Premie verzekering R34 25GT

dvm23

Net ingestapt
Ik ben van plan als eerste, op mijn naam geregistreerde auto een R34 25GT te kopen (RB25DE NEO), deze heeft rond de 197-200pk en ben benieuwd wat de premie voor zo'n auto zou zijn.
Als deze binnenkomt ben ik 23, met 0 schadevrije jaren.

Laatst bewerkt:
Wat is een R34 25GT, behalve een verzameling letters en cijfers?
Vanaf 23 jaar wordt de verzekeraar iets milder, maar zonder schadevrije jaren wordt het een pittig bedrag, áls je 'm al kan verzekeren. Kijk maar eens op Independer.nl bijvoorbeeld.

Wat is een R34 25GT, behalve een verzameling letters en cijfers?
Vanaf 23 jaar wordt de verzekeraar iets milder, maar zonder schadevrije jaren wordt het een pittig bedrag, áls je 'm al kan verzekeren. Kijk maar eens op Independer.nl bijvoorbeeld.
Hi Barri, het is een lagere trim van de R34 skyline, met een minder krachtige motor.
Aangezien het een import is uit japan kan ik op vergelijkingssites geen quote krijgen voor een verzekering, ook niet als ik kijk op een nederlands kenteken. Vandaar mijn vraag hier :)

Ik zou je aanraden eens contact op te nemen met verzekeringen zoals de KNAC. Je wilt deze auto toch ook goed verzekerd hebben om achteraf geen gedoe te hebben met het terug krijgen van de waarde mocht er een ongeluk buiten jouw schuld om gebeuren. Bij schade door weersomstandigheden of vandalisme. Of als de auto wordt gestolen.

Als je kans ziet om de auto dan als oldtimer (vanaf 25 jaar oud) te gebruiken en dus in de 3 wintermaanden niet ermee te rijden kan de verzekering nog wel eens meevallen.

Maar je bent beter af door gewoon eens vrijblijvend met de KNAC contact op te nemen.

Ik zou je aanraden om eerst wat rijervaring op te doen met een “gewone” sportievere auto. Zo bouw je en ervaring op en hopelijk schadevrije jaren.
Fiesta ST en The usual sportieve suspects uit de Stellantis groep bvb om maar iets te noemen. Iets van Cupra?
Vast ook Japanse / Koreaanse equivalenten die leuk rijden en niet crazy fast zijn.

Terug
Bovenaan