160215-Whats-App.jpg

Ik vind Lego prachtig. Toch ben ik er nooit aan begonnen. Ik kan me wel een verjaardag (ruim 15 jaar geleden) van een neefje (nu een volwassen vent) herinneren waar hij een mobiele kraan kreeg van Lego. Die heb ik toen samen met een oom (grootvader van neefje, overleden in 2012) in elkaar gezet. Daar hadden we veel plezier aan. Die kraan staat nog steeds bij hem thuis.

Ik was vervolgens ergens in 2023 met de vrachtwagen bij een benzinestation in De Kwakel en daar zag ik dit. Die Titanic vind ik prachtig en lijkt me een gigantische uitdaging. Deze kost om en nabij 800 euro.

Staan mooie dingen tussen! Met wat ik ervan gezien heb is de Titanic een hogere prijs ook wel waard, maar waar houdt het dan op? Het blijft LEGO.

De 90s autogerelateerde autootjes:

wwJkQqg.jpeg

Deze Motor Speedway hadden we ook maar miste teveel onderdelen dus weer afgebroken. Deze 1989-set bleek tot mijn verbazing bijna helemaal compleet:

HtbOLd1.jpeg

En deze nieuwere camper vond ik er wat van weg hebben dus dit was mijn eerste moderne LEGO-voertuig:

5aBdp8r.jpeg

En deze VW vond ik een leuke set:

VmHkBvL.jpeg

Harry Potter-lijn heeft echt mooie dingen, ik heb alleen niks met het thema zelf, ook niet met Star Wars, Minecraft, Disney, Marvel etc. Het Vikingsdorp vond ik echt ontzettend leuk om te bouwen, helaas is daar niet echt een serie van.

Ja het zijn vooral lampjes of andere details die wel eens missen. Weet idd dat je ze kan bestellen maar zo belangrijk vind ik het niet :D Heb twee boekenkasten in de logeerkamer met LEGO maar zo vaak kijk ik er niet naar.

Wat een leuk idee JW!
Ik heb ook VW-bus T1 die Twix deelde ook.

EN veel van het jaren 80/90 van Matt heb ik ook. (ook dat zomerhuis) EN die camper is tof zeg!

Ik heb ook wat van Cobi, dat is heel mooi spul vind ik en het doet niet echt onder voor Lego vind ik. Je hebt kleine , 1:43, modellen van veel Oost-Europse modellen.

Ze hebben ook erg mooie grote modellen, blijkbaar hebben ze geen "rechtenissue's" met het echte Lego, want de "officiële VW-producten" lagen ook in Autostadt.

Ja het zijn vooral lampjes of andere details die wel eens missen. Weet idd dat je ze kan bestellen maar zo belangrijk vind ik het niet :D Heb twee boekenkasten in de logeerkamer met LEGO maar zo vaak kijk ik er niet naar.
Mocht je dat Shell-bordje inderdaad missen dan heb ik ‘m wel voor je. Zat tussen een partij LEGO wat wij ooit kregen, vanwege de link met Ferrari heb ik die altijd bewaard omdat ik het niet kende vanuit een bestaande set. :ROFLMAO:

Wat een leuk idee JW!
Ik heb ook VW-bus T1 die Twix deelde ook.
Die T1 is ook de T1 die ik in mijn eerste post aanhaalde. Heb ik ooit cadeau gedaan aan mijn jongste broertje omdat hij altijd T1-liefhebber was. Helaas is hij in 2020 veel te jong overleden. Vorig jaar was mijn schoonzusje aan het opruimen en kwam ze met een cadeautje… Kreeg ik die T1!!! :cry::cry:

Laatst bewerkt:
Die T1 is ook de T1 die ik in mijn eerste post aanhaalde. Heb ik ooit cadeau gedaan aan mijn jongste broertje omdat hij altijd T1-liefhebber was. Helaas is hij in 2020 veel te jong overleden. Vorig jaar was mijn schoonzusje aan het opruimen en kwam ze met een cadeautje… Kreeg ik die T1!!! :cry::cry:
Dat maakt de T1 wel heel speciaal met grote emotionele waarde.

Mould-King doet voor mij niet onder voor de echte Lego.
Ook op aliexpress staat vanalles; soms helemaal copy-cat, soms eigen modellen. Scheelt serieus geld voor toch min of meer zelfde product en resultaat.
Ik heb een Chinese Wall-E, eigenlijk wel prima kwaliteit. Als je het niet zou weten zou je denken dat het een originele Lego set is.
Ik laat alleen de kinderen er niet mee spelen aangezien ik niet weet hoeveel zooi er werkelijk in zit.

Die Titanic set lijkt me ook fantastisch, maar waar láát je 't daarna? Daarom nog niet gedaan, maar hij is erg verleidelijk!

Terug
Bovenaan