Barrelbrigade

Nico GTR

Asfaltkampioen
Ik kijk toch met enige verbazing naar de barrelbrigade van dit jaar.

Een 206 waar ik in alle eerlijkheid echt niet in zou durven stappen krijgt wel 4 nieuwe banden maar er wordt geen achteras vervangen. Het kan toch niet zijn dat er op deze manier een goede advertentie gemaakt wordt voor veiligheid van een voertuig?
Los daarvan, waarom neemt men niet de moeite om dit gewoon te proberen?? Lekker op een krikje en 4 assteunen. Achteras loshalen en een nieuwe eronder frotten.
Misschien zijn er wel leden op het forum die daar nog bij willen assisteren?

Maar dit kan toch niet een goede houding zijn in het kader van verkeersveiligheid. Die auto zal alle kanten op bewegen bij remacties, los van alle mogelijkheden met betrekking tot het bezeren van andere verkeersdeelnemers wil je daar toch zelf ook je leven niet voor wagen.

Het zal lastig zijn, sowieso om het los te krijgen...maar dat lijkt me een betere video dan het nu is geworden.

Ik vind het jammer.

Bedankt voor de feedback, ook onder de betreffende video op de FP stonden al verschillende reacties met deze teneur te lezen. Ik speel het door aan de redactie!

Zeer goed punt Nico, of degelijk (laten) herstellen of naar de sloop, hoe leuk een 206cc ook is als budget cabriolet, dit slaat nergens op en schaadt de geloofwaardigheid van Autoweek.
Hebben jullie Joep - die geregeld als eens een frikandel moet testen - zijn reactie gezien, hij wilde er niet eens meer met rijden.

Het vervangen van de as zou buiten het budget vallen en teveel tijd kosten om te vervangen, aldus het artikel in het blad.
Maar een zeer kwalijke zaak dat er dus garages zijn die dit soort auto's gewoon verkopen.

Doet me denken aan de achteras van Roland tameling van de barrelbrigade in 2015, dat was een 406 coupe.
Die werd daarop wel gediskwalificeerd... al is de auto daarna "gewoon" doorverkocht ipv naar de sloop gebracht.

Maar je merkt dat de kwaliteit van AW op meer fronten afneemt, dus dat veiligheid niet meer serieus genomen wordt verbaasd me niet.

Het vervangen van de as zou buiten het budget vallen en teveel tijd kosten om te vervangen, aldus het artikel in het blad.
Maar een zeer kwalijke zaak dat er dus garages zijn die dit soort auto's gewoon verkopen.
Dus voor 4 nieuwe michelins van zeker 100 euro per stuk is wel geld maar een revisiesetje van 85 euro per kant (waarschijnlijk niet eens meer mogelijk rechts) is geen ruimte in het budget.

Ik bedoel ze hebben hulp van iemand, hoe mooi om dat weer te geven, zal vast een werkdag kosten....in plaats van een rekening van 2 uur werken. Maar wellicht was het een leuke kans om iets te laten zien hoe je een barrel daadwerkelijk goed op de weg houd.

We hebben ook forumleden gehad hier die nieuw binnen kwamen en daarna hele motoren hebben gereviseerd. (Mr Rob) Ik ben zelf niet onhandig en heb ook bewezen dat een barrel prima netjes te krijgen is. Zo kunnen we meer namen noemen.
Ik vind dit echt heel kwalijk.....en als dat op budget moet draaien dan had Frank een andere auto moeten uitkiezen.

Het helemaal repareren van de as is dan ook niet het doel van de barrelbrigade. De banden zijn gesponsord en dat was blijkbaar belangrijker dan de reparatie.
Maar de 206 zal wel op de sloop eindigen.

de 206 was particulier verkocht.

Ik kan verder niet in schatten hoe onveilig de 206 echt is. Als het echt onveilig is dan had Joep de auto ook echt niet laten gaan. Ja de auto rijd niet heel stabiel maar de as valt er ook niet zomaar uit natuurlijk.

Ik vind het misschien nog wel gevaarlijker dat de koplampen van de 206 regelmatig uit vallen (met een geplande grote rit voor de boeg)

Maar de 206 zal wel op de sloop eindigen.

laten we het hopen. Voor de C5 hoop ik nog wel een langer bestaan dan de barrelbrigade

Koplampen waren gefixt. De cameraman had op het laatste nog een keer alles schoon geblazen met lucht en toen werkte het weer. Iets wat in het filmpje ook gemeld had moeten worden.

Koplampen waren gefixt. De cameraman had op het laatste nog een keer alles schoon geblazen met lucht en toen werkte het weer. Iets wat in het filmpje ook gemeld had moeten worden.

dat had ik inderdaad gemist, (y)

Ik vind de barrelbrigade de laatste jaren een stuk minder geworden en volg eigenlijk alleen nog de introductie en de klokjes rond keuring bij Joep.

Die 206 kan ook op een andere manier nog heel vermakelijke video's opleveren zonder andere weggebruikers in gevaar te brengen. Leuk voor allerlei experimenten: hoeveel gewicht kan het dak hebben? Hoe lang kun je rijden zonder olie of koelvloeistof? Rijden zonder schokdempers? Etc. Uiteraard veilig op een afgesloten terrein.

Hoe lang kun je rijden zonder olie of koelvloeistof?
Dit doet me denken aan de rit waarbij collega Luc Vranken jaren geleden met een Toyota Starlet (die aan haar levenseinde was) probeerde te kijken hoe lang deze het nog uithield door in Duitsland constant op hoge snelheid te rijden. Conclusie: ze moest nog verrassend lang gemarteld worden voor ze het opgaf. Dat was echter voor het videotijdperk.

Ik kijk toch met enige verbazing naar de barrelbrigade van dit jaar.

Een 206 waar ik in alle eerlijkheid echt niet in zou durven stappen krijgt wel 4 nieuwe banden maar er wordt geen achteras vervangen. Het kan toch niet zijn dat er op deze manier een goede advertentie gemaakt wordt voor veiligheid van een voertuig?
Los daarvan, waarom neemt men niet de moeite om dit gewoon te proberen?? Lekker op een krikje en 4 assteunen. Achteras loshalen en een nieuwe eronder frotten.
Misschien zijn er wel leden op het forum die daar nog bij willen assisteren?

Maar dit kan toch niet een goede houding zijn in het kader van verkeersveiligheid. Die auto zal alle kanten op bewegen bij remacties, los van alle mogelijkheden met betrekking tot het bezeren van andere verkeersdeelnemers wil je daar toch zelf ook je leven niet voor wagen.

Het zal lastig zijn, sowieso om het los te krijgen...maar dat lijkt me een betere video dan het nu is geworden.

Ik vind het jammer.
Het blijft natuurlijk wel de 'barrel' brigade.

‘Vaak buij te bange’ zeggen we aan deze kant van het land…
Barrelbrigade is toch nooit een serieus item geweest?

Ieder jaar wel een vermakelijk item waar ik wel van kan genieten, vooral Joep en z’n uitspraken.

Niet te serieus mensen, komop ;)

Laatst bewerkt:
Als het echt onveilig is dan had Joep de auto ook echt niet laten gaan.
Joep kan die auto niet tegen houden, daar heeft hij geen bevoegdheid toe.

Dat hij na een klein stukje al niet verder wou rijden, en zegt dat hij zijn leven niet wil wagen voor AW, zegt toch wel genoeg?
Nou sorry hoor... Maar ik geloof er echt helemaal niets van. Misschien deden ze het toen weer voor 5 minuten, maar zodra hij over een drempel rijd gaan ze weer uit.

@ENTE Niks niet zo serieus, verkeersveiligheid is bloedserieus. Letterlijk. Je kan wat gein hebben, andere mensen in gevaar brengen is niet grappig. Dit is gewoon compleet onverantwoord gedrag.

Ik vraag me ook af of ze zich wel beseffen dat ze onverzekerd rondrijden in een auto die niet meer de weg op mag.
Ze zijn zich bewust van de problemen, die problemen zijn heel duidelijk APK afkeur, die auto mag gewoon de weg niet meer op.
Als er iets gebeurd zijn ze ook niet verzekerd, want niet APK geldig.
Als ze die keuring niet gehad hadden, hadden ze onwetendheid kunnen claimen, dat gaat nu niet meer.

Mocht er serieus iets gebeuren kunnen ze gewoon inpakken, dan is AW denk ik gewoon failliet. Met letselschades ga je niet lachen.

Ben eigenlijk ook wel heel benieuwd wat DPG hier van vind. Ik kan me niet voorstellen dat die het eens zijn met dit gedrag.

Laatst bewerkt:
Dat niet verzekerd zijn is maar relatief he. Als er (letsel) schade wordt veroorzaakt zal een verzekeraar eerst moeten aantonen dat het veroorzaakt is door de gebreken.
Als iemand van rechts wordt aangereden door de onoplettendheid van de bestuurder die geen voorrang verleend, ben je gewoon WA verzekerd. De uitkomst zou hetzelfde zijn geweest bij een auto zonder gebreken.
Komt het omdat je remmen ijzer op ijzer zitten, dan heb je wel een probleem.

@nissan GTR: denk dat het juridisch wel wat complexer ligt. Carrec is geen erkend APK center (heb ik tenminste ergens gelezen!). De auto van Frank heeft een geldige APK die is toegekend door een erkend APk center. Dus administratief gezien is die auto “OK” en voldoet hij aan de wettelijke eisen op het moment van keuring.

Als het misgaat kan het zijn dat de fout ligt bij de bestuurder of bij de auto of bij de weginfrastructuur. Ik zie geen andere plausibele redenen. Voor dat eerste is AW verzekerd - voor dat tweede zal de verzekeraar toch in 1ste instantie verhaal moeten halen bij de garage die de APK verleende vrees ik…
Er liggen zelfs gloedjenieuwe banden onder

Natuurlijk klopt er ook niets van de vorige apk, dat is wel duidelijk.

Maar als je weet dat je auto (apk) gebreken heeft mag je gewoon niet meer rijden.
Zo mag je bijvoorbeeld ook niet meer rijden als je banden versleten zijn. Dan kan je wel claimen dat er nog een geldige apk op zit, dat argument gaat niet op.

En als je dan een filmpje hebt dat je er bij staat te lachen, maakt dat dingen natuurlijk heel snel duidelijk.

Verzekering heeft ongetwijfeld ook in de voorwaarden staan dat je niet met een gebrekkige auto de weg op mag. Die hoeven alleen dit filmpje maar te zien, trekken ze hun handen er gewoon vanaf.

Laatst bewerkt:
Tja gebreken. Misschien wordt van elk probleempje wel een flink probleem gemaakt. Anders is de barrelbrigade ook wel erg saai.

Dit doet me denken aan de rit waarbij collega Luc Vranken jaren geleden met een Toyota Starlet (die aan haar levenseinde was) probeerde te kijken hoe lang deze het nog uithield door in Duitsland constant op hoge snelheid te rijden. Conclusie: ze moest nog verrassend lang gemarteld worden voor ze het opgaf. Dat was echter voor het videotijdperk.

Dat vond ik toen best zonde, de auto was net overgespoten en volgens mij technisch best goed.

De Barrelbrigade C5 van @Joas van Wingerden heeft een nieuwe eigenaar gevonden die haar gaat vertroetelen, om te beginnen gaat de nieuwe berijder op zoek naar nieuwe (originele) wielen!

363rhxq0gwj0a5_1200.jpg

Even dit topic onder het stof of is roest een betere keuze vandaan halen.
Vandaag staat het eerste filmpje weer online, alleen is het nu budgetbrigade geworden.
3 leuke auto's maar met een budget van 1000 euro en het jaar 2000 is de keuze in iets leuks/bijzonders erg klein.

Ik had zelf binnen budget, en binnen de overige eisen, echt wel wat beters weten te vinden denk ik. Ook al noemen ze het de budget brigade, ik heb het idee dat het barrels blijven.

Ik had zelf binnen budget, en binnen de overige eisen, echt wel wat beters weten te vinden denk ik. Ook al noemen ze het de budget brigade, ik heb het idee dat het barrels blijven.
Binnen een bepaald budget is de kans op een barrel ook gewoon groot.
Een Twingo van 1000 euro is niet persé goedkoop voor een Twingo, een Initiale voor 1000 euro however...

Even dit topic onder het stof of is roest een betere keuze vandaan halen.
Vandaag staat het eerste filmpje weer online, alleen is het nu budgetbrigade geworden.
3 leuke auto's maar met een budget van 1000 euro en het jaar 2000 is de keuze in iets leuks/bijzonders erg klein.
Denk dat je een Ford Puma of SportKa wel moet kunnen realiseren voor dat geld. een YRV lukt je ook wel en vind ik persoonlijk leuker dan een Twingo, zijn ook vlotte bakkies.
Je zal denk ik geen Saxo VTS kunnen vinden voor 1000 euro met APK of een Prelude nee.

Denk dat je een Ford Puma of SportKa wel moet kunnen realiseren voor dat geld. een YRV lukt je ook wel en vind ik persoonlijk leuker dan een Twingo, zijn ook vlotte bakkies.
Je zal denk ik geen Saxo VTS kunnen vinden voor 1000 euro met APK of een Prelude nee.
Momenteel niet

Als ik op gaspedaal snel even zoek op auto's van bouwjaar 2000 met prijzen van 750 tot 1250 euro dan kom ik weinig spannends tegen: inderdaad heel veel Twingo's, Yarissen, 206jes, Megane, Golf IV, etc. Aan de bovenkant van het budget deze Lancia Kappa en Rover 75 Die lijken me wel wat voor Frank. Ben dan ook benieuwd waar hij mee komt!

Laatst bewerkt:
Momenteel niet
Zodra jij een fatsoenlijke Saxo VTS kan vinden die er een beetje oke uit ziet, geen 3 ton gelopen heeft en minima 6 Maanden APK heeft mag je mij per direct een DM sturen, spreken we dat af? :D

Ieder jaar hetzelfde, van die kleine saaie autootjes waar nauwelijks iets aan mankeert.
Het gaat er toch om dat je een leuke reportage krijgt?
Wat verwacht je dan voor leuk kijkmateriaal te krijgen met een Renault Twingo?

Koop dan een Jaguar S-Type of een Saab 9-5 2.3 T SE Aero, geef er nog een paar honderd euro aan uit voor verbeteringen en kom dan met leuke challenges.

Frank probeert in ieder geval nog iets van te maken.

Neem eens een voorbeeld aan Top Gear of kijk op YouTube, zo moeilijk kan het toch niet zijn om iets leuks te verzinnen?

Onlangs in een club weekend nog zoiets gedaan. Max 1000 Euro, Max 24 uur en we hadden een beperking qua regio. Ohja, en er moest nog 6 maanden geldige APK op zitten en je moest er nog de weg mee op durven.

Daar kwamen een Lancia Ypsilon, een Colt, een Honda FRV en een Opel Combo Tour uit. Die Ypsilon was heel erg mooi en die Opel was heel erg goed onderhouden en er was niets te vinden in de aankoopkeuring.De anderen heb ik niet gezien.

Er is dus echt wel wat te vinden

54606787878_d36619017c_c.jpg

Ieder jaar hetzelfde, van die kleine saaie autootjes waar nauwelijks iets aan mankeert.

Koop dan een Jaguar S-Type of een Saab 9-5 2.3 T SE Aero, geef er nog een paar honderd euro aan uit voor verbeteringen en kom dan met leuke challenges.

Neem eens een voorbeeld aan Top Gear of kijk op YouTube, zo moeilijk kan het toch niet zijn om iets leuks te verzinnen?
Kleine saaie autootjes? Heb je 't wel afgekeken....
Frank heeft een Mercedes CLK en Michiel een Citroen XM. Joy heeft een Twingo, maar een Twingo uit 2000 is ook al weer 25 Jaar oud he.

De S-type valt al af, is te nieuw

De S-type valt al af, is te nieuw
Nee hoor. Was er sowieso al vanaf 1999. Nu is dit exemplaar te duur, maar gaat puur even om het bouwjaar.

Bv. een Rover 75 had ook gekund. In het begin van de ‘Zeroes’ had de man van de assistente van mijn klassenmentor een donkerrode 75 met licht interieur. Prachtig! :love: Daar is ze een aantal keren mee naar school gekomen. Zelf had ze toen een Fiat Seicento.

Laatst bewerkt:
En dat is het probleem, 1000 euro en bouwjaar 2000.
Daar zou ik zelf geen S-Type of 75 voor aandurven. Zelfs de CLK vind ik al op het randje. Met goed onderhoud zou een Twingo dan prima moeten kunnen. Op die manier hebben vrienden van mij al een paar keer een Twingo gekocht, hun tweede of derde nu.

Terug
Bovenaan