Formule 1 - Het discussietopic - Seizoen 2025

Het staat nu ook op f1.com

Tja, cuthroat, maar daar doen ze zelf ook allemaal aan mee. De resultaten vallen tegen, dus dan gaan er koppen rollen.

De timing is inderdaad wat vreemd. Misschien de ultieme poging om Verstappen binnen te houden inderdaad, maar of dat het verschil maakt weet ik niet.

Wanhoopspoging om alsnog Verstappen te behouden wellicht?
Dat zijn dus de twee denkrichtingen:
- Max heeft al laten weten dat ie gaat, dus krijgt Horner nu al de schuld
- Max heeft Horners vertrek ooit als voorwaarde gesteld en nu ze horen dat Mercedes Max wil hebben gaan ze m nog snel even paaien.

- Max heeft Horners vertrek ooit als voorwaarde gesteld en nu ze horen dat Mercedes Max wil hebben gaan ze m nog snel even paaien.
Dat eerste lijkt me dan waarschijnlijker, als ik moet kiezen.
De manager eruit gooien als het niet goed gaat is in mijn optiek bijna altijd een typisch politieke/symbolische actie. Zeker als het om iemand gaat die al zo lang de tent runt en daarmee zoveel succes behaald heeft als Horner.
Verstappen lijkt me veel te nuchter om dat te eisen, hij zou er volgens mij het nut niet van inzien.

Het is idd wel typisch voor die engerd Oliver Mintzlaff die door Red Bull is aangesteld als bedrijfsvoerder. Die vent heeft behoorlijk ruzie geschopt bij alle voetbalclubs waar ie heeft gewerkt, twee trainers, twee spelers, een TD per jaar schopte ie er hoogstpersoonlijk uit. Verbaast me dat er niet al eerder gehakt en gekerfd is op management nivo

Drie denkrichtingen:
Resultaten vallen al een tijd tegen en Horner kon management niet overtuigen dat hij het onder controle had.

Ik denk dat de hoofdreden de tegenvallende resultaten zijn geweest, maar in het achterhoofd gedacht hebben, als we hem er nu eruit bonjouren dat wellicht Max dan nog blijft.

Zo'n idee krijg ik ook, dat ze bij Red Bull team Verstappen proberen te paaien, als Max daar weggaat, stort het team echt in.

Het is bekend hoe VER uit zijn contract komen bij RB Racing als hij op nr. 3 of of slechter is in de rijdersranglijst 2025. Als hij in de komende races rijfouten maakt of onlogische beslissingen tijdens de race dan weet je dat hij weg wil.

Het is bekend hoe VER uit zijn contract komen bij RB Racing als hij op nr. 3 of of slechter is in de rijdersranglijst 2025. Als hij in de komende races rijfouten maakt of onlogische beslissingen tijdens de race dan weet je dat hij weg wil.
Dat is helemaal niet bekend. Het enige wat bekend is, is dat er ontsnappingsclausules in het contract zitten, maar dat is standaard. Maar wat die clausules precies zijn weet buiten de betrokken partijen niemand. Er wordt van alles geroepen, maar kun jij aantonen wat je zegt? Ik denk het niet eerlijk gezegd.

Die discussie hadden Allard Kalff en Jeroen Bleekemolen ook pas. Allard Kalff zei precies eender als @Olds 76 , weten alleen de direct betrokkenen.

Zou mercedes dan toch weer mee kunnen doen voor het kampioenschap volgend jaar? Hopelijk maken ze dan niet meer van die strategische blunders. Zou beter zijn als de cry-wolff daar weg ging.

Vanaf de eerste berichtgeving over de beschuldiging van grensoverschrijdend gedrag aan het adres van Horner ging het downhill met Red Bull. Belangrijke mensen verlieten het team en de sportieve prestaties kwamen in een neerwaartse spiraal.

Ik zou het wel gaaf vinden, mocht Max Verstappen naar Mercedes gaan, dat hij daar ook kampioen gaat worden, ook benieuwd of Horner ergens anders bij een F1 team aan de slag gaat.

Terug
Bovenaan