De Blankenburgertunnel (A24) onder Rotterdam is een nieuwe verbinding waar je binnen een dag 1,51 euro tol moet betalen. Dat kun je doen door na de passage het tolgeld online te voldoen of door een account te nemen (bijvoorbeeld bij move-izi of Flitsmeister) waarbij je automatisch kunt betalen na een passage. Vergeet je dat, of doe je het niet, dan krijg je (gelijk) een boete van 35 euro. Dat is fors méér dan het oorspronkelijke tolbedrag en het zou ook (in eerste instantie) de administratieve toeslag (bijvoorbeeld de beroemde 9 euro van het CJI
kunnen zijn.
De vraag die je daarbij kunt hebben is of de tol en de manier van betalen duidelijk genoeg is aangegeven bij de A24. Ik heb zelf de tunnel welgeteld éénmaal gebruikt en vond het best okay maar doordat ik was voorbereid lette ik daar ook op. Doordat ik van het midden van het land naar Zeeland reed vond ik het bedrag gezien de kortere route geen probleem. Hebben jullie er ervaring mee? Is het duidelijk genoeg? Of heb je al kennisgemaakt met de naheffing? Heb je tips voor anderen?
De vraag die je daarbij kunt hebben is of de tol en de manier van betalen duidelijk genoeg is aangegeven bij de A24. Ik heb zelf de tunnel welgeteld éénmaal gebruikt en vond het best okay maar doordat ik was voorbereid lette ik daar ook op. Doordat ik van het midden van het land naar Zeeland reed vond ik het bedrag gezien de kortere route geen probleem. Hebben jullie er ervaring mee? Is het duidelijk genoeg? Of heb je al kennisgemaakt met de naheffing? Heb je tips voor anderen?