Alfista

Wegverkenner
De nieuwe supercar van Lamborghini is de krachtigste ooit

Hij heet de Lamborghini Fenomeno, heeft 1080 pk en natuurlijk een V12-motor. Er worden er maar 29 gemaakt, die allemaal voor meer dan 3 miljoen euro worden verkocht.

lamborghini-fenomeno.webp

Ik vind het een gaaf model, maar wel bekruipt me de laatste jaren bij nieuwe Lambo's telkens het gevoel dat het een soort facelift is van een bestaand model. Een heel andere designrichting zou wel verfrissend zijn.

Ja en het prijskaartje is te gek voor woorden - dat ie het dubbele zou kosten van een Revuelto, OK, maar niet 3 miljoen €. Before options.

Ja en het prijskaartje is te gek voor woorden - dat ie het dubbele zou kosten van een Revuelto, OK, maar niet 3 miljoen €. Before options.
ach, dit is zo'n "we kloppen gewoon even wat geld uit de zakken van onze klanten" modelleke, net als de "Countach" Dat er 29 mensen zijn die zoveel extra willen betalen is toch mooi?

Absoluut, geef ze daar eens ongelijk in. Ik heb de onthulling gezien (op YT) tijdens Monterey Car Week door hun zeer sympatieke Duitse CEO (Stephan Winkelmann) in een mix van "Denglish" doormixt met Italiaanse accenten.

Terug
Bovenaan