Formule 1 - Het discussietopic - Seizoen 2025

Lewis Hamilton inderdaad een knappe race gereden, zoals verwacht McLaren een 1-2, die steken echt dit jaar boven de rest uit, het zou mooi zijn als Ferrari dit jaar ook nog een wedstrijd gaat winnen, een reguliere race dan, Hamilton heeft al een sprintrace gewonnen.

Bizar hoe de wedstrijdleiding zelfs een saaie natte race weten te creëren. In plaats van gewoon starten de grotere bui eerst helemaal afwachten en daarna zelfs geheel onnodig een rollende start. De F1 was ooit de pinnacle van autosport maar de Amerikaanse eigenaren maken er steeds meer en meer een showtje van, iedere vorm van een beetje risico wordt geëlimineerd.

Ja te lang gewacht totdat het droog was en toen ook geen staande start. Ontzettend jammer. De tijden dat men echt nog in regen rijdt lijken langzaam aan voorbij te zijn.

Ik vond Martin Brundle echt super in het begin van de race, die zat zich echt op te vreten. Die wou gewoon dat er geracet zou worden.
Opvallend vind ik het verschil in opinie tussen Norris (vooraan, achter de safety car) en Verstappen aan het begin van de race. Waar Norris klaagde over zicht wou Verstappen de baan droog rijden.

Bizar hoe de wedstrijdleiding zelfs een saaie natte race weten te creëren.
Bizar hè. Het was inderdaad gewoon saai.

Dat de race werd uitgesteld vind ik prima, door de spray was het zicht veel te slecht! Vergeet niet dat er de afgelopen jaren juist hierdoor diverse, helaas dodelijke, ongelukken zijn gebeurd!

Inderdaad, erg jammer, laten ze maar lekker gaan racen als het regent, maar, om een voorbeeld te geven, zo iemand als een George Russell komt nu wel erg watjeachtig over.

Vergeet echter ook niet dat iedereen praat vanuit zijn eigen perspectief. Verstappen had de auto op regen afgesteld, maar voor anderen was dat misschien wat minder het geval.

Desalniettemin staat buiten kijf dat Verstappen veel beter is in de regen dan bijvoorbeeld een Norris.

Maar het nieuws van de dag is natuurlijk dat Verstappen volgend jaar gewoon nog voor Red Bull rijdt

Ik ben benieuwd volgend jaar maar vrees dat Red Bull Racing niet om de titelstrijd gaat meedoen, en dat het gaat tussen McLaren, Ferrari en Mercedes.

Mooie Verrassing, Ferrari en Leclerc op pole position, ik ben benieuwd of ze de McLarens achter zich kunnen houden. :)

It's lights out and away we go. Norris heeft zijn start weer eens verknald. Maar goed, hij heeft de schade bijna hersteld.

Helaas niet voldoende voor Piastri. Norris reed een heel goede race en heeft zijn fouten van het begin keurig hersteld met de strategie.

Verstappen negende... maar veel beter dan Tsunoda. Dat zegt voldoende.

Norris z’n strategie was uiteindelijk beter, of hij echt beter heeft gereden, lastig! Piastri weet toch naar hem toe te rijden. Maar goed winst = winst. Jammer van Leclerc, ik had het hem gegund vandaag. RB een slechte strategie, te vroeg in de pit, anders zeker kans gehad op de 5de of 6de plek. Ik vind dat gejank van Russel zo irritant, ja Leclerc maakt een fout, maar je gaat er wel voorbij zonder schade. Kansloze penalty, laat die jongens gewoon racen. F1 wordt wel steeds saaier zo, niks mag tegenwoordig meer…!

Russell is inderdaad erg irritant. Iedereen rapporteert zaken, maar bij hem heb ik altijd het idee dat hij anderen actief uitlokt. Erg onsympathieke gozer.

Ik ben benieuwd of Verstappen nog een penalty krijgt voor zijn inhaalactie op Hamilton.

Tsja, wederom een kadootje van McLaren aan Norris. Piastri doet helemaal niks fout, Norris verpest zijn start, en toch weet McLaren het wat strategie betreft zo te draaien dat Norris voor Piastri eindigt. Er zal hoe dan ook perse een Britse wereldkampioen moeten komen.

Max zal wel een straf krijgen omdat hij dit tegen een Brit heeft gedaan, was eigenlijk niks aan de hand, Lewis stuurt uit “voorzorg” zichzelf van de baan, Max zat er namelijk nog achter. Maar gezien de andere straffen die ze uitgedeeld hebben dit weekend, kun je deze ook verwachten.

Tsja, wederom een kadootje van McLaren aan Norris. Piastri doet helemaal niks fout, Norris verpest zijn start, en toch weet McLaren het wat strategie betreft zo te draaien dat Norris voor Piastri eindigt. Er zal hoe dan ook perse een Britse wereldkampioen moeten komen.
Ik weet niet of ze het bewust zo doen. Ik heb het gevoel dat beide kanten van de garage vrij zijn om te bepalen wat ze doen.

Max zal wel een straf krijgen omdat hij dit tegen een Brit heeft gedaan, was eigenlijk niks aan de hand, Lewis stuurt uit “voorzorg” zichzelf van de baan, Max zat er namelijk nog achter. Maar gezien de andere straffen die ze uitgedeeld hebben dit weekend, kun je deze ook verwachten.
Zo leek het inderdaad, ik heb nog geen beelden gezien die laten zien dat ze elkaar raakten.

Lando is duidelijk het lievelingskind van Zak. Oscar het adoptie kindje in de familie… ;) ik hoop dat Oscar kampioen wordt!

Jammer dat Leclerc niet het podium heeft gehaald, had het hem zeker gegund, ik verwachtte wel dat McLaren weer 1-2 zou worden.

• Leuk
Waarderingen: iDS
Maar "toevallig genoeg" hebben alle gevallen tot nu toe in het voordeel van Norris uitgepakt.
Klopt niet: Norris heeft ook al in het zand gebeten, bv. Saoedi-Arabië waar hij een gelijkaardige strategie volgde.
Het is trouwens in overleg met zijn race-ingenieur dat voor een strategie is gekozen die afweek van wat ze initieel van plan waren, net om de mislukte start goed te maken.
Ik lees in bovenstaande reactie vooral ongefundeerde stemmingmakerij.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 406c
Ik benieuwd of Max Verstappen op Zandvoort wel weer kans maakt op het podium, zou wel mooi zijn, voor thuispubliek.

ook ff iets anders: ik hoor de laatste weken met enige regelmaat reclamespotjes op de radio voor de GP Zandvoort, dat er nog tickets te koop zijn. Hoe kan dit? Ik dacht toch altijd begrepen te hebben dat je zowat 'uitverkoren' moest zijn om al de mogelijkheid te hebben om een kaartje te mogen kopen. Is die gekte nu een beetje voorbij ofzo?
Het verschil = gloryhunters. Je hebt racefans, supporters van coureurs en carnavalpubliek dat alleen komt als Max wint.

Is het nog steeds niet uitverkocht? Dat is wel bizar en wellicht ook een teken dat het logisch is dat op lange termijn het geen zin heeft om het in Zandvoort plaats te laten vinden.

Ik denk dat Zandvoort heel goed weet wat hun publiek is en wat een toekomst zonder Verstappen voor ze betekent.

Vind het wel gaaf dat ze gewoon het inzicht hebben er mee te stoppen.

Vanmiddag naar F1: The movie geweest. Ik verwachtte er niet te veel van, maar toch een leuke film.

Mocht Max Verstappen er binnen een paar jaar mee stoppen, ik hoop dan wel dat de F1 dan nog ergens hier te zien is op een zender.

Terug
Bovenaan